Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey Alf, slaapt Jelle nog maar 1 keer overdag?? Dat is superfijn! Redden wij met Quinn nog niet (je merkt écht als hij moe is... hij is ook wel erg energiek tussendoor ;))

Dit is het schema van Quinn:
    6.30 uur fles 180/6
    8.30 fruithapje met granen (bruinbrood erdoorheen) 1/2 potje
    slaapt
    11.00 uur fles 180/6
    13.00 uur boterham met margarine (alleen binnenste gedeelte) en fruithapje met granen
    slaapt
    15.00 uur fles 180/6
    17.00 uur 1/2 potje groente aardappel ed.
    slaapt soms wel soms niet
    19.00 uur fles 180/6

Tussendoor koude rooibos thee uit tuitbeker

Ik zit te denken nu de fles van 11 uur weg te gaan laten en hem een extra boterham te geven in de ochtend...

2. Alf

Alf Niet meer actief

Joehoe, Ik vind het zo grappig dat iedereen een heel ander schema heeft! Ik lees heel veel verschillende. Zo zie je maar dat het geen drol uitmaakt en dat je kindje zelf wel bepaald hoe en wat en wanneer hij wat wil :D

Ik ben begonnen met de tijden wat rekken. Dus fruit wat later, fles van 11 uur wat later en zo een fles eruit laten. Merk dat afleiden erg goed werkt, dus voor fruithapje rondje om met de wagen (boodschappen ofzo) en ik had hem zo een uurtje later gesmokkeld. Volgens mij heeft ie het niet eens door gehad en inmiddels is ie gewend.. haha gemeen eigenlijk :)

Jelle slaapt overdag idd 1 serieuze slaap. Dan wel meteen ruim 3 uur. Heerlijk is dat! Na zijn ochtend fruit en avond eten doet ie wel altijd een powernap van max 30 minuten.

We zijn deze week begonnen met wat pasta ipv aardappel, en ook voor het eerst wat vlees.
    Helaas leidt alle verandering qua eten hier altijd tot wat stoelgang problemen.

Geef jij trouwens potjes? Of kook je zelf? Ik kook zelf maar hoor van meerdere kanten dat potjes wat vriendelijker zijn voor de darmen ;)

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Nog 14 dagen....
    Binnen 13 daagjes 's avonds binnen
    Het begint nu echt te korten, maar ben mentaal ook helemaal op

4. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Elpie wat spannend... heel veel succes met de laatste loodjes! Dikke knuffel meis, nog eventjes!

Alf, ja idd grappig he al die verschillen rond deze leeftijd... ik dacht ik kan er ook wel een slaapje uitkrijgen, maar meestal is hij gewoon moe en dan doe ik hem naar bed!

Wij geven beide: maken fruithapjes en groente hapjes zelf, maar als hij naar de gastouder gaat vinden we potjes makkelijker en als we bijvoorbeeld een keer weggaan is het ook wel makkelijk... of als onze vriezer leeg is... ;)
    Sommige hapjes gaan er beter in dan anderen, we doen soms met vlees, soms zonder... dit weekend is het weer hapjes maak tijd... vind t soms wel veel werk, maar heb er wel een beter gevoel bij dan n potje op de een of andere manier.
    Hier overigens geen stoelgang problemen.

5. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het schema van ons meisje:

7.00 uur fles 180/6
    10.00 uur fruithap 100-120 gram
    12.00 uur fles 180/6
    15.30 uur fles 180/6
    18.00 groentehap 100-120 gram
    21.00 uur fles 180/6 en 3 lepels rijstebloem

Tussendoor slaapt ze altijd even, na 2 uur op zijn is ze echt moe. Maar de duur van de slaapjes wordt steeds korter.
    Van het weekend gaan we brood toevoegen.
    Ik probeer haar (vooral met warm weer) extra vocht te geven in de vorm van water. Maar dat mislukt 9 van de 10 keer. Dan zorg ik wel voor heel saprijk fruit.

Volgende week dinsdag eindelijk de bloeduitslagen!

6. Alf

Alf Niet meer actief

Spannend Meleka! Hopelijk wordt het lange wachten beloond met goed nieuws! Jullie schema lijkt op de onze :)

Joehoe, ik kook ook elke zaterdag op voor. Zijn net begonnen met 2x pet week wat vlees. Ik vind die potjes groente -helemaal die met vlees- zó stinken (ik ben ook een echte zeikerd met potjes en blikjes. Fruit wissel ik nog wel eens af. Zeker onder weg.

Elpie, Wat schiet het lekker op nu! Spannend allemaal. Toi toi alvast en sterkte maar weer met deze hitte :)

7. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik stoom het eten met de stomer en blender van Avent.
    Ideaal ding, vind ik. Meestal voor meerdere keren en dan de vries in.
    Fruit meestal voor 1 of 2 keren. Ik ben niet tegen potjes of voor vers, maar toevallig opende ik van het weekend een potje pompoen met kip en jakkie, dat was goor. Eva is een heel goede eter, maar haalde hier haar neus voor op, voor het eerst. Van mij hoefde ze niet, gauw iets uit de vries gehaald.

