De groeicurves verschillen idd. Ik vul voor Caitlyn ook die van borstvoeding.com in, want op die uit het groene boekje gaat ze eigenlijk 'te langzaam', maar als ik daar de gemiddelde gewichten enzo zie, moeten alle baby's michelinmannetjes worden en Caitlyn ziet er prachtig uit: mooie slanke, vooral niet magere, baby Op die van borstvoeding.com gaat ze prachtig met lengte gemiddeld en gewicht -1
@Ireen: Bedankt voor het linkje, was leerzaam. Ik heb nu van zoveel meiden hier op het topic en elders op het forum het zelfde advies gehad; niet meer bijvoeden! Dus dit ga ik maar doen, en leg hiermee het advies van het CB maar even naast me neer. Ik hoop wel dat Julian iets minder vaak zal komen dan Jens. 8 -16 keer voeden per 24 uur Respect!! Ben ik een hele slechte moeder als ik zeg dat alles boven de 10 keer me wel heel heftig lijkt. Kom nu al nergens aan toe.
Dat mag je zeggen hoor! Is ook gewoon heftig. Die eerste weken waren heel intensief, maar het wordt vanzelf beter @all: hier een paar intensieve dagen achter de rug: Caitlyn oorontsteking er ook nog bij, bovenop de tandenellende en het griepje wat ze te pakken had. Huisarts heeft, mede vanwege haar hart, direct een AB-kuur meegegeven en inmiddels speelt ze iig weer, maar slapen gaat nog bagger. Vanmiddag had ze weer even erg last van de tandjes en lukte slapen dus totaal niet. Uiteindelijk bij mij op de arm wel, dan kon ik steeds wiegen zodra ze van de pijn weer wakker werd. Nu maar hopen dat we niet dezelfde oortjesellende als bij Thirza gaan krijgen, want met 5 maanden al oorontsteking vind ik niet helemaal hoopvol Blegh, ben het zo zat, elke keer al dat gedoe
Y30 > dat mag je zeggen hoor! Ik vind / vond borstvoeding geven een voorrecht en heel mooi, maar ook soms heel zwaar! Heb echt met vlagen op mn tandvlees gelopen. Het is wel echt waar dat het makkelijker en minder zwaar wordt! Ik ben nu aan het afbouwen, omdat ik bijna aan het werk moet, maar vond het een onwijs moeilijke beslissing (heb nogal geworsteld met schuldgevoel). Ben overigens nu heel blij dat ik een knoop heb doorgehakt en als het lukt wil ik Quinn nog wel een ochtend en avondvoeding blijven geven. Als mn productie dat niet toelaat is het jammer.
Dat mag je zeker zeggen! Het is ook heftig, zeker het begin is het heftig maar echt het wordt snel makkelijker, ik vond het juist ook weer superpraktisch, geen gedoe met flesjes, altijd op temperatuur, er s'nachts niet uithoeven. etc etc. Maar na een maand of 2 ook gaan kolven hoor dat ik af en toe niet hoefde en kon delen met manlief! Ik begrijp eigenlijk niet dat het uitgerekend het CB je zo'n advies geeft. Ik heb het nog nooit eerder gehoord. Rozemarijke sterkte, hier ook orendrama gehad en is niet leuk, hopelijk slaat AB aan. Joehoe, niet schuldig voelen hoor! Je hebt het toch maar gedaan en wie weet blijf je de avond en ochtend nog wel lang doen!
Dat is toch logisch, het zijn ook veel voedingen. Maar het verschilt ook wel per kind hoe lang het drinkt he, J ens was meestal na 20 minuten wel klaar toen hij een paar weken oud was. Overigens heeft hij tot 6 maanden 8-12 voedingen gehad, hij redde het gewoon niet langer op een voeding (achteraf door koemelkallergie, hij zoog krampen weg aan de borst, en ik had veel melk waardoor hij niet echt verzadigd raakte (waterige samenstelling van 'voormelk')). Rozemarijke Wat balen zeg! Hier: Vorige week toch niet echt kunnen rusten op mijn J ensloze dagen, heb moeten werken, we hebben crisis op de praktijk. Van het weekend wel rustig aan gedaan maar ik ben helemaal op en regelmatig aan het huilen van pure vermoeidheid. Vanavond groeiecho, buik lijkt ontploft dus ik vermoed dat dat wel goed zit.
