Lieve meiden, Heb vandaag bij de trekpleister dropsiroop gehaald. deze mocht zei ze.. leek mij ook. Ook Isla tabletjes gehaald. daar stond op dat het prima kon. Maar nu lees ik net op de dropsiroop..niet gebruiken gedurende zwangerschap of lactatie zonder medisch advies:x Dr zit niks medicinaals in.. suikerstroop, water, zoethoutwortelextract consereermideelen enzo.. wat E nummers nog. Lijkt mij dat ik dit toch niet hoef te controleren bij arts? zucht... Maar ik ben een schijtlijster.. helemaal nu... Wat gebruikten jullie tegen de prikkelhoest?
Wil ik ook weten. Heb enorme kriebel/droge hoest. Zo erg dat ik er steeds bij moet plassen.. Apotheek zei vandaag dat ik alleen tijmsiroop mag.. Ik dacht zelf ook noscspine
Noscspine heb ik ook in handen gehad.. daar stond ook in.. in overleg met arts... Doen ze om zichzelf in te dekken zei drogisterij.. Maar jah dan durf ik het nu niet te nemen..
In alle bijsluiters van de medicatie staat in overleg met de arts. Ze eillen die verantwoordelijkheid niet dragen, wat ik snap. Ik kijk vaak op apotheek .nl daar staat precies wat je we en niet kan gebruiken. Noscapet mag je volgens die site gewoon gebruiken.
Noscapine!! Echt super middel en het mag gewoon tijdens de zwangerschap. (Een vd weinige dingen die je mag tegen kriebelhoest). Ik verloor ook telkens urine door het hoesten (en sliep 3 dagen niet), dus weet hie frustrerend het kan zijn. Het is alleen niet lekker. Ze zeggen framboos maar tis behoorlijk bitter
Ik maak het zelf. 2 eetlepels citroensap met 1 eetlepel honing en snufje cayennepeper. Werkte bij mij erg goed
Apotheker adviseerde mij ook alleen tijmsiroop of op recept codeine maar dat is vaak in extreme gevallen! Tandjes op elkaar bijten! Succes daarmee! En wat ik nog wel fijn vond te gebruiken is toco tholin! Is een vloeistof die je op je pyjama of zakdoek of op je slaap wrijft (of rug/thorax)! Zijn kruiden oliën en ik kon er heel goed op slapen!
Volgens Hoesten: Ik heb last van hoesten | Thuisarts.nl mobiel helpen al die middeltjes niet. Dit is de site waar onze huisarts altijd naar verwijst! Maar schuldig ben ik nu wel, vorige week flinke griep/verkoudheid en noscapine gebruikt, maar dat het hielp nee niet echt. Volgens apotheek en bijsluiter mag je het gewoon gebruiken tijdens zwangerschap. Kon het deze keer gewoon echt even niet aan met 32 weken zwangerschap en al geen energie hebben.
Wat een gek advies ook, als ik het me goed herinner wordt de dropdrank geadviseerd bij vastzittende hoest (uit een ver verleden als apothekersassistente ) Noscapine werkt inderdaad perfect bij een kriebelhoest.