Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Joehoe: fijn dat Quinn het zo goed doet. Verder ben ik het met de andere meiden eens m.b.t. de vitamines, kan echt een groot verschil maken. Tip: mocht je er voor kiezen haal een goed merk, van een speciaal zaak (zelf slik ik solgar).

@Ireen: Lijkt me inderdaad een lastige klus om een gastouder uit te kiezen, zou m.n. op je gevoel af gaan (klik is toch vaak het allerbelangrijkste).

2. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Ik ben bijgelezen, maar het is niet zo goed blijven. hangen. :D

@Alf: Wat wordt Jelle al groot. Zo zie je maar hoe snel het gaat in een paar weken.

@Ireen: Wat heb je leuke dingen genaaid! Ik zou willen dat ik het kon, maar het lukt mij nog niet eens in een rechte lijn te naaien met een naaimachine.

@Joehoe: Ik kan overdag ook niet goed slapen. Ik lig er regelmatig om acht uur 's avonds al in. Sprokkelman doet dan de late voeding en ik de nacht (borstvoeding was bij mijn geen succes - te pijnlijk en voor mij te onzeker (ze viel af), dus wij zijn na twee dagen bijvoeding helemaal overgestapt over op de fles). Ik vind borstvoeding heel mooi en ongetwijfeld het beste wat je kunt geven, maar ik heb zelf geen problemen met de overstap naar flesvoeding.

Hier gaat alles goed. Emma is een erg tevreden meisje wat weinig huilt. Helaas doet ze dat weinige huilen vooral 's nachts. ;) Afgelopen nacht hebben we een supernacht achter de rug, waarin ze netjes om de 4/4,5 uur kwam, maar we hebben ook wel de nodige spooknachten door haar zuigbehoefte.
    Sinds ze wat meer drinkt heeft ze ook wat meer last van spugen. Donderdag komt de verpleegkundige van het cb voor de intake. Eens even kijken wat we nog meer kunnen doen. We hebben nu het bedje iets schuin staan en laten haar halverwege de voeding een keer boeren.

3. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey Meiden,

Dank voor jullie raad!
    Wat betreft de vitaminen: ik neem gravitamon voor zwangerschap en borstvoeding. Daarnaast neem ik tijdelijk ook even floradix. Verder eet ik elke dag evenwichtig en genoeg groente en fruit.
    Vandaag een erg emo-dag na een slechte nacht... vriendlief begon ook nog te snurken in de tijd dat ik nog ongeveer een uurtje kon slapen :( zal je altijd zien..
    Gelukkig sliep Quinn vanmiddag 1x 2,5 uur en heb ik ook even lekker kunnen dommelen / tukken. Vanavond weer vroeg erin en even volhouden.
    Morgen komt de verpleegkundige van het CB meekijken... wellicht kan zij nog wat tips geven om Quinn overdag beter in een ritme / meer tevreden te krijgen. We zien wel.
    Ik ben er nog niet helemaal uit of ik overga naar de flesvoeding. Het kolven loopt bij mij heel slecht en mn werk komt in zicht. Ik laat me morgen even bijpraten.

Sprokkel wat fijn dat Emma het zo goed doet! Hopen dat de nachten ook snel beter worden.

Ireen wij hebben ook een gastouder voor Quinn gevonden. Via internet en zelf contact gezocht. Bij het eerste gesprek meteen een klik! Dat voel je vanzelf. Ik heb toen nog gedacht verder te zoeken, maar dat hebben we niet gedaan. Puur om ons gevoel en de klik.
    Ik vind het desondanks ook onwijs spannend hoor om Quinn daar straks te gaan brengen!

Ik ga even wat drinken en dan weer voeden...

4. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Y30, vandaag weer controle toch? Heb je nog iets van het homeopatisch middel gemerkt?
    Sprokkel, het dag en nacht ritme van Emma moet nog omgedraaid, dat komt vanzelf wel als ze overdag actiever doet
    RM heb je al een betere nacht gehad ? En gaat Caitlyn Smiddags al meer slapen?

Joehoe, powerfood voor BV zijn (para) noten spijs volle yoghurt gember ed staat op internet.
    Kolven had ik problemen met tsr, heb dat opgelost door naar n filmpje van Eva te kijken ;-D het helpt soms ook om m een klein stukje te verplaatsen en opnieuw te proberen succes
    Hoop dat je snel weer wat energie terug krijgt.
    Hier een zeer snotterig zielige Eva, paar nachten gespookt en sinds 2 nachten gaat t weer beter gelukkig, arme kind hoest ook nog erbij :(

5. Alf

Alf Niet meer actief

Even ego;
    Sinds vrijdag een snotterige Jelle, zaterdag slijm hoesten en zondag was hij er benauwd van, tot blauwe lippen aan toe. Gisterennacht naar hap geweest en smorgens door ha naar kinderarts gestuurd. Inmiddels is hij opgenomen met RS virus. Ligt nu weer aan de monitoren *zucht*

6. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Alf: Arm klein mannetje. Klotevirus. De jongste van mijn zus heeft het ook gehad als pasgeborene. Hopelijk knapt hij snel op. Dikke knuffel voor jou en Alfman.

7. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Alf, dat is niet leuk. Hoop dat hij zich snel beter voelt, wat een naar virus is dat toch. Knuffel

Jij ook sterkte met Eva Mirri, hopelijk nu weer de goede kant op.

Joehoe, ben benieuwd of je nog goede tips gekregen hebt vandaag

Y30, ben ook heel benieuwd hoe het vandaag gegaan is en of ze wat gaan doen bij je.

Ireen, gastouder zoekten is ook lastig en een goede klik heel belangrijk, succes!

Sprokkel, wat fijn dat het zo goed gaat!

Liefs aan allen

8. Alf

Alf Niet meer actief

Echt een rotvirus ja.. zijn luchtwegen zijn te klein om al dat slijm af te kunnen.voeren. Hij krijgt nu extra zuurstof omdat hij erg hard moet werken voor zijn lucht. Terug dus aan de monitoren en piepjes.. bleh!!
    Voel me slecht omdat ik vanavond naar huis wil om te slapen en niet hier naast hem. We zitten in isolatie dus een hok van 3x3.. ik word gek!

9. Alf

Alf Niet meer actief

Y30, hoe is het gegaan vandaag? Heb je een deal kunnen sluiten met de gyn? ;)

10. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Arme Jelle en mamma & pappa zo te lezen was je er gelukkig snel bij. Krijgt hij nu ab? Ik duim dat hij snel opknapt.

Dankjewel Puck, Eva is nog snotterig en hoesten maar ze gaat beter slapen en eten en weer lachen dus t gaat beter

Y30, al wat begonnen ?
    Joehoe ?
    Ireen, succes met vinden van de juiste

11. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Alf: Je moet je niet slecht voelen hoor!! Er is niks mis mee om ook aan jezelf te denken. En uiteindelijk is Jelle gebaat bij een moeder die beter in haar vel zit omdat ze geslapen heeft. Ik kan me voorstellen dat je je slecht voelt bij de gedachte bij je zieke kind weg te zijn. Misschien kun je vanavond nog langsgaan en dan morgen heel vroeg weer? Of dat je man en jij tijd verdelen?

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Alf: wat naar voor je kleine mannetje, en voor jullie om hem nu weer in het ziekenhuis te moeten zien liggen. Veel sterkte meid, en i.d.d je niet schuldig voelen omdat je je slaap nodig hebt!

@Mirri: ook beterschap voor Eva!

Hier: fijn consult gehad in het ziekenhuis vandaag! Ik werd begrepen en beter nog zowel de verloskundige als de gyn was het wel met me eens, dat de groeilijn zo heftig was dat ze mij sowieso niet over de 40 weken zouden laten lopen.
    Ik ben getoucheerd (au au) en de BM mond was al week, en zelfs een ietsje ontsluiting (vinger topje). Ik wordt dinsdag ingeleid, maar hoop stiekem dat de kleine besluit om voor die tijd zelf te komen. Als het voor de 40 weken op natuurlijke wijze kan is dat natuurlijk het aller beste! Ik vind het heel spannend, maar voelde me wel begrepen vandaag, blij mee!

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Iemand vroeg nog naar het homeopatische middeltje. Zeker weten doe je het natuurlijk niet, maar dat de BM mond al week is met 38 weken, terwijl mijn zus met 42 weken nog met gel moest worden week gemaakt, en mijn moeder ook bij beide kids overtijd was, vond ik toch wel opvallend.

14. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Y30 wat fijn dat het zo goed is gegaan en een goed gevoel te weten dat jullie op 1 lijn zitten! Ik hoop voor je dat je je kleintje snel in je armen hebt!

Alf wat rot dat Jelle nu weer in het ZH is... dikke knuffel en heel veel sterkte! Wat betreft het slapen: voel je niet schuldig! Jelle heeft ook het liefst dat zijn mamma zich fijn voelt!

Hier vandaag wat tips gekregen van dame van CB: We gaan Quinn overdag inbakeren in de hoop dat hij beter slaapt en dus ook meer tevreden gaat worden. Verder ga ik proberen 1 nachtvoeding minder te geven... desnoods kan vriendlief snachts een flesvoeding gaan geven, krijg ik ook iets meer tijd om bij te tanken.
    Heel fijn en vandaag is al goed gegaan met overdag ingebakerd slapen! (heb zelf ook 2 uurtjes kunnen maken :))
    Kortom: ik ben blij met even een ander en meer ervaren inzicht moet ik zeggen!

15. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joehoe: Fijn dat je geholpen bent met goede adviezen. Ik moet zeggen dat ik de mensen van het cb vaak goed mee vind denken.

