Heerlijk Joehoe Hopen idd maar dat manlief zijn baan wel kan houden! Meer werken dan je wilt is met zo'n kleintje echt niet grappig, lijkt me Tandjes en medicatie: ja, we hebben nu ipv paracetamol al kinder-nurofen, en in plaats van dentinox hebben we op recept een spulletje gekregen dat net als dentinox ook lidocaine bevat, maar dan ongeveer 2,5 keer zoveel. En dan dus nog zoveel ellende... Ze is vandaag ook zwaar verkouden geworden, snot komt gewoon bij d'r ogen naar buiten nu, zo vol zit ze. Spray me rot met zoutoplossing in de hoop een oorontsteking te kunnen voorkomen, maar ben bang dat we dezelfde ellende gaan krijgen als bij Thirza destijds. Over 2 weken controle bij de KA en als dit ook weer oorontsteking wordt, ga ik dat wel even bespreken met hem dan.... Ondertussen wel hulptroepen actief weer even ingeschakeld, dus een vriendin is vandaag wezen wandelen met Caitlyn, en omdat Thirza op school/bij gastouder was, kon ik boven even flink aanpakken dat uurtje. Vrijdag komt een kennisje uit de kerk en dan mag ik roepen wat ik wil dat ze doet. Denk dat ik haar weer even met Caitlyn laat wandelen, even zelf zonder kind m'n gang gaan in huis geeft net even de ruimte die ik nodig heb
@Alf: leuke foto's van Jelle! Ik ga over een paar maanden ook babyzwemmen met Julian, lijkt me zo leuk! Succes en plezier met de eerste werkdag vandaag, hopelijk bevalt het Jelle goed bij de gastouder. @RM: ik heb in het clubje al even gereageerd, maar wat een ellende weer. Goed dat je hulp inschakelt! Hier: even een vraagje voor de ervaren moeders: Ik heb iedere ochtend een natte baby in bed liggen en soms overdag ook. We hebben de new baby van pampers (en ik heb nog veel pakken liggen, dus wil ook liever niet over op andere luiers) en ondanks dat ik overal op denk te letten: -piemeltje naar beneden -been randjes -hoog op ruggetje -luier strak aan Is er toch bijna dagelijks lekkage op zijn linker zij/rug. Iemand tips want hij vind het echt vreselijk om na de nacht als hij al zo'n trek heeft eerst helemaal omgekleed te moeten worden. Als het een heel klein beetje is, fohn ik het snel droog en kleed ik hem bij de volgende voeding om, maar meestal is hij veel te nat hiervoor. Echt sneu, hij huilt heel wat af.
Heb je hem al eens een grotere maat aangedaan? Knuffel voor Rozemarijke. Verder zwaai ik even, hier flink ziek, verkouden, enorm aan het hoesten, ik hoest de baby er bijna uit. Weinig slaap en nog altijd aan het werk en nee inderdaad, ik trek het echt echt echt niet meer Elpie wat fijn dat jullie goed nieuws hadden!
Ik zwaai ook even! Y30, ik zou zeker grotere luier proberen! Fantastisch nieuws Elpie, hang in there RM hopelijk snel weer over. Heerlijk Joehoe dat het zo goed gaat. Sterkte Ireen, hier te druk...... Werk enorm veel omdat man thuis zit zonder werk, teveel, ook nog bloeding gehad mr is waarschijnlijk spatader geweest... , lekkage dus heel nieuw dak etc. Etc. Ik lees & leef wel mee mr reageer wat minder, liefs aan allen!
Veel beterschap aan de zieken! Hier jammer genoeg ook, en al 3 weken of zo ... In de week terug dokter geweest omdat ik het echt had gehad, had ook overal pijn in borstkas en had schrik dat het mss op longen of zo was geslagen .... bleek gewoon dat heel mijn borstspieren en borstbeen overbelast zijn van het hoesten .... heeft mij hoestdrank voorgeschreven maar vertrouw het hele zaakje niet zo Ik moet vanavond toch gyn zijn en dan ga ik het haar eens vragen of ik best wel of niks kan nemen .... Hier hou ik me ook even wat afzijdig, heb een enorm lastig weekje (week 20 waar het bij N* misliep) en ik merk dat er nog heel wat onverwerkt verdriet zit + de angst dat het weer niet goed zal zitten of zo. Dus goed dat we even beebje mogen piepen, volgende week vrijdag dan 20 w echo (waarvan al heel veel gecontroleerd is op 18 w) en dan aftellen naar de 26 w ...
