Op de website van de stichtingb12tekort staat overigens ook duidelijk omschreven welke vitamines belangrijk zijn voor de opname van je B12, dus vanuit injecties.
Ik zou ook idd niet naar de HA luisteren. Wat ik geleerd heb in de miskramen topic van de dames hier is dat HA net zo achterhaald zijn met B12 als de gyns hier met herhaalde miskramen *zucht* Ik nam voor de zekerheid ook Vit B complex tabletten omdat ik geen verdere onderzoeken kreeg toen.
mykelti het einde is in zicht spannend hoor!! is het nog rustig bij je of rommeld het al?? even over de vitamine b voor zover ik weet kan je nooit teveel binnen krijgen bij mij was de waarde goed maar toch slik ik al heel mijn zwangerschap vitamine b. en wat aowyn zegt sluit ik me bij aan je moet naar je eigen gevoel luisteren huisartsen weten hier heel weinig van en een gyn lange na ook niet alles. als ik geluisterd had naar al die praatjes was ik nu kinderloos geweest dus luister vooral naar je zelf en ik zou zeker niet stoppen
Kan ik me helemaal bij aansluiten, kon volgens de gyn wel opgeeven omdat m'n eitjes te oud waren, kans op n goede zs was maar 0,05% ofzo.....naja toch doorgezet Bib
Dan ga ik denk ik maar eens achter neusspray of zuigtabletten aan. Ze zetten ze nu mijn bil inderdaad. Een ortho-arst kan ik ook eens opzoeken. Maar wil eigenlijk eerst proberen of mijn HA niet gewoon mee wil werken. Morgen moet ik weer naar de gyn, dus wil even met haar overleggen (had het idee dat zij er wel "verstand" van had, of in ieder geval wist waar het over ging). En met dat verhaal nog even langs de HA. Wie weet wil hij dan wel meewerken... Ik heb van de B12 site ook een artikel uitgeprint wat ik 'm onder zijn neus wil schuiven... wellicht helpt het. Het is vandaag niet veel beter dan gisteren, dus denk idd dat B12 best eens een rol zou kunnen spelen! @Aowyn: wat is dat toch in NL. Met veel technische dingen lopen we voorop, maar in de gezondheiszorg... @Mimi: op de B12 site staat inderdaad ook dat je nooit kan overdoseren. En zo zie je maar, dan zeggen ze: luister naar je arts. Blij dat jullie dat niet gedaan hebben! @Mirri: voor jou dus ook al!!! Artsen hebben de waarheid ook niet in pacht! Thanks dames voor het meedenken. Ik ga er morgen achteraan. Eerst naar de gyn en dan evt de HA (zowiezo naar de assistente voor mijn shotje). Net nog wel iets grappigs (vond ikzelf). We waren even bij mijn schoonouders. Mijn schoonvader (86 jaar) is nogal een zenuw pees, en nu dus ook. Het was ons meteen duidelijk dat er iets aan de hand was... Mijn schoonmoeder zat in pyama in haar stoel met een dekentje. Ze waren nogal uit het veld geslagen, ze was helemaal niet lekker en had 49.1 graden koorts. Ik moest een beetje lachen... "nee, je bedoel 39.1 graden". Ze hielden allebei voet bij stuk, het was echt 49.1 graden. Toen ik zei dat ze dan direct naar het zoekenhuis moest omdat ze een medisch wonder was bedachten ze zich (allebei een ziekenhuis fobie) en gaven toe dat het waarschijnlijker was dat het 39.1 was
Ik heb nog geen arts getroffen die niet dacht dat ik dood zou neervallen met mijn B12 gehalte. Die is logischerwijs niet te meten zo hoog...duhhhh, dus NL artsen met verstand van B12...volgens mij is er maar 1, althans volgens de stichting en die zit in Flevoland somewhere... Maar proberen staat vrij natuurlijk! Als je in de buurt had gewoond hadden we het al kunnen regelen...heb genoeg in huis, maar ja, niet echt naast de deur. Zijn er meer klachten die je herkent? Je verbruikt nu zoveel extra, door de zwangerschap, maar ook door de stress en lichamelijke ongemakken. Dit geloven veel artsen niet, maar ik merk het