Vinden jullie ook dat het vooral nu zo hard gaat met onze kleintjes?
    Eva eet als een dokwerker, ze ontwikkelt zich snel, is al een heel dametje geworden die goed weet wat ze wel en niet wil (en dat soms heel duidelijk laat merken ;) ) in plaats van een lief, rustig babietje. Je hoort haar de hele dag lachen, kirren en "kletsen" en sommige kledingstukken draagt ze enkele keren en dan is het plots weer te klein. Ik vind dit een heel leuke periode. Nog lekker flesmomentjes, maar ook het eten van vast voedsel vind ik erg gezellig. En ik kom prima aan mijn slaap toe :D

8. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Heerlijk dat je zo kan genieten Meleka, tis ook n heel leuke leeftijd en ze leren veel en snel :)
    Spannend Elpie, zo kort nog. Hou je taai met de warmte !

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @ Elpie: succes met de laatste loodjes!

@eetschema's: Ik zie die schema's van jullie kindjes die allemaal maar anderhalf tot ruim 2 maanden ouder zijn dan de mijne, en ben verbaasd.

Hier nu nog:

6 a 7 uur: 250cc BV (Live voeden wil hij niet meer)
    10 a 10.30: lepeltje pap (rijstebloem)
    10.30 a 11 uur: 230cc KV
    14.00 a 15.00 uur: 250cc BV
    0ng.18.00 uur: 230 KV met lepeltje rijstebloem er door.
    0.30 uur: 160 cc BV (deze fles aan het afbouwen)

Julian wordt over 10 dagen een half jaar.

10. Alf

Alf Niet meer actief

Y30, ongelofelijk hé? Je zult staan te kijken over twee maanden hihi..
    Hier tot zes maanden alleen maar melk. Die laatste week voor zijn halve verjaardag een ieneminie likje fruit om te proeven.

11. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Gaat idd snel he dames?? Super genieten hoor!! vandaag de hele dag met quinn in badje in de tuin... met zo'n swimtrainer, ideaal! Hebben jullie die ook? Zal n fotootje in mn album zetten! Hij vind t heel leuk!

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Joehoe: wat een mooi mannetje heb je toch.
    Julian is gister ook in zijn badje geweest, zo'n schattig babyzwembadje met palmboomdakje erboven. Veel te klein om met zo'n zwemding in te gaan, maar hij heeft heerlijk gespetterd. Was zijn eerste ervaring met buiten badderen:)

13. Alf

Alf Niet meer actief

Kruidvat? :p

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Nee blokker:p

15. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Heb 3 nieuwe foto's toegevoegd aan mijn album, voor de liefhebbers:)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

#3296 raspberry, 3 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2013
    Hey meiden :)
    Caitlyn vindt het zwembadje ook geweldig. Die zat er laatst om 8 uur 's ochtends al in.... (ze is dan wel om half 6 al wakker ;)).

Hier lijkt eindelijk de rust te gaan komen. Durf het bijna niet hardop te zeggen en schrijven, want elke keer als ik dat doe, komt er weer iets raars hier, maar na wat puzzelen bij steeds weer toenemende onrust, kwam ik er van het weekend op uit dat de onrust moest komen van de hartmedicatie. Sinds mei hebben we die in een andere dosering dan daarvoor, omdat de oude dosering niet meer leverbaar is, en sindsdien is de onrust langzaam maar zeker toegenomen. Buisjes gaven even rust en vleesloos eten ook, maar over de hele linie werd het eigenlijk steeds onrustiger, met vorig weekend weer een fijn dieptepunt :(
    We hadden van de hartmedicatie nog capsules met poeder liggen, met enkel de werkzame stof en geen enkele hulpstof, (op een gegeven moment als noodmedicatie gehad, toen de vloeistof niet leverbaar was) en die ben ik gaan geven, en sindsdien wordt ze veel rustiger. Ze poept ineens veel meer, gaat ook niet meer gepaard met buikkrampen en ze gaat veel rustiger slapen. Nachten wisselen nog wat, maar het lijkt er op dat haar lijf hier en daar nog even wat laatste stuiptrekkingen van de vloeibare medicatie heeft. In ieder geval afgelopen nacht en eergisternacht was ze maar 2 keer wakker en heeft ze 's ochtends ook langer geslapen dan half 6....
    Hopen dus dat we nu eindelijk de echte boosdoener te pakken hebben!

Dinsdag bij de kinderarts geweest en overlegd hoe en wat dan verder met de medicatie. Gaan nu de capsules opmaken, (genoeg voor een maand nog) en dan helemaal stoppen. Zou sowieso rond die tijd ergens een keer moeten, omdat we moeten gaan kijken of ze over de hartritmestoornissen heen is. En dan hebben we rond haar verjaardag een afspraak voor het plaatsen van een holter, (kastje om de hartslag te registreren) en gaan we dus zien of ze er overheen is of niet. Ja, of eerder, als ze gewoon keihard de tachycardieen weer terug krijgt, maar goed... hopen dus maar.

