Nou Hartewens, daar is helemaal niks ego aan hoor. Wel is het geweldig en jullie opluchting is voelbaar en zooo herkenbaar! Lekker nagenieten meid!
Ga idd nu weer terug naar 6 flessen, 1e en laatste 150 cc middelste 4 120 cc.. goed idee of de ZNK mama's?
Bruidje, het zou best kunnen dat je kleine man nog niet toe is aan 5 flessen. Als jij je beter voelt om het bij het oude te laten, gewoon doen hoor, zeker wanneer je mannetje het daar beter bij deed dan dat hij nu doet. Adviezen van het CB zijn slechts adviezen en richtlijnen, geen verplichtingen om aan te houden. Met Alyssa gaven ze toen ook al eerder dan dat zij er aan toe was dat ik de nachtvoeding wel kon laten vervallen. En dat heb ik toen ook pas gedaan toen zij eraan toe was. Probeer je eigen gevoel een beetje te volgen hierin.
HIHI mannetje heeft net 2 (buik) fotos van mij gemaakt.. heb ze even in mijn album gedaan.. let er maar niet op hoe ik eruit zie
Zoo dames ben ik ook weer even.. Lin mooi buikje hoor ! Roshi, fijn he als alles wat af is ! Ik wil vanavond ook weer even op de foto ! Ik zit nu bij m'n ouders. M'n internet+ telefoon doen het thuis niet goed.. Heel vaag.. Soms haalt ie wel een mailtje binnen, maar bellen en internetten lukt niet. Dus beetje jammer. Maar vandaar dat ik er dus even niet was, en misschien morgen ook wel niet ben..
Lieve allemaal, Ik heb niet van de afgelopen anderhalve week bijgelezen, maar wel de eerste pagina's gezien vanaf het moment dat mijn bevalling begonnen was en jullie felicitaties gezien : dank! Ik was even aardig gevloerd, zowel lichamelijk als emotioneel, maar sinds gisteren zit ik weer af en toe achter de pc en ik kan vanaf nu het forummen hier weer op gaan pakken. Ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, maar heb wel op de bevallingslijst veel nieuwe ontwikkelingen gezien! Mone (zelfde datum meid), Mariss, Latoya en Mandje, gefeliciteerd met jullie kindjes! Leuke namen allemaal. Gisteravond heb ik mijn verhaal voor een ander (honden)forum helemaal opgeschreven, voor het gemak kopieer ik dat hier. De gegevens : Danique Marline 3-8-'08, 14.29 uur 3060 gr, 52 cm Danique was zo ongeveer de enige naam die Chris en ik beiden erg mooi vonden Marline is een combinatie van de 2de naam van mijn moeder (Marjory) en de naam van mijn zus (Caroline). Beide dames zijn zeer vereerd dat hun enige kleindochter/nichtje naar hen is vernoemd. Op het geboortekaartje staat de tekst : Onze droom, een kind. Ons kind, een droom. En zo is 't maar net! De bevalling was een zogenaamde 'stortbevalling' die niet alleen gigantisch snel ging maar die ook even mis dreigde te gaan. Ik heb flink wat tijd nodig gehad om daar lichamelijk van bij te komen en zowel Chris als ik hebben ook emotioneel wel wat te verwerken gehad. Nou zal dat bij iedere bevalling zo zijn, maar het was even echt heel eng. Onderstaand verhaal alleen voor mensen die tegen bevallingsverhalen kunnen Rond 09.00 zat ik nog te forummen maar begon ik me niet lekker te voelen met diarree en meerdere keren overgeven. Ik wist wel dat dat erbij kon horen maar herkende het nog niet als een beginnende bevalling. Dat werd al snel anders, de weeën waren meteen al heel hevig en kwamen kort op elkaar maar wel nog wat onregelmatig. Ik had echter toen al het gevoel dat ik het niet meer bijhield, als dit beginnende weeën waren die ik al nauwelijks meer weg kon puffen, hoe moest ik dan de zwaardere weeën op gaan vangen..... Op mijn verzoek heeft Chris toen de VK gebeld. Ik had de bedoeling om haar wat vragen te stellen maar ze zei meteen dat ze wel even langs kwam. Ze was hier rond 12.00 en ik bleek al 3 centimeter ontsluiting te hebben. Mijn gevoel dat dit dus al wat zwaarder werk was klopte wel waardoor ik het in mijn hoofd ook weer kon rijmen. Ze heeft me aangeraden in bad te gaan zitten om de weeën in het warme water beter op te kunnen vangen. Zo gezegd zo