Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ojee Puckje dat is schrikken, fijn dat ie weer bijgetrokken is! Overigens herkenbaar hoor, bij J ens was ik ook druk en die groeide geweldig, nu ben ik naar mijn idee rustiger maar groeit ie minder... Kan ook gewoon aan de grootte van de placenta liggen.

Herkenbaar hoor dat wennen aan een kleintje in het begin, wij kwamen in het begin ook nergens aan toe (eigenlijk eerste twee jaar :D al hebben we toen wel de praktijk opgestart dus dat speelde ook mee). Geniet maar lekker van jullie kleintjes!

Rozemarijke ben je alweer beter?

En Lym al bevallen inmiddels?

Hier moeizaam *klaagmodus*, het is hier erg druk en stressvol, dat heeft alles te maken met onze praktijk, niet meewerkende collega (dat levert vooral mij veel stress en woede op), het opstarten van een dependance (noodgedwongen, is op 100 meter afstand van ons en anders gaat er iemand anders zitten die onze patiënten opslokt om redenen die ik hier niet kan noemen) en verder gewoon de zorg voor J ens en mijn werk op de praktijk. Belastingaangifte moet de deur uit natuurlijk.
    R oel heeft hele weekend geklust in de dependance samen met mijn schoonvader, die dus bleef logeren. En iedereen maar zeggen dat ik het rustig aan moet doen, maar normaal tank ik in het weekend bij en nu had ik dus een peuter te vermaken en een logee op mijn rommelzolder. En normaal doet R oel in het weekend wat achterstallige werkzaamheden en de boodschappen en kookt hij maar dat lukte nu allemaal niet en dan merk ik dus echt dat ik het echt echt echt niet trek. Niet alleen qua bekken (dat gaat eigenlijk best aardig voor wat het had kunnen zijn) maar vooral qua vermoeidheid. Slaap ook amper, heb in de avond/begin van de nacht enorme last van restless legs (herkenbaar, iemand tips?) en de tweede helft van de nacht enorme kramp in mijn benen waardoor ik gewoon maar een paar uur per nacht slaap, onderbroken door honderdduizend plasjes van vijf druppen.
    Heb dan ook niet het idee dat ons mannetje goed groeit... maandag zullen we het zien. Hij beweegt wel goed. Ik vind het genieten even ver te zoeken, ben ook nog helemaal niet klaar voor een baby erbij, moet echt eerst wat rust krijgen.
    Iig ga ik morgen halve dag werken, donderdag is R oel thuis en vrijdag gaat J ens naar peuterspeelzaal en daarna met mijn ouders op stap, en ik heb dus besloten dat ik dan ga genieten van mijn welverdiende rust.

:)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Goedzo! :)
    En niet raar dat je dat allemaal niet trekt zeg! Dat zou ik al niet getrokken hebben :(

@Puckje: jeetje joh! Rustig aan dan ook maar! :(

Ik knap weer op, (vorige week 3 dagen 39 graden koorts gehad) maar van het weekend werd Thirza ziek, (net in een nacht dat Caitlyn doorsliep van 21.00-6.30! :(), en nu is manlief ziek. En Caitlyn weer last van tandjes :(
    Van het weekend via de HAP extra sterkte pijnstiller geregeld, toen 4 keer paracetamol, (advies van de KA, vanwege het risico op tachycardieen) en dentinox nog niet werkten. Inmiddels werkt deze pijnstiller ook nog maar zo-zo, maar goed: als ze honger heeft, krijgt ze even en dan kan en wil ze tenminste even drinken en ligt ze tenminste niet van de honger EN de pijn te huilen... En voor het slapen gaan krijgt ze en dan slaapt ze tenminste even 3 kwartier.
    Of het door de uitputting daarvan komt, of dat ze er gewoon aan toe was, maar ze slaapt de afgelopen 3 nachten wel door van een uur of 20.00-21.00 tot een uur of 6.00-6.30. Weet niet wat ik zie, een baby van nog geen half jaar oud die de nacht doortrekt, maar lekker is het wel! Helemaal met hoe intensief de dagen op dit moment zijn...

