Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elpie: zou mooi zijn als je tegelijk ook even kunt spieken of jullie voor roze of blauw gaan ;) Hier met 15 weken toen ook aan de VK al even gevraagd, maar toen liet de kleine dame nog even niets los. Bij de 20 weken-echo was dat echter het eerste wat ik zag, ze zwaaide zo met de hele boel precies langs dat echo-ding, dus ook als we het niet hadden willen weten, hadden we het geweten :D

2. raspberry

Hier knapt Caitlyn weer op. Koorts was vrij snel weg, oortje zeurde nog wat langer door, maar er kwam ook weer een tandje door, dus dat irriteerde elkaar ws wel wat :(
    Maar tandje is door en vanmiddag voor het eerst de paracetamol weggelaten weer en ze zit nu voor het eerst in dagen weer echt lekker even zelf te spelen in de box.
    Thirza heeft een vriendje te spelen, en die gaan heerlijk samen op, dus daar heb ik even geen kind aan :) Manlief vanmiddag een sollicitatiegesprek, dus zou mooi zijn als dat wat wordt. Wordt ie zelf weer een stuk blijer van ws dan van z'n huidige baan.

3. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Ireen gelukkig is de groeiecho nu goed!!! Fijn! Ik hoop dat jullie snel een nieuwe goeie kracht hebben gevonden voor de praktijk...

Lym: nu echt spannend!!

Hier: Quinn heeft het gisteren prima gedaan bij de gastouder. Ik was er ook wel gerust op en rustig onder... maar toen ik hem kwam ophalen en ik zag die blik van herkenning in zijn ogen... pfff tranen met tuiten... zooo lief! En dat is dan van ons!

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    #2784 Y30, 13 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2013
    Tuurlijk ben je het zat!! Jullie krijgen ook heel veel voor je kiezen steeds.

Edit: ik lees net dat het gelukkig al weer een stuk beter gaat:)

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Joehoe: fijn dat de eerste dag gastouder goed is gegaan, en die emotie bij het ophalen kan ik me levendig voorstellen. Al vrees ik dat ik zo'n moeder ben die straks al staat te huilen bij het weg brengen.
    M.b.t. schuldgevoel over de BV, niet doen hoor, je hebt hem toch maar mooi je hele verlof gevoed! En met werk combineren is bij veel banen gewoon haast niet te doen.

@Ireen: wat een heftige periode zo, al die drukte en stress van het bedrijf, je kleine die aandacht wil en dan de laatste loodjes...Gelukkig springt je man wel bij. Verder maar op zoek naar een sollicitant met veel ervaring die weinig inwerken behoeft.

Gelukkig was de groeiecho nu goed!

@Elpie: veel plezier morgen! Zou leuk zijn om alvast te weten of je een jongen of een meisje verwacht.

@Lym: spannend!!!

Hier: Maandag nog even advies ingewonnen van een lactatiekundige die hier in de kraamweek ook geweest is, en momenteel gaat het best goed met de BV. Hopelijk gaat het inderdaad steeds een stukje makkelijker.

6. Alf

Alf Niet meer actief

Net heel verhaal getypt.. weg.. grrr...

Roze, Jeetje meis, het houdt ook niet op voor jullie zeg..! Snap dat je het zat bent. Gelukkig is tandje erdoor.. even rust op dat vlak.

Ireen, Gelukkig dat alles goed gaat en de groei weer is bijgetrokken! Ah.. fijn hè die zorg.. hier ook praktijkhouder (thk), niet lollig die verzekeringen *zucht*
    Pak je rust waar je kunt..

Elpie, Succes en veel plezier morgen met de echo!

Joehoe, Wat fijn dat Quinn het zo goed gedaan heeft gisteren! Wat maakt dat je trots he?! Bizar hoe snel het gaat en je weer aan de bak moet hè..
    Geniet nog van je dagen thuis.

Lym, Succes met de laatste loodjes!! Spannend hoor! Fijn dat je een deadline hebt af kunnen spreken

Y30, Hoe gaat het met je? En met Julian? Schattige foto's in je album!

7. Alf

Alf Niet meer actief

Hier, alles goed.
    J elle groeit goed, drinkt goed en slaapt goed.
    Slaapt in principe sinds drie weken door, maar wordt de laatste nachten ineens een paar keer wakker en huilt dan om zijn speen.
    Speen erin is genoeg. Herkent iemand dit? Fase? (zeg ja, zeg ja.. haha..)