Oja en Joehoe; als je graag de ochtend en avondvoeding wilt blijven geven zou ik je aanraden om op de dagen dat je thuis bent overdag ook nog een paar keer aan te leggen (en dan bij te voeden omdat die voedingen er ip af zijn en je dat ook graag wilt), zo blijft je productie langer op pijl. En verder idd niet schuldig voelen, hij heeft iig wel gekregen!
Hou jezelf wel in acht Ireen, de tijd na de bevalling is pittig genoeg. Crisis is crisis helaas maar probeer toch ergens je rust te pakken, huilen van vermoeidheid is niet goed hoor. Sterkte en ik hoop op een rustigere week voor je. Succes bij de groeiecho! Ontplofte buik klinkt goed!
Dank voor de tip Ireen! Ik ga kijken hoe het volgende week gaat als ik nog 2 bv overheb... vind t heel spannend weer aan het werk te gaan. Morgen gaat Quinn wennen bij de gastouder... brrr Ireen rustig aan meis, let op jezelf! Huilen van vermoeidheid kan de bedoeling niet zijn. Zijn er geen dingen die je uit handen kan geven op de een of andere manier??
Joehoe, Quinn is wel ook een mooie naam voor jongen vond ik. Hier denken we momenteel aan Finn mocht het een jongen zijn, we hebben al een Lenn ... Donderdag moeten we terug gyn, belangrijkste is dat alles gewoon goed is maar ben toch ook benieuwd of kleintje iets gaat prijs geven
Quinn vonden wij ook mooi, hier stond Quint hoog op het lijstje, mooie naam en betekent 'vijf' (vijfde zwangerschap). Uiteindelijk niet gekozen vanwege de lading daarvan en ook omdat vijf kinderen niet ons streven zou zijn geweest, vonden we niet zo aardig om hem dan zo te noemen, nou ja, lastig uit te leggen maar jullie snappen het wel he dames... We hebben inmiddels wel een naam waar we blij mee zijn. Alleen nog een geboortekaartje regelen (ook zo lekker op tijd) Tja, ik weet dat het niet goed gaat zo, maar we weten gewoon even niet hoe dit om te buigen. R oel werkt zich over de kop en neemt thuis veel over (eigenlijk voornamelijk J ens die hij overneemt als hij thuis is en af en toe loopt hij eens voor mij die twee loodzware trappen naar zolder op om een was te wisselen. As we speak is hij iemand aan het ontslaan op de praktijk (niet wegens omzet, maar wegens functioneren) en dat hakt er toch in. We maken deze keuzes samen hoor, maar hij mag het gesprek voeren nu ik een beetje labiel ben. Gevolg; wéér een sollicitatieprocedure, wéér gedoe met zorgverzekeraars (oude medewerker afmelden, nieuwe aanmelden (klinkt simpel, geloof me, in bureaucratisch zorgnederland is het dat niet)), wéér contractonderhandelingen, weér iemand wegwijs maken en inwerken. Bah! Goede nieuws is dat de boekhouding van 2012 bijna klaar is, dat is best snel in maart, daar mag ik mezelf dan toch ook wel een schouderklopje voor geven. Probleem is voornamelijk dat ik bizar slecht slaap (vannacht 2,5 uur in totaal en de nacht ervoor heb ik elk half uur gezien, wel hazeslaapjes gedaan) en dan overdag echt bek en bekaf ben. Ik snap niet hoe ik zo moe kan zijn maar toch niet kan slapen. En met een peuter die niet slaapt 's middags is dat gewoon echt afzien. Hij is wel heel lief en doet echt zijn best maar van een 3,5 jarige kun je echt niet verwachten dat je langer dan 20 minuten met rust gelaten wordt en ik voel me al zo rot want verder dan een paar honderd meter kan ik niet lopen en kom ik dus ook niet met hem, terwijl het zo'n ontzettend lekker buitenkind is. Verder heb ik niet echt het idee dat ik nog iets kan uitbesteden. Administratie en boekhouding kan beslist niet door iemand anders gedaan