Puckje nog ff dan kom je onder de 100 dagen op je banner, toen vond ik het ook steeds echter worden. En het voelen bewegen geeft idd meer vertrouwen Joehoe is dat lekker n dikke knif ;P
Het lijkt er helaas op dat mijn kleine man het op dinsdag aan laat komen. Vind het erg spannend, je hoort nogal uiteenlopende ervaringen over inleiden.
@elpie: heb je al een angelsound? Heeft mij erg geholpen als ik met het soort gevoelens zat waar jij nu mee worsteld. Bevestiging tussen de echo's door was erg fijn! @alf: wat naar dat jelle nog moest blijven!
Elpie, herkenbaar... Hopelijk is alles goed en kun je over een aantal weken ook een beetje gaan genieten! Y30, wat jammer, maar het gaat vast goed, het scheelt dat je al wat ontsluiting hebt! Alf ik hoop dat jullie vandaag naar huis mogen!
Het gaat vast goed Y30, ontsluiting lijkt ook mij een goed teken, ga in ieder geval voor je duimen en hoop dat je morgen deze tijd moeder bent. Mirri, onder de 100 is echt een mijlpaal inderdaad!
Elpie, ook ik kan je de angelssound van harte aanbevelen. Heeft me uit heel wat angstige momenten gered (had hem zelfs mee op vakantie ) Y30, Morgen de eerste dag van de rest van je leven.. zó spannend! Ik denk aan je meis! Hier, einde van de ochtend thuis gekomen met Jelle. Alles was goed, nette waardes dus nu thuis verder aansterken. En rara... Nu is mama ziek
@Alf: wat fijn dat Jelle weer thuis is!! En wat betreft mama ziek, wat beroerd! Zorgt manlief voor julie? Hier: Nou vanmorgen loos alarm. Ik moest om 5.20 naar de wc (tigste keer) en ik voel aan hoe het afvegen gaat dat er iets niet klopt. Dus licht aan, en ja hoor, bloed druppels in wc en grote veeg op het toilet papier. Dus z'huis gebeld en we moesten langs komen. even na 6 uur in het ziekenhuis, en aan de CTG, in eerste instantie alleen een druk kind (die voelde zich dus ondanks bloeden gelukkig goed) maar geen activiteit verder, later kwamen er wat lichte weeën, ook wel enigsinds regelmatig zo om de 10-13 minuten. Uren moeten wachten op een verloskundige om te bespreken hoe verder, toen zij eindelijk kwam (ze waren bezig met een bevalling en een collega was ziek) heeft ze getoucheerd en was er geen voortgang. Dus weer naar huis, en de weeën hebben helaas niet doorgezet. Ik voel nog wel een ongesteldheid achtig gevoel en af en toe een krampje. Maar van regelmatigheid is geen sprake meer, en ze komen ook veel minder vaak. Zucht!! Tenzij het vandaag of vanacht toch nog doorzet, wordt ik morgen alsnog ingeleid. Leek zo goed te gaan vanmorgen...
@Y: bij Thirza had ik dat na uren weeen het ineens 4 uur helemaal wegzakte en daarna begon het en toen echt goed... Iig al super dat je lijf zelf wat doet! Da's altijd beter met inleiden dan als er nog helemaal niks aan actie vanuit je lijf zelf is! Elk beetje helpt! Maar hopen dat het vanavond of vannacht toch nog doorzet! @Alf: fijn dat jullie weer thuis zijn. Balen wel dat jij nu in de lappenmand zit... je lijf zal wel gedacht hebben na alle spanning van 'nu kan het even' Beterschap! @all: hier moe, Caitlyn erg onrustig, maar het einde is hopelijk in zicht: eerste tandje is door! Maar vermoeiende dagen zo: Caitlyn korte slaapjes en jengelig en 's avonds en 's nachts meer wakker dan anders, en dan Thirza die thuis is en vakantie heeft Geen fijne combi Balen ook voor Thirza, want zo heb ik dus weinig tijd voor haar...
Rozemarijke zouden jullie weer vier van die jaren krijgen? (en waarom? ) Alf wat fijn dat jullie kleine man weer thuis is, en beterschap voor jou! Y30 heel veel succes vanavond/vannacht/morgen! Hier: Vandaag gastouder geweest, ik weet het niet... Vind het sowieso moeilijk te bedenken dat ik hem straks ergens moet achterlaten waar ik niet vertrouwd ben maar ik had ook niet direct een klik. Verder gaat het nog best wel goed, merk wel dat ik snel overprikkeld ben (sowieso snel last van maar is nu wel tikje erger) en snel moe. Bekken gaat best aardig, buik groeit (zit al beetje in de weg). Morgen groeiecho en consult, spannend.
