whaaah, stom he dat je dan weer blij kan zijn met die kwalen Ik kwam die termijn ook wel ns klagent thuis en daarna zeiden we in koor; gelukkig maar das een goed teken Dan kan je rustig slapen en met n beetje vertrouwen de echo tegemoed zien, hoe laat mag je ?
30 weken echo heeft deze praktijk voor gekozen om standaard te doen, vlns mij om gewicht in te schatten ? Heb m niet eerder gehad, de jongens stammen van eind jaren 90 toen kreeg je bij uitzondering 1 echo.... ben nieuwsgierig of ze kunnen zeggen hoe zwaar baby ongeveer wordt.
Hey meiden, gisteren na werk uiteindelijk pas om 23 uur thuis en zo moe dat ik toch maar gewoon direct m'n bedje ingedoken ben Maar alles was goed, kleine uk lag lekker te slapen en liet zich alleen op het ruggetje zien, maar hartje klopte helemaal prima, dus super allemaal Vanmiddag naar Gent, zou oorspronkelijk de vervolgafspraak zijn waarin resultaten bloedprikken en hysteroscopie besproken zouden worden, maar nu dus hoe verder, (vooral: met utro), met de zwangerschap. Is pas om 17.00, dus ben pas weer laat hier vanavond. Hoe is het met jullie?
hoi mirri Ik heb eerst 4 miskramen gehad. Nu gaat alles gelukkig goed ik ben nu bijna 24 weken en ben al vanaf het begin onder controle in het ziekenhuis waar ze me ook houden. Ze hebben gezecht dat ik medisch ben dus ik moet zo en zo in het ziekehuis bevallen k vind het toch wel een fijn idee. Mijn eerste 12 weken gingen tergend langzaam voorbij en ik heb 2x bloedingen gehad en heeel veel kramp in mijn buik. Bij elk krampje te veel belde ik al naar het ziekenhuis ppff wat zullen ze gek geworden zijn van mij maar ik was ook zo onzeker zooo bang dat het weer mis zou gaan Ik was 5 weken zwanger toen ik er achter kwam had een test laten doen bij de huisarts en verwachte er niet te veel van. Toen de adssisitente me riep en zei gefeliciteerd heb ik eerst 4x aan der gevraagd of ze het wel zeker wist en vervolgens barste ik in tranen uit ( ik liep namelijk bij de fertiliteitsafdeling in het ziekenhuis omdat het allemaal niet meer leek te lukken dus had ik medicijnen gekregen ) Ik heb elke 2 weken een echo gehad tot me 12 weken en dat was heel erg geruststellend. Gelukkig gaat alles tot nu toe goed op de kwaaltjes na dan. Sorry voor de lange tekst maar het voeld goed om dit met iemand te kunnen delen die me begrijpt.
Poe hé drukke dagen voor je, maar gelukkig goed nieuws Zag je dat iedereen z'n adem n beetje inhield op dit topic Zal voor jullie ook een opluchting zijn geweest, weer een goede echo verder, gelukkig had je ook weer kwaaltjes. Durf je nu een banner te plaatsen ? ben j e al over de 10e week? Succes in Gent enne rustig aan hoor, je bent Zwanger !
Hoi Angel, spannende tijden zo'n nieuwe zs na zoveel mk en hé. Gelukkig ben je al ver en zal je je meisje ook wel veel voelen al Grappig dat je haar naam ook al in de banner hebt staan. Misschien was ik je al eerder tegengekomen op andere topics, zijn we al eens tegelijk even zwanger geweest, je naam komt me bekend voor Jullie eerste kindje ? met alle onzekerheden van de mk-en zeker prettig om in 't ZH te bevallen. Ik ken de tranen bij de 5e positieve test, wat een spanning levert dat op hé, nu nog even en dan maakt je baby al goede overlevingskansen mocht ze per ongeluk eerder komen, daar ga je niet vanuit maar t is wel weer een prettige mijlpaal 26 weken.
Hier een zeer beweeglijk dametje in mn buik, errug gezellig. Zelf moe stijf en beetje futloos, slecht geslapen maar..........nog steeds in blijde verwachting ;D Verf gehaald voor t kamertje; wit met silky gloss parelmoer eroverheen. en op MP een roze kast gescoord..........! valt lekker op tegen n witte achtergrond. foto's volgen als alles op zn plek staat. Kortom lekker bezig.
