Joehoe, gefeliciteerd met je mijlpaal over de 12 weken al! En n goeie combinatietest, nog n stap vooruit  Ga je er al n beetje in geloven ? Duurde bij mij nog tot ik de baby regelmatig voelde. En nu ligt ze aan de borst voor haar voeding
Hallo! Mirri van harte gefeliciteerd nog met jullie dochter! Durf nog niet zo goed erin te geloven. Net na de echo ging het goed, nu weer wat minder. Had bijvoorbeeld best wel een buikje, die nu ineens sinds gisteren bijna weg is. Dat soort dingen maken me extra onzeker. Mag wel onder controle blijven van de gyn. en heb donderdag een afspraak voor een intake met de klinisch verloskundige. Ga vragen of ik rond de 16 weken in ieder geval weer een echo mag. Ik denk dat het vertrouwen moet groeien met elke echo en ik kan niet wachten tot ik de baby ga voelen! Liefs
Herkenbaar Joehoe, hoop dat je de baby snel gaat voelen das zo'n fijne bevestiging. Je buikgroei zegt nix, ik had in t begin n bolle buik vol lucht, werd rond 3 mndn kleiner. Ook symptomen die kwamen en gingen. Je kan alleen maar afwachten...... En proberen te genieten, t kan nl ook goed gaan Ben je al verder dan je ***? dat vond ik ook weer n bevestiging dat t deze x goed ging =D En nu ligt ze naast mij in haar wieg 
Ik ben inderdaad wel verder dan mn *** dat is al een gewin! Het verste dat ik hiervoor was gekomen was 9 wk 2 dagen. Dus het lijkt zeer goed te gaan! Morgen na mn vakantie weer aan het werk en vandaag lekker wat zwangerschapskleding gekocht :-D Eindelijk! Das pas genieten kan niet wachten tot je meer buik ziet... Liefs
@Mirri: ik zit nu op de 13 weken. Ik hoop dat de energie weer beetje terug komt inderdaad. Als het niet zo is is het jammer, ik weet waar we het voor doen! (Maar beetje energie zou wel fijn zijn). Ik ben nu 36, wordt in julie 37. Dus ook niet meer echt piep zeg maar (als je alles van te voren wist zou je je leven wel anders "plannen"). Kan me voorstellen dat een nieuw gezinslid wel even energie slokt ja! Maar je krijgt er ongetwijfeld ook weer veel voor terug! @Joehoe: welkom, en van harte. Wij zitten inderdaad dicht bij elkaar in debuurt. Scheelt 2 dagen! Wat fijn dat de combi een goed uitkomst gaf, scheelt toch een brok spanning!! Voor ons is het ook de eerste inderdaad. Mijn buik groeit nog niet echt, maar heb al wel positie broek aan. Gewone broek knelt enorm, en zit echt niet comfortabel meer. Hoe is dat bij jou? Nu we het aan "de wereld" verteld hebben lijkt het wel iest meer "echt" te worden. Dat is wel fijn. Ben alleen zo druk op mijn werk, dat is wel een beetje "een ding". Ga morgen maar even in overleg hoe we dit het beste aan kunnen pakken, moet mezelf niet voorbij gaan lopen. Ach, komt wel weer goed, maar is nu even doorbijten. Hoe is het bij de rest van de dames!/ Knuffels voor iedereen!
Fijn dat je al zoveel verder bent Joehoe en lekker in de zwangerschapskleding, geniet er maar van. Knuf ik begon voor deze zs op m'n 37e dus vind dat nog jong Ben nu bijna 42 0_o Doe rustig aan hoor op je werk; baby is nu t belangrijkst, je lijf verbruikt veel energie voor t nieuwe leven. Hier alles goed met Eva, druk & mooi. We komen in n ritme maar k moet nu Ff n tukkie doen =D laters Dreamz, veel geluk&succes voor vrijdag, K zal voor je duimen  Ik hikte ook zo tegen die echo's op, hoop dat t snel vrijdag is en je goed nieuws hebt.