3. raspberry

O, en net vanavond 10-minutengesprekje gehad op school, van Thirza, en die doet het super :) Scoort bijzonder goed voor haar leeftijd, dus mag na de zomervakantie direct lekker naar groep 2 :)
    Trotse mama dus :)

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Ireen: Lijkt me heel normaal hoor gezien je termijn, dat je zo'n weekend niet trekt. Goed dat je nu even tijd voor jezelf hebt!

@RM: Fijn dat je weer beter bent! Verder natuurlijk super dat thirza het zo goed doet, en caitlyn goede nachten maakt!

5. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    he ladies, hier nog BIB hoor.
    Er gebeurt weinig, gister weer controle gehad alles oké, dus pas met 40 weken weer de volgende controle (volgende week dinsdag)
    Ik heb ook niet het gevoel dat ie eerder komt, maak me er gelukkig ook nog niet zo druk om. Mijn omgeving zit meer in spanning dan ik, haha, krijg de hele dag app-jes of er al wat gebeurt.
    Puckje, wat fijn dat de kleine toch weer gegroeid is, wel rustig aan doen dus, spannend hoor zo.
    Ireen, sterkte het weekend, probeer het wel ook rustig aan te doen, het scheelt echt. Ik merk ook echt verschil in mn lijf als ik teveeel hooi op mn vork neem (hele zwangerschap ook gehad).
    Rozemarijke, sjonge jullie blijven wel aan de gang he met ziek en onderweg, hoop voor jullie dat het vanaf nu weer beter gaat. Goed van T dat ze het zo goed doet op school, mag je met recht trots op zijn.
    Y30, alles goed met J? Ik stuur ook ff n verzoek, ben nu wel heel nieuwsgierig naar jullie mooie man, :D

Alf, hoe gaat het met jou en J?

6. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Lym, nog even en dan kan je je kindje in je armen sluiten!

@Ireen, volgens mij alle reden om even in de klaagmodus te gaan hoor! Klinkt even niet leuk en gewoon ook heel zwaar voor je. Hoop dat je morgen even kan genieten van je welverdiende rust!

@RM, oooh! Ik hoop zo dat jullie nu het doorslapen mogen volhouden en dan ook iedereen even beter blijven, dan kan je weer helemaal bijtanken!

Hier, nog steeds de goede kant op, voel me veel beter mr probeer ook veel te rusten tussendoor! Werk voor mezelf dus blijft lastig...

Liefs iedereen

7. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Puckje rustig aan!!

Hier: voedertijd :)

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Ireen: Fijn dat het wachten je niet zwaar valt! En die omgeving zal maar gewoon geduldig moeten zijn;).

Hier:Willen jullie even meedenken:

Julian is nu ruim 3 weken. Ik zit nu al een tijdje op 6 voedingen per 24 uur, en volgens de berekening met zijn gewicht zou ik dan 100 ml per voeding moeten geven. Ik weeg voor en na de voeding om een beeld te hebben van hoeveel ik voed (was/ben er wat onzeker over) Ongeveer 1 keer per dag haal ik dat ook, maar meestal 90 cc (en eind van de middag vaak nog iets minder) en dan voed ik al echt een kwartier per borst. (consultatie bureau had gezegd 15 minuten ene borst, en 5 minuten toetje andere, maar dan haal ik de 90 lang niet).
    Ik heb CB gebeld en wordt vandaag terug gebeld, toch benieuwd wat ze zullen adviseren. Omdat zijn natte luiers en groei wel goed is, weet ik niet of ik teveel moet inzetten op die 100 ml??

Iemand tips?

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Y30 Née he, dat is dus écht geen goed advies!

Kijk naar je kind, voed op verzoek. beperk niet op duur en frequentie, voed zo vaak je kind of jij willen, als je onzeker bent of hij genoeg heeft leg je hem gewoon een keertje extra aan. Hapt hij, mooi, zo niet, blijkbaar geen honger.
    Zolang hij goede plasluiers heeft en tevreden is hoef je je nergens zorgen om te maken.
    Dus niks 15 minuten borst en dan 5 minuten de andere. Je geeft de eerste tot hij loslaat/in slaap valt, laat hem boeren en biedt dan de andere aan. 90 cc is prima, het is geen flessenkind! Maar je hoeft niet te wegen, gewoon minimaal een keer of 7/8 per dag aanleggen en verder lekker zelf laten bepalen.
    Kijk alleen even of hij er niet veel te lang tussen laat. 6 voedingen is niet veel (maar genoeg zolang op verzoek). Ik zou er overdag niet veel langer dan een uur of 3,5 tussen laten (maar 1x kan dat best, en komt hij om het uur ook prima) en 's nachts even kijken wat uitkomt, ze mogen best een keer een lange ruk slapen (uur of 6, 7) of twee keer een middellange ruk (uur of 5)