O Elpie wat zal dat moeilijk zijn! en Puckje dus ook te druk, moeilijk he... Ik ben bij de huisarts geweest, er heerst kinkhoest en het lijkt erop dat ik dat heb. Heb nu een kuur en vanmorgen bloed laten prikken. Voor mij is het vervelend, maar als de baby nu geboren wordt en ik heb het echt (wat ik dus nog niet weet) dan is het heel gevaarlijk. Ben inmiddels wel echt goed ziek, denk ook door de antibiotica, maar moet ook steeds spugen van het hoesten en in mijn ogen zijn de vaatjes geknapt. Buik, ribben en bekkenbodem zijn ook helemaal beurs ervan, jakkes!
Ik hoop dat je snel rust en vertrouwen zult krijgen, Elpie. Maar dat valt niet mee. Alf, mooie zoon heb je met een wijze uitstraling Lym, proficiat. Ook al een knappe jongen. Is het ons allebei toch gelukt ondanks onze kwaal Rozemarijke, bij jullie speelt bijna altijd wel wat. Kon ik maar een portie rust naar je sturen. Ireen, spannende tijd voor jou. Ik wens je alvast veel succes. Hallo Maria En hallo iedereen die ik vergeet. Ik zit inmiddels in de laatste anderhalve week van mijn bevallingsverlof. Met mijn borst gaat het de goede kant op. Een week geleden is de drain uit mijn borst gehaald en stopte het spoelen van de holte gelukkig. Gister is de thuiszorg nog geweest voor een laatste wondcontrole. Men was tevreden, ik ook. Het lijkt goed bij te trekken, maar ging het maar wat sneller. Ik blijf nog een beetje voorzichtig, heb ik het warm dan sprint ik nog net niet naar de thermometer om te zien of ik koorts heb Ik zal blij zijn als de wondje dicht zijn, dan geeft rust. Maar er lekt nog melk uit helaas. Ik merk wel dat weer actief bezig zijn me nog vermoeid, maar dat schijnt normaal te zijn. Eva doet het goed. Wel soms plots heel hard huilen. Soms heeft ze dan last van harde ontlasting, soms weet ik het simpelweg niet. Als het lang aanhoudt, dan kan ik me echt heel machteloos voelen Voor de geïnteresseerden, in mijn album heb ik nieuwe foto's van ons meisje geplaatst.
Ireen, zo te horen heb je het echt goed zitten... Kom hier iedere dag eens piepen om te zien of er bevallingen zijn, maar de beebjes blijven precies overal goed zitten!
*breekt even in* @Ireen: toen ik 7 maanden zwanger was van mijn tweede zoon had ik dezelfde klachten als jou.Ik had zo,n pijn in mijn buikspieren,borst,middenrif en bekken.....echt van het hoesten.Ik hoeste al weken,maar kreeg geen antibiotica omdat ik zwanger was.Totdat ik echt ziek werd...hetzelfde als jij.Ook overgeven en kreeg ook heel hoge koorts..bijna 41 graden.Toen kreeg ik wel een kuur(stond gewoon in dat je die mocht tijdens de zwangerschap)Ik ben een week echt heel erg ziek geweest en zeker nog 3 weken daarna heel gammel.Maar ik had dan ook een behoorlijke longontsteking. Kan jij dat misschien ook hebben? Ik hoop dat je snel opknapt en geen kinkhoest hebt.Ik heb met je te doen....je zit zo dicht bij je bevalling! Sterkte ermee en beterschap! *breekt weer uit*
@ireen, hoe is het nu? Heb je al uitslag gekregen? Ik hoop zo dat het geen kinkhoest is. Veel beterschap in ieder geval.
