Hey meiden, Hier vanochtend controle bij verpleegkundige gehad en hartje horen kloppen... weer opluchting! Ze vroeg me ook van alles over borstvoeding enzo... ik heb er nog helemaal niet over na gedacht. Ik merk dat ik nog steeds de houding heb: eerst zien dan geloven... maar het lijkt er nu toch steeds meer op.. denk dak maar eens actie moet gaan ondernemen . Denk dat ik op 18 weken pretecho ga plannen... kan echt geen 4 weken wachten nu tot 20 weken echo... @Sprokkel begin je er nu al een beetje in te geloven? @knuffel gaat het al beter met je? X
Wat super Joehoe!! Logisch dat je nog wat gereserveerd bent, maar het lijkt toch echt te gaan gebeuren !!
Daar was ik weer. Net toch even bij de VK geweest, was er niet echt gerudt op. Maar gelukig ging het hartje nog als een razende te keer! Heb het nog nooit zo hard en duidelijk horen kloppen. Wat een geruststelling!!!! Pffff. Over vermoeidhied. Ik ben nog steeds honds moe, en ook al voordat ik de griep kreeg. Bij mij begon het niet heel vroeg (een week of 11) maar houdt dus niog steeds aan. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk op die roze wolk kan klimmen en echt kan gaan genieten (zou het echt zo ver komen????) En misselijkheid heb ik bij vlagen gehad. Zomaar ineens van een of ander luchtje, en ook dat is er nog steeds. Heb gelukkig geen heel innige relatie met de wc-pot opgebouwd @Aowyn: welkom terug! Heb je een fijne vakantie gehad? @Joehoe: hier hetzelfde hoor. De VK stelt inderdaad vragen waar ik nog helemaal niet bij stil heb gestaan... Ach, zij willen dat je alles met 20 wkn al geregeld heb dus denk dat we nog wel even hebben... (Donderdag komt er wel iemand voor de kinderopvang, en de kraamzorg aanvraag is ook al de deur uit). Maar wat goed dat alles zo goed was!! Hier langzaam aan een beetje beter. Lig nu niet meer de hele dag voor oud vuil in mijn bed. Misschien dat ik woensdag weer aan het werk ga... (nog 2 weken en dan gaan we op vakantie, geloof dat ik voor die tijd nog heel wat werk moet verzetten, zucht). Bedankt voor alle bemoedigende woorden. Deze hobbel hebben we ook weer achter de rug! Dikke knuffel voor iedereen!
@Joehoe: Ja, ik moet zeggen dat ik er wel een beetje in ga geloven. Vooral omdat ik er donderdag zó van overtuigd was dat het niet goed zat en toen was het toch goed. Deze week 10 weken en dan is de kans op een miskraam eigenlijk nog maar heel klein als je hartactie ziet (ik las 0,6%). Mijn banden beginnen ook een klein beetje te rekken. Ik had vrijdag mijn eerste gesprek met de vk en we hebben meteen heel veel besproken (kraamzorg, borstvoeding (of niet), bloedonderzoek). Het feit dat zij er zo positief instaat maakt me ook wel wat positiever. Ik durf alleen nog niks te kopen. Heb jij al wel iets gekocht? @Knuffel: Fijn dat je je weer wat beter voelt en dat je zo'n mooie hartslag hoorde. En ach, die roze wolk.... volgens mij net zoiets als Valentijnsdag; allemaal een beetje opgeklopt, hahaha. Ik vond bij de eerste dat ik genoot van kleine momenten, maar ik zou het geen roze wolk willen noemen.
