@Mimi: bij Thirza heb ik veel overuren gemaakt op m'n werk toen, en had ik af en toe ook wel harde buiken. Een keer wat meer dan de andere keer. Is iig wel teken dat je wat te druk bent vaak, dus wel serieus nemen! Succes vandaag iig! @Mirri: zo, dus jouw jongens zitten beiden al op de middelbare school Fijne dag alvast vrijdag! En succes zo bij de VK Banner: ga ik na een goede echo volgende week denk ik doen, vind de komende week nog wel ff spannend... @all: de eerste echo kwam een paar dagen korter uit dan m'n cyclus, (dus 6wk1dg, ipv 6wk5dg). Vorige week heeft de gyn niets gezegd over de termijn, gewoon dat het voor hoe ver ik was keurig was. VK gisteren las in m'n dossier dat ik nu 8,5 week zou zijn en vond het voor de termijn ook keurig. Over 2 of 3 weken heb ik de termijnecho, dan gaan ze echt wat roepen over de termijn. Ben benieuwd, ben iig nog nooit zo dichtbij m'n cyclusdatum geweest, hahaha.
Super meid dat alles er goed uitzag op naar de volgende echo.Wat een fijne verloskundige zeg heerlijk als ze zo meeleven. Die bacterie kan zeker kwaad. Nu en zeker na de geboorte. Mijn zoontje is erg ziek geworden na de bevalling. Vandaar nu goed in de gaten gehouden met die GBS Bacterie. Ook aan de ab tijdens de bevalling.
Thnx, Over die harde buiken en buikpijn heb ik in dat termijn ook erg gehad zo rond de 30 wk werd het minder. Hoe was het bij de gyn.
Drain is er gelukkig uit. Wond zag er goed uit alleen een beetje negrose (hoe je het ook mag schrijven). Is van zijn oude naven want die heeft ie niet meer. Verders is die knul die het zou komen afwerken weer niet geweest, zo schiet het lekker op:x. Manlief gaat nu iemand anders vragen om te helpen want ik wil het wel binnen 2 wk afhebben.
bij de gyn was alles goed. ik hoef er pas weer over 4 weken heen. ik kreeg wel al papieren mee waar ik naar toe moet bellen als ik weeen krijg. dit legde ze natuurlijk uit omdat mijn dochter ook te vroeg geboren is maar ik vind het toch wel weer een beetje eng dat ze erover begon.
@mimi: dat kan ik me wel voorstellen, dat je het dan toch benauwd krijgt! Hopelijk blijft deze kruimel lekker zitten tot het goed gezond is en zelfstandig buiten je buik kan
@Snelly: fijn dat de drain eruit is. Wat balen zeg van die gast! Dat schiet niet op, zou ik ook een ander voor vragen idd...
hoi meiden ik kom me hier ook melden naar meerdere mk's in 2011 ben ik opnieuw 5 weken zwanger en ik vind het zo eng , spannend en noem maar op .. moet wel zeggen dat dit anders /beter aanvoelt dan de laatste keer dat ik zwanger was
Hoi meiden, Nadat ik vandaag weer een goede echo heb gehad op 10wk,3dg, durf ik (eindelijk) eens bij jullie te komen kletsen. Een aantal van jullie 'ken' ik van het herhaalde mk topic (mirri bedankt voor je uitnodiging). Mijn achtergrond is dat we een actieve kinderwens hebben sinds april 2009. In de tussentijd heb ik vier miskramen gehad (steeds rond 5/6 weken). We zijn naar Gent geweest voor aanvullend onderzoek en daar bleek ik een afwijking aan het mthfr gen te hebben. Het gevolg hiervan zou kunnen zijn dat een vruchtje niet of niet goed kan innestelen. Vlak na mijn bezoek aan Gent bleek ik weer zwanger te zijn en ik ben meteen begonnen met een hoge dosis foliumzuur, extra vit b6 en utrogestan. En tot nu toe dus met goed resultaat, ik ben nog nooit zover gekomen! Langzaamaan krijg ik wat meer vertrouwen, al moet ik eerlijk zeggen dat dit met pieken en dalen gaat... Ik zou het gezellig vinden om met jullie mee te kletsen en wens jullie natuurlijk allemaal een voorspoedige zwangerschap!! Lfs babss.
Welkom Thea, spannende tijden, had je ook wel ns op het meerdere miskramen forum meegekletst in 2011 ? Veel geluk Snelly, heb je al nieuwe hulp ? Mimi, confronterend om te horen maar wel goed dat ze er rekening mee houden voor t geval dat... Hoop dat je beebje nog lang blijft zitten
Wow Babss, van harte gefeliciteerd, dit had ik Ff gemist 10 weken al  dan wordt de kans op een goede zwangerschap steeds groter gaaf hoor  Dat gevoel van vertrouwen bouwt zich langzaam weer op hoor naarmate de zwangerschap vordert. Ik ben er nog steeds op gespitst dat ik haar n paar x per dag voel voor t vertrouwen 
Welkom en Gefeliciteerd Babs wat heerlijk 10 wk. Dat is toch Hyperhomocysteinemie heb ik namelijk ook maar bij mij hebben ze nooit naar die gen afwijking gekeken. Wonderlijk toch zulke simpele pilletjes en het gaat goed.