rozemarijke super dat alles goed is ik schrok echt heel erg toen ik zag dat je gister nog geen berichtje geplaatst had. angel super dat je nu al over de 20 weken bent!! maar ik kan me heel goed voorstellen (wij allemaal) dat de eerste 12 weken dood en zijn. heb je nog onderzoeken laten doen waardoor je 4 miskramen hebt gehad?? nou meiden hier weer heel erg geschrokken gister had ik tussen de middag korter geslapen als normaal nog even snel een zwiffer door het huis gehaald en nog vistite gehad ik was dus bekaf. toen ik naar mijn bed wou gaan kreeg ik weer last van mijn buik ieder zoveel minuten pijnlijke harde buiken er zat geen regelmaat in maar kreeg ze wel vlak achter elkaar. mijn man al het boekje van het ziekenhuis op gezocht maar gelukkig zakte het naar bijna 1 uur. we zijn weer vreselijk geschrokken ik geloof niet dat je van onregelmatige harde buiken ontsluiting krijgt maar wat niet is kan natuurlijk nog komen
Das schrikken Mimi, dus laat de boel maar n beetje verstoffen das beter dan deze stress  Of slomer/ rustig swifferen, gaat t weer? Rust maakt veel goed Hier strax kamertje schilderen, roze kast ligt in de auto te wachten tot ie erin mag  Het gaat nu opschieten, wil toch wel t eea klaar hebben staan
*inbreek* Mimi, heb je geen blaasontsteking? Daar kreeg ik zelf harde buiken van, achteraf bezien. Ik zou er in het ziekenhuis even naar laten kijken. Ze moeten je urine dan kweken, met een sneltest zien ze die ontsteking nogal eens over het hoofd. (Ook bij mij.) Ze kunnen dan meteen zien of je baarmoederhals verkort is of niet. Zo niet, dan weet je dat er waarschijnlijk niets aan de hand is. *uitbreek*
Mimi, bah wat schrikken weer... Is het nu alweer genormaliseerd? Genoeg rust houden hoor meis! Rozemarijke, hoe was het in Gent? Je heb het toch over het gebruik van utrogestan gehad? Ben benieuwd wat ze daar van zeggen, ik gebruik het namelijk ook en ben een beetje aan het bedenken hoe ik het best kan gaan afbouwen straks... Mirri, gelukt met het schilderen? Lfs babss.
@mimi: jeetje joh, wat schrikken weer! Idd wel even laten checken op wat standaard-dingen die daarvan oorzaak kunnen zijn hoor! @Mirri: en, klaar met de kamer? Lekker he, dat roze?
@Babss: gisteren idd in Gent geweest. Utro moet ik doorgebruiken tot 12 weken en dan kan ik ineens stoppen. Denk dat ik voor m'n eigen rust toch gewoon wat meer afbouwend ga doen, voelt toch fijner ofzo... Hoefde ik trouwens niet zelf over te beginnen, zodra DS hoorde dat m;n zwangerschap nog steeds goed gaat, was het heel simpel: Super, en dan tot 12 weken gewoon door met de utro. Verder uitslagen terug van bloedprikken op schildklier. Volgens internist hier was alles prima aan mijn bloedwaarden, maar heb een TSH gehad van 2,0 en 2,6. Nu was die nog maar 1,2, dus mijn klachten, (vermoeid, concentratie lastig, steeds koud, en nog een rits van die schildklierklachtjes), kwamen toch wel daarvandaan. En dat geeft mij dan toch weer te denken dat mijn lijf dus toch niet goed in conditie is gweest daarmee voor een zwangerschap. Of het oorzaak is geweest, ga je natuurlijk nooit meer terughalen, maar ik denk dat het dus iig mee heeft gespeeld. Verder had ik eerder een waarde van 30 voor antiTPO en nu (nouja, was half januari dat ze me geprikt hebben) nog maar 13, dus ook dat roept wel wat vraagtekens bij me op, of dat toch niet allemaal een negatief effect op z'n mnst heeft gehad. Maakt voor nu ook niet meer uit: m'n waarden zijn behoorlijk verbeterd en deze zwangerschap gaat goed en met dit kindje erbij is ons gezinnetje wel compleet, (mijn man heeft er nog 2 uit een eerder huwelijk, dus die wil echt niet meer, als ik al wel zou willen nog... ). Voor de toekomst voor mijzelf we aandachts[punt dat ik hiermee verhoogde kans heb op het ontwikkelen van chronische schildklierklachten, maar dat zien we dan wel weer.
mirri heb je je kamertje al geschilderd?? had ik het maar geweten ik heb hier nog bijna 3 liter roze verf staan ik had express extra gekocht omdat we op een andere kamer de muur 3 keer moesten verven maar denk dat het meer aan de muur lag als aan de verf want nu dekte hij in 1 keer. rozemarijke super dat je door mag gaan met de utro tot 12 weken. even over die anti tpo. dat is je schildklier toch?? is die eerste waarde in nederland geprikt?? in gent vonden ze mijn waarde in nederland ook te hoog omdat ik zwanger was heb ik toen nog een keer bloed moeten laten prikken en hebben ze me uit voorzorg alvast pillen mee gegeven maar ik werd de dag erna al opgebeld dat de waarde bij hun wel goed was. ik vond het toen ook al apart. maria ik zal morgen eens even langs de huisarts gaan ik heb er wel over na gedacht maar eigenlijk niks mee gedaan omdat ik het zelf gewoon afschoof op dat ik ''te veel'' gedaan had
rozemarijke wat lijkt je dochter trouwens op jou wat een prachtig meisje en wat een bescheiden buikje had je. ik heb geen idee hoe mijn buik er op die termijn uitziet (ben te vroeg bevallen) maar ik had bij mijn dochter ook een bescheiden ben heel benieuwd hoe groot hij nu word