niesje welkom hier ik heb al vaker een echo gehad met 4 weken en dan konden ze altijd al een vruchtzakje zien maar het hoeft natuurlijk niet. babs heb jij al een mail terug van DS?? ik weet niet hoe oud je bent maar tegen mij is bij zowel door de verloskundige tijdens de zwangerschap van mijn dochter als bij deze zwangerschap bij de gyn gezegt dat op mijn leeftijd de uitslag vaak niet nouwkeurig te zeggen is maar of ze dan bedoelen dat ze het vaak over het hoofd zien of te vaak denken dat er wat is terwijl er niks is dat weet ik niet. ze zeiden ook dat als ze mij waren ze het om die reden ook niet zouden doen. wij hebben het om die reden ook nooit laten onderzoeken maar wij zouden het dus ook zelf moeten betalen en weet dus niet hou dat met jou zit.
Niesje, ik duim voor een goede echo! Kan me je onzekerheid heel goed voorstellen, het is gewoon pittig met onze achtergronden... Mirri en rozemarijke, lekker hoor een weekje weg in het vooruitzicht. Hier, helaas nog geen reactie van DS. Ik ben trouwens 28 jaar, ben jij 29 Mimi, gezien je naam hier? De reden dat wij gekozen hebben voor dit onderzoek is de verhoogde kans die ik heb op een kindje met down ivm mijn genafwijking. We hoopte wat zorgen te verkleinen door dit onderzoek, dat is helaas mislukt...
Net een echo gehad, alles ziet er dan gewoon goed uit, kun je je haast niet voorstellen dat er iets mis zou zijn... Verder doorverwezen voor vervolgonderzoek, hopen dat we snel terecht kunnen...
babs ik ben 27 mijn man is 29. jammer dat je nog niks terug hebt van DS ik begrijp heel goed dat je het onderzoek hebt laten doen als je er verhoogde kans op hebt maar als je naar je leeftijd kijkt zit je nog helemaal niet in de verhoogde risico groep. krijg je het onderzoek wel vergoed?? normaal is dat toch vanaf 35. snelly kan jij me vertellen hoe je voor elkaar hebt gekregen dat ze je gaan inleiden?? ik was gister voor een pretecho we hebben overgens erg mooie plaatjes meegekregen. maar toen hadden we het met de verloskundige er over dat ik het helemaal niet zie zitten om de 40 weken te halen laat staan erover heen te gaan. dit omdat ik toch nog steeds vreselijk bang ben dat het mis gaat en erg veel last heb van nachtmerry's ook had ik bij mijn dochter niet echt het idee dat ik al flinke weeen had ik was ook maar net op tijd in het ziekenhuis dus ik maak me al vreselijke zorgen wanneer ik deze keer moet bellen je zou haast denken bij de eerste wee maar ja hoe weet ik nou zeker dat het echt is begonnen de verloskundige zei dat ik dat gewoon tegen de gyn moest zeggen en dat ze me dan vast wel zouden inleiden met 37/38 weken mochten ze dit niet doen dan ging zij wat voor me regelen. is iemand van jullie wel eens ingeleid?? hoe gaat dat in zijn werk en is dit heel anders als dat de bevalling vanzelf begint.
Mimi, boven de 35 heb je idd een verhoogd risico en krijg je het sowieso vergoed. Als ik ook nog eens een paar jaar ouder zou zijn, worden de risico's dus nog eens groter... Verder hangt het van je verzekering af of je het vergoed krijgt. Vk gaf aan dat ze met mijn achtergrond waarschijnlijk best willen vergoeden. Een vriendin van mij heeft hem trouwens ook gewoon vergoed gekregen zonder dat daar bij haar enige reden voor was. Mochten ze het niet vergoeden betalen we het gewoon zelf, kosten zijn 155 euro, is nog wel te overzien. Vervolg onderzoek wordt sowieso vergoed.... hoop dat DS nog gaat reageren...