gedaan, ik in bad en een kwartiertje later ging ze weg met de afspraak dat ze nog een paar kraamvisities ging rijden en rond 15.00 bij ons terug zou zijn. Maar om ongeveer 13.15 kreeg ik het gigantisch zwaar met het wegpuffen en ik kreeg het gevoel dat ik naar de wc moest. Ik wist dat dat ook persweeën konden zijn maar kon dat gewoon niet geloven. Vijf minuten laten heb ik Chris toch weer laten bellen want ik lag te kronkelen in dat bad en kon de drang om wat mee te persen bijna niet meer tegen houden. Na wat problemen aan de telefoon met de spoeddienst (spoed, jawel, maar je gewoon in de wacht zetten) kwam de VK meteen naar ons terug rijden. Volgens haar verslag was ze hier weer om 13.55 en bij toucheren bleek ik al 9 centimter ontsluiting te hebben! Zo razendsnel had ze het niet verwacht, en wij al helemaal niet. Ze heeft nog wat weeën samen met me weg gezucht maar ik hield het nauwelijks meer. In het bad heeft ze m'n vliezen gebroken, volgens haar notities om 14.08 uur, waar bleek dat de baby in het vruchtwater had gepoept. Normaliter een reden om naar het ZH te gaan maar daar was met 9 centimeter geen tijd meer voor. Ze wilde me meteen uit bad hebben en in bed, wat nog even lastig ging midden in een perswee. Ondertussen kon ik dit zowel lichamelijk als geestelijk niet meer bijbenen, maar goed je moet wel. Helemaal toen na de 1ste keer persen bleek dat Danique's hartslag niet herstelde en schrikbarend laag bleef. Ik hoorde het zelf ook direct, had op alle controles wel genoeg keren gehoord hoe snel de hartslag van een baby gaat. En ik zag ook aan de VK's gezicht dat dit niet in orde was. Wat ik niet heb gezien maar Chris wel is dat ze op de grond de tassen open gooide van de reanimatie en de zuurstof. Later heb ik in haar verslag gelezen dat Danique's hartslag op 60 bleef hangen, terwijl een baby tussen de 120 en 160 moet hebben tussen weeën door (tijdens een wee mag het wel zakken). Ik kreeg om 14.12 'de opdracht' dat de baby binnen 20 minuten geboren moest worden en dat is me gelukt...... maar vraag niet hoe. Omdat ik nog maar zo kort weeën had gehad was Danique nog niet ver genoeg in het geboortekanaal (het 'bochtje om') en heeft de VK met al haar gewicht bovenop mijn buik staan beuken, en ze had nogal wat gewicht om in de strijd te gooien! Ook kon ik dus niet langzaam persen om de boel nog wat op te rekken en heeft de hele VK een hele fikse knip moeten zetten. En ook haar wroeten in mij met al haar vingers tijdens en tussen persweeën door zal ik nooit vergeten. Op een gegeven moment zei ze tegen mij dat de baby echt in de volgende wee geboren moest worden! Weer zette ik alles op alles, Chris coachte mij fantastisch maar toch was ik waarschijnlijk even verkeerd aan het persen (naar mijn hoofd toe) want ik kreeg het gevoel dat ik flauw moest vallen. Dat zou voor Danique fataal zijn geweest, gelukkig had ik het nog op tijd door en kon nog even goed persen. Godzijdank werd Danique toen geboren, kantje boord maar toen ze er eenmaal uit was hoorde ik haar al heel snel jammeren. Het bleek dat de navelstreng om haar nekje zat en ook dat de streng kort was, vandaar het zuurstoftekort. Zodra de VK de navelstreng eraf had kunnen doen ging het meteen al goed met de kleine meid. Wel is ze nog flink afgerost met doeken om haar goed op gang te krijgen en is haar mondje uitgezogen, maar haar Apgar scores waren een prachtige 9 en een 10. Tot zover het bevallingsverhaal (korter dan dit lijk ik het niet op te kunnen schrijven) Lichamelijk gaat het inmiddels weer goed met me. Ik heb erg veel last gehad van de grote knip en en de hechtingen, kon de trap niet af en nauwelijks zitten maar dat gaat nu gelukkig weer aardig. Danique is prachtig..... natuuuuuuuurrrrrrrrlijk! Ze is zo mooi (zei ik onbevooroordeeld), echt een klein poppetje. Ze is een rustige baby, laat een heleboel dingen al pruttelend over zich heen komen. Heeft