Wat er mis was.. Ach ze is nogal een eigenwijsje ! En begint te krijsen bij aanleggen.. Maar dat winnen we steeds sneller en gebruiken nu als hulpmiddel een tepelhoedje. Kijken of het straks zonder kan! Maar ze was vandaag 40 gram gegroeid! En doet het dus super ! HIHI.. verder ben ik nu net Bertha !
Maakt niet uit! Nou net bij de vk vandaan en de baby ligt goed. Dus nog een weekje en kom dan maar op! Jooze
Dames die net bevallen zijn: van harte gefeliciteerd met jullie wondertje!!! GNIET ERVAN... Sorry dat ik hier niet veel meer ben druk druk...Maar hier gaat verder alles goed..De kleine groeit als kool Ik zie trouwens ook weer oude bekenden hier die nu weer zwanger zijn..Welkom dames Voor de dames die nog moeten bevallen, SUC6! Liefs
Hi Begeltje, Heb ik nou ook last van... Normaal moest ik regelmatig langskomen en dan nog moest ik bergen lezen, nu blijft het steeds bij 1 berichtje;-( Jooze
Ik vind het wel prettig iets rustiger, makkelijker bij te houden, hihi. Zit ook in maarttopic, maar dat kan ik echt niet allemaal bijhouden, gaat zo snel. Heb niet veel bijzonders te vertellen. Gister een babysite aangemaakt, ben ik nu een beetje mee aan het klussen. Volgende week een echo bij studenten, lekker 1, uur loeren naar de kleine. Voel soms wat plopjes lijkt wel, maar weet niet of het darmen zijn of echt het kindje. Ga dus maar uit van darmen. Het kamertje komt langzaam een beetje vorm in. Plafond zit er weer in en manlief is nu bezig met de wanden. Dan komt zwager de stucadoor om de muren glad te maken en het plafond. En pas dan kan er geverfd en of behangen worden. Duurt dus nog wel even. MIjn hubbie is niet zo'n klusser, maar ben al blij met de dingen die hij doet. Vorige week de etosdoos opgehaald. Voelde me helemaal trots! Eindelijk mag het echt zo zijn, soms voelt het nog zo onwerkelijk, zo bijzonder! Maandag ga ik naar consert van Marco Borsato. Schijnt dat beebjes al geluiden kunnen horen, dus wie weet wordt ons kindje ook wel een beetje fan, haha. Of het schrikt zo dat het begint te krijsen als het marco hoort als het geboren is, hahaha Zo mijn aandeel voor vandaag, een heel verhaaltje voor degenen die zich vervelen, beetje blabla, maar ja ook wel eens leuk toch?
Hi Hartewens, Klinkt goed een echo door studenten! Lijkt me echt heerlijk gewoon lang naar de baby kijken! En in het begin is het inderdaad momelijk hoor het verschil voelen tussen de baby en je darmen. Maar bedenk nog een paar maandjes en dan kan je niet slapen van het geschop hihi Jooze
die echo is echt super. Heb ik gister ook gehad. Heb een uur lang naar mijn kleintje kunnen staren. Echt, ik besef nu meer en meer dat er iets in mij leeft! En ik kon zo mooi alles zien, voetjes, handjes, hoofdje, hersenhelften, kontje en het leukste was toen het net was of het de hik had. Vloog zo een paar mm (leek meer natuurlijk) omhoog, 1 handje ook omhoog en mondje ging steeds open. Zooo grappig! Ja, ik ben echt blij dat ik me opgegeven heb. Hartewens, vanaf wanneer kun je die doos ophalen? De meesten krijg je pas zo laat. Dat vond ik ook zo jammer. Maar ook door zo'n doos besef je steeds en steeds meer wat er allemaal gaat veranderen. Af en toe heb ik dat even nodig. (Tot ik straks beeb ga voelen natuurlijk.) Ons kamertje gaat pas veel later af zijn ben ik bang. We krijgen nl in dec/jan een nieuw dak omdat hier asbest (althans, broertje van...)in zou zitten. Krijgen ook overal ventilatieroosters. Dus alle kamers moeten aan de raamkant vrij zijn en er mag niets op zolder staan. Dus dat moet allemaal naar de babykamer. Daarna kunnen we dus pas alles naar zolder en dan eindelijk ons babykamertje opknappen (keer schilderen) en inrichten.
Vorige week kon ik de doos halen, dus rond de 16e week. Nog maar 4 weekjes dus. Hier moest het kamertje ook helemaal gestript worden, nieuw plafond en nieuwe wanden, dus veel werk. Oud huis he. Vind het zo grappig. Mensen gaan nu al raden wat het wordt en echt 90% zegt dat we een meisje krijgen. Normaal is het wel gelijk op toch, maar bijna iedereen zegt meisje. Dan wordt het vast een jongen Maakt mij niet uit, ik ben blij met wat we mogen krijgen. Ik heb niks te wensen, we krijgen een kindje, onze grootste wens! Meisjesnamen vind ik trouwens makkelijker als jongensnamen. Kan geen leuke jongensnaam vinden. Of ze zijn zo populair dat ons kind straks met allemaal naamgenootjes in de klas zit.
