Zwanger na meerdere miskramen

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mirri, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hallo meiden,

Ik kom een beetje positiviteit bij jullie opdoen, mag dat? Ik heb 2 miskramen gehad in 2011 en ben nu voor de 3e keer zwanger. Heel blij natuurlijk, maar ook doodsbang!! Ik ben nu net 4 weken en heb over 2,5 week mijn eerste echo bij de gynaecoloog. Was het maar vast zover.

Ik zie aan jullie onderschriften dat jullie ook allemaal redelijk wat miskramen hebben doorstaan voordat het goed ging. Hebben jullie nog bepaalde signalen/andere kwaaltjes dan bij jullie miskramen gehad, waardoor jullie al voelden dat het deze keer wel goed ging? Ik wil zo graag iets hebben om me aan vast te houden..!!

2. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    troelie welkom spannend he die eerste maanden en helemaal als het zoals bij ons al een paar keer is misgegaan.
    ik merkte wel verschil dat wil niet zo zeer zeggen dat ik andere kwaaltjes had maar bij de miskramen voelde het gewoon niet goed en bij mijn dochter voelde ik gewoon dat het goed kwam.
    deze keer voelde ik ook wel dat het goed kwam maar de angst was er wel steeds en nog steeds.
    hebben ze bij jou onderzoeken gedaan na je 2 miskramen??en is daar wat uitgekomen??

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    troelie welkom en ik duim dat het dit keer goed blijft gaan bij jou!
    Hier de enige verschil was dat mijn ei 3dgn later kwam en mijn temp meer in stapjes steeg, meer niet

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Mirri: het klinkt gek, maar een jochie voelt ook goed en we zijn er echt oprecht blij mee! Was even miepen met de kamer, maar ook dat gaat goedkomen! Bij de Praxis hebben ze nu mooie roomdeviders met al die gekleurde mandjes. Kopen we er 2 van en die zetten we op elkaar tegen de witte muur. Om die wat te breken en om meer opbergruimte te hebben. Wordt het kamertje wel vol, maar zou anders niet weten wat te doen met alle spulletjes.

@Moesch: hoe is het gegaan?

@Troelie: welkom en gefeliciteerd! Hier net als Mimi ontzettend het gevoel dat het deze keer goed zat en was ook heel erg rustig. Bij miskramen werd ik onrustig. Maar dat zegt niet dat ik me geen zorgen heb gemaakt, het was alleen beter te handelen.

Gisteren de kinderwagen in elkaar gezet! Hebben hem in elkaar gezet op zolder bij mijn ouders staan. Dan hoef ik dat straks niet meer te doen met een dikke buik. UIteraard zit er wel plastic omheen.
    En vanochtend kwam de kraamzorg. Wel handig zo vroeg. Bepaalde dingen mag of hoef je niet te kopen, dus lekker makkelijk. :)

5. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @mykelti, ik heb niet alles terug gelezen, maar begrijp ik het goed dat er bij jullie in eerste instantie een verkeerde inschatting van het geslacht van jullie kindje gemaakt is?! Dat is ook schrikken zeg, hadden jullie al veel meisjesspullen ingeslagen?

@mimi, wij hebben geen nader onderzoek laten doen. Hebben wel een gesprek met gynaecologe gehad hierover, maar wij vonden het niet nodig. We zijn pas sinds mei 2011 bezig voor een kindje. Als we nu al jaren bezig waren geweest, was het Voor ons een ander verhaal geweest. We hebben het geluk dat ik vrij snel zwanger raak. Hebben jullie wel onderzoek laten doen en zo ja, wat kwam daar uit?

@aowyn, bedankt voor het duimen!

Hier voelt het deze keer ook heel goed. Bij de eerste miskraam was ik heel onzeker en heb ik heel veel spanning gehad en vaak voorgevoelens gehad dat er dingen niet goed zaten. De 2e zwangerschap liep vanaf het begin al heel rommelig en ging gepaard met heel veel bloed, dus ook dat voelde niet goed. Deze keer zoals gezegd, voelt het wel heel goed! Ik heb maar 1 spanning op het moment en dat is het feit dat ik een wat gevoelige onderbuik heb en bang ben dat ik weer een blindedarmontsteking heb (heb gelijk na ma2 een blindedarmontsteking gehad, deze is bestreden met 6 dagen antibioticainfuus). Verder heb ik wel echt het gevoel dat het deze keer goed gaat, maar dit kan ook komen omdat het weer een nieuw jaar is en dus nieuwe ronde, nieuwe kansen.

6. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    troelie wij hebben wel onderzoeken laten doen ik heb eerst 1 miskraam gehad toen zwanger van een 2ling waarvan 1 tje is blijven zitten dat werd een prachtige dochter en daarna kreeg ik weer een miskraam ik voelde gewoon dat er iets niet goed was uit de onderzoeken bleek dat ik het antifosfolipidensyndroom heb daar kreeg ik toen medicijnen voor maar helaas daarna nog 2 miskramen toen zijn we naar gent geweest nog meer medicijnen gekregen en nu dus zwanger van ons 2de wondertje ik raak ook heel snel zwanger dat vond ik altijd erg fijn

7. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @mimi, ik heb even gegoogled naar jouw syndroom. Heb jij dan Carbasalaatcalcium gekregen om het te bestrijden? Hoe hebben ze dit ontdekt, gewoon via bloed prikken? Had jij hier verder ook klachten van dan? Haha, dat zijn wel veel vragen he ;)?!

8. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Troelie, gefeliciteerd en welkom,
    Ik merkte in t begin niet veel verschil met de mk-en, bij ons ging het steeds rond 6 a7 wkn mis.
    Weet dat ik daarna ook meer energie kreeg...dus nu was t stressen t/m wk 8 en n goeie echo, maar bleef de vermoeidheid ook vopelen en de kwaaltjes namen toe dus dat was een goed teken ;)
    Veel geluk

Mykelti, voor een jongen zijn ook zulke leuke dingen te vinden, ik zou er ook zo nuchter over zijn ;D

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Esli en troelie: welkom en gefeliciteerd!
    @Esli en moesch: nog geen echo berichtjes??

10. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Mirri geheel offtopic maar ik kom net achter dat jij een mei 2010 mama had moeten zijn. Ingeltje zegt dat zij heel blij is te lezen dat jij in verwachting bent :) Zij had toevallig over de dames die toen ook (meerdere) mk's hadden gehad

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey meiden,

echo was wel goed.. het is nog steeds een meisje haha :p
    alleen heeft ze wat korte beentjes.. volgens de vk niets verontrustend, al maak ik me nu wel wat zorgen..

met 30 wkn weer een groeiecho..

uitslag van suikertest is nog niet binnen..

13. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Das over 4 weken al Moesch, gelukkig houden ze jullie goed in de gaten en weet je al snel of ze verder gegroeid zijn, dat kan Goghs mij per echo verschillen.

Aowyn is ontopic denk ik, gaat toch over meerdere mk-en.
    Ja ben nu weer een mei mamma gelukkig, leuk om te horen dat er aan me gedacht wordt ;)
    Was ook een decembermamma '11 en de rest heb ik geblokt >_<

Straks Vk, kijken hoeveel ik ben aangekomen 0_o voor t goede doel ;)

14. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Aowyn, hoe gaat t met jou? Kan je genieten van je kleine ventje ;)
    Hebben jullie al een ritme gevonden?
    Grtjs

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Troelie: yep! Maar wij zien er de lol wel van in hoor! Maakt ons niet uit en ik denk geen van de dames met meerdere miskramen. Denk dat je voelsprieten toch even anders staan dan bij dames die makkelijk zwanger worden/blijven. Hadden wel het e.e.a. gekocht, maar kon ook weer wat terugbrengen en de rest houden we gewoon en gaat op zolder. Je weet maar nooit! ;):D

@Mirri: ach ja, mijn moeder is ook alweer helemaal los op de jongenskleding. Maar ik vind het wel vaak deprimerende kleurtjes hebben. Dus wij gaan voor de vrolijk gekleurde jongenskleding! :)
    Enne, vergeet je de VK niet?! HAHAHAHA

@MoesCH: fijn dat zij ook niet van geslacht is veranderd...:p
    Liepen de beentjes ver achter? Mag volgens mij + of - 2 weken zijn?
    Hier ook telkens wat kortere beentjes, maar was nu wel wat bijgetrokken. Hopelijk krijgt jullie meisje ook nog een groeispurt.

Hier via Marktplaats een boxkleed gekocht. Hopelijk vanaaf ophalen. Zo een met een beetje blauw/grijs met lieveheersbeestjes. Vind die dingen zo duur, dat ik een beetje vertik ze nieuw te kopen. Mijn schoonmoeder zal ik wel vragen om zo'n matrasje te maken met een waterdichte hoes en dan een paar leuke hoezen eromheen. Ze wil toch heel graag iets maken. ;):D

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Mirri, op naar de 30! :p:p:p

17. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Haha, nou ik was op tijd hoor Mykelti ;)
    Hartje klopt als een trein, bd goed, hoefde niet te wegen.
    Moet kraampakket aanvragen alvast :D
    Op naar zaterdag, uitgebreide echo.

En op naar de 30 wkn Mykelti :)

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @mirri en mykelti.. kan idd per echo verschillen! hopelijk is t over 4 weekjes idd bijgetrokken..
    bij mijn zoontje waren de beentjes ook wat korter op de echo's, dus probeer me niet al te veel zorgen te maken!

mykelti ze liepen 2 weken achter, als ze goed gemeten heeft!

ze is nu wel al ong 850 gram!

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wauw :$, al 850 gram? Vijgje werd geschat op 350 gram vrijdag, dus dan krijg ik me toch een groeispurt te verduren straks...;):D
    Kun je trouwens merken aan je beeb als er een groeispurt is? Zijn ze dan rustiger ofzo?

20. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    het heet iets anders maar het is vergelijk baar aan carbasalaatcalcium ook moet ik iedere dag fraxiparine spuiten.
    ze hebben het ondekt met bloedprikken dit word standaard geprikt bij het herhaalde miskramen onderzoek.
    ik heb er voor de rest helemaal geen last van op herhaalde miskramen na de gyn vond dat ook wel appart meestal komen er toch nog wel andere klachten bij zoals bijv gewrichtspijn

Deel Deze Pagina