Hallo allemaal, Meleka wat een ellende met die borst, echt vreselijk als borstvoeden zulke gevolgen moet hebben, jakkes. Ga je met je werkgever praten over ziektewet oid? Misschien is het wel goed om nog een paar weken thuis te blijven? Hoop42, bedankt voor je verhaal. Wat erg dat je geen antibiotica kreeg... Neej hoesten met die buik is echt niet fijn... Ik heb niet het idee dat ik kinkhoest heb, denk eerder gewoon een longontsteking. Hoesten lijkt sinds gisteravond iets minder. Maar ik heb gisteravond wel opnieuw koorts gekregen en heb nu een hele zere wang/kaak/tanden, ik herken dat als een bijholteontsteking. Ik vind het zwaar, ik kom niet aan mijn rust. Heb ook te lang doorgewerkt zie ik nu. Heb R oel aan het werk gezet in huis en blijf vandaag in bed. Probleem is gewoon dat ik altijd nogal eea wil doen en dat dat eigenlijk met mijn lijf al lang niet meer ging, maar tja, iemand moet het toch doen?! R oel werkt zich ook de pl**ris en die kan echt heus niet van alles overnemen. Ik krijg op zijn vroegst vrijdag de uitslag van het bloedonderzoek. Ondertussen mocht ik niet op de poli komen dus ben ik vrijdag niet op controle geweest. Woensdag slik ik een week antibiotica en dan mag ik weer op controle komen, als ik toch kinkhoest heb is het dan niet meer besmettelijk. Ondertussen 37 weken, blij dat ik zover gekomen ben, nu hoop ik eigenlijk dat de bevalling op zich laat wachten tot ik beter ben. Inleiding staat natuurlijk gepland en duurt ook niet heel lang meer, ik hoop maar dat ik dan beter ben. Buik is wel wat onrustig, niet noemenswaardig. Kindje beweegt goed, is rustig aanwezig en slaapt vooral 's nachts veel. Dat belooft wat
Even kort, maar heftig allemaal Ireen Gaan ze je wel inleiden als je longontsteking of kinkhoest hebt? Of wordt het dan uitgesteld...? Hopelijk ben je op tijd beter! Bid en duim voor je! Enneh, heb je onderhand niet recht op thuiszorg? Hier keert de rust weer. Afgelopen dagen veel hulp gehad en gisteren verjaardag van m'n broer. Caitlyn heeft het super gedaan, (dik 2 uur rijden). Zo, Caitlyn is klaar met d'r after-fruithap-speelmomentje in de kinderstoel, mijn forumtijd zit erop. Later meer
@Meleka: Wat een ellende nog met je borst. Ik dacht het zelfde als Ireen, kijk of je nog wat langer thuis kan zijn in de ziektewet. Kun je nog een beetje tot rust komen en van eva genieten. Hele leuke foto's! Vind haar echt een schatje om te zien. @Ireen: Jeetje meid, wat rot dat dit nu allemaal zo kort voor de bevalling komt. Je hebt je energie zo nodig! Hopelijk zal uit de uitslagen blijken dat het geen kinkhoest is. Is er niemand die jullie wat kan ontlasten door dingen over te nemen? Dan komt je man ook nog een beetje tot rust voor de bevalling.
Nou, hoest gaat beter nu, heb alleen enorme kiespijn van die holteontsteking en koorts. Maar ik hoop dat ik er hierna vanaf ben en me kan voorbereiden op de bevalling. Moet mijn koffer nog inpakken zelfs...
Ireen, hoop dat je snel opknapt, zo je bevalling ingaan lijkt me niet fijn. Wil je nog even rust of mag de baby nu wel komen van je? Meleka, wat n ellende met je borst, weet je al hoe je werk gaat zoeken. Volgens mij kan je ook de ziektewet in met n uitkering, je hebt het wel n heel pittige kraamtijd gehad, wat extra tijd kan geen kwaad denk ik.. RM, fijn om te horen dat je hulp krijgt en het beter gaat. Nu volhouden zo! Y30, alles goed met jou? Liefs ook aan iedereen @hier, wordt langzaam zwaarder, veel harde buiken, de baby draait van stuit naar beneden en vice versa, erg pijnlijk, het lijkt n heel sterk type!!!! En tussen het werken met de lunch dan maar verplicht even plat vandaar tijd voor n berichtje, helaas nog niks in huis voor de baby, geen wieg, geen maxicosi, geen geboortekaartjes etc., kamer nog niet af.... Nou ja, komt goed, nog bijna 7 weken de tijd. Hopelijk meer!
Oh Puckje dat is vervelend, dat geeft niet echt rust dat je nog niets in huis hebt. Gelukkig heeft zo'n kindje maar weinig nodig behalve zijn mama. Ik hoop dat je je nog wat fitter gaat voelen! Ik ben op controle geweest, kindje had erg krap vruchtwater, dus CTG. CTG was mooi. Zaterdag weer terug voor nog een CTG, en dan kijken of we wachten tot geplande datum of dat ik nog eerder ingeleid word. Stelt niet echt gerust zo, maar ik mag gelukkig altijd langskomen als ik het niet vertrouw en voor nu zag het CTG er goed uit.
Nou, hoop dat jij je ook snel weer fit voelt voor de bevalling Ireen, heb je je koffer al gepakt Mooie foto's gezien van Jelle & Eva, snoepjes zijn het <3 Puckje, hou je aan de rustmomenten, tegen de harde buiken ! RM, fijn dat het n beetje rustiger wordt, houden zo Meleka, ik had afgelopen weekend een verstopt melkkliertje, dat voelt als n ontsteking maar had geen koorts, was er een paar dagen zoet mee, moest aan jou denken...wat n ellende, hoop dat je je verlof nog ietsje kan rekken om goed bij te komen en te genezen Hier alles goed, Eva is al aan t oefenen handjes in de lucht bij "hoera" voor haar verjaardag alvast over 1,5 maand ennn; ik ga voor t eerst tante worden in november; hoera !