hihi, echte "handenbinders"kunnen baby's zijn Y3o Eva krijgt eindelijk ritme en vermaakt zichzelf met spelen maar nog ligt het huishouden op n laag pitje , te druk met genieten van haar
Lym > wat een mooi mannetje en mooie naam ook! Alles goed met jullie verder?? Hier: Eerste werkweek zit erop... was heerlijk om weer aan het werk te zijn, alleen nu heel vermoeid... Quinn is bovendien helemaal uit zijn ritme (voorzover hij dat had ) hij komt nu krap om de 3 uur voor een voeding... en nu komt het probleem: s'avonds ook... dat wil zeggen dat hij om 20.30 uur al aan zijn max zit (5 voedingen van 165 ml en nog 1 borstvoeding)... wat zouden jullie doen? Hij komt nu ineens ook weer snachts daardoor en dan geef ik hem maar een klein flesje van 100 ml.. hij wordt hysterisch wakker en de gastouder gaf ook al aan dat ze het idee had dat hij honger heeft... Ik maak me nogal zorgen en vind het heel vervelend, omdat ik hem ook niet teveel wil geven. Er zit niet voor niets een limiet aan hoeveelheid flesvoeding per dag denk ik dan...
Joehoe, fijn dat het werken weer beviel! Mbt de honger, is Quinn niet al 3 maanden en toe aan 6 schepjes dus 180/200 ml in totaal? Ik ken die schema's niet zo goed vanwege de borstvoeding. Maar als hij zo vaak komt heeft hij denk ik echt honger. Zou denk ik toch ophogen, misschien heeft hij toch n soort groeispurt. Naast het ophogen zou ik die 100ml snachts sowieso overdag met 20ml per voeding aanvullen, dan hoef je er wellicht s'nachts niet uit. Mocht dat niet werken dan is er volgens mij ook n soort voeding voor hongerige baby's. Mijn dochter keek het eten echt uit onze mond met 3 maanden en dus zijn wij begonnen met een paar lepels rijstepap bij te geven. Vond ze verrukkelijk maar ik moet toegeven dat je wel makkelijker bent met een 2e. En sneller wilt doorslapen!!! Succes!
Hey meiden, ff een vraagje: Julian slikt veel na het eten, en maakt van die oprisp beweginkjes met zijn tongetje uit zijn mondje. Hij lijkt last te hebben van het eten, spuugt ook vaak een klein beetje terug. Als ik google kom ik bij Reflux, nu ga ik daar niet meteen van uit, maar wil wel proberen om rechtop te gaan (borst)voeden, heeft iemand daar ervaring mee?
Hoi Y30, geen ervaring mee! Quinn had dat ook en ook mondjes opgeven, vaak niet zo erg, maar wel ff in de gaten houden. Bij Quinn is het vanzelf weer over gegaan, ik ben gewoon op dezelfde manier blijven voeden, maar hield wel in de gaten of de mondjes geen boogjes werden zeg maar...
Tijdelijk even over de limiet is niet zo'n ramp: bij een groeispurt mag dat wel even Zolang het maar niet structureel wordt
@all: nou, ziekenboeg is over, Thirza slaapt weer normaal in haar eigen bed 's nachts en gaat morgen eindelijk weer naar school Caitlyn ging vervolgens nog een nacht liggen spoken, maar die heeft last gehad van verstopping door aardappelhap, dus daar gaat ze maar kleine beetje van krijgen in het vervolg . Zelf nu even een buikvirusje te pakken, maar goed, dat duurt nooit zo vreselijk lang bij mij en na vannacht weer van 23.30-4.30 achter elkaar te hebben geslapen, kan ik het allemaal wel weer mooi handelen Verder nog een partij gezeurd bij de apotheek en toen konden er ineens allerlei hoge wegen bewandeld worden met als resultaat dat we sinds gisteren toch weer de vloeibare variant van Caitlyns medicatie hebben, (dus mochten jullie in de toekomst iets hebben: zeuren, zeuren, zeuren: er zijn blijkbaar toch altijd nog mysterieuze wegen waarlangs medicatie dan ineens wel vlot verkrijgbaar is weer.... ). Dus, we halen hier opgelucht adem en hopen dat de voorzichtige optimistische voorspellingen voor het paasweekend kloppen en we daarmee definitief de winter mogen aftikken (We gaan per slot ook naar zomertijd dan, dus daarmee moet de winter toch echt wel afgelopen zijn, zou je denken toch? ).