Dankjewel Mirri, ik zit hem echt te knijpen... Die echo is eigenlijk het enige waar ik mee bezig ben... Ik ben zo bang, maar aan de andere kant: Waarom zou het mis zijn? Geen enkel teken dat het niet meer goed zit... En toch zo onzeker.
Lieverd dat komt omdat je littekens hebt, onbezorgd ben je nooit meer met een zwangerschap! Hier kon ik het meeste loslaten na de 22 weken maar leefde alsnog naar elke grens. Het hield pas op toen hij net op mijn buik lag. Knuffs!!!!!! ik duim ook voor een prachtige echo!!!
Dankjewel voor je lieve woorden Aowyn, ik probeer om iets meer te relativeren, ik kan er toch niks aan veranderen..
Hoe jij je voelt mag er gewoon wezen lieverd!!! laat het toe, verstand op 0 adem in en uit. Denk aan je morgen!!
Aaai, nu nog maar 1 nachtje slapen. Wat n spanning, ik ging nog liever naar de tandarts  Maar de opluchting als t goed blijkt te zijn is t waard
@Dreamz > zoo herkenbaar! Laat het toe, hoe vervelend ook, het is logisch dat je angst voelt! Probeer idd rust te krijgen bij het idee dat je je best doet, meer kan je niet doen! Je bent een kanjer! X @Knuffel > Ik heb idd meteen na de 12 weken echo zw broeken gekocht... Ik werd inderdaad ook niet goed van mn gewone broeken, zelf de laagste en losse broeken zaten niet lekker meer... buikje komt en gaat hier en heeft naar mijn idee nog veel te maken met mijn darmen die niet weten waar ze het moeten zoeken volgens mij... :-/ X
Ja Joehoe, hier ook de eerste maanden meer buik van gas dan in de 4e mnd van m'n baby 13 weken al ! Nu wordt het n echt mensje Niet te geloven als ik haar Nu zie liggen dat ze als zo'n klein vlekje op n echo is begonnen. Dus Dreamz, zet m op t kan goed gaan deze x jij doet er alles aan
@Mirri: Ach, wat is jong en wat is oud... Volgens de medici begin ik nu toch echt oud te worden (voor een zw-schap dan he). aby is inderdaad het belangrijkste. Probeer het een stapje rustiger te doen, maar valt niet mee. Kan me voorstellen dat je in een heel nieuw ritme moet komen (en dan moet Eva dat ook nog maar willen natuurlijk) @Dreamz: heel herkenbaar. ik droomde de nacht voor de nekplooi dat ik een geheel misvormd kindje zou zien... Alle doem-scenariao's hadden de revue al wel gepasseerd hoor. Het komt nu al heel dichtbij. lekker voeg naar bed, voor je het weet is het morgen! @Joehoe: hier ook vnl darmen hoor. Maar dat mijn eigen broeken niet lekker meer zitten komt deels wel door de kleine. Zit echt heel laag te knellen dan. Ach. die positite kleding zit nu veel beter, en tegenwoordig valt het ook niet heel erg meer op. lijken net gewone broeken... Hier vandaag een klein vermogen uitgegeven aan meegroei bh's en een tankini waar mijn buik ook in past (ben best aan de maat, dus de prijs ook). Gisteren bij de vk geweest. Weer even hartje gehoord (helaas geen echo-apparaat). Omdat ik zei dat het besef er nog steeds niet is en ik me best nog ongerust maak zei ze zelf dat het wel een goed idee was als ik over 2 wkn terug zou komen.... Dat was wel heel lief. We moeten nu wel achter kraamzorg en opvang aan gaan. Jemig, dan wordt het echt echt.... Verder voel ik me best goed. Nog steeds wel heel moe, en sind gisteren weer aardig wat kramp. Zou dat het groeien van de baarmoeder zijn? Voelt net als ongi-kramp. Verder betrapte ik mezelf erop dat ik nog steeds aan broekloeren doe... Ben benieuwd of dat nog over gaat voor december. Ik hoop dat het bij iedereen goed gaat (ik vind het hier zo stil...). knuffels van mij!!!!
