Dit wilde ik ook zeggen. Jelle hier vindt zout spoelen zelfs wel lekker inmiddels.. zit tenminste eens een wat andere smaak aan
18 weekjes! En bij N* zat het op 19 weekjes goed mis. Ga toch zo blij zijn als we zo eens een 4-5 weekjes verder zijn en alles nog steeds goed loopt Hier ook alweer de hele week thuisgezet met een enorme snotvalling, overal spierpijn, warm-koud .... Vrijdag gyn!
En alles nu nog goed, Elpie? He, wat een spanning om dat punt te naderen Hopelijk met een week of wat de grootste spanning er wat af en dan hopelijk ook wat ruimte om te genieten!
@lym: ook al zo'n snelle bevalling! Dat van ineens persdrang en zo snel geboren worden was hier bij Caitlyn ook. Zo raar, is ineens je kind er al. Ik heb ook echt even bij liggen komen en moest echt even tot me door laten dringen dat het klaar was en onze tweede dochter op m'n buik lag
@Ireen: pff, dan zit je al met zo'n lijf en dan al dat gedoe Nouja, fijn dan maar dat alles wel klaar is voordat je ingeleid gaat worden! Dat geboor in je bekken is niet leuk nee Blijft alles nog een beetje bij elkaar, of loop je bijna letterlijk te rammelen van lossigheid?
@all: hier wel OK. Thirza weer beter en weer naar school deze week. Kleine dramaqueen doet d'r leeftijd wel eer aan, zat op school in de kring nog even een paar keer flink te hoesten en dan kijken of de juf wel keek.... Caitlyn gaat op zich wel goed, was vandaag erg vrolijk. Maa had, net als ik van het weekend, wel nog even een buikgriepje te pakken, waardoor nu steeds giga-kramp van de bijvoeding. En daardoor gistermiddag en vanavond weer een tachycardie. We hebben de laatste paar maanden steeds gehad dat als we dan in het ziekenhuis waren, haar hartslag alweer normaal was en eerst snapte ik dat niet, (en artsen gaan dan zo lekker reageren, die gaan er dan toch van uit dat jij als moeder wel gek zult zijn), maar ze lag in de MC dan steeds naar adem te happen door de koude wind. Tja, die werkt dus volgens mij net als de ijszak die ze op de eerste hulp op d'r hoofd duwen, dus ben gisteren en vandaag maar gewoon even met 'r buiten gaan staan met d'r gezicht in de wind, en daarna was het idd weer over. Maar goed, tijd om de medicatie toch weer op te hogen dus Ben zo bang dat dit slechte vooruitzichten zijn en dat het feit dat ze er zo gevoelig voor blijft, betekent dat ze er straks niet overheen gegroeid zal zijn Maar goed, verder alles OK hier Begin zelf eindelijk een beetje echt wat bij te komen en heb dat maar eens vertaald naar dingen hier in huis. Gisteren de hal en onze slaapkamer afgestofd, wat dus al eeuwen geleden was dat dat gebeurd was... (Minstens een jaar, ws langer ). Dus begin een beetje het gevoel te krijgen dat we hier alle achterstand van de afgelopen 4 jaar een klein beetje op orde beginnen te krijgen. Voor ons huis nog even niet zo'n ramp als ik nog even geen nieuwe baan ga vinden, (qua vacatures is het een ramp iig ).
Ohw Elpie, wat een spannende tijd voor jullie! Rozemarijke; hoe zit het met sollicitaties enzo dan, je bent verplicht te solliciteren of niet? Lijkt me ook onrustig, zeker als het thuis zo wisselend gaat... Haha, het is niet grappig maar ik moet er toch een beetje om lachen dat de winterkou Caitlyns hartje reset. Wel echt balen dat de artsen het dan niet serieus nemen. Hoe zit het nou, groeien de meesten er binnen het jaar overheen? En wat doen ze anders (ik dacht een RFablatie, maar misschien heb ik het mis?)? Nah, ik rammel wel aardig ja, alles zit heel erg los. Ben enorm verweekt, heb steeds schouder uit de kom, polsen kraken en enkelbanden zijn nogal los. Bekken schuift gewoon los over elkaar. Het enige voordeel daarvan is dat het wel makkelijk los schiet als het scheef staat, maar die continue wrijving geeft natuurlijk wel veel pijn. Merk het ook aan andere dingen, maagklepje sluit niet meer (ook verweekt) etc etc. Kan ook nog weinig, 2x per dag de trap (is helaas wel vaker nodig vaak) en wat rommelen in huis, de deur uit lukt niet echt meer, al breng ik J ens nog wel zelf naar de psz en dergelijke. Maar ja nog een paar weekjes en dan hopelijk een beetje herstellen. Gisteren ziekenhuis geweest, er is een datum gepland voor de inleiding, in week 38 (precieze datum wil ik hier niet kwijt in het openbaar). Ik moet overmorgen stoppen met de ascal en ben als de dood (had eigenlijk vorige week al moeten stoppen maar ik durfde niet). Wat mij betreft fast forwarden we nu naar week 38 en beval ik morgen.