Hallo allemaal, ik kom me even kort melden Lym van harte gefeliciteerd met dat mooie mannetje! Y30 ja hoor, je zou kunnen fonteinvoeden (even de zoekfunctie op www.borstvoeding.com gebruiken) of je kunt hem bij jou op je been laten zitten, hij met 1 beentje aan elke kant, buikje tegen jouw buik, hoofdje ondersteunen en drinken maar. Evt kussentje eronder als hij er niet bij kan. Je kunt ook half achterover liggen en hem dan verticaal op jouw buik leggen. Tis even zoeken. Overigens schijnt buikslapen bij refluxkinderen wel een groot succes te zijn, kijk dan wel even naar een aerosleep ofzo. Joehoe; ik heb geen idee sorry, ik ben niet op de hoogte van kvregeltjes, maar lijkt me toch ook niet dat je hem honger hoeft te laten lijden? Misschien even bellen met de fabrikant, meestal hebben ze toch wel een helpdesk? Rozemarijke wat fijn dat ze weer beter is, nu even zo houden . En idd laat de zomer maar komen... Ik zwaai even naar de rest... Hier gaat het verder okee, het lijkt wel wat te rommelen af en toe, maar niets echt noemenswaardigs. Groeiecho was goed, zit gewoon midden op de curve heeft dus echt enorm ingehaald. Woensdag weer, maar ik maak me geen zorgen meer over de groei, word wel steeds banger dat hij er alsnog tussenuit piept, maar het lijkt erop dat het allemaal goed met hem gaat. Babyhoekje op onze kamer is af, erg leuk geworden al zeg ik het zelf. Wiegje hangt in de woonkamer, kinderwagen is opgemaakt en cosleeper staat klaar, maxicosihoes gewassen en ga zo maar door. Nu nog wat laatste dingen in huis op orde krijgen en dan zijn we er wel klaar voor. Praktijk gaat wat beter, boekhouding 2012 is af (!) en goedgekeurd, aangifte gaat accountant deze week verzorgen. Onze collega is ontslagen en we hebben een nieuwe aangenomen. Nog wat lopende zaken afronden. Ervan uitgaande dat ik met 38 weken word ingeleid heb ik dan precies nog 1 dag verlof . Maar ja dan is het wel klaar. Lijf gaat verder redelijk, slapen bagger, maar schijnt erbij te horen. J ens kijkt uit naar de komst van zijn broertje en heeft het er steeds over, heel lief. Kindje in mijn buik is ook heel lief, schopt me niet bont en blauw maar is wel gezellig aanwezig. Alleen dat geboor in mijn bekken met zijn hoofd is wat minder, maar wel fijn dat hij iig met zijn hoofd beneden ligt
@Ireen: Fijn dat de echo goed was, en het met het bedrijf ook beter loopt! @rechtop voeden: Het rechtop voeden vanmorgen geprobeerd, maar daarbij stuitte ik op een te verwachten probleempje Julian is best lang en ik heb een hele korte rug. Dus zelfs op zijn knietjes kwam hij hoger dan mijn tepel. Gevolg helemaal kromme rug om bij mijn tepel te kunnen, leek me niet goed. Dus nu leg ik hem wel weer op het voedingskussen, maar alleen met zijn hoofd, zijn beentjes en lijfje leg ik diagonaal naar beneden, tegen mijn buik. Ik hoop dat op die manier de melk ook goed naar beneden stroomt en daar blijft.
Ja, maar als je zelf dus wat onderuitzakt (bijv op de bank gaat zitten met je rug tegen de armleuning en je benen op de bank) dan kun je hem op je leggen en ligt hij toch nog redelijk verticaal (snap je t nog). dus dat is misschien ook nog een goede houding voor de variatie. Ben je ondertussen wat zekerder over of hij genoeg krijgt enzo?