Toch evengoed een mooi gezicht een goeie echo Babss. Zijn jullie er al uit welk vervolgonderzoek het wordt ? Hoop dat je snel terecht kan en helemaal dat alles goed blijkt straks. Mimi, zo te horen werkt de vk mee aan de inleiding, dan zal de gyn dat ook wel doen toch ? Moe vandaag, ga lekker vroeg naar bed Trustuh mamma's
Hallo meiden ik wilde toch nog even snel laten weten hoe de echo is gegaan. Er was nog niet zo heel veel te zien, wel verdikt baarmoederslijmvlies en vocht in de baarmoeder waar ons beebje gaat groeien en gelukkig niks buiten de baarmoeder te zien deze keer. De gyn was er zelf vrij positief over vond ik, het pastte volgens hem bij de termijn van ong 4 weken en verwacht een goede zwangerschap deze keer. Ik was wel beetje teleurgesteld, had natuurlijk stiekem meer gehoopt. Mag nu wel elke week terug voor een echo en wordt extra goed in de gaten gehouden ivm mijn voorgeschiedenis. Denk dat ik toch maar moet proberen er een beetje van te gaan genieten!!! Sorry trouwens voor mijn ego-tijd zal morgen proberen zoveel mogelijk terug te lezen zodat ik wat meer over jullie weet Truste allemaal X!
Fijn dat de gyn goed nieuws had en iedere week een echo zal ook geruststellend zijn Niesje. Leuk dat je goed nieuws kwam melden
niesje fijn dat de echo goed was en super dat je iedre week mag komen voor een echo het heeft mij toen echt heel erg geholpen
Ff n upje 31 wkn vandaag..... Aftellen nog 9 weken !!!! Heb er gemengde gevoelens over, ik kijk uit naar ons meisje maar geniet ook nog zo van t zwanger zijn ondanks de Ongemakken die erbij horen. Ga vandaag rustig overdag m'n kantoorwerk doen dus langzaam beginnen. Ik kan me nog steeds niet veel inspannen, betekend misschien dat m'n verlof dan 6 wkn van tevoren ipv de geplande 4 in moet gaan  Zal k Ff navragen vandaag. Grtjs. Mirri
Hey meiden, ff een korte zwaai voor we vandaag lekker op vakantie gaan Van het weekend goed ziek geweest, maar knap wel aardig op nu, dus we kunnen iig weg Later!
Waaaah, vakantiegangers geniet ervan mamma's, lekker relaxen en laat jezelf verwennen Geniet van je honymoon Maaike, ik hoor t wel wanneer jullie terug zijn waar de reis naartoe gaat Mykelti, mn sm vertelde dat ze bij t rkz speciale verwendagen voor zwangere vrouwen houden.....hmmm, iets voor ons?
*Zwaai terug* geniet lekker van jullie vakantie dames!! Ik heb trouwens nog niet echt terug kunnen lezen..heb het hele weekend van het zonnetje genoten!! Elke week een echo is inderdaad een hele opluchting, toch maak ik me nog steeds erg ongerust! Ik merk dat ik echt heel weinig kan hebben Waren we maar al een week of 6 verder!!!!
Ja, Niesje, de eerste 12 wkn kruipen voorbij, ik wou dat t bij de laatste weken ook zo was maar nu lijkt de tijd juist te vliegen en dat wil ik niet.... Het duurde bij ons ook lang voor we aan de voorbereiding begonnen. Kon het niet geloven tot ik leven voelde en nu wil ik zo lang mogelijk van dat gevoel genieten Maar wordt ook nieuwsgierig naar ons meisje langzaamaan. 
Mirri weet je dat ik bij mijn dochter en vooral bij mijn zoon na de bevalling mijn buik enorm mistte!!!
Haha, dat had ik ook met m'n jongens, daarom beginnen we er toch steeds weer aan ti's zo'n bijzonder gevoel ondanks alle ongemakken. Lekker genieten vandaag onder de parasol van t gewriemel in m'n buik Vanmorgen rustig gewerkt, was (klein stukje) op de fiets gegaan maar daarvan kreeg ik toch weer n harde 0_o
@vakantiegangers: heel veel plezier! Laat maar wat mooi weer voor ons hier! @niesje: hopelijk vliegen de weken voorbij! Was hier wel zo overigens. Heel bijzonder. @MoesCH: jij bent er al bijna of niet? @Mirri: verwendagen in het RKZ? Nog nooit van gehoord, maar als je meer info hebt? Hier ook alles goed. Lang niet geweest, maar heb soms moeite, naast mijn ft baan, om alles bij te houden.
meiden die op vakantie gaan heel veel plezier. gaan jullie nog naar de mama mazzel dagen?? ik ga morgen avond heen ik moet helaas nog een 2de babyfoon hebben en wil nog een nieuwe luieremmer en aankleedkussen voor de rest ben ik op wat kleren na klaar maar ik zal vast nog wel wat tegen komen