Ondertussen ontwikkelt ze wel keihard door: die laat zich bepaald niet kisten gelukkig :) Zegt al een tijdje mama en papa begint te komen, (klinkt nog een beetje als bwabwa :D). "Nee" begint ze ook al goed door te krijgen: schudt al met haar hoofd als ik nee zeg --> die koppeling is er dus al :D
    En nu ze rustiger wordt, gaat ze overdag ook gewoon normaal spelen, ipv hele dagen aan mijn benen te hangen. Echt heerlijk, op die manier kun je tenminste gewoon genieten van je kind :) Moet 'r wel enorm in de gaten houden, want ze klimt de bank al bijna op, (en af snapt ze ook al :$: achteruit eraf doet ze gewoon al! Steek voor de zekerheid elke keer nog maar wel even een hand toe om bij haar rug wat tegenwicht te bieden, zodat ze niet achterover valt).
    Is ook weer de lekkere eter aan het worden, die we eerder zagen. Zit de hele tijd te mjam-mjammen tijdens het eten en eet bijna alles :)

17. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    RM wat gaat de ontwikkeling hard he op deze leeftijd. Op naar dr 1e vjaardag .
    Fijn dat het beter gaat :)
    Y30 en joehoe, lekkere binkies, leuke foto,s.
    Eva ook bijna dagelijks aan t spatteren in de tuin :)

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @RM: werd gewoon blij van je berichtje, eindelijk lijkt het rustig te worden en het volop genieten te beginnen, wat ontzettend fijn voor jullie!

19. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    RM super te horen!

Y30 wat een ontzettend lief mannetje en hele leuke foto's!!

20. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rozemarijke, ook mij doet het goed om zulk positief nieuws van je te horen :)

Y30 wat een lekker mannetje! En was had je een mooie buik (ach beter laat dan nooit ;) ).

Af en toe begin ik weer terug te verlangen naar die dikke buik ;)

Eva heeft een diagnose gekregen: beta thalassemie minor/trait.
    Ze is drager van thalassemie. Een (zeer) ernstige chronische bloedarmoede die in bepaalde delen van de wereld voorkomt (in Turkije dus ook). In die delen van de wereld waar malaria heerst/heerste. Eva heeft het twijfelachtige voordeel dat ze beschermd is tegen ernstige gevolgen van malaria als gevolg van de genenverandering/het genendefect dat ooit is opgetreden met als doel te beschermen tegen malaria.

Het is een nare ziekte, gelukkig is eva alleen drager. Dragers merken niets (zoals ik en/of mijn man, minstens 1 van ons beiden zal drager zijn, wij worden ook gescreend) of hebben een milde bloedarmoede. Helaas lijkt eva een uitzondering, ze heeft geen milde maar een matig ernstige bloedarmoede met een hb van 5,5. Dit baart me wel zorgen, ik hoop niet dat ze een leven vol vermoeidheid tegemoet gaat. Hoeft niet zegt de arts assistent. Haar lichaam zou eraan gewend zijn en niet beter weten, omdat ze ermee geboren is. Ze zou met een hb van 5.5 net zo goed kunnen functioneren als wij met een hb van 8. Onzin, denk ik dan :D Want alle dragers worden ermee geboren en sommigen hebben hebben wel degelijk klachten als ze een laag hb hebben. De eerste heb ik al "gesproken" via internet. Een vrouw van pakistaans/hindostaanse afkomst, drager, met een hb van 5.8. En of die klachten heeft. Helaas.

Dus weer aan het speuren op internet, deze keer niet op miskramen of adenomyose, maar op thalessemie. Ik heb ook alweer medicatie gevonden ;) Die medicatie valt hier niet uit de toon: foliumzuur. Dat is nodig voor de opbouw van rode bloedcellen. Heb ik de arts voorgesteld, niet nodig :p We gaan Eva goed in de gaten houden, toont ze vermoeidheidsverschijnselen, dan gaan we weer eens assertief lopen doen bij die artsen. Nou ja, met af en toe oefenen blijven we in vorm :cool:

Het is jammer en algemeen bekend dat Nederlandse artsen weinig weten over thalassemie. De reden is dat het onder Nederlanders nauwelijks voorkomt. Maar goed, de gastarbeiders zijn er toch ook al weer een tijdje. Wij hadden geluk dat men in het Radboud alert was. Een laag hb, ijzermedicatie die niets helpt en een vader van mediterane afkomst heeft hen doen besluiten te testen op thalassemie. Vaak krijgen patienten lange tijd ijzermedicatie voorgeschreven terwijl dit niets helpt en heel slecht is en niemand die aan thalassemie denkt.

Dus mixed feelings hier: dolblij dat ze geen thalassemie heeft! Natuurlijk liever gehad dat ze ook geen drager is, maar daar valt goed mee te leven. Maar een normaal of milde hb was toch wel fijn geweest.

Deel Deze Pagina