geen kik gegeven bij de hielprik, gaat niet huilen bij het uit het badje halen, etc. Met de Kraamzorg, waar een tekort aan is deze zomer, is het hier helemaal goed gekomen. Ik heb volledige kraamzorg gehad tot en met afgelopen zondag, 7 uur per dag. De KZ was een erg leuke vrouw met een karakter die goed bij ons paste, dus naast dat ik veel aan haar gehad heb met adviezen en verwennerij was het erg gezellig. De borstvoeding gaat godzijdank goed. Ik heb geen pijn, de BV is bij mij goed op gang gekomen (au au au die stuwing) en zij hapt goed. Maar we zijn na de eerste paar dagen in een circeltje terecht gekomen dat ze erg langzaam ging drinken, vaak in slaap viel aan de borst, dan moesten wij haar prikkelen, legden we haar te slapen dan begon ze na 10 minuutjes weer te huilen, etc. Op een gegeven moment was ik zo anderhalf uur met 1 voeding bezig en kwam ze een klein uurtje daarna alweer, zowel overdag als 's nachts. Dit was niet leuk meer, zowel voor haar niet als voor mij. Eergisteren zijn we naar het consultatiebureau geweest om Danique daar voor het eerst te wegen. Zij hebben ons daar aangeraden om haar niet meer overdag en/of 's avonds beneden in de kinderwagen te laten slapen maar alleen nog maar boven in haar wiegje (minder prikkels en kan ze beter goed slapen en uitrusten). Per voeding haar aan beide borsten 10 minuten tot max. 15 miniuten laten drinken en dan afkoppelen. Begint ze binnen 1 uur na een voeding te huilen dan 20 minuten door laten huilen, even een troostslok geven en meteen weer in haar bedje. Begint ze ná 1 uur te huilen dan er een regulier voedingsmoment van maken met verschonen, knuffen, e.d. We doen dit nu een kleine 2 dagen en het heeft al wat verlichting gebracht in die zin dat ze die 2x tien minuten aktiever drinkt en overdag minder huilt. Maar 's avonds is ze nog erg onrustig en dan voelt haar 20 minuten laten doorhuilen zo ongeveer misdadig, het arme kleine ding. Ik wil dit een kans geven want ik geloof wel in de R'en van Rust en Regelmaat, maar als dit over een week niet genoeg effect heeft dan ga ik die 20 minuten echt wel inkorten. En wat ik ook jammer vind is dat ik door de babyfoon haar eerste signalen nu niet meer opvang (wakker zijn, hele kleine geluidjes, op handjes sabbelen, smakjes, etc). Ook als ze gewoon 'mag' komen na 2 of 3 uur moet ze dus eerst huilen om dat aan ons duidelijk te maken, daar ben ik niet zo blij mee. Maar goed, eerst dit zo uitproberen. Gevolg is al wel dat ik sinds gistermiddag wat meer aan mezelf toekom en eindelijk tijd heb om hier weer even lekker bij te kletsen!
ZWANGER NA EEN MISKRAAM Croky, 34 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in sept, uitgerekend 4 augustus Jongen Anoul26, 27 jaar, 1e kindje, 1 mk in okt 2007, uitgerekend 14 augustus Jongen Lindaa, 22 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 6 september :-# Wens3, 28 jaar, 3e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 15 september Meisje Lindada,26 jaar, 1e kindje, 1 mk in nov, uitgerekend 17 september Meisje Pippo,28 jaar, 3e kindje (2ekindje* bij 16w zw), 2 mk laatste in okt, uitgerekend 20 september :-# Ktje, 28 jaar, 1e kindje, 1 mk in okt, uitgerekend 25 september Sam8, 23 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 25 september verrassing Roshi, 24 jaar, 1e kindje, 1 mk in sept, uitgerekend 25 september :-# Zena, 26 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in nov, uitgerekend 3 oktober Meisje Ischa, 32 jaar, 1e kindje, 1 ma 9w+5d in nov, uitgerekend 9 oktober Jongen, 28/8 met verlof Joli, 28 jaar, 1e kindje, 1 mk mrt, uitgerekend 11 oktober,verrassing Nony, 31 jaar, 1e kindje, 1 mk juli, uitgerekend 12 oktober verrassing Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, 1 ma in sept, uitgerekend 11 oktober Elissa, 19 jaar, 1e kindje, 1mk in jan, uitgerekend 28 okt Meisje Heeft volledige bedrust Jooze, 27 