Ziekenhuisopname vorige maand heeft er ingehakt. Hij is echt zo mama-hongerig, niet normaal.
    In de box is een drama. Huilen, huilen, huilen.. Maar hele dag met hem rondsjouwen gaat simpelweg niet :(
    Merk nu ook wel dat ie wat gecorrigeerd is qua leeftijd. Hij wil heel veel, is groot en sterk maar kan het nog niet. Dit frustreert meneer behoorlijk.
    Komt goed ;)

8. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland

net even gekeken, wat een wonder blijft het toch he? zo mooi

9. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Y30, eindelijk even je mooie knul bewonderd, wat een schatje. En een echte jongen ook, zo cute!

10. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik mag mij hier nu ook komen aanmelden :), nog wel heel spannende weken voor de boeg en ik zal waarschijnlijk in begin veel mee lezen ( wat ik al even doe ;) ). Hier spannende weken en onze eerste kloof is de 9 weken halen.

Groetjes

11. Alf

Alf Niet meer actief

Pril, spannend, maar vooral gefeliciteerd!

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @bdotsie: Gefeliciteerd! Had ik op het andere topic niet begrepen, dat maakt het helemaal goed dat ze de ANF gevonden hebben en behandelen. Dat is dan mooi op tijd voor deze kleine.

@Alf: fijn dat het goed gaat met Jelle. Dat in de box is hier ook nog niet zo'n succes hoor, zou mooi zijn als ze straks interesse krijgen in speelgoed, waardoor je ze ook wat meer kunt vermaken/ tevreden stellen met wat anders dan eten;)

Gaat hier wel o.k. net weer even met Julian wezen wandelen, al vond ik het wel erg koud. Maar hij was al sinds zaterdag niet meer buiten geweest, dus ik vond dat het echt even moest. Wat niet zo lekker loopt is dat hij al 8 dagen niet gepoept heeft, ik weet dat dit kan met BV maar op zijn leeftijd hoort het eigenlijk nog niet volgens de lactatiekundige. Twijfel of ik er mee richting de huisarts of CB moet.

13. raspberry

@Y: heeft hij er last van, denk je? Zoniet, dan mag je dat gewoon laten gaan. Als ie wel last heeft, (maar dat is bij BV eigenlijk zeldzaam), dan even mee naar de huisarts. CB kan daar niets mee, omdat het iets medisch is.
    Verstopping bij BV is wel signaal om even te letten op eventuele allergieen... (en aangezien jij zelf ook eea aan allergieen hebt, (toch?), goed om daar waakzaam op te zijn).

14. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Bdotsie van harte gefeliciteerd en welkom, spannende tijd, op naar de 9 weken !

Y30 Ik heb Julian ook in je album bewonderd wat een prachtig mannetje, fijn dat de bv goed loopt, het gaat steeds beter. Ik vond het na 6 mndn! het makkelijkst lopen ;D

Elpie, fijn hoor n goeie echo en 90% zeker wow, wordt het tastbaarder he ;D

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    ik heb niet het idee dat hij er last van heeft. Ik heb inderdaad wat voedsel overgevoeligheden.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @foto julian: Iedereen bedankt voor de lieve reacties, wij vinden het zelf ook een heel knap ventje:)

17. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2797 Meleka, 15 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2013
    Hallo allemaal!

Lange tijd niet hier geweest. Het ging niet best met me, nog niet eigenlijk. Ben nog aan het herstellen, moet geduld hebben van de chirurg (maar dat heb ik niet, ben het zat :D ).