Jeetje, spannend joh! Maar dan is het nu wel aftellen en kan dat rottige bekken straks weer wat herstel gaan krijgen! Meeste kids (80%) groeien er idd voor de eerste verjaardag overheen. Straks rond haar verjaardag wordt dus de medicatie afgebouwd en dan krijgt ze een dag lang een kastje om te kijken hoe haar hartslag zich houdt. Is dat goed, dan blijft de medicatie eraf, (tenzij er toch weer een tachycardie volgt), is er teveel onrust te zien, dan gaat de medicatie er weer op en dat houden ze zo lang mogelijk aan. Ablatie willen ze liefst zo laat mogelijk pas doen en bij voorkeur niet voor de leeftijd van 10-12 jaar. We zullen zien... met alle statistieke 'mazzel' van de afgelopen 4 jaar vind ik een kans van 20% dat ze er niet overheen groeit, nogal groot, maar goed... die statistieken zeggen niks, dus misschien hebben we dit keer wel echt mazzel. Ze is vandaag een half jaar trouwens!
Ireen lijkt me idd een moeilijk moment maar als je stopt is die ascal ook nog niet onmiddellijk uit je bloed he. Dat duurt echt wel 2 weken. Hier moet ik ook 2 weken voor de bevalling stoppen en dan clexane wel nog spuiten tot de dag voor de bevalling ...
Meiden ff n vraagje, r.oshan heeft steeds meer last van krampjes. Hebben jullie ervaring met infacol of cinababy? Hij heeft ook enorme zuigbehoefte op het moment van de krampjes, maar ik wil m nog geen speen geven. Hij drinkt ook heel gulzig, dus denk dat ie behoorlijk wat lucht mee zuigt. Ik leg m op zn buik en wrijf over zn rug, geef m af en toe een pink. Helpt allemaal maar even, en hij zoekt dan weer de borst waarna de krampjes weer volgen. Enig advies? Tnx alvast
Infacol hielp hier heel goed bij Thirza! Ik had last van overproductie en sterke tsr, en in combi met voorkolven, waren de krampjes een enorm eind minder!
@lym: hier werkt sab-symplex goed. @Ireen: kan me voorstellen dat je het eng vind, maar blijft inderdaad wel even in je bloed. Komt goed, en wie weet beval je inderdaad wel eerder.
Ons meisje lijkt het erg goed te doen Vruchtwater ok, geschat gewichtje 255 gr, buikje voor op groei (en dat was catastrofaal bij N*) en echt constant liggen wroeten (wat een teken is dat ze zich wel goed zouden voelen) 100 % zeker een meisje nu en paar hele mooie echo's meegekregen (waaronder paar 3D) Weer even supergelukkig, op naar de 26 weken!
Fijn Elpie dat jullie meisje het goed doet, leuk dat je t nu zeker weet. Lym, zoeken he in t begin, maar aanleggen geeft ook verlichting bij kramp en om de bv goed op gang te brengen kan hij ook vaak komen. In t begin met Eva zat er geen 3 u tussen de voedingen, als ik mazzel had 2 u maar soms ook n half uur of 1,5.... Succes
Elpie wat een goed nieuws! Lym, hier hebben we vrij lang en veel infacol gebruikt, maar ik heb niet echt het idee gehad dat dat heeft geholpen. Ik ben uiteindelijk wat voormelk gaan afkolven voor elke borstvoeding, maar dat ligt een beetje aan je productie of dat verstandig is om te doen. Dat hielp hier wel wat. Verder is het iets waar ze gewoon doorheen moeten vrees ik... maar wel zoooo zielig en frusterend omdat je weinig kan doen hoogtepunt ligt op 6 weken, daarna wordt het langzaam minder... zo is het hier ook gegaan!
@Elpie: wow, een meid! Wat super! Hier beide meiden ook superbeweeglijk altijd in de zwangerschap en dat is idd een goed teken Fijn! @all: ik zwaai verder alleen even. Tandenellende weer hier, dus al een paar nachten weer nauwelijks geslapen. Ben het zooooooo zat
Elpie, Fijn dat jullie meisje het zo goed doet! Op naar week 26, om dan door te sprinten naar week 40 Roze, Ik zit in de tanden en kiezen, maar kijk er niks naar uit dat onze man tanden krijgt als ik jou zo hoor.. sterkte met je kleine meisje.. Kramp, Hier een fv moeder. Tegen de kramp hielp een behandeling bij een osteopaat beter dan alle andere middeltjes en adviezen. Hoor wel hele goed verhalen over infacol. Jelle hier vond het erg lekker, maar het deed niks.. Joehoe, Hoe bevalt het werkende-moederschap? Hier, Mag morgen weer aan het werk. Vandaag alles voorbereiden en klaarleggen. Heb er wel weer zin in, gastouder is hartstikke leuk dus ik ben benieuwd.. Spam Heb recente foto van Jelle in album gezet voor de nieuwsgierigen Spam
Het werkende moederschap bevalt mij erg goed. De afwisseling is echt heerlijk! Even wat anders aan mijn hoofd en daarna extra leuk om Quinn weer te zien en te knuffelen. Gastouder had ik alle vertrouwen in en dat gaat ook heel goed! Verder is joehoe-man nog thuis. Nieuwe kruisband gehad en wordt intussen ook nog bedreigd met werkeloosheid... echt een rot situatie. Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat ik 28 uur kan blijven werken en niet terug moet naar fulltime.. Voordeel: man kan Quinn halen en brengen en laatste voeding geven. En lekker veel tijd met hem doorbrengen.. daar moeten we dan maar van genieten... Veel plezier morgen Alf! Ik hoop dat de kleine man wegbrengen meevalt en dat hij het goed naar de zin heeft bij de gastouder! Good luck! Lym hoe gaat het met de krampjes? RM gebruik je iets voor de tandjes... ik hoop dat je niet al te vermoeid raakt weer... het is volgens mij bijtankt tijd voor jou! X