Ik snap het, is inderdaad ook nog het proberen waard. M.b.t. je vraag; ja ik voel me wel zekerder. Ik merk dat ik een redelijke productie heb, hij plast en hij groeit, dus dat is mooi. Ik weeg nog wel, en weet daardoor dat hij minder drinkt dan hij met zijn gewicht zou mogen, maar daarover heb ik me maar bedacht dat ik voed op verzoek, dus hij zal niet meer nodig hebben. Meiden die niet wegen weten ook niet hoeveel er uit is gekomen Het terug geven van eten gaat om kleine beetjes dus dat probeer ik ook wat meer los te laten. Al blijf ik het wel zielig voor hem vinden dat hij zo'n last heeft, dus ga het verticaal voeden nog wel weer proberen.
Hier had Hugo dezelfde klachten, maar die zijn gewoon overgegaan met een week of 16. Iedere baby heeft wel enige mate van reflux. Hier hielp rechtop zetten na de voeding absoluut niet, maar hield ik hem gewoon nog een half uurtje in de voedingshouding.
Fijn dat je wat zekerder bent Y30, goed om te horen! Elk kind geeft wel eens iets terug idd of slikt wel eens iets terug. Maar als ze daar regelmatig pijnklachten bij hebben is dat natuurlijk niet de bedoeling. Morgen groeiecho, ben nieuwsgierig (niet echt bezorgd dus, maar wel nieuwsgierig hoe groot hij geschat wordt).
Ha allemaal. Ik ben er weer. Ik had tot vorige week wel regelmatig bijgelezen, maar niet zo'n zin om achter de computer te kruipen en druk met andere dingen. Jullie kennen het wel. Gefeliciteerd Lym met de geboorte van R.oshan! Met Em.ma gaat alles goed. Vanmiddag naar het CB voor de eerste prikjes. De eerste weken had ze wat last van spugen, maar dat gaat al een aantal weken een stuk beter. We zitten nu een beetje te rommelen met welke fles met welke speen. Dr. Brown's nr. 1 gaat 's avonds te langzaam (overdag 20-30 min, laatste voeding een uur..), maar nr. 2 te snel. Difrax 1 eigenlijk ook net te snel. Even winkelen dus. Sinds vorige week komt ze 's nachts niet meer voor een voeding. Ze is over het algemeen erg gemakkelijk. We merken wel dat ze in een iets huiligere periode zit dan een week of 3 terug, maar het verbetert wel wat. Vooral tussen de voeding van 19.00-23.00 uur wil ze graag bij je liggen en dan is het goed en slaapt ze. @Y30: Em.ma is een flesvoedingsbaby, dus net wat anders, maar wat bij ons hielp: idd wat rechterop voeden, tussentijds boeren (hoewel een borstvoedingskind natuurlijk minder lucht meekrijgt) en wat boeken onder de poten van het hoofdeinde van het ledikant. Het zal sowieso iedere week wat beter gaan omdat zijn maagklepje beter gaat functioneren.
@sprokkel: fijn dat het zo goed gaat. Succes vanmiddag met de prikjes, hopelijk heeft emma er niet zo'n last van. @Ireen: Veel plezier/ succes morgen met de echo! Hier: Nou Julian is verkouden. Hij heeft al dagen af en toe wat snot, maar nu is het echt heel zielig, hij heeft echt last met adem halen en je hoort het slijm " reutelen" . Ik heb de huisarts gebeld maar de assistente zegt dat ik behalve de dingen die ik al doe (neus pompje, hoofdeinde bed omhoog en gesnipperd ui naast zijn bed) niets kan doen voor hem. Hij zou overal nog te jong voor zijn, ook voor zout oplossing. Op internet gaat het wel veel over zoutoplossing bij baby's maar over welke leeftijd die baby's dan moeten zijn wordt niet gesproken. Iemand ervaring/ tips??