worden, J ens gaat twee ochtenden naar de psz maar vindt het daar niet leuk (hij is er denk ik een beetje uitgegroeid). verder gaat hij dinsdagmiddag twee uurtjes bij een vriendje spelen en dinsdagavond naar mijn moeder en haal ik hem woensdag eind van de middag weer op. Op woensdag werk ik. Eigenlijk is het werk gewoon het probleem, ik ben gewoon toe aan verlof, maar dat heb ik niet. Zo het is toch fijn dat ik hier half-ongegeneerd (sorry) kan klagen. Gisteravond groeiecho gehad, is helemaal bijgetrokken, hij is nu gewoon gemiddeld, dus geen reden tot zorg Vanmiddag verpleegkundig spreekuur gehad, bevalplan is goedgekeurd, volgens mij vonden ze me wel veeleisend, maar dat is dan jammer voor hen. Vanavond voorlichtingsavond over bevallen in ons ziekenhuis. En dan morgen consult gyn (en dan zeggen ze dat ik rustig aan moet doen ). Nu eerst nog wat sollicitanten zien op de praktijk en hopen dat er iemand tussenzit (aanbod te over overigens, dat is het fijne van slinkend fysiotherapeutisch nederland). Nou ja, en verder probeer ik maar gewoon een beetje van dag tot dag te kijken wat lukt. Gelukkig is de babyhoek op onze kamer klaar, alleen nog wat strijken en opmaken, daar komt zaterdag een vriendin mee helpen, even samen tutten en bezig zijn met de baby, want eerlijk gezegd heb ik geen flauw benul dat ik hem misschien over 4 weken al in mijn armen mag sluiten. y30 ben je op de hoogte van het bestaan van LLL en VBN?
Ireen, fijn dat de groeiecho goed was. Druk hebben jullie het nu maar t is ff niet anders. Een ding scheelt, na de bevalling heb je als t goed is weer je lijf terug echt de laatste loodjes meid. Zet m op. Elpie, fijn weer n echo donderdag, zou leuk zijn als t beebje wat prijsgeeft, maakt het zoveel tastbaarder.
Mooie groeicurve Kelly Marijke, hoe gaat t met Caitlin ? Zo akelig oorontsteking. Hoop dat ze zich al beter voelt.
Hi ladies, Heb wel meegelezen maar niet gereageerd sorry, Hier gisteren bij de gyn geweest, alles was oké, verwachtte ook niks eigenlijk. Heb wel even aangegeven dat ik de baby wat minder voelde, niet helemaal gelogen maar ik wilde graag een echo en ctg. Dus ook gekregen, en alles oké. Baby heeft het nog naar z'n zin, genoeg beweging en genoeg vruchtwater. Ook maar gelijk gekeken of er al ontsluiting was maar niks, noppes nada...zit nog potdicht. Heb nu wel aangegeven dat mocht het tot 41 weken komen ik wel wil worden ingeleid en dat was geen probleem. Ben benieuwd of de kleine man toch eerder besluit te komen, hoop het wel! Ireen, fijn dat de groeiecho goed was! nu op naar de laatste loodjes. En dan is een eigen bedrijf wel erg zwaar he, merk het nu ook, al doe ik het erbij en heb ik wel verlof van mn werk. Toch blijf je er mee bezig. Aan de andere kant ook wel weer wat afleiding nu ik overtijd ga. Verveel me iig niet, Joehoe, hoe is het Q bevallen bij de gastouder gisteren? En wanneer moet je weer beginnen te werken? Elpie, leuk he als je binnenkort weet of het een jongetje of meisje is? Tuurlijk het belangrijkste om te horen dat alles goed is, maar ik vond dat toch wel heel bijzonder. Y30, hoe gaat het met J?
@Ireen: poeh, heftig allemaal Kan me goed voorstellen dat dat allemaal veel te veel is nu! En kleuters en einde zwangerschap: heel herkenbaar. Thirza verveelde zich ook kapot, en ik had geen puf meer om er met haar op uit te gaan. Maar gelukkig is met de kleine knul alles goed! Fijn dat die spanning er iig weer (wat) van af is. @Lym: spannend nu Hopelijk is de kleine er voor het weekend!