Tja Ireen bij een gastouder weet je volgens mij op een gegeven moment wel of het goed zit of niet... ik vind het ook heel raar Quinn straks "achter te laten" maar had wel meteen een klik en voelde me thuis bij haar. Alf: fijn dat Jelle weer thuis is! Is pappa wel weer beter, laat je goed verzorgen! X Y30: jeetje wat spannend, ga maar lekker liggen, dan zal je zien dat het vast uit zichzelf doorzet. En zoals RM al zegt: ieder beetje dat je lichaam al zelf doet is mooi meegenomen! Spannend, ik duim voor je! RM: wat vervelend, Quinn is ook onwijs onrustig... nu hadden mamma en pappa ook een beetje ruzie vandaag, volgens mij voelt hij dat ( Stom gedoe... pappa moet perse carnaval vieren... doet net alsof hij "alles mist"... zucht terwijl hij elke week wel iets leuks gaat doen met vrienden... en ik maar thuis zijn met de kleine... huuh ik had me hier wel wat anders van voorgesteld. Zit er even helemaal doorheen... ook totaal niet kunnen rusten en Quinn heeft over de hele dag misschien een uurtje geslapen na al een onrustige nacht. Mannen... Maar goed tot zover "stom gedoe" X
@Ireen: als het even kan echt met een gastouder in zee met wie je een goeie klik hebt! Voelt het niet OK, dan zou ik het niet doen zelf! @onrust: 't is veel milder dan bij Thirza hoor! Die heeft maanden en maanden echt uren en uren gehuild op een dag. Bij Caitlyn hebben we het nu veel sneller onder controle gekregen. Voor het feit dat er tandjes doorkomen, is de onrust echt mild, ('t is niets in vergelijking met wat we bij Thirza zagen dan... ), dus nouja.... Ik ben gewoon geen baby-mama. Dat eerste jaar is gewoon echt doorbijten, ik ga daarna pas echt genieten, geloof ik Komt wel goed... het zal deze keer echt geen 2 jaar duren voor er een beetje rust komt
Alf, fijn dat Jelle weer thuis is, hopelijk wordt er nu ook goed voor jou gezorgd? Y30, had al gereageerd in ander topic, komt vast goed & veel succes. Ireen, ik zou ook voor de klik gaan en nog wat andere gastouders ontmoeten. RM, ik kan me heel goed voorstellen dat je pas echt gaat genieten na een jaar wanneer je kindje zo huilt, wat ik de afgelopen weken van je lees heb jij het echt heel pittig, hoop dat je ook af en toe een dag voor jezelf kan pakken. Joehoe, te herkenbaar!!! Niet leuk voor je maar ik moest er hard om lachen, ze denken allemaal dat ze zo door kunnen die mannen. Aaaah, hier heel wat ruzies bij de eerste gehad. Inmiddels helemaal in balans hoor! Enne ook jij moet er af en toe uit kunnen gaan & misschien even lekker nr de kapper en daarna nr met n vriendin eten. Dat soort dingen deden mij zo goed. Gaat het in het algemeen wel iets beter met Jelle? @hier, bij de verloskundige geweest, erg fijn, m'n angsten over het ziekenhuis verteld ivm bevalling en alle mis diagnoses vsn het afgelopen 2 jaar. Ze begreep me volledig gelukkig, maar ik moet wel in het ziekenhuis bevallen en mag niet thuis... Tegenvaller. Het klikt wel echt met deze praktijk dat is wel fijn, maar misschien toch nr ander ziekenhuis... Weet het nog niet...
Alf, fijn dat jullie weer thuis zijn. Logisch dat je instort. Sterkte met opkrabbelen. RM, ik ben ook geen baby-mama, hahaha. Logisch na zo'n tropentijd misschien, maar ook nu denk ik nog regelmatig: zat ze maar lekker te kleuren/lezen/knutselen . xx
Ja, ik vraag me soms wel eens af of ik wel een baby-mama of meer een baby-mama zou zijn als we van die slapende en etende baby's zouden hebben gehad. Maar dan zou ik ws wel weer kapot gaan van verveling, dus ach... misschien dan toch maar beter zo....