Hi ladies, daar ben ik dan weer even. Ik heb wel meegelezen maar nog geen kans gezien mn verhaal te doen. Zondagavond begon ik een beetje krampjes te krijgen en wat drukkende pijn naar beneden en had ook wat bloed/slijmverlies. Het leek ook net of ik een blaasontsteking ging krijgen, heel vervelend. Maar toch gewoon kunnen gaan slapen en een paar keer wakker geworden met wat pijnlike harde buiken maar niet noemens waardig. Om 4 uur begon het wat meer te worden en ben ik gaan timen. Ze waren nog niet pijnlijk maar wel om de 5 min tot het uur bijna voorbij was en het bijna stil viel. Toch maar proberen nog watt e slapen maar dat lukte niet. Om half 7 ziekenhuis gebeld en ik mocht komen. Om 7 uur lag ik aan de ctg, bmm verstreken maar nog maar ½ cm ontsluiting. Ze zeiden dat het dan nog wel even kon gaan duren en dat ik ook nog naar huis mocht als ik dat wilde. Nou ja, ik dacht ben er nou toch dus blijf maar. Om 9.15 had ik inmiddels 3 cm en vroegen ze wat ik wilde, afwachten of mn vliezen breken, dan zou het misschien iets sneller gaan. Ja doe maar Vanaf dat moment werden de weeen echt pijnlijk en bijna niet meer te doen, vooral omdat ik op mn zij moest liggen voor de hartslag van de baby. Zittend stand en lopend kon ik ze nog wel hebbenmaar liggend was bijna niet te doen. Maar zo goed en zo kwaad toch maar erdoor heen gepuft tot de volgende controle. 10.50 had ik 6 tot 6,5 cm ontsluiting en mocht ik even van de ctg af . Ze verwachtten dat ie er rond de lunch wel zou zijn. Even in de vensterbank gaan hangen om de weeen op te vangen maar die waren echt vreselijk en binnen een halve minuut achter elkaar. Bij de derde opeenvolgende kreeg ik persdrang, ik voelde de baby zo naar beneden zakken. Ik volledig in paniek, 6 cm en persdrang dat kan en mag toch helemaal niet? Tegen VL geschreeuwd dat ie op die rode bel moest drukken omdat ik persdrang had en ze kwamen gelukkig meteen. Dus ik terug naar het bed, gyn teruggeroepen en de volgende perswee kwam er al weer aan. Ik kon het niet stoppen, was echt volledig van de kaart en de verpleegkundige moest me echt te de orde roepen om rustig te pufffen. In de tussentijd volede ik hoe die kleine uit mn lichaam werd geperst, ik had er total geen controle over. Wat was ik bang Ik dacht echt dat mn baarmoeder en onderkant volledig uitelkaar werd getrokken. Gyn heeft heel snel gekeken en kon nog net een schortje voor doen en ik mocht mee persen met de 2e wee lag mn kleine man op mn borst om precies 11.00 uur. Ik heb echt even nodig gehad om het te verwerken, dit had ik echt niet verwacht! Maar goed, alles is helemaal goed gekomen, heb er 3 hechtingen aan over gehouden, maar ook een prachtig ventje van 47 cm en 2910 gram. Ik ben nog 3 dagen in het geboortehotel gebleven en ben donderdag thuis gekomen. R.oshan doet het goed, was gisteren al 3170 gram, komt wel vaak om BV maar drinkt goed. Ik geniet met volle teugen, ben gesloopt, maar dolgelukkig Vandaag voor het eerst zonder kraamhulp maar het gaat echt super. R heeft wel af en toe last van krampjes maar voor de rest is ie heel rustig, en is het een heerlijk kind. Ik ben echt verliefd op hem Vanaf hier ga ik weer wat actiever mee lezen/ schrijven, en zal ik ongetwijfeld jullie hulp in roepen.
Tjee Lym, ook heel heftig snel gegaan dus, en dat zonder dat je was ingeleid. Wel fijn dat je weinig "schade" had, en heerlijk dat je zo geniet van je mannetje! Knap hoor, ik vond het best even slikken zonder kraamhulp. Hier: inmiddels assistente van de huisarts weer gebeld. Had haar gevraagd om na te gaan of zoutoplossing echt niet mag, aangezien ik op internet andere dingen vind. Ze had gecheckt bij de huisarts en wat blijkt, het mag wel. Dus meteen opgehaald, en inmiddels al gebruikt.
Ja, ik wou al zeggen Y30, onze kleine kreeg zelfs zoutoplossing al in de couveusetijd. Hou in de gaten hoor, als je hem te benauwd vindt, zorg dan dat hij gezien wordt. RS-tijd is het nog steeds. Lym, heftig zeg! Maar wat heerlijk dat het goed gaat. Lfs voor allen. Xx