ook duidelijk. Voor deze zwangerschap zat ik op 1x per twee weken, tenzij ik voelde dat ik meer nodig had (bv na stress/ziekte), maar als snel kreeg ik weer de bekende spiertrillingen/tintelingen etc...dus weer naar 1x per week/1,5 week. Die zuigtabletten gebruikte ik altijd wanneer ik snel even een opkikker nodig had, dat kon soms zelfs wanneer ik net gespoten had. Agossi, wel sneu voor je schoonouders, maar ik zou in mijn broek gepiest hebben van het lachen...goed dat ze het later inzagen... Hier ooit een discussie gehad met iemand die ook dacht gelijk te hebben...zucht...heb een labrador reu, oftewel een labrador retriever. Nee, die van mij was zo druk (enthousiast) omdat het een labrador was. Hij had een labrador retriever gehad, die waren rustiger...en nee, was echt een ander ras... Ik rust mijn koffer... Zo loopt er hier in de buurt een miniatuur labrador....een watte??...ja, want hij had de gele kleur van een labrador...oh ja...het beest is nu volwassen en het is gewoon een of ander gekruiste terrier...laag op de poten, harig en lang van lijf...en daar hebben die mensen dan weer dik vet voor betaald...dan pies ik dus in mijn broek van het lachen...beetje leedvermaak mag dan wel...
@Mimi: de enige B vitamine die wel kwaad kan, is B6. Een teveel aan B6 geeft soortgelijke symptomen als een B12 tekort, met name de tintelingen. Dat heb ik zelf ook, vandaar dat ik geen B complex slik, maar extra B2 en B3 die de B6 weer naar beneden brengen. Als je geen last hebt van tintelingen, gewoon slikken, zeker als je B12 spuit! En anders is het ook alleen maar goed. Verder alles wel goed. Deze week voor het eerst echt pijn soms bij mijn lever zeg maar. Hij ligt altijd rechts met zijn kontje en soms moet ik scheef hangen naar links omdat het gewoon pijn doet. Maar verder geen klagen hoor! Kan niet zo ver meer lopen (harde buiken/bekken), dus hebben de rolstoel van mijn vader geleend en zo kan ik lekker erop uit! Hubby duwt me wel, die vindt ook niet dat ik binnen moet blijven zitten...zou ik ook gek worden! Dus vrijdag naar de markt geweest en vandaag naar de supermarkt. Nemen we gelijk onze jongste hond mee (ruim 10..) voor een lekkere wandeling. Heerlijk! Als Dirkie woensdag nog binnen is, dan gaan we weer lekker wandelen naar de markt. Hoe gaat het bij jou? Jij gaat ook snoeihard! Fijn dat het zo goed gaat, al kan ik me voorstellen dat het voor jou anders voelt. Loop je nog bij het MCA?
ja ik loop nog in het mca ik mag helaas niet bij een verloskundige lopen. morgen weer voor controle ik mag nu tot het einde iedere week komen in de hoop dat ik wat rustiger word. het lijkt te helpen want heb nu een aardige week gehad al rommeld het vandaag weer behoorlijk al 2 keer naar de wc geweest en voel me ook niet zo lekker zo begon het bij mijn dochter ook. maar het zal vast wel weer vals alarm zijn. morgen mijn laatste vroeggeboorte spuit en dan ben ik ook gelukkig van die troep af. mijn man heeft vandaag bij een collega een paar houten blokken opgehaald voor onder het bed als de kraamverzorgster komt. ik heb het steeds op zijn beloop gelaten eerst maar eens zien dat ik ver genoeg kom maar nu mag ik er denk ik toch wel vanuit gaan dat ik dit keer toch echt een kraamtijd ga krijgen. ik verheug me er nu al op
Ik duim ook voor je dat je beebje lekker mag blijven zitten tot 39 weken! Hier ook met regelmaat niet erg lekker en dan diarree e.d., maar tot op heden niks, noppes nada, dus hopelijk bij jou ook nog lekker een paar weekjes in je warme bm. Onze arts in het MCA vroeg ons expliciet de kleine te komen laten zien straks, dus dat gaan we dan ook maar even doen...