Joepie... nog maar 3 weken. Ik zeg steeds dat het een meisje is en volgens mij omdat ik dat zeg, zegt iedereen dat het een jongetje gaat worden. (Althans, veel mensen) Zal ook wel. Wij hebben zelf een voorkeur voor een meisje, dus zal het wel jongen worden. Meisjesnaam hadden wij ook al heel lang. Jongensnaam nu ook wel, maar kan nog anders worden. Wij hebben Lieke en Wybe als namen nu. En tot mijn verbazing staat Lieke nu idd ook vrij hoog. Maar ik ga geen rekening houden daarmee. Als ik het een mooie naam vind, krijgt mijn kind gewoon die naam. Mijn naam (Wendy) kwam ook vaak voor. Zat zelfs met 2 andere Wendy's nog in de klas. Was best te doen hoor.
Hi, @wwjc, wat een gaaf zo'n echo! Had ik ook wel willen hebben. @meisje/ jonge, bij de eerste zeiden 2 mensen van de echt heel veel dat het een jongen zou worden en die hadden gelijk, dus ik geloof niemand meer haha @namen, ik hoor iedereen dat ze jongensnamen moeilijker vinden heb ik ook, ben blij dat we dat rond hebben (ook pas sinds maandag). Jooze
Hallo Dames, Het is echt rustig hier nu he?! hahaha! Hier gaat alles zijn gangetje! Bijna 30 weken, het schiet al op!
HEEY dames.. Hoe gaat het hier? Rustig zeg... Ik heb eindelijk ff een ochtendje niemand ! Ja de kraamzorg ! Lola, schiet lekker op meid.. HIHI Jooze Was hier ook precies hetzelfde .. Iedereen zei zowat een jongen... Nou Jildou is echt een meid hoor !
Het is echt rustig nu hier zeg! Hier gaat alles wel oke. Lucas drinkt al bijna elke voeding 100cc dus hij zal wel snel groot en sterk zijn . Vanmiddag komen ze van het consultatiebureau op huisbezoek dus ben benieuwd of hij alweer op zijn geboortegewicht is. Gisteren zijn we met de kraamverzorgster een blokje om gaan lopen met Lucas maar dat was eigenlijk nog te zwaar voor mij. We hebben 5 min gelopen en ze moest al snel de kinderwagen overnemen. En vandaag de 1e dag zonder kraamzorg . Wouw Lola dat gaat snel zeg. 30 weken alweer, voordat je het weet lig jij ook te puffen Wendy inderdaad zou ik ook gewoon doen hoor als jij die naam toch mooi vindt. Lucas staat schijnbaar ook in de top 10. Wist ik helemaal niet maar dat vertelde de kraamverzorgster.
Hey Ischa, wij gaan zaterdag voor het eerst met Jildou aan de 'wandel' ! Heb er al helemaal zin in! Trouwens werd Lucas niet elke dag gewogen door de kraamzorg? Jildou wordt elke dag gewogen. Ze was vandaag 3810. Dus nog 100 gram en dan zit ze weer op haar gewicht ! Waarschijnlijk is dat zaterdag ! Jildou heeft gister haar gehoortest en hielprikje gehad.. Vond ze niet zo'n geslaagd iets !
Nee de kraamzorg heeft hem niet gewogen. Alleen de verloskundige is 3x geweest en heeft hem 2x gewogen en dinsdag woog hij 2900 gram dus hij zal nog wel niet op zijn geboortegewicht zitten. Voel jij je verder wel helemaal goed Sam?
Ja voel me wel vrij goed.. Gisteravond behoorlijke stuwing.. Dat was niet fijn. Maar ijscompressen deden wonderen ! Verder weinig / geen last van m'n hechtingen! Dat is wel fijn.. Alleen zitten is gewoon gevoelig, maar ja, dat zul jij ook wel hebben ! Moet even helen allemaal.. Maar ziet er erg goed uit zei de kraamverzorgster ! En ach ik ben wel aardig mobiel, en dan ga ik gauw te veel rondlopen. Vandaag eerste dag dat ik nu halve ochtend gewoon al lekker lig te relaxen! Verder steeds druk aan de kwek met iedereen die langs komt ! En jij verder? Je hb al gestegen?
Fijn dat het goed gaat met jou . Ik heb inderdaad ook nog behoorlijk wat last van mijn knip en ook van stuwing pfffffffffff die dingen doen zeer maarja strakke bh aan en flink masseren die dingen . En eergisteren schrok ik me rot had ik in een keer s'avonds weer kei veel bloedverlies maar volgens de kraamzorg nog een stolsel die losgekomen is. Mijn temperatuur is ook een paar dagen 38 geweest maar die is nu wel weer goed. Mijn hb weet ik niet maar als ik achter mijn ooglid kijk is het nog spierwit dus goed zal hij nog niet zijn, en ben ook nog steeds ontzettend vermoeid als ik bv een trui aantrek moet ik weer even uitrusten om mijn broek aan te trekken. 21 oktober moet ik voor nacontrole naar de gyn dus dan zal waarschijnlijk mijn hb weer geprikt worden en anders moest ik tussendoor even naar de huisarts.
Hi @Ischa & Lola, welkom terug er gebeurd weer wat op het forum! Kunnen jullie lekker genieten van die kleine! @lola, 30 weekjes gaat snel he! Jooze