Hey lieverds!!! Ik zit eindelijk beneden. MIjn laptop is zo traag en ik kan niet goed bij mijn mails en alles, en dus liever op de pc beneden alles lezen. Ik hoop straks bij te lezen. Ik ga zo eerst een poging doen stamppot te maken. Wou een korte update doen voor jullie! Afgelopen donderdag zijn om 11.55 mijn vliezen gebroken. Weeen kwamen goed op gang. Vk is ook een uurtje weggeweest voor 2 controles. Tegen 15uur voelde ik een verandering in de weeen die ik op de bank opving beneden. Mijn man belde de vk die al onderweg was. Toen zij binnenkwam was er een duidelijk verandering in de weeen, een soort druk gevoel van onderen. En ik had meer rust wetend dat zij er weer was. Naar boven gegaan en toen kreeg ik ineens ook persweeen tussendoor. Ik werd even later getoucheerd toen ik enigzins op mijn rug kon liggen en bleek al 7cm te hebben. Ik was heel blij maar vloekte in mijn hoofd hoe ik door de volgende 3 zou komen zo. Heel andere koek van een ruggenprik af komen om te persen en dat je van natuur die krengen krijgt menn van een oer gevoel ineens! Ik kreeg meteen heftiger persweeen en raakte in paniek. Gezien ik bij mijn eerste een subtotaal ruptuur opliep en ik al angst had voor een super snelle bevalling in combi met een grote kind (ik dacht aan 4500gr en vk toen 4200) Maar ik kon ze niet tegenhouden. Mijn vk had het snel in de gaten en zei ik moest persen. Ik durfde eerst niet want ik dacht 7cm en persen die is gek! Maar ze haalde mij over en 3 min na het toucheren van 7cm is mijn zoon D.ean O.wen geboren met een gewicht van !!!! 4820gr en 54cm lang Vraag mij niet hoe ik dat gedaan hebt... Maar helaas wel weer een sub-totaal ruptuur (lang leven moeder instinct had ik weer gelijk) en even later door naar het zkh voor hechtingen (vloekt alle lelijk vloeken en wenst zoiets niemand toe ><) . Gelukkig niet zo erg als bij mijn dochtertje en konden we weer naar huis erna. Alles gaat goed en zo onwerkelijk dat hij er is!! Ik neem elk moment intens op en het maakt alles van de afgelopen 2 jaar zoveel waard!
ZO wat een beer lekker hoor en super leuke namen . Jammer van je ruptuur maar wat je zegt het is het allemaal waard he. Geniet ervan meid.
toch nog ff tijd dames, Alles was goed geen echo gehad helaas maar ja krijg over 2,5 week de 20 wk echo dus hij vond het niet nodig wat ik ook wel begrijp. Heel mooi het hartje gehoord dat was ook wel eens leuk om te horen. Mijn bm was zo groot als met 20 wk buik dus ik verwacht met 20 wk een iets grotere beeb. Mijn bloeddruk was weer wat hoger 150/90 het was niet om zorgen om te maken maar wel in de gaten zolang de onderdruk onder de 100 blijft gaat het goed. Zo heerlijk om het de laatste paar dagen te voelen schoppen kan niet wachten tot je het gaat voelen met draaien enzo.
Hoop dat het snel weg gaat je mag wel met zoutoplossing neusspray gebruiken. Ik gebruik hem al weken heb een beetje last van chronische zwangerschaps verkoudheid ha ha en ik snurk ook heel erg volgens manlief. Ha ha weet hij ook een keer wat ik steeds moet aanhoren.
Snelly, gefeliciteerd met het mooie hartje! Aowyn, in het andere topic heb ik je ook gefeliciteerd, maar ook hier Van Harte! MoesCH, beterschap meis! Hier een paar dagen minder geweest. Druk weekend en soms dan gewoon geen zin om te schrijven, sorry... Wel grappig: ging net mijn overbuuf vertellen van de beeb (zij waren ook bezig), blijkt zij bijna 17 weken te zijn! Ze had ons nog niet thuis getroffen, dus had het nog niet kunnen vertellen. Erg grappig, dus lekker over beebs gepraat.
Aowyn nog ns van harte gefeliciteerd met je zoon Hij heeft t je niet makkelijk gemaakt hoop dat je snel geneest en geniet van deze bijzondere tijd <3 Snelly, fijn dat je t hartje hebt gehoord, toch weer een geruststelling fijn dat de 20 wkn echo eraan komt en goed dart ze op je bloeddruk letten. Mykelti wat leuk dat je buuv ook zwanger is, toch iemand in de buurt waar je t mee kan delen enne, rustig aan hoor als je t druk hebt ;D
Pffft, laat vandaag, drukke dag op mn werk, maar ging goed, ik heb t niet te gek gemaakt de bloeduitslag van de combitest was trouwens de rhesus c niet goed... V k wist daar niet veel over te vertellen dat wordt pas sinds kort geprikt. Moet in week 27 nogmaals prikken. Heeft iets met antistoffen ofzo, die de moeder dan voor de bevalling krijgt ? ga ik me nog wel in verdiepen voor die tijd
mimi, mirri, mykelti en aloha helemaal super goede echo's/metingen!!!! snelly dikke knuffs, wel fijn dat gemeente nu meedenkt. Jammer geen echo, altijd mooi meegenomen dames wacht maar tot je stuwing krijgt waar je U tegen zegt ( auwie en nog groter dus ><)
Mirri, volgens mij was er laatst een topic over Rhesus C. Mss even zoeken? Aowyn, heb je de witte kool al geprobeerd? Volgens de grootste aanraders helpt witte kool tegen stuwing, maar of je nou een hele kool op je borsten moet leggen of dat het gaat om de sappen...geen idee...zie het al helemaal voor me! Maar lijkt me wel een vervelend gevoel ja...
Ow, dinsdag uitslag Mykelti , m'n duimen draaien Hoop op een goede uitslag, hoe laat? Weet je dat Ja, ik ga op zoek naar resus c.... Eerst Ff genieten. Auw stuwing Aowyn, gelukkig heb je een mooi ventje als nafleiding en duurt maar 1 dag toch ? Ja, ik kijk er ook naar uit 0-o (grapje) Veel geluk vandaag Mykelti, op naar n goede uitslag.
aowyn jeetje een subtotaal ruptuur en ik vond een knip al erg haha.. hopelijk heb je er snel geen last meer van! maar je zoontje weegt dan ook wel wat he haha! de mijne woog 4 kilo en ik vond t al wonderbaarlijk dat ik m eruit gekregen had.. maar die van jou bijna 5 kilo!! mooie naam! @snelly jammer geen echo! fijn dat alles goed gaat en je het hartje hebt kunnen luisteren! @mykelti leuk samen zwangeren met je buurvrouw! toen ik zwanger was van mn zoontje, was mijn collega ook zwanger.. was echt een leuke tijd op werk! nu op mijn huidige werk is er ook een collega zwanger, maar die zegt nooit wat.. spannend vandaag uitslag van de nekplooimeting! hier een beroerde nacht gehad.. halve nacht wakker.. verstopte neus geeft zo'n verstikkend gevoel en dan nog vervelende hoest erbij.. voel me belabberd en heb me vandaag dan ook ziek gemeld.. lekker op de bank hangen en uitzieken..
Blaadjes witte kool heb ik niet in huis helaas stuwing kan ook langer duren, totdat baby en borsten op elkaar afgestemd zijn. Hij laat mij in de steek weer vannacht weer ff tanken en nu slapen en amper 1 borst leeg drinken, de flauwerd
Goed uitzieken, laat Moeschman je lekker verwennen Goed dat je borstvoeding geeft Aowyn, heerlijk zo contact met je baby Misschien komt er veel uit nu, dat ie snel voldaan is. Komt wel goed wanneer t beter is afgesteld
klopt Mirri. Hij krijgt alleen te veel voormelk. Hij drinkt nog niet lang genoeg door om bij dat lekkere vetter achtermelk te komen. Hij is dus vandaag niks aangekomen maar iig ook niks af. Vanaaf en vannacht nog een poging
@MoesCH: beterschap meis! Voel je je al iets beter? @Mirri: heb je nog iets kunnen vinden over RHesus C? @Aowyn: ok, blaadjes witte kool....weer wat geleerd... Idd flauw hoor...maar goed...hij kan dan ook wel een onsje hier of daar missen dacht ik zo...