Wat mij erg heeft geholpen: Stel ik zat op een onbewoond eiland zonder benul van tijd, wat zou ik dan doen? Niets voedingen tellen, niets duur van de voeding beperken, niets op de klok kijken. Gewoon kijken naar je kind.

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Doen op gevoel (kijken naar je kind) vind ik best lastig, ben helaas iemand die nogal van regeltjes houd. Maar bedankt voor je advies ga het zeker proberen!

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Maar t is ook een regeltje hoor. Goede plasluiers en tevreden kind is genoeg voeding! Het wegen op cb is een mooie bevestiging, maar wij mensen zijn zo gemaakt dat het ip zichzelf regelt. Je doet t heus prima!

12. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Y30, volgens mij doe je het super. Begrijp je onzekerheid maar als hij goed groeit en tevreden is plus goed plast hoef je je echt geen zorgen te maken hoor. Zoals Ireen aangeeft kan het bijna niet mis gaan, ik heb ook altijd op verzoek gevoed en een beetje gestuurd op 6-8, bij mijn dochter overdag veel voedingen zodat ik s'nachts minder hoefde op te staan en die sliep met 6 weken aldoor!!!
    Ik ging bij m'n eerste tussendoor wegen op het CB zodat ik me minder zorgen maakte, misschien een tip.

13. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Y30, ik had in het begin precies hetzelfde!! Het is zo onzeker wat je geeft, maar als de kleine tevreden is en de plas en poep luiers zijn ok, ga er dan maar vanuit! Dan nog was ik onzeker, daarom woog ik hem elke dag, hij kwam goed aan. Ik heb nooit geweten wat ik gaf per borst en dat weet ik nu ook nog niet. Nu ik aan het afbouwen ben geef ik de flesvoeding hoeveelheid volgens zijn gewicht en aanbevolen hoeveelheid op de verpakking. De ene keer drinkt Quinn deze helemaal leeg, de andere keer 3/4... dat zal hij met de borst ook doen denk ik dan...

Wat betreft die tijden: goed bedoeltr, maar daar zou ik me niet aan vasthouden. Er zijn tijden geweest dat ik Quinn wel een uur aan de borst had! Nu is het meestal 20-30 minuten. Ik geef hem altijd 2 borsten en verschoon hem soms tussendoor. Ik geef hem gewoon tot hij loslaat. Als hij in slaap valt maak ik hem soms nog wel even wakker of ik kriebel hem even in zijn nekje of onder zijn voetjes. Anders gaat hij met honger naar bed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb me ook onwijs onzeker gevoelt en nu nog af en toe! Dat is heel normaal, het is iets waar je geen controle op en over hebt en wat je op gevoel moet doen, maar dat gevoel moet je nog leren kennen!

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @joehoe: je beschrijft het precies zoals ik het voel. Lastig om te varen op je gevoel als je die nog moet leren kennen.

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik ga proberen het wat meer los te laten, al blijf ik het lastig vinden dat ik via de weegschaal zie dat ik soms echt te weinig voeding heb. Soms maar 70cc terwijl hij 100 hoort te krijgen. Door het wegen kan ik dit nu aanvullen met een flesje (die hij ook altijd meteen leeg drinkt), maar als ik niet weeg, hoe weet ik dan of hij nog een flesje nodig heeft?

15. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2755 puckje2, 8 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2013
    Y30, ik begrijp je onzekerheid maar op zich hoef je helemaal niet te wegen als hij happy is, natte luiers heeft en goed groeit. Als je vaker aanlegt maak je meer melk, je hoeft dus niet los te koppelen na 20 minuten. Volgens mij deed ik in het begin 20 minuten per kant. Als hij meer honger heeft, vaker aanleggen dan wordt de productie opgevoerd. 100cc is geen harde lijn, sommige flessenkinderen hebben moeite dit op te krijgen, andere hebben hier niet genoeg aan. Het is lastig maar probeer te vertrouwen op moeder natuur.
    Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij werkt het zelfs zo dat wanneer je gaat bijvoeden om toch elke keer die 100cc te halen je productie niet het signaal krijgt om de hoeveelheid te gaan ophogen en zal je steeds meer bij moeten voeden. Tenzij je daarnaast gaat kolven om de productie op te voeren.
    Het komt vast allemaal goed, liefs

16. raspberry

Hier: caitlyn oorontsteking Gelijk maar een ab-kuurtje gekregen van de huisarts, omdat ze al een paar dagen rommelde en vanwege haar hartje, wat door de koorts ook weer onrustig is.
    Vannacht baggernacht gehad en nu overdag wil ze alleen maar bij mij zijn :(
    Straks gelukkig even een break: met Thirza naar haar eerste zwemles. Kan ik ff bijtanken ;)

17. raspberry

@Y: geen enkele baby drinkt altijd wat ie hoort te drinken. Zelfs niet met kv, en met bv dus al helemaal niet!
    Caitlyn drinkt hier veel minder dan ze zou mogen, (ze mag inmiddels 900 cc, drinkt gemiddeld vaak maar 700 momenteel), maar groeit daar goed op. cc's echt loslaten dus en kijken naar Julian: tevreden=goed! :)

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    WTS, als je gaat bijvoeden help je je bv om zeep. Gewoon weer aanleggen als hij honger heeft. Is dat na een uur, dan krijgt je borst dus een seintje dat ie wat meer moet produceren. Echt Niet Meer Wegen (ja 1x per week ofzo), dat maakt je alleen maar onzeker en dat is echt niet nodig.
    Plus als je gaat navoeden met een fles hij een luie drinker wordt.
    J ens dronk soms 8, soms wel 16 voedingen per 24 uur, ik deed ook maar wat en twijfelde ook, maar legde dan gewoon aan, hapte hij dan dan had hij blijkbaar trek, wilde hij niet dan ging ik verder zoeken naar de reden van zijn onrust. Daar is de borstvoeding óók voor he, om je kind te leren kennen en te leren zien wat hij nodig heeft. Zolang jij hem de borst niet weigert, krijgt hij heus genoeg.

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Krijgt mijn baby wel genoeg?

Ik dacht misschien heb je hier wat aan? Ik vind het vervelend dat je je zo onzeker erover voelt, het is echt niet nodig. En hij hoeft geen 100 cc, hij moet gewoon drinken wat hij wil. En als hij nog meer wil en je melk is op, dan geef je weer de eerste borst, en dan weer de tweede, en dan weer de eerste, en dan weer de tweede. Wisselvoeden heet dat en na een paar dagen is je productie weer op peil. Aan het einde van de middag heb je waarschijnlijk wat minder melk, kindjes willen dan soms wat vaker drinken, bijna alle moeders hebben dat.

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Y30: die onzekerheid is wel normaal hoor, ik denk dat iedere bv moeder die wel een keer heeft gehad. Maar dat geklets van het CB altijd...moet 100 ml per keer drinken? Dat is helemaal niet van toepassing voor bv babies. Dat zou nl ook impliceren dat er een max aan zit en dat is niet zo. Ook de groeicurve zal geen recht lijn laten zien. Ik zal zo die van Hugo wel even plaatsen. Je kunt ophttp://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/measurements een account aanmaken en een groeicurve invoeren. Bv kindjes groeien nl niet net als een fv kindje. Die laatste groeien gelijkmatiger en bv kindjes doorgaans niet.

Als ik de adviezen van het CB hier had opgevolgd, had ik al maanden geen melk meer gehad. Idd aanleggen op verzoek van de kleine. Bv kun je nagenoeg niet op de tijd geven. Het is ook lichter verteerbaar, dus over het algemeen kan je kindje er minder lang op teren.
    Ireen geeft heel goede adviezen. Vooral geen fv bijgeven, want dat is het einde van je bv.

Dikke knuff, het gaat je lukken!

*alle andere meiden een dikke knuff. De dames die nog moeten bevallen, alvast veel succes en plezier met je beebje!* :)

Deel Deze Pagina