Haha ja, dat herken ik. Ben ook een verveel-me-snelmama. Ach ja, het is zoals het is he. Cliche, maar waar.
haha, ik vind t eerste jaar ook zo'n tropenjaar....tuurlijk geniet ik van ons wondertje, maar er valt zoveel te zorgen en zorgen te maken. idd fijner als ze straks gewoon kan vertellen wat ze wil ;D Y3o; go-go-go,een valse start is ook n start ;P Succes en veel geluk........ik denk aan je herkenbaar Joehoe >_< uiteindelijk komt t toch op ons "sterke "vrouwen neer.... Puckje, fijn dat er serieus naar je wordt geluisterd en dat je nu kan voorbereiden welk zh je wil. Ireen er is veel aanbod dus vast wel iemand waar je m wel durft achter te laten ( hoop ik) ikzelf heb niet zoveel lef, ik laat haar bij mn man of een paar uurtjes bij Oma, maar max 3u O_0 suf he RM, pittige tijd weer, zorg goed voor jezelf !
Goedemorgen ladies! Lang niks laten horen maar ik lees wel mee! @Alf, beterschap. Vervelend voor je, maar wel fijn dan J thuis is. hoe voel je je? @Y30, spannend vandaag, denk aan je! Zet m op! @rm, is C al weer een beetje beter? zou leuk zijn als je een leuke vakantie kan vieren met T. @joehoe, geen ruzie maken hoor, zonde van je tijd en energie, @puck, moeilijke keuze, maar wel fijn dat je je goed voelt bij deze vk @elpie, pff wat duren die weken lang he, sterkte! AS heeft mij ook de nodige rust gegeven. @ireen, tja opvang, ik vind het ook zo moeilijk..hoe heb je dat destijds met met je zoontje gedaan? @mirri, duurt nog ff voor E kan praten toch, haha, je kan niet wachten volgens mij. @maria, alles oke daar? even een vraag voor jou: Hoelang ben jij destijds door gegaan met de alle vitamines? Na de bevalling bedoel ik? Hier vandaag 36 weken, gaat toch wel hard hoor nu. Gisteren de laatste fraxi erin gespoten, ben blij dat ik daar nu van af ben, pff Inmiddels een beetje gewend aan mn verlof en mn lijstjes worden al korter. Vorige week lekker de meubeltjes in elkaar gezet en alle babywas gedaan en gestreken, zo leuk. Nu nog voornamelijk werk liggen van mn eigen bedrijfje maar dat ga ik de komende tijd lekker rustig tussendoor doen. En verder nog even lekker shoppen en lekker van mn vrije tijd genieten, voor zolang dat nog kan natuurlijk, Ben wel ontzettend moe, en ik kan gelukkig nog veel slapen op het moment. Aan de ene kant vervelend want ik wil nog zo veel, aan de andere kant wel lekker, nu het nog kan.
Even een egobericht. Wij hebben de groeiecho gehad vandaag en het kindje is (te) klein. Hij zit op de ondergrens van wat toelaatbaar is. Omdat een groeiecho volgende week niet zoveel zin heeft (te korte tijd ertussen om iets te kunnen zeggen over groei) heb ik volgende week een afspraak om te kijken of de flow van de placenta nog goed is en ik nog genoeg vruchtwater heb. Dan de week daarna nog een groeiecho, blijft hij op zijn lijntje dan mag ik zo door, zo niet wordt ik opgenomen en zakt hij verder af dan moet hij eruit . Ze zijn bang dat door mijn APS de placenta niet goed functioneert. Ik opperde nog dat groeiecho's niet echt betrouwbaar zijn maar ze zeiden dat bij zo'n forse dip dat echt wel een indicatie geeft dat er iets niet gaat zoals zou moeten. Op zich had ik ook wel het idee dat dit een kleiner kindje is dan Jens op die termijn was, die zat toen al wel behoorlijk in de weg. Nu dus rusten en hopen dat ik niet opgenomen hoef te worden. Dat wordt nog behoorlijk schipperen met J ens...
Oh Ireen, wat schrikken zeg.. fijn dat ze zo strikt zijn en ingrijpen maar wat een spanning en regelarij weer. Hoop dat je met veel rust opname en vroeggeboorte kunt voorkomen. Krijg je wel longrijping voor het geval dat? Hou je haaks meis..
He jakkes Ireen! Wel heeeel erg fijn dat ze zo strak in de actie gaan! Ik bid en duim voor je! @all: OK, ik neem m'n woorden terug dat het nu met Caitlyn veel milder is... ze lag vanmiddag alles knoerthard bij elkaar te brullen en toen zetpil EN dentinox niet werkten, bedacht ik me dat het haar hartje natuurlijk ook nog kon zijn. Ja dus. Ziekenhuis gbeld, naar e SEH en daar aangekomen was het alweer rustig. Zucht. Volgende week controle bij de kinderarts: maar even overleggen wat nou wijsheid is en of we nu echt elke keer direct heen moeten vliegen... Mag iig even strak 4 keer per dag een zetpil geven, ipv 3, om daarmee hopelijk te zorgen dat meer tachycardieen uitblijven.