zwanger na miskraam, dezelfde zwangerschapssymtomen? Zit het wel goed?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door FH90, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FH90

    FH90 Niet meer actief

    hallo Allemaal,

    In dec.14 heb ik helaas een miskraam gehad. Ik ben daarna gecuretteerd.
    Bij de controle was er te zien dat mijn baarmoederslijmvlies aan de dunne kant was en ivm lange cyclussen was de kans klein om zwanger te worden.

    Het advies was aan de clomid. We hebben het even een half jaar laten rusten en pas genoten van een vakantie. Wat blijkt? Na een cyclus van 111!! dagen ben ik nu 7? weken zwanger. Dus op vakantie al zwanger. Heel onwerkelijk en blij zijn vind ik erg moeilijk, vooral angst..... Wat als het weer niet goed zit? Ik ben er achter gekomen met 6,4 weken.. Ergens voelde ik het wel maar testen durfde ik niet..

    Ik heb eigenlijk dezelfde symtomen als de vorige keer, minder goede stoelgang, moe, af en toe lichte krampjes.. rondom baarmoeder?.. groeiende borsten.. Afgelopen week een heel klein beetje bloedverlies gehad, dit had ik de vorige week niet..

    Dus, wat als.... wat als dit hetzelfde is als de vorige keer?
    De verloskundige zie ik ook als een berg tegenop.. hier moet ik nog een afspraak voor maken..

    Iemand misschien met soort gelijk verhaal?
    Toch dezelfde zwangerschapssymtomen als bij miskraam maar bij de tweede zwangerschap wel goed?

    Ik wil zoooo graag blij zijn! Maar angst overwint het helaas..:(
     
  2. liz87

    liz87 Actief lid

    5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zat met dezelfde vraag!
    Maar volgens mij is elke zwangerschap anders.
    Ik had de vorige zwangerschap vanaf nod gelijk ongesteldheidskrampjes tot de miskraam, dat was voor mij een teken dat het mis ging.
    Die krampjes heb ik nog alleen 2 dagen voor nod tot nod gehad en verder niet.
    Ik ben ook erg onzeker en bang maar symptomen hoeven niks te zeggen!
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier zijn de symptomen duidelijk anders dan bij mijn 2 miskramen. Begon zonder symptomen en dat is in 2,5 week volledig