@Y30: Fijn dat de verlos en gyn het met je eens zijn. Ik moet zeggen dat ik mijn ingeleide bevalling niet heel anders vond dan mijn natuurlijke. Maar de tweede keer had ik graag een natuurlijke zodat ik het ooit meegemaakt zou hebben. Spannend. Het is zo dinsdag, maar ik duim voor je dat je voor die tijd bevallen bent. :)

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Joehoe fijn dat er weer uitzicht is op verbetering en wat meer rust voor mama! Misschien ook een idee om papa eens een nacht met Q uinn op een andere verdieping te laten slapen (en dat ie dus alleen even bij jou langskomt om aan te leggen en hem daarna weer meeneemt?)?

Alf: Nee zeg wat vervelend! Beterschap voor J elle. En morgen weer (een beetje) uitgerust naar hem toe, we kunnen niet hebben dat je instort dus als het nodig is om thuis te slapen dan is dat het beste!

Y30 o dat klinkt goed! Wat fijn dat ze met je meedenken en naar je luisteren! Ik hou me aanbevolen voor de naam van dat middeltje, dan ga ik dat vanaf week 37 ook gebruiken.

Gisteren op verpleegkundig speekuur geweest, wel fijn. Ze doen dat daar omdat als je bij de gyn onder controle bent er weinig tijd en aandacht is voor hoe het met mama gaat en om de bevalling door te spreken. Ik zat binnen vijf minuten in tranen. :)D)
    Komt erop neer dat ik gewoon heel bang ben dat hij in mijn buik overlijdt en dat ik dat zoveel mogelijk probeer weg te stoppen/langsheen te leven. Dat wisten jullie natuurlijk al, maar verder praat ik daar nooit over. Zij vond het wel belangrijk dat er een termijn voor inleiden af wordt gesproken. Volgende maand weer een afspraak met haar en als ik de gyn dan niet overtuigd heb gaat zij zich ermee bemoeien. Overigens begrijpt ze ook niet waarom de gyn er moeilijk over doet want er worden wel vrouwen om minder ingeleid en de verloskundige vindt mij ook een enge casus en wil me ook niet over de 38 weken hebben. Zelf droom ik ook steeds dat hij met 39 weken in mijn buik overlijdt.
    Volgende maand dan ook mijn bevalplan bespreken, dus die ben ik aan het maken.
    Verder moe moe moe, echt niet normaal. Ga dus nu slapen (lig er al in)...

Trusten allen!

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Ireen: Wij 'kennen' elkaar natuurlijk nog niet zo lang, maar mag ik vragen wat de reden is dat je bang bent dat het zo ver in de zwangerschap mis gaat, is je dat eerder overkomen (weet eerlijk gezegd niet waar BIB voor staat)?

De naam van het middel zal ik je doorgeven, het ligt beneden, mocht ik er morgen niet aan denken, help me dan maar even herinneren, geheugen is vrij matig sinds het zwanger zijn;):).

Hier: bedankt voor de lieve reacties meiden! Ben ook blij dat er nu een datum staat, geeft toch wat zekerheid.

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Y30, ik heb het antifosfolipidensyndroom, een autoimmuunziekte waarbij zowel vroege als late miskramen vaak voorkomen. Verder is er een verhoogd risico op pre-eclampsie, eclampsie, trombose in de zwangerschap en komt het HELLP syndroom bij veel moeders met dit syndroom voor. Verder is het risico op intra-uteriene vruchtdood aanzienlijk verhoogd evenals het risico op een doodgeboren kindje. Ook vroeggeboorte komt vaak voor. Gelukkig gebruik ik antistollingsmedicatie en daardoor zijn de risico's minder groot dan zonder (dan bijna geen kansen op een gezonde baby), maar de cijfers daarvan zijn onduidelijk. Wel hebben we de vorige zwangerschap die ik uitdroeg een gezonde zoon gekregen met een goede placenta (weinig infarcten, wel iets), waar ik me maar een beetje aan vasthou, maar je hoort het vaak anders en dat maakt me toch wel benauwd.

Ik heb geen haast hoor met dat middel, maar ben wel benieuwd!

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    oja, en bib is gewoon baby-in-buik :D Hopelijk is dat bij jou snel bub (baby-uit-buik) :D

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    #2620 Y30, 7 feb 2013
    Laatst bewerkt: 7 feb 2013
    Hi hi Baby-in-buik, dat ik daar niet aan dacht:D.

M.b.t. de verhoogde risico's (het zijn er bij jou nogal wat) dat maakt een zwangerschap inderdaad lang onzeker. Dat is ook de reden dat ik zolang in DD ben blijven lopen, en prednison ben blijven slikken.
    Durfde gewoon niet helemaal af te bouwen i.v.m. die risico's.

Homeopatisch middel: Caulophyllum thalictroides van VSM

Deel Deze Pagina