jaar, 2e kindje 2x miskraam, uitgerekend 5 nov verrassing Jootje24 , 25 jaar, 1e kindje, 1 ma in dec., uitgerekend 13 november Anneke99, 33 jaar, 1e kindje, 1 mk in jan., uitgerekend 26 november Jongen Loncocacola,25 jaar ,1ste kindje ,1 mk in jan., uitgerekend 3 december Jongen Lola1982, 26 jaar, 1ste kindje, 3x mk laatste in okt, uitgerekend 20 december Meisje Bengeltje86, 22 jaar , 1ste kindje, 1xmk in nov,bbz in feb, uitgerekend 26/27 december Natas23, 23 jaar, 1ste kindje, 1 mk in jan., uitgerekend 31 januari Jojo8, 23 jaar, 1ste kindje, 1 ma in maart 2008, uitgerekend 21 februari 2009 Annna, 40 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste in jan 08, uitgerekend 12 maart 2009 Wishgirl, 34 jaar, 2de kindje, 2mk en 1 bbz laatste maart 2007, uitgerekend 16 maart 2009 Hartewens, 33 jaar, 1e kindje, 2mk laatste in okt 2007, uitgerekend 20 maart Mimi1981, 27 jaar, 2e kindje, 3 mk laatste april 2008, uitgerekend 5 april Vruchtje24, 25 jaar, 1e kindje, 2 mk laatste nov 2007, uitgerekend 9 april Totaal 5 jongens 6 meisjes 4 verrassingen 3 :-# afspraken: 14 aug Jootje vk, Hartewens 2de echo 15 aug Jootje pretecho, Bengeltje 20 wk echo, Vruchtje24 echo, Lindada vk 18 aug Ischa gyn 19 aug Lindaa voorlichtingsavond bevallen 20 aug Jojo8 13 wk echo, Roshi groeiecho, Lindaa VK 25 aug Sam8 vk 27 aug Pippo gyn 29 aug Lola1982 Pretecho 01 sept Ischa intake kraam 02 sept Jojo8 vk 08 sept Pippo gyn 12 sept Lola1982 Groei echo BUDDY'S Sam8<----->Rebbel Pippo<----->Ischa Sam8<-----> Lindaa ***GEBOREN*** Bruidje, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm Willeke26, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 25 juni met 38w+5d om 18.12 uur van dochter MEIKE 3080 gram en is 51 cm Rebbel, 25 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram Treintje1, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm Luna, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm Liesje, 31 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm Inez, 39 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm Natas, 40 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 3060 gram en 52 cm Mone, 31 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm Latoya, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 4 augustus met 39w+6d van zoon LEVY SHANE, 3640 gram en 49 cm Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM (Thomas Mark), ? gram en ? cm Mandje, 21 jaar, 1e kindje, bevallen ? augustus met ?w+?d van meisje ?, ? gram en ? cm Even Danique's gegevens compleet gemaakt. Al is dat gewicht discutabel : op 3 augustus woog ze 3060 op zo'n hangweegschaal bij de KZ die vlak na de bevalling kwam, op 4 augustus woog ze bij de KZ die de rest van de tijd bij ons was 2700 op een digitale weegschaal. Maar goed, we houden die 3060 maar aan.
Dank je Pippo! En dan nu foto's van ons mooie meisje waar we zo van genieten! Mijn zus is hier t/m vrijdag geweest en heeft een hele lading foto's genomen, waarvan er na een selectie 'nog maar' 390 overbleven :zien: Heb nu eindelijk tijd gehad om ze allemaal te bekijken en daar weer een selectie van te maken. En ik heb zelf daarna natuurlijk ook nog wat foto's gemaakt. Mijn selectie is uiteindelijk toch nog 70 foto's geworden Voor wie alles wil zien, deze link : http://smg.photobucket.com/albums/v235/ ... 0803-a.jpg . Dan kun je door mijn album bladeren op Photobucket. Minder kon ik er echt niet van maken, zo moeilijk kiezen hahaha! Mijn album hier is vol en die moet ik nodig opschonen, vandaar even op deze manier. Hier mag je maar 1 foto per bericht plaatsen : voila Danique vanmorgen, ze showt een nieuw pakje elegant liggend op bed!
Oh Natas wat een heftig verhaal zeg! Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Maar na jouw verhaal ben ik wel blij dat ik sowieso in het ziekenhuis moet bevallen . Doe maar lekker rustig aan en geniet van jullie mooie dochter