@Knuffel krampen is vaak oprekken van de bm en de buikspieren Ik heb het gelofoik tot week 14 gehad bij mijn laatste zwangerschap. En ik deed ook heel lang broekloeren hahaha heel herkenbaar!
Dreamz, ik duim voor je, hoe laat mag je ? Knuffel, de vk moest ons een paar x vertellen dat we kraamzorg moesten regelen, het kwartje moest Ff vallen dat t deze x goed ging. Wel netjes, de HA belde om te feliciteren dat het ons na alles wat we hebben meegemaakt toch is gelukt, ook een kaartje namens de praktijk ontvangen. Eva vind langzaam haar eigen ritme Knuf, wij moeten ons maar aanpassen. Nieuwe foto's in m'n album, voor vriendjes Moe zijn is goed, kramp is t groeien en broekloeren blijft, op t eind loer je naar de slijmprop of andere tekenen dat de bevalling begint. Ga je zwemmen knuffel in je tankini? Is wel lekker nu. Aowyn, hoe gaat het met jullie ?
O hihi ik dacht dat ik hier al gepost had. Oeps.. De echo was goed, wel 4 dagen terug gezet, maar zal wel een zwerfeitje geweest zijn. Hartje klopte prima! Er is wel een cyste ontdekt op mijn rechter eierstok van 5 cm doorsnede. Deze zou met 14 weken verdwenen moeten zijn, dus even in de gaten houden.. Over 2 weken volgende echo!
Super Dreamz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *doet happydance* Mirri het gaat hier goed steeds beter nu dat de osteo geholpen heeft, dus meer ritme en rust in huis (alhoewel rust met 2 kids haha ). Wel komt hij nog 1 a 2x in de nacht maar goed houdt ooit een keer op Merk wel dat ik nog steeds alles aan het verwerken bent van de 5 miskramen en alles dat daarbij kwam kijken, maar ook mijn zwangerschap met hem. Ik mis het ook enorm omdat ik zó bewust van was en probeerde ondanks de erge misselijkheid, vermoeiheid en dizzy spells 150% van te genieten. Ik heb ontzettend veel aan ons clubbie toen gehad en om te zien dat er een beste aantal nu een beeb in de armen hebben of onderweg ernaar toe zijn.. doet mij enorm veel!!!
@Dreamz: gefeliciteerd! Super! En herkenbaar hoor, dat je alle doemscenario's bij langs gaat en denkt dat het toch vast wel weer fout zal zijn.... Is hier ook sinds de 20-weken-echo een beetje over, alhoewel ik vorig weekend, met weinig voelen en pijnlijke harde buiken, toch even weer in de stress schoot. Gelukkig maandag controle gehad, (stond al zo gepland), en alles was OK Zal wel een van de laatste keren zijn geweest dat ik de dame even niet voelde, ze wordt nu natuurlijk al zo groot.... @all: drukke weken hier, met werk, thuis en deze week een bruiloft van zwager en schoonzusje, waarvoor ik de bruidstaart mocht maken. Gisteren stadhuis en besloten brunch, vandaag de bruidstaart gemaakt (voor 110 man....), morgen kerk, receptie, diner en feest. Dus m'n hoofd loopt een beetje over Dus ik kom later weer uitgebreider reageren: vergeet momenteel direct weer wat ik gelezen heb Maar alles verder OK hier hoor Thirza is sinds maandag over naar haar nieuwe kamer en vindt het helemaal super! 't Is ook hardstikke leuk geworden, dus ik zal binnenkort eens even wat foto's uploaden Dikke knuffel voor iedereen en later!