zwanger na miskraam (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik vermoed dat het een spoed ks is geworden, aangezien ze donderdag naar huis mag.

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Wish: ooh mooi dat het goed gaat! Mag je wel auto rijden de eerste 6 weken na een KS? Bij mij zeiden ze van niet namelijk! ;)
    Ja tijd is echt gevlogen!

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Lola - Er is niets tegen me gezegd over het wel of niet mogen autorijden...
    En het is ook maar een heeeeel klein stukkie hoor... Ik woon bijna bovenop het centrum... alleen het is wel te ver om het te lopen en fietsen weet ik zeker dat dat niet mag...
    Dus: auto ;)

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Even een update van hier:

Sven:
    Ik had Sven voor de fles om de 3 uur... Maar gisteren was dat echt wurgen en doen om er wat in te krijgen.. Geen haalbare kaart dus...
    Ik heb hem vannacht op verzoek eten gegeven. Er zat 5 uur tussen. Hij heeft toen zijn fles van 100 leeggedronken en later een van 80.
    Resultaat was wel dat ie 1 fles minder gehad heeft over de dag... maar zijn aantal voeding wel zo ongeveer gehad heeft.

Hij was aan gewicht gelijk gebleven, maar zei de kraamhulp dat dat normaal was als je een ander voedingspatroon ging aanhouden. Dan zie je vaker dat ze aan gewicht afvallen of gelijk blijven.

Ze heeft nu een patroon opgesteld waarbij we Sven eten geven op verzoek, maar overdag maximaal 4 uur tussen de voedingen en in de nacht maximaal 6 uur ertussen.

Sven houdt zich wel zelf lekker warm. 's Nachts doe ik er wel een warme kruik bij in... Niet meer zo warm als in het begin...

Ikzelf:
    Ik voel me ontzettend goed! Ben vanmorgen even snel in de auto naar de Schlecker geweest om een fles roosvicee te halen. Even eruit... al was het maar 10 minuutjes... Heeft me goed gedaan!

Ook vanmorgen weer voor het eerst ontlasting gehad...dus dat hebben we gelukkig ook weer gehad...

De huisarts zou komen vandaag voor het bekijken van de wond etc., maar die is het kennelijk vergeten want hij is niet geweest... hahah
    Gelukkig voel ik me goed en gaat het met mijn wond ook goed.. is er niets bijzonders! Hij zou nu even aan het eind van de week komen ofzo... ;)

Nog anderhalve dag kraamhulp te gaan ;)

5. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @JOJO gefelociteerd meis metd e geboorte van jullie zoon.

@Ik zal wel tegen tatty zeggen dat ze van iedereen de groeten krijgt ;) .

@Wish, wat fijn dat het met jullie zo goed gaat.

@ego, gisteren vk en ik hou vbeel vocht vast maar verder niks aan de hand. kilo's komen eraan maar dat zijn mijn enkels en benen :confused: .

Ons meisje is ingedaald en vanaf donderdag mag ik thuis bevallen.

Gisteren nogal op mijn donder gehad van vriend en vk dat ik teveel gedaan heb dus ik ben nu weer weg ga even op visite zodat ik niks meer doe.

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Update van Sven...

Slecht nieuws... helaas:

Sven is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis... Hij werd steeds slomer en steeds afweziger en dit was vanmorgen zo erg dat de huisarts vanmiddag is komen kijken en hem heeft doorverwezen naar de kinderarts.

De kinderarts gaf ook aan te zien wat wij zagen en heeft besloten tot opname. Waarschijnlijk is Sven toch te vroeg gehaald voor hem en heeft hij gewoon de kracht nog niet om zijn flessen echt leeg te drinken. Dit merk je dan niet bij kleine beetjes, maar wel dus wanneer de hoeveelheden dus meer worden zoals nu...

Ook hebben ze bloedgeprikt op geelzucht en schildklier en een hele waslijst met andere bacteriën en virussen om alles uit te sluiten zeg maar...

Hij moet daar nu zijn flesjes leegdrinken en anders krijgt hij een sonde. Is het gewoon dat ie op krachten moet komen, mag hij waarschijnlijk voor het weekend weer naar huis... maar dat is dus afwachten..

Wat een naar iets als je hem daar zo moet achterlaten! Bah...
    Maar ja... tis wel het beste voor Sven op dit moment!

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ach Wish wat naar :( ! Hopelijk komt hij gauw op krachten.. Dikke knuffel voor jou en Sven hoor!

8. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Jee Wish,
    Wat schrikken zeg! En wat naar voor jullie. Is het ZH dicht bij je in de buurt?
    Ik hoop maar dat het niet te lang gaat duren en dat hij snel weer op knapt!

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    ANNAAAA BEVALLEN ;) !
    Alles goed?

Wish ik weet hoe naar het is om je kindje in het ziekenhuis achter te moeten laten. Hopelijk mag hij snel weer mee naar huis. Kon je niet bij hem blijven?

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wish, wat een naar bericht! :(

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hee Lola hoest met jou?

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    He wish wat een rot bericht nu zeg. Ik ga met je mee duimen dat hij goed drinkt zodat hij voor het weekend weer thuis is.

13. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Hoi dames!
    Wij zijn vandaag weer thuis gekomen! Snel even hier posten, lees deze week wel bij. Ben nl erg moe. Bevalling verliep moeizaam en eindigde in een keizersnee waarbij de verdoving niet goed werkte en mijn baarmoeder scheurde. Alles netjes geheeld, maar het herstel heeft wat meer tijd nodig. Na de geboorte alsnog onder algehele narcose gebracht omdat de ruggeprik niet goed verdoofde.
    Maar onze dochter maakt het goed! Een prachig meisje!
    Jojo van harte met Milan!
    Whis, wat een naar bericht van je zoontje. Hopelijk is hij gauw weer thuis.

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jeetje Hartewens. Heftig zeg! Meis, we horen wel weer van je.. Eerst heeeerlijk genieten van jullie meid waar jullie zoooo lang op hebben moeten wachten!

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Jeeeetje Hartewens,
    Dat klinkt niet lekker allemaal, heb jij weer :(
    Wel fijn dat het met je meisje goed gaat!

Ik hoop dat je snel en volledig herstelt.
    Geniet lekker van jullie hartewensje :)

16. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @HArtewens, heel veel beterschap en geniet maar lekker van jullie meisje

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heeeee allemaal...

Ik reageer even algemeen hoor...Ik ben net thuis van mijn avondbezoek aan Sven en ik merk dat ik gewoon heel emotioneel eronder ben... Ben huilend bij mijn manneke vandaan gelopen...

Hij heeft vanmiddag gelukkig gedronken wat ie moest drinken (65cc) en vanavond 60cc maar dat ie die 5 cc heeft laten staan daar doen ze niets mee...
    Hoorde vanavond dat zijn bloed helemaal goed was... hij hoeft niet onder de lamp en zijn schildklier werkt perfect....
    Ook hoeft hij niet eerst boven zijn geboortegewicht te zitten om naar huis te mogen...
    En als hij gewoon zo blijft drinken hoeft ie ook niet aan de sonde... Dus maar hopen dat ie zo blijft drinken!

Iedereen ontzettend bedankt voor de lieve en steunende woorden!

Het is zoooooo raar zonder mijn mannetje hier in huis... Ik hoop stiekem dat ie morgen super zijn best doet met drinken en dat ie morgenavond ofzo gewoon lekker met mama mee naar huis mag ;)
    Maar dat zal wel niet...

18. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    dames, hartstikke bedankt voor de felicitaties!
    zijn vandaag weer thuis gekomen gelukkig!

vrijdag op zaterdagnacht begonnen de weeën, waarvan ik dacht dat t voorweeën waren. bijna geen oog dicht gedaan snachts en de volgende dag voor ctg naar t zkh. onze vk had dienst en had in overleg met de gyn besloten dat ik t vetertje voor t rijpen gelijk kreeg en dus moest blijven. dat was wel ff schrikken! maar ook opluchting!
    mn vriend is ondertussen naar huis gegaan zodat ik wat zou kunnen slapen dmv een pilletje. maar die werkte niet en de weeën werden steeds heftiger. maarja, als ze zeggendat t vetertje zoveel met je doet, weet je ook niet beter. maar gelukkig was mn vriend zo verstandig om te zeggen dat t niet meer ging ;)
    wij naar de verloskamers rond 1800 uur en daar bleek ik al 6 cm te hebben! vliezen werden door geprikt en daar begon de ellende ;) ze waren eerst nog goed te houden hoor, maar om 2200uur zat ik pas op 8cm en werd het steeds heftiger en kon ze bijna niet meer houden.
    rond 00.00uur is mn vriend de verpleegkundige en vk in gaan lichten dat ik t niet meer kon en voor mijn gevoel persweeen aan t wegpuffen was. wat bleek, zat nog steeds op 8cm en waarschijnlijk dus persweeen..
    gyn opgebeld om 0015uur en werd alvast klaar gemaakt voor de ok want ze gokte op een spoedkeizersnee. hij heeft me niet eens meer gecheckt en ben gelijk naar de ok gebracht. waar ons zoontje om 0104uur werd geboren!

de ruggeprik en keizersnee vielen me heel erg mee, de uren van 8 tot 12 waren wel heel zwaar, wat de vk dus achteraf ook bevestigde ;) maar zijn nu weer thuis en gaat allemaal goed!

milan heeft wel een nachtje op de kinderafd moeten liggen omdat ie dus helemaal klem heeft gezeten. maar alles ziet er nu goed uit!hij moet nog wel 2 keer voor de zekerheid op controle.

hartewens, jullie ook van harte gefeliciteerd! hoop dat je gauw en goed herstelt!

wish, wat vervelend om te horen dat sven in t zkh ligt! hopen dat t snel beter gaat!

19. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    maar hij is dus zaterdag op zondag geboren en dus met 42wk en 1 dag ;)

20. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Jojo, wat fijn dat alles zo goed gaat met jou en je zoon.

@Wish, ik hoop ook dat hij zo door gaat en dat hij dan eerder naar huis mag.

Deel Deze Pagina