@Sprokkel, fijn dat je er nu een beetje in kan gaan geloven! Ik heb nog niets gekocht... durf het nog steeds niet. Heb wel hier en daar wat gekregen... en voor mezelf alleen zwangerschapskleding. Ik denk dat ik na de geslachtsbepaling wel wat leuks uit ga zoeken hoor (hoop over 2 weken een pretecho te kunnen plannen). @Knuffel... zooo herkenbaar die vermoeidheid. Bij mij ook pas later en nu nog steeds! Het is daardoor voor mij ook moeilijk te genieten helemaal in combinatie met de hartkloppingen die ik bijna de hele dag voel... Ik hoop dat we ons snel weer fitter gaan voelen en als super-zwangeren door het leven mogen gaan! X
@Sprokkel: gek is dat toch dat een gevoel zo anders is dan de werkelijkheid. En gelukkig maar!!! Ik ben de laatste jaren een groot "fan" geworden van intuitie, maar soms laat zelfs dat ons even in de steek!!!! En die roze wolk daar geloof ik niet in hoor, maar wie weet, we houden hoop. @Joehoe: he bah, nog steeds hartkloppingen? Al enig idee waardoor het komt? Ik hoop ook dat we binnenkort allemaal fluitend door onze zwangerschap fietsen. Ook hier nog niets zelf gekocht hoor (behalve broeken dan, die kunnen niet meer dicht, ondanks dat ik 2 kilo afgevallen ben). Nou, 1 dingetje... En kleine "snow-globe" (zo'n glazen bolletje met "sneeuw" erin) met daarin een te schatting geel soort badeendje...
Joehoe& Knuffel, fijn dat alles nog klopt bij jullie baby's. Joehoe, ben je nog bij de cardioloog geweest ? Vermoeidheid had ik ook zo duidelijk, je lijf heeft veel energie nodig om n nieuw mensje te maken =D Onzekerheid ook heel herkenbaar maar hou hoop, het kan ook goed gaan Hier vannacht ons meisje 1 u wakker met krampjes. Had zelf ook last van m'n maag dus dat zal ze via de bv door hebben gekregen. Gelukkig is t licht verteerbaar en snel over
@Mirri > nee nog niet bij de cardioloog geweest... dat kon ook nog wel even duren wisten ze me in het ziekenhuis te vertellen... de hartkloppingen kunnen heel goed bij de zwangerschap horen... het is totaal niet schadelijk voor het kindje alleen erg vervelend en doodvermoeiend voor mezelf. Ze denken dat de cardioloog er ook niet snel wat aan zal doen... dus ik denk dat accepteren en hopen dat de uurtjes zonder meer worden de enige optie is... maar ik zou het toch erg fijn vinden als de cardio er naar heeft gekeken, al is het voor mijn eigen gemoedsrust. X
Hier, Termijn echo gisteren was goed! Ben weer iets vooruit gezet. Gaat lekker snel zo. Zondag de 12 weken bereikt! Volgende week de nekplooi meting en dan afkicken van de echo's..
@Alf: Jammer hè. Ik vind de doptone toch net wat minder. Hoe vaak krijg je ze dan eigenlijk nog? 1x per 4 weken ofzo?
@Alf.... ja dat afkicken valt mij nog steeds zwaar.... doptone is eigenlijk niets aan... ik wil een bewegend kindje zien... wat zijn we verwend he? Na de nekplooimeting krijg ik pas met 20 weken weer een echo! Pff tis dat de verloskundige in het ziekenhuis me 1 week later nog weer op 1 trakteerde...
Weet ik eigenlijk niet. Ik wil zelf ook iets minder afhankelijk worden van de echo.. Ik hoop het toch regelmatig te mogen bekijken totdat ik kindje goed voel. Ik heb een doptone trauma.. wil ik alleen nog maar als er een echo in de buurt is.