@Mykelti: Dirkie groeit dus duidelijk! Hij gaat in de weg zitten. ik vind het ook altijd verbazend als je een pas gboren baby ziet, dadt dat dan echt in de buik paste.. Wat naar dat je zelf niet meer zo mobiel bent, maar gelukkig is de rolstoel dan een uitkomst! Soms ook wel fijn dat hubby thuis is. @Mimmi: fijn dat je wat rustiger bent. Ik hoop dat de kleine nog even lekker bij mama blijft!!! Wij zijn net terug van de gyn. Alles was goed!!!! 4.18 cm, 11w1d, en hartje ging als een gek tekeer! We gaan nu officieel over van de gyn naar de VK. Zal dan nu het besef gaan komen??? Ik ga zo maar eens op jacht naar een positie-broek, mijn broeken zitten echt niet lekker meer, krijg ik kramp van in mijn buik... Woensdag bloedprikken en dan week later echo en uitslag van de combi test. Dat vind ik nog wel even heel erg spannend... Verder straks naar de fysio en daarna naar de HA voor mijn vit.B12 shotje... Hopelijk ga ik me dan weer beetje beter voelen!
Helemaal niets. Ik heb 2 MK/MA gehad, verder zijn ze niet gegaan/gekomen met onderzoeken. Zoals het er nu uitziet zijn die 2 gewoon domme pech geweest....
knuffel wat super zeg!! lekker dat je nu naar de vk mag en met die combinatie test komt het ook vast wel goed. ik heb net mijn laatste vroeggeboorte spuit gehad dus daar ben ik vanaf. nu even een uurtje slapen en dan naar de gyn. het rommeld hier nog steeds zo af en toe flinke pijnlijke steken in mijn buik en moet heel vaak naar de wc voor een grote boodschap maar daar blijft het tot nu toe bij.
@Knuffel: het feit dat je gyn je B12 waarde wil laten prikken, zegt al genoeg...hij heeft er dus de ballen verstand van...als je natuurlijk maandelijks je jaarhoeveelheid inspuit...natuurlijk is je waarde dan hoog (bizarre uitzonderingen daargelaten) maar wij hebben het probleem niet van lage bloedwaardes, maar van lage celwaardes. ZUCHT... Ik bestelde de zuigtabletten via een winkeltje hier in de stad, maar google en ik denk dat je ze overal tegenkomt. Sommige kruidenwinkels hebben ze ook gewoon op de plank. Enne, gefeliciteerd met je goede echo! Super! @Mimi: die steken had ik ook vanaf die termijn en idd ook buikkrampen. @Dreamz: hoe is het met jou?
Mykelti, hier gaat ie wel goed, de kwaaltjes beginnen te komen. Verder probeer ik er zo min mogelijk mee bezig te zijn, maar ik merk wel dat ik ergens wil dat de komende weken voorbij zullen gaan vliegen naar de eerste echo. Gelukkig gaan we eerst nog lekker een weekje op vakantie, maar het blijft spannend ben ik bang... Hoe is het met jou?
Knuffel, Knuf voor de mooie echo, wat kan je daarmee in de wolken zijn hè. Op naar de volgende stap, combitest en leuker ; positiekleding, je mag erin gaan geloven Dreamz, lekker afleiding van de vakantie en daarna uitgerust naar de echo, hoe ver ben je dan ? Mimi, steken kunnen ook van t indalen zijn. Succes bij de gyn. 36 weken al, wat ver slim om alvast aan de kratten te beginnen. Kelly, ben benieuwd of je woensdag naar de markt kan ;P
@Dreamz: wanneer ga je op vakantie en waar ga je heen? Hier alles goed hoor! Verlof (lees: stilzitten en vegeteren) valt me alles mee en bevalt wel goed. Moet geen weken meer duren, maar vooralsnog gaat het goed. Ook geen heel grote klachten of heel moe, dus heerlijk! @Mirri: HA, echt wel! Had me voorgenomen deze week nergens meer heen te gaan, maar gaat zo lekker dat ik heerlijk op pad ben de hele week...
We gaan volgende week lekker een weekje naar de Veluwe Ik heb 8 juni de echo op 8.2 wk, wel spannend, laatste 2 mk'en waren de kindjes met 7.4 overleden..