Wel nieuwe hulp, maar manlief moet hem nog bellen ook lekker rap van hem, maar goed zal allemaal wel goed komen ZEN ZEN ha ha. Voel me niet zo lekker de laatste tijd dus hoop zeker dat de beeb nog ff blijft zitten. Voel me erg gejaagd vooral last van hartkloppingen. Hoe was de verjaardag van je zoon.
Groot feest gehad Snelly, dankje  Ik ben ook kortademig en die gejaagdheid herken ik ook. Ik wil veel maar kan weinig  Misschien hoort het bij deze termijn ? Hou je maar rustig voor de zekerheid  ondanks alle drukte. Jullie hebben je energie hard nodig. Ivm de vakantie was de visite over de hele dag verdeeld en kon ik tussendoor relaxen, zoon blij met z'n nwe telefoon. Mannen hebben alles opgeruimd nu weer gewoon zaterdag 
thea spannende tijd. ik hoop dat je gevoel het goed heeft hier voelde het ook anders toen het goed zat. babs jeetje dat heb ik even gemist al 10 weken super hoor!! ik blijf het bijzonder vinden dat er zoveel van ons er in nederland niet uitkomen en dan naar belgie gaan en dan ineens wel zwanger blijven hier in nederland noemen ze het toeval nou daar geloof ik echt niet meer in. hier ik heb de baby gister bijna niet gevoelt en vandaag ook nog niet het hartje klopt nog dat hebben we geluisterd maar maak me toch een klein beetje zorgen onze dochter was altijd zo druk. mijn man zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken dat deze gewoon rustig aan het groeien is.
Vanaf 26 weken hoeft het pas dagelijks he? Maar ik snap wel dat je je dan toch even zorgen maakt. Zit hier nog na te denken of ik zo'n angelsound of doptone ofzo zal aanschaffen voor zodra het hartje gemakkelijk te vinden is. Vriendin van mij heeft dat ook gedaan, luisterde gewoon elke ochtend even en kon dan gerustgesteld de dag weer in, (2 keer miskraam bij 16 en 18 weken, 1 keer bij 6 weken. Zij was dan al wel ruim de 40 gepasseerd). @Mirri: lekker dat de mannen alles dan zelf opgeruimd hebben @Snelly: rustig aan dus! @Babss: welkom, wat fijn, gefeliciteerd! Heb even gegoogeld, maar wat jij hebt gaat dus een eind verder dan enkel de stollingsafwijking, als ik dat zo begrijp? Wat mogen we dan blij zijn met DS! @all: hier alles wel OK, alleen ongelovelijk moe. Probeer dus maar rustig aan te doen, alhoewel we morgen een verjaardag hebben van m'n zwager, in Friesland helemaal, dus daar zijn we de hele dag wel mee onder de pannen al met al. Ik slaap baggerslecht, (tig keer wakker 's nachts ) en te vroeg op bed gaan betekent 's nachts nog meer wakker liggen dan nu, dus nouja.... hopelijk ga ik na dit eerste trimester wat beter slapen. M'n bekkentherapeut dacht donderdagochtend echt dat het weer mis was gegaan, toen ze me zag, zo belabberd zie ik eruit. Morgen dus maar ff flink met wat rouge aan de slag (Manlief wil het nog even niet vertellen. Ik had eerder deze week zoiets van wel, maar nu verder na de echo gaan de twijfels toch weer toeslaan, dus we wachten nog even). Buikje groeit behoorlijk, zodra ik even een uurtje of 2 op ben, begint ie steeds alweer behoorlijk uit te puilen, dus moet nog even nadenken welke kleren ik morgen aandoe... kan niet zomaar alles meer aantrekken als ik m'n buik nog wat wil camoufleren
rozemarijke zo'n AS is echt geweldig ik heb er veel gebruik van gemaakt en mij stelde het ook echt gerust. nu gebruik ik hem al een tijdje niet meer maar gister dus toch weer wel vond het wel erg fijn om toch even te horen dat het hartje nog klopt. je hoeft het kindje inderdaad nog niet dagelijks te voelen maar omdat hij altijd veel aanwezig is net als zijn zusje overgens vind ik het toch wel vreemd. daar komt bij dat toen ik mijn dochter 1 dag bijna niet voelde ze geboren werd dus ik denk dat ik me meer zorgen maak dat hij te vroeg komt als dat hij niet meer leeft