Borstvoeding was een pijnlijke zaak bij mij, ik denk dat het 2-3 weken pijnloos is geweest. Toen een schimmelinfectie aan de tepels gekregen, maar toch doorgezet. Onze meid was immers zo licht. Pijnlijk, zweetaanvallen door angst voor de pijn. Maar dat was nog niets vergelijken met de pijn door een borstonsteking. Ik durfde daarna gelijk niet meer aan de borst te voeden, zo angstig geworden. Ik heb 4 weken met een ontstoken borst gelopen. Heel groot, vuurrood, pijn en koorts. Ziek dus. Een aantal ab kuren gehad en pijnstilling. Niet tevreden over de huisarts, voelde me zo alleen en was bang. Geklaagd bij de huisartsenpost in het weekend (weer hoge koorts) en toen kon ik ineens wel naar het ziekenhuis. Gyn kon er niets meer aan doen en stuurde me door naar de chirurg. Echo en daarna een punctie. De borst is toen leeggezogen. Er kwam 145 cc uit. Helaas was dat niet voldoende. Een week later hield ik het niet meer en heb me weer gemeld in het ziekenhuis. Ik kon gelijk blijven en lag 's middags op de ok, de onsteking was een abces geworden. Het zag er niet uit en het was niet meer uit te houden. Er is toen een hoeveelheid gelijk aan de inhoud van een blikje drank uit de borst verwijderd. Daarna een aantal dagen in het ziekenhuis gebleven, veel ab via infuus gehad. Men wilde me een dag eerder naar huis sturen zonder dat er ook maar een arts naar mijn borst had gekeken. Ik was bang me thuis weer zo wanhopig en vol twijfel te voelen en heb geweigerd. Eerst beoordelen. Uiteindelijk de volgende dag naar huis gegaan. Thuis komt sindsdien de thuiszorg om de borst met een catheter 2x per dag van binnen schoon te spoelen. Dat is nu een week aan de gang en gaat nog 2 weken door :( Niet leuk, ik baal er ontzettend van. Gister naar het ziekenhuis geweest, arts was tevreden, maar het heeft tijd nodig. Borst gaat er uiteindelijk wel weer normaal uitzien gelukkig. Die zag er op een gegeven moment echt verminkt uit (nu nog eigenlijk, ik durf pas sinds een paar dagen echt te kijken), dat maakte me ook al angstig. Over 2 weken naar de chirurg. Hopelijk dan goed nieuws. Intussen uit blijven kijken voor een nieuwe ontsteking :( Hoop ik niet, want ik geloof niet dat ik dat nog zou trekken. De andere borst probeer ik melkloos te krijgen, ben daarbij als de dood om daar ook een onsteking te krijgen. Er blijft toch wat melk komen. Balen. Het is zo erg dat ik een hekel aan mijn borsten begin te krijgen. De eerste 3 maanden met Eva waren niet leuk, ik had teveel aan mijn hoofd. Daar baal ik verschrikkelijk van, die tijd komt nooit meer terug. En ik voel me er (verstandelijk weet ik geheel onterecht) erg schuldig over. Manlief heeft super goed voor Eva gezorgd, het is zo'n mooi stel samen.

Eva doet het goed. Ze is flink gegroeid sinds ze kv krijgt. Heeft er moeilijke dagen bij, ook ik wil dan o zo graag begrijpen wat er aan de hand is. Moeilijk is dat toch. Alf, wat doet een osteopaat precies? Hoe komt die tot een diagnose/behandeling?

Ik zal zien of ik een nieuwe foto van Eva kan plaatsen in mijn album (mijnalbum waar ik mijn foto's digitaal opsloeg kost nu blijkbaar geld, weet iemand nog een gratis optie?).

Ik stap vanaf hier weer in :D

18. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meleka, ik had al gereageerd in ander topic maar jee wat een heftig verhaal, en wat vreselijk dat je zo hebt moeten vechten. Ik kan me voorstellen dat je je super gefrustreerd moet hebben gevoeld en misschien nu nog. De artsen je zou ze...., word zo boos als ik dit lees , als er iemand zich schuldig zou moeten voelen zijn zij het, jij absoluut niet!!!! ik hoop dat het snel beter gaat met je en dat je je weer helemaal kan focussen op je gezinnetje, liefs en dikke knuffel

19. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey Alf,
    Dat van die speen niet herkenbaar... sorry... Quinn duwt de speen er zelf vaak uit en pakt zelf af en toe zijn duim..

maarrrr dat laatste: Wil heel veel maar kan het nog niet en frustreert hem... heeeeel herkenbaar! Ookal is Quinn niet te vroeg geboren... hij is erg ongeduldig en er komt af en toe stoom uit zijn oren... :D

20. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Jeetje Meleka ik schrik van je verhaal! Wat een ellende heb je moeten doormaken zeg!
    Ik hoop dat volledige genezing snel in zicht is en dat je snel je weer helemaal kan richten op jullie mooie meisje!

Dikke knuffel en welkom terug!

Deel Deze Pagina