@aloha idd wat menselijker bij de vk.. bij de gyn voel ik me meer een "patient" @mykelti luister nu om de dag of om de 2 dagen.. tot vorige week elke dag.. @mirri hier ook nog geen kraamzorg.. ga t pas met 20 wkn regelen..
moesch succes bij de vk morgen. ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter zowel bij de gyn als bij de vk gelopen het was al lang duidelijk dat ik onder behandeling moest blijven van de gyn maar vond de vk veel fijner en persoonlijker. helaas ben ik nu verplicht bij de gyn te blijven. hier ook nog geen kraamzorg geregeld hoor maar mag dat wel echt gaan doen met 12 weken anders hebben we helemaal niks. ik heb wel al de kinderopvang geregeld de wachtlijsten zijn hier altijd erg lang heb ook de ""mazzel'' dat ik al 1 jaar sta ingeschreven vanaf de eerste miskraam na mijn dochter dus we hebben nu 1 dag op vang de 2de dag hoop ik er snel bij te krijgen ik heb ook een AS besteld vandaag om 9 min na 2 las naderhand pas als je hem voor 2 uur besteld dan heb je hem de volgende dag in huis dus denk dat ik nog een dagje langer moet wachten. krijg je eigenlijk een mail als hij verzonden is??
@Moesch: succes bij de VK! Hier na 14 weken naar de vk. @Mimi: ik heb dat wel gekregen, bij Vos ofzo.. Hier net het hartje weer gehoord. Was flink zoeken, want mijn darmen waren ontzettend van streek, beetje grieperig ofzo, dus veel bijgeluiden. Maar hij klopte er nog flink op los!
Ga hier volgende week na de goede echo aan mijn baas vragen welke dagen hij wil dat ik werk en ga daarna kinderopvang aanvragen. Kraamzorg doen we dan ook gelijk. Moet je dan ook gelijk de verzekering bellen?
je moet de verzekering zowiezo bellen om je kraampakket aan te vragen. en je moet even nakijken welke kraamzorg er aangesloten is bij jou verzekering want als ze niet aangesloten zijn moet je nog eens 5 euro eigen bijdragen betalen.
Een AS mag niet van manlief. Want hij is bang dat als we het niet horen(lijkt me sterkt met 16 wk) dat we in de stress schieten. Gisteren heb ik de kleine ff zitten pesten en ik kreeg een duidelijke schopje terug. Kan ook niet verwachten dat ik het constant voel. Kraamzorg al heel vroeg geregeld. Het is de laatste jaren een drama in deze omgeving om kraamzorg te krijgen veel vrouwen kregen maar de helft van waar ze recht op hadden. Heb ook weer een leuk pakketje van de Z&Z gehad met smeerseltjes het was al het derde pakketje hi hi dus heb er maar 1 weggegeven aan aan vriendin. Manlief zit net de het AD te lezen staat een interview in van een gezin uit Amerika met ja ja 19 kinderen. (wat een rijdkom maar ik zou er niet aan moeten denken 19 kinderen). Ze is 45 en nu in verwachting van nr 20 dus. Wacht nog steeds op de Wij vindt het altijd heerlijk om te lezen. |Hoe denken jullie over Hypno birthing ik wil niet de cursus volgen hou daar niet zo van maar ik wil wel het boek lezen hij is wel in het engels. Ik heb nooit bij de VK gelopen dus ik weet niet hoe het daar aan toe gaat. IVM mijn aandoening ben ik verplicht om bij de gyn te lopen en in het zh te bevallen
8 weken en 4 dagen heel ver voor mijn doen het ging altijd met 6.5 weken mis. en toch vind ik het erg moeilijk om te genieten vind het ook dood eng dat ik als straks 12 weken ben moet stoppen met een deel van mijn medicijnen
Vond ik ook eng, Mimi, maar progesteron wordt dan in principe aangemaakt door placenta. Ik ben zelf nooit gestopt met Ureo, achteraf gezien maar goed in mijn geval. Ben nog steeds van mening dat jij onder het vroeggeboorte-protocol valt, dan heb je sowieso recht op progesteron-injecties. Weet je wel, via het AMC. Suus
vandaag bij de vk geweest! duurde een uur haha.. bij de gyn ben ik altijd na 5 a 10 min weer buiten haha! hartje ook weer gehoord! snelly toevallig las ik vanmorgen bij de vk iets over hypnobirthing.. ga me er eens in verdiepen! Mimi dus voor jou al een soort mijlpaal, niet? ik kan me voorstellen dat je zo bang bent en niet echt durft te genieten.. ik durf nu eindelijk te genieten, maar toch bekruipt dat angstige gevoel me nog.. zorgeloos zwanger zijn zit er helaas niet in voor ons..
als ik de 12 weken haal ga ik me er ook eens in verdiepen. maar nu is eerst mijn streven de 12 weken te halen je krijg dan de injecties toch pas vanaf 16 weken?? en wat betreft de medicijnen ze helpen zo goed ik heb echt nog geen druppel bloed verloren en ben zo bang dat ik nu de 12 weken zonder kleerscheuren door kom en zodra ik stop met de medicijnen dat ik allemaal ellende ga krijgen. zou jij me trouwens willen helpen met hoe ik mijn medicijnen moet gaan afbouwen straks??
moesch wat goed zeg!! ja bij de vk nemen ze echt de tijd voor je. ja voor mij is dit echt al een mijlpaal
Ja Proluton is vanaf 16, maar ik zou elke twee weken (of nog iets vaker) UZ Gent bellen voor het faxen van nieuwe recepten, dan heb je straks een voorraadje zodat je kunt minderen met de Utro als je dat fijn vindt, bijvoorbeeld 2x200 op een dag, zo heb ik dat ook gedaan. Dan kun je periode tot 16 weken overbruggen. Prednison heb ik zelf afgebouwd met 2,5 per week. Dus eerste week van afbouwen 7,5, tweede 5, derde 2,5 en dan stop je. Suus
O, en die angst... die heb ik ook steeds gehouden. Dat krijg je van al die miskramen, zeker als je al eens een moeilijke zwangerschap hebt gehad. Maar vergeet niet, je gebruikt nu goeie medicatie, ook voor je AFS, dat gaat alle verschil maken! Suus
suus denk je dat ik nog utro kan krijgen van gent?? ik heb namelijk genoeg meegekregen tot 12 weken. en wat betreft de prednison als ik dat op de manier afbouw zoals jij het zegt dan ben ik helemaal gestopt met 15 weken. is dat lang genoeg?? wanneer ben jij gestopt met de prednison?? en weet je eigenlijk hoe groot de kans op een miskraam is na 12 weken door het afs?? ik weet dat ik verhoogde kans heb maar kan eigenlijk nergens vinden hoeveel % dat dan is. eerlijk gezegt ben ik niet meer zo bang voor de 12 weken die ga ik wel doorkomen maar ik ben zo vreselijk bang dat het na de 12 weken niet goed gaat. ze hebben in het mca nu wel toegezegt dat ze metingen gaan doen hoe lang mijn baarmoeder hals is vanaf 16 weken omdat ik het idee heb dat mijn dochter geboren is omdat die dus te kort was. ze konden vanaf 30 weken het hoofdje al niet meer opmeten omdat die veel te diep lag lijkt mij niet normaal en deze dokter die ik vorige week had was dat met me eens.
Mimi, ik heb een ander protocol gevolgd dan jij, maar ik zou als ik jou was echt bij 12 weken afbouwen. Als het MCA je wil gaan controleren vanaf week 16, dan zouden ze je ook progesteron moeten aanbieden, zo luidt het protocol. Ik zou het gewoon vragen. Sterker nog, ik zou erop staan. En je kunt DS tzt mailen dat je graag Utro wil blijven gebruiken om de baarmoeder rustig te houden, en zeggen dat je het in NL pas vanaf 16 weken krijgt, en dat dat je niet lekker zit. Misschien kun je het dan gewoon op recept krijgen, zo heb ik het ook gedaan nadat de vliezen braken. Ik weet niet precies wat de statistieken zijn bij AFS, maar ik weet wel dat je veeeel minder kans op complicaties hebt met bloedverdunners. Het zou zomaar kunnen dat jij nog ingeleid moet worden . Suus
Ja, maar ik heb een ander protocol gevolgd. Ik merkte sowieso meer van afbouwen dan van beginnen. Ik kreeg er hoofdpijn van, maar nogmaals, jij volgt een ander protocol dus de kans dat jij dat krijgt is niet zo groot. Suus