Doptone hechtte ik niet zoveel waarde aan, thuis lukte het mij niet en zelfs een vk lukte het niet; week 16 zs smorgens om 9 u.....voor zekerheid mochten we toen die avond om 21 u een echo. Gelukkig hadden we even in de verte wat geklop gehoord en ik voelde haar al licht bewegen maar toch even met geknepen billen gezeten. En dit eigenwijsje heeft nu weer n borst leeggedronken. Vanmiddag naar t strand met 2 forummammas en baby's
@Mirri: zijn jullie magen weer een beetje tot rust gekomen? Zielig zo'n klein poppetje met pijn. Veel plzeier aan het strand!!! @Joehoe: heeft de cardioloog dan ook nog niet laten weten op wat voor termijn je er terecht kan? Anders misschien even bellen? @Alf: 12 weken is wel een magische grens toch!! Fijn dat alles weer goed was, elke keer toch weer een enorme opluchting. @Sprokkel: bij ons houden de medische echo's op na de 20 wkn echo. Er is dan geen reden meer voor (helaas zou je bijna zeggen). Wij kunnen wel terecht bij de vk voor de doptone (is bij mij gelukkig altijd nog goed gegeaan), maar echo's zullen we zelf moeten betalen... Hier alles zijn gangetje. Net iemand van de opvang over de vloer gehad. Het wordt nu wel heel echt ineens... Het viel mij gisteren ineens op dat mijn buik best gegroeid is. Ik heb de afgelopen ruime week bijna alleen maar in trainings broek gelopen, gisteren weer mijn gewone broek aan. Geloof dat het nu toch wel zichtbaar is...
16 weken, kan jij je gewone broek nog aan knuffel ! Wel ver al hè Buikpijn gelukkig weg, vandaag n ontspannen en slaperige Eva. Was gezellig op t strand, we hadden veel bekijks. Genoeg mensen die even stoppen voor onze baby's het is ook telkens weer n wonder wanneer alles goed gaat
Gelukkig is je buikpijn weg Mirri. Lekker hoor op het strand. Dat had in ook wel gewild. Gelukkig morgen een vrije dag. Mijn echo vandaag was goed. Termijn is vastgesteld op 10+4. Nu dus weer een beetje vooruitgezet t.o.v. vorige week. Toen had ik een arts-assistent die geen kei was in echo's maken. Ik heb over 1,5 week een echo voor de nekplooimeting. Ik denk daarna ook pas met 20 weken. De vk zei de laatste keer dat de groei deze keer wat beter in de gaten wordt gehouden omdat onze dochter onder een bepaald percentiel zat qua gewicht. (Ze was net geen zes pond bij 41+3). Ik zou het niet heel vervelend vinden als ze dat met echo's doen, haha.
Fijn weer n goeie echo Sprokkel, die eerste 3 mndn worden de meeste echo's gedaan omdat die t spannends zijn. Als t hartje eenmaal klopt na 10 wkn wordt de kans op n voldragen zs procentueel veel groter Dus n goed teken en snel al de volgende echo hoop op weer n goede uitslag Was allang niet op t strand geweest, ff vergeten dat zand overal komt.... Eva lekker in bad gedaan Daarna en zelf gedouched wat had ze t warm, rode Pukkies van de warmte Gelukkig vandaag wat normaler
Meleka, hoe was je vakantie? Lekker uitgerust, was vlgns mij wel mooi strand weer aan de Zeeuwse Riviera
@Mirri: nee, mijn gewonde broeken kan ik al een paar weken niet meer aan. Maar zo ineens ziet het er in de spiegel toch anders uit (ik ben best aan de maat, dus wat wel jammer is is dat het nog niet echt een buik "uit 1 stuk is". Het zijn nog duidelik rollen.... nog even doorkweken dus). Lekker genoten van alle aandacht dus? Het is een wonder, en deze is van jou!!! En zand op het strand dat is iets wat ik dus een groot nadeel vind, dat zand overal na die tijd... @Sprokkel: mooi, weer een goede echo verder! En extra echo's, he bah da's vervelend (al is de aanleiding wel minder natuurlijk). Hier vandaag gewerkt. Dan merk je pas hoe zo'n griep erin hakt. Maar goed, heb het overleefd. Verder weinig nieuws. Had ik al verteld dat we dinsdag voor een pret echo gaan? Wie weet weten we dan of het jongetje of een meisje gaat worden? Maar dat was niet direct de reden. We wilde nog even zwaaien voor de vakantie! Knuffels voor iedereen!!!