Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    dat is niet duidelijk gebleken uit de placenta, maar ik heb MTHFR homozygotie en een verhoogde factor VIII. De MTHFR zou ervoor zorgen dat er microklonters in de placenta komen, die deze dus verstoppen en de baby niet meer voldoende voedingsstoffen/zuurstof krijgt

Bij N* nam ik tot 12 weken aspirine, maar toen op aanraden van de gyn gestopt. De twee vorige waren vroege miskramen
    Nu spuit ik clexane en neem ik aspirine 100, en weer haal ik de 12 weken ... dus ja is het echt de oorzaak of niet, dat weten we niet

Ik krijg verder ook nog de Ivig baxters van prof Noens ...

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    en spoot je bij de miskramen ook clexane?
    Je maakt de beste kansen met én ascal/aspirine én heparine, dus fraxiparine/clexane, dus wat dat betreft ben je nu wel goed gemarineerd. Die baxters ben ik niet mee bekend.

Wat een onzekere tijd he, ik heb deze zwangerschap nog niet echt een relaxte fase gehad ook, ik blijf maar bang ervoor, ook al ging het goed. Ze zijn bij mij eigenlijk banger voor de antistoffen zelf (die de placenta aan kunnen vallen) dan voor de trombose in placenta, ze zeggen dat de kans daarop met ascal én fraxiparine echt niet zo groot is, ik hoop dat dat voor jou ook geldt.

Lijkt me heel moeilijk, die machteloosheid als kindje eerder niet goed groeit, je kunt dan eigenlijk niets doen.

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Nee het is nu mijn allereerste zwangerschap met Clexane, dus hopelijk ...
    we hebben wel ook al een zoontje, die er zonder problemen of medicatie is gekomen!

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja dat begreep ik, wonderlijk hoe dat kan (hier is het drie keer mis gegaan naar mijn idee omdat ik pas na 4 weken (dus 2 wkn na eisprong) startte met fraxi (op advies artsen). Bij J ens en BiB ben ik stiekem eerder begonnen met spuiten, zodra ik het idee had dat het raak was (dus een week na de eisprong al)). Maar hoe dat dan zit met jouw zoontje... maar erg fijn iig, je moet er toch niet aan denken...
    Bij mij was ten tijden van J ens ook niet bekend dat ik dit had maar 'gelukkig' had ik in het verleden een longembolie gehad en een paar jaar geleden was het beleid dan dat een zwangere dan moet spuiten... ook gelukkig maar.

5. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    En hier ben ik met een verslagje: Beebje was mooi bewegelijk, hartje gehoord en gezien (175 s/pm wat redelijk veel is volgens gyn), 6.5 cm groot, nekplooi 1,6, neusbeentje aanwezig , rest ook alles aanwezig ...tot nu toe ziet alles er dus heel goed uit! Tripple test gaan we niet laten doen!

6. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Gefeliciteerd
    Toppie Elpie, dit is een mijlpaal, je kindje is in de aanleg helemaal compleet nu, zelf de hersenen zijn al klaar.
    Nu alleen nog groeien
    Dus broeden maar ;D zet m op !

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    wat fijn Elpie, gefeliciteerd!

8. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Super Elpie!! Van harte, weer een stap verder! Nu groeien maar, lief kleintje!

9. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    top elpie, heel fijn dat alles goed is!

10. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    hier gelukkig ook al vanaf eisprong al aan de clexane, aspirine en utrogestan. Moest echt ovu-testjes doen dus heb ook niet gewacht tot pos test!

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nou Elpie, ik duim met je mee! Ik geloof echt in de combi heparine en ascal, en je hebt ook al een goede echo, dus ik heb heel goede hoop voor je!

Ik heb echt het idee dat ons knulletje aan het groeien is, buik is groter (maar doe ook minder dus misschien ook met veranderde spierspanning te maken) en ik voel hem op andere plaatsen, heb ook een beetje het idee dat hij af en toe een poging doet een stukje in te dalen, heb dan een vervelend/pijnlijk/stekend gevoel in bekkenbodem.
    Verder ben ik vooral heel moe, merk nu ik rust neem dat ik dat voorheen te weinig gedaan heb.

12. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik heb nu wel al een paar dagen dat ik zo vlak boven mijn schaambeen zo wat trillingen gewaarwordt ... precies alsof er iets trilt vanbinnen.

Vraag me af of dat de baby kan zijn, of dat het ingebeeld is.
    Van de gyn weet ik dat mijn placenta achteraan ligt, dus kindje ligt tegen de buikwand. Maar ben nu ongeveer 13 weekjes, zou dat niet vroeg zijn, of mss realistisch omdat het al een (5de) zwangerschap is of dat mijn baarmoeder nog wat gevoelig is omdat ik 8 m geleden 20 w zwanger was...
    Het zijn geen schopjes of zo, gewoon precies zo een zenuw die wat trilt ...

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    ik had dat ook, bij 11 wk 5 dagen, is bevestigd met echo, dus dat kan echt wel, zeker bij je derde zwschap waarbij je zo ver bent.

14. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Je kan het al vroeg voelen hoor Elpie, zeker na meerdere zs, een fijn idee ;) maar duurt nog wel ff voor je het dagelijks voelt.

Ireen, goed dat je nu je rust kan nemen en ook t idee hebt dat het werkt ! toppie ;D geef je lekker over, verveel je je al ?

hier; Eva vanmiddag receptie gehad, ze heeft zich prima gedragen en stal de show maar t mooiste vond ze de peutertjes die rond renden, daar lag ze helemaal om gevouwen ;P

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nee Mirri ik verveel me nog niet :D Lig ook niet de hele dag plat hoor, maar ben heel gedoseerd bezig en ga vaker rusten.

Net in ziekenhuis geweest, flow navelstreng was goed, vruchtwater netjes.
    Nog even naar de curve van vorige week gekeken en hij zit met buikje op P10 en met hoofdje op P8, dat is wel echt klein, maar normaal geen reden tot heel veel bezorgdheid. Alleen zat ie bij 20 weken wel op P56 en het verschil is wel groot, dus inderdaad volgende week weer groeiecho.

16. Alf

Alf Niet meer actief

Ireen, Fijn dat het tot zover meevalt en je iig niet meteen bent opgenomen. Het blijft natuurlijk wel spannend..
    Die P's zeggen mij helemaal niets :)
    Maar omdat het in verhouding is is het niet zorgwekkend begrijp ik het zo goed?

Prettig dat ze het goed blijven monitoren nu! En jij rustig aan blijven doen hè!

Ps wil je mij nog een keer jouw adres pben? Je adres op de doos is uitgelopen en ik durf het niet aan om het op de gok terug te sturen ;)

Uiteindelijk 1 keer geprobeerd maar nooit echt gebruikt.. wel onwijs tof dat ik het mocht lenen!!

17. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ireen, rust maar goed en dan komt alles wel goed met kleintje

wat hier wel gek is , is dat ik het dus nu al een aantal dagen heb, maar het ook wel iedere dag voel. Meerdere keren per dag. Is precies alsof ik daar een spiertje voel trillen / of een zenuwtrekje ... Maar meerdere malen per dag, vooral als ik zit...
    Ben er precies niet heel gerust in ...

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Alf die P's zeggen iets over het gemiddelde. P50 is het gemiddelde. Zit je kindje op P90 is 10% van alle kinderen groter dan jouw kindje. zit je kindje op P10 dan is 90% van alle kinderen groter dan jouw kindje. Ons beebje hoort dus nu bij de kleinste 10%, terwijl dat met 20 weken niet zo was. Dat is dus wel heel gek, hij is dus enorm gedipt.

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Oja ik PB je wel even. Morgen ofzo :D

20. Alf

Alf Niet meer actief

Is goed, Geen haast ;)

Ah, zo.. dank voor de P uitleg!

Deel Deze Pagina