Oké Lola, fijn.. Ischa ik zou me ook geen zorgen maken (al klinkt dat net als wat de anderen ook zal zeggen makkelijker dan het is) .. Komt wel goed meid!
Idd wel fijn! ik wist het wel, maar mijn moeder en een vriendin zaten te zeuren dat ik contact met de gyn of vk moest opnemen, maar ik dacht ach, ga wel even naar de huisarts, hun weer blij en voor mezelf geeft het eigenlijk ook wel een fijn gevoel!
De gyn heeft inderdaad (zoals eigenlijk altijd) een echo gemaakt en de omtrek van het hoofdje, beentje en de buik gemeten en daarmee kreeg hij dus een gemiddelde. En dat was een groeiachterstand van 1 week en was nog net acceptabel zo legde hij het ook uit aan de co-assistent die erbij was. Hij zei ook maar hij ligt er goed bij. Maar vorige week heeft een andere gyn dat ook allemaal gemeten en lag het mooi op schema en woog 700 gram. Ik weet niet wat hij nu weegt. Maar ik schrok er een beetje van dat hij zei dat het nog net acceptabel is, ik voelde me ook erg ongemakkelijk op die kamer (daar hadden ze de vorige keer mijn miskraam vastgesteld en normaal kom ik niet in die kamer) anders had ik wel doorgevraagt bij die gyn. Maar al met al zal het wel meevallen. Ik zei ook nog dat ik al vanaf 8 weken elke keer 5 dagen minder ver ben maar daar zei hij verder niets op. Het lijkt mij trouwens ook als de gyn zich daar zorgen over zou maken ik toch wel eerder terug moet komen dan 2 weken.
Heel even hoor ook hier weer helemaal happy... Vanaf vandaag verlof, heerlijk nu eindelijk tijd voor geboortekaartje kamertje etc En alles goed bij de gyn, alleen nog wel in stuit...Uk is al ruim 2,5 kg! Ischa maak je alsjeblieft niet te druk, zeker buikvoelen geven ze steeds een andere hoogte bij mij bij 30 weken zou het halverwege navel en borstbeen staan en 2 weken later stond het al onder mijn ribben.... Echo's hetzelfde verhaal, vorige keer erg lang kind, boven de p90 en nu gewoon groter dan gemiddeld, maar niet extreem, in een tijd van 14 dagen! Blijkt toch erg moeilijk te meten en mijn ukkie wil er eigenlijk nooit voor gaan stil liggen.... Wat ik niet snap is dat ze je a terme datum niet hebben aangepast n.a.v. de 8 weken echo, ik heb geleerd dat juist tot 15 weken dit alleen maar betrouwbaar kunt zien. Dames tot gauw!
de a terme datum passen ze alleen aan als het verschil groter is dan 1 week. Bij haar was het verschil 5 dagen, vandaar.
Precies als er een week verschil in had gezeten hadden ze de datum aangepast nu blijft hij gewoon 9 oktober.
Jaja 37w. Ik zou haast zeggen 'alweer' want de weken vliegen voorbij, maar laat ze maar lekker voorbij vliegen want zwanger zijn is domweg mijn hobby niet. De buik gaat nu echt hoog zitten dus de ribben krijgen het moeilijk. Verder wil ik dolgraag kennismaken met broertje, dus kom maar op baby! Maar goed, het zal nog wel een maandje duren hier, dus ik blijf geduldig wachten... De vakantie was in elk geval heel ontspannen. Dat was fijn. We hebben vrij weinig gedaan. Lekker met een boek op de bank, lekker buiten zitten, kids met de aquaplay laten spelen, beetje zwemmen, samen lekker eten, rondje fietsen en lekkere middagdutjes gedaan. Heb net even snel de foto's bekeken en ze zijn best leuk geworden. (Weinig foto's natuurlijk als je weinig onderneemt, maar natuurlijk moest bijv het nuttigen van de limburgse vlaai op de foto enzo. Verder heb geen migraine aanval meer gehad en daar ben ik erg blij om. Hopelijk blijft dat zo.
Klinkt lekker ontspannen Luna! Heerlijk! Ach dat maandje ga je ook nog wel redden als de weken voorbij vliegen
heb vandaag trouwens ook de foto's van de shoot binnen maar heb nu geen puf om ze erop te zetten. Heb wat last van de buik met zitten achter het bureau dus ga lekker in bed tv kijken.
Alyssa is met een groeiachterstand geboren. Alleen hebben ze haar met een echo de vrijdag voor ze geboren werd nog geschat op een ruime 7-ponder. Ik snap dat het niet makkelijk is, maar probeer je niet teveel zorgen te maken meid. De metingen blijven schattingen. Ze kunnen het goed hebben, maar ze kunnen er ook naast zitten. Had Lindaa of Lindada laatst ook niet dat ze een weekje rust moest houden omdat er mogelijk een groeiachterstand was? En dat bleek ook mee te vallen, gelukkig. Weet je, ze nemen liever het zekere voor het onzekere en meestal blijkt dat de de keer ervoor gewoon wat aan de ruime of krappe kant hebben gemeten. En wat fijn trouwens dat ook bij jou de bloeddruk zo mooi laag is.
Inderdaad ik ga maar proberen mij er niet druk over te maken. Woensdag zullen ze het bij de pretecho ook vast wel opmeten. Rust heb ik eigenlijk nu wel 1 week gehad (vakantie), veel geslapen. En over 2 weken heb ik weer 2 weken vakantie .
Geniet lekker van je verlof meid . Hopen dat ie nog wel gaat draaien (en die kans bestaat toch ook nog wel heh?)