Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Wat een rust hier.

Zelf een paar drukke dagen voor de boeg, en donderdag gaan we op vakantie (daar geen wifi) dus kom alvast even zwaaien.

2. Alf

Alf Niet meer actief

Idd rustig. Niet veel nieuws hier eigenlijk.

Y30 en Meleka, hele fijne vakantie en goede reis met de kleintjes!

3. Alf

Alf Niet meer actief

Ireen, Sprokkel77 en Lym, Hoe gaat het met jullie en de kindjes?? :)

4. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank Mirri! Inderdaad rustig hier, alles ok met iedereen?
    Vannacht heeft kleine man voor het eerst weer eens doorgeslapen! Wat voelt dat weer heerlijk, hopen dat het hem nog n keer lukt.

Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met bijvoeden? Alle flessen van 200 gaan hier nl. schoon op, hoop dat het genoeg is voor de komende 3 maanden. Ben het n beetje vergeten mr bij m'n dochter begon ik veel eerder met rijstepap dan de 6 maanden die ze nu voorschrijven.

5. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Hello ladies,

hier ben ik dan weer ff, lang niks laten horen sorry!
    Alles goed hier, Roshan is vandaag precies 6 maanden, het gaat zooo hard. Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen, :D
    Ik probeer van elke dag te genieten al is het wel intensief met zo'n kleintje. Roshan krijgt nog "live" borstvoeding (en nog steeds om de 2 a 3 uur) want meneertje weigert de fles. Hij wil ook geen speen, dus moeilijk inslapen. We zijn dus eigenlijk de hele dag met m op sjouw. Nu wel met bijvoeden begonnen maar doen t ala rapley, dus dat gaat ook nog wel ff duren voordat hij voedingen bij mij kan overslaan. Pap drinkt hij tegenwoordig wel maar dan van n lepeltje of gewoon uit n beker, gek kind... Anyway, we hebben dus een "handenbindertje" wat t soms wel lastig maakt om al t werk gedaan te krijgen wat gedaan moet worden maar ik klaag niet hoor! We hebben er te lang op moeten wachten en te veel voor moeten doen om nu te zeuren. En zo'n kleintje in je bed is reuze knus en gezellig! haha, alleen komen we niet meer aan elkaar toe helaas...
    Ik wil wel proberen weer wat meer hier te komen spieken, ben te lang "weg" geweest. Ga ff bijlezen eerst.

Bijgevoegde bestanden:

6. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb af en toe nog wel bijgelezen, maar bijna fulltime werken met twee kleine kinderen en sporten, sociale contacten onderhouden etc. houden me erg goed bezig moet ik zeggen. Ik klaag niet, het is gezellig druk. ;)

Met Em.ma gaat het supergoed. Ze is reuzegemakkelijk en vrolijk. Een klein lachebekje. Ze eet goed, slaapt goed en sinds vorige week staat ze. Haar grotere zus was daar vrij laat mee, dus we vinden het wel erg bijzonder. Haar zus praatte weer vrij vlot en er wordt wel gezegd dat het of het een is of het ander. We wachten het geduldig af. :) Het doorkomen van de tanden gaan ook razendsnel. Ze heeft er nu al een stuk of zes. Ik sta er iedere keer weer van te kijken als ze er 'ineens' weer een bij heeft.
    Ze zit qua lengte iets boven de nullijn en qua gewicht er iets onder. Ik ben zelf lang (ik ging als baby al snel naar de +2-lijn) en ben uiteindelijk ca. 1.90 geworden en ik hoop dat beide meiden toch iets korter blijven. Vooralsnog lijkt dat wel zo te zijn. Op het ogenblik heeft ze haar eerste flinke verkoudheid te pakken, dat is wel wat minder. Ze zit nu twee dagen aan de pcm en neusspray. Even kijken of het morgen opgeknapt is en anders maar even naar de huisarts.

Spannend Alf! Ik hoop dat het snel raak is.

Puckje, wij zijn met 4,5 maand begonnen met bijvoeden. Eigenlijk mocht het al vanaf 4 maanden. Mijn man en ik zijn beiden allergisch en bij de eerste mocht het pas met 6 maanden, maar de richtlijnen zijn veranderd. Rijstepap hebben wij nooit gedaan. Ons CB vindt het niet nodig als ze ook goed doorslapen op gewone voeding.

Fijne vakantie Y30 en Meleka!

7. Alf

Alf Niet meer actief

Lym en Sprokkel, leuk van jullie te horen! Begrijp de drukte hoor, maar was gewoon benieuwd hoe het met jullie ging!

Lym, Leuke foto! Wat een lekker binkie is Roshan! Zo vaak nog voeden.. jee.. respect. Snap dat je aan weinig anders toekomst. Maar je hebt er idd zo lang op moeten wachten dat ik snap dat je het lachend (meestal dan) volhoudt! :)

Sprokkel, Wat een vlotte meid! Gaat ze zelf staan al dan :$
    Hier bij verkoudheid een groot fan van Luuf onder de voetjes. Misschien is het bijgeloof maar het helpt ons echt..

8. Alf

Alf Niet meer actief

Bijvoeden, hier heel rustig aan begonnen met bijna 6 maanden. Kijk vooral naar wat er is een dag past en waar Jelle het goed op doet qua slapen en energie overdag. Ik werd helemaal gek van al die regeltjes. Hier krijgt hij in de ochtendfles een klein schepje rijstebloem door 200cc en in de avond twee schepjes. Drinkt dan wat minder gulzig en slaapt daarna loom en heerlijk tevreden in en -vooral prettig- lekker lang :)

Verder gisteren ongesteld geworden. Door naar ronde 2 ;)

9. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Alf: Niet los hoor. ;) Grapje, haha. Ze trekt haarzelf op aan de spijlen van de box of de rand van haar bed. De dochter van vrienden van ons stond met 6 maanden, maar was niet buitengewoon vlot met lopen. Dat had ik eigenlijk wel verwacht. Ik ga de Luuftip eens proberen. Jammer dat je ongesteld bent geworden. Wachten duurt altijd zo lang. :)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hey meiden, goed om weer even bij te lezen :)
    Hier niet zo goed, dus ik houd het even bij een update vanaf hier. We zijn de afgelopen maand gestopt met de hartmedicatie, omdat we moesten gaan kijken of Caitlyn over de hartritmestoornis heen is gegroeid of niet. Kan niet op een andere manier en helaas had ze dus afgelopen week, na steeds verder toenemende onrust, weer een tachycardie. Ik had haar er zelf al weer uit net voor de arts eens terugbelde, (gaat 's nachts niet altijd even snel), maar na telefonisch overleg met onze eigen arts zijn we de volgende dag weer gestart met de medicatie. 't Is helaas wel een middel dat een bepaalde spiegel in het bloed toch wel nodig heeft, dus we hebben nog even een aantal flink brakke nachten gehad met steeds ritmestoornissen/hartkloppingen waar ze goed beroerd van was.
    Afgelopen nacht voor het eerst weer steeds snel slapen als we d'r troosten, maar vannacht was het 20.00-21.15-22.15-23.45-0.45-2.15-3.45 en uiteindelijk wakker om 5.45.
    Dus we zijn nogal moe nu :( En ondanks dat we niet echt anders gehad hadden, met een kans van 20% dat ze er niet overheen zou groeien, toch wel teleurgesteld. Want we hadden het desondanks natuurlijk wel gehoopt :(
    Nu binnenkort een afspraak met de kinderarts en dan maar eens alle vragen stellen die ik het afgelopen jaar eerst maar eens geparkeerd had in afwachting van de vraag of ze er overheen zou groeien of niet. En hopen dat nu de rust een beetje vlot weer gaat keren en we met z'n allen bij kunnen komen, zodat we over een week wel fijn haar eerste verjaardag kunnen vieren :)

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Inbreek, inbreek... Klote Rozemarijke, de pech houdt maar niet op. Gesloopt, gesloopter, geslooptst :(. Sterkte, maar ook vast een mooie eerste verjaardag.

12. Alf

Alf Niet meer actief

Oh RM, wat superrot! Had zo met je mee gehoopt dat eroverheen groeien bestaat. Sterkte meis..
    En alvast een mooie eerste verjaardag voor je meisje, en voor jullie natuurlijk

13. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    RM, wat een super rot bericht over jullie meisje en wat ongelofelijk zwaar vr jou/jullie, sterkte en natuurlijk alvast gefeliciteerd, hoop dat jullie n mooie dag hebben deze week.

@ Bijvoeding, hier slaapt kleine man nu helemaal niet meer door, word hongerig wakker maar helaas alle flessen gaan op, dus mag niks bijgeven.. ook kijkt hij letterlijk het eten uit onze mond, we zullen zien hoe we de 6 maanden redden zoals het CB adviseert. Ik vond borstvoeding een stuk makkelijker... Hij wordt ook zo enorm groot: afgelopen week 68cm bij 7200.... Lijkt me ook niet fijn vr n beeb zo hard groeien, hij is wel tevreden en huilt nooit alleen van moeheid of de honger maar toch. Tips zijn welkom. Lfs aan allen

14. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Hoi meiden!

RM wat balen dat jullie zo aan het tobben zijn met jullie kleintje.
    Ik hoop dat jullie ondanks alles toch een leuk eerste verjaardagsfeest kunnen vieren.

Puckje, wow groeit hard!!

Maria, hoe gaat het bij jullie?

Hier, van de week goed door de baby apk gekomen bij de vk.
    Ze ligt zelfs al een weekje voor op dit moment.
    Ik vind het heerlijk, het getrappel, het is zo gezellig!
    Aan de andere kant kan ik niet wachten tot ze er is want mijn bekken begint vervelend te doen...

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hej! Fijn Dreamz, ik volg je nog hoor. Zo super voor je allemaal. Eindelijk na zo veel ellende! Wel balen van je bekken. Hopelijk blijf je een beetje mobiel.

Hier gaat het super met ons wonderkind. Dik twee, zegt de hele dag nee, maar we zijn o zo zielsgelukkig met onze grote, eigenwijze schat.

16. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Maria, wat goed om te horen dat jullie zo gelukkig zijn :)
    Ik kan niet wachten tot wij onze uk in onze armen mogen hebben :)

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Qua bijvoeding: vanaf 4 maanden MAG je starten, vanaf 6 maanden MOET je starten. Ik zou met milde groenten gewoon gaan kijken hoe de darmpjes reageren. Krijgt ie er krampen van, dan stop je weer, maar er zijn erg veel kids die het juist goed doen op vroeger starten. Kijk vooral naar je kind en laat dat echt voorgaan op algemene adviezen!
    Qua groenten kun je dan best starten met (zelfgemaakte! want potjes bevatten allerlei toevoegingen) spercieboontjes, broccoli, erwtjes, wortels, koolraab, courgette.

Hier: ging Caitlyn redelijk slapen vannacht, (20.00-22.45-3.45-5.15 (toen 3 kwartier wakker en huilen en krijsen)-6.00-7.30. Ging Thirza ziek liggen zijn. Die spuugde zichzelf en haar hele bed onder om kwart over 12, dus een enorme verschoonsessie. Vervolgens kon ik niet meer slapen en toen ik om 3 uur eindelijk moe genoeg was, stond Thirza weer aan ons bed. Toen die weer rustig was, werd Caitlyn dus wakker, vervolgens ging Thirza weer aan het spugen en toen ik daarna net weer sliep, werd Caitlyn dus weer wakker :(
    Pffffff :( :(

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Aaargh RM, wat een nacht! Hier hebben we dat gespuug twee weken terug dagen gehad. En daarna kreeg ik het zelf ook ;(. Vroeger dat ik dat ik een goede weerstand had, nu weet ik dat ik nooit ziek was omdat ik toen gewoon nog geen kind had ;).

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Kan ik me heel levendig indenken! Het is allemaal zwaar vermoeiend, haha, maar wel geweldig.

20. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ik ben ook zooooo nieuwsgierig!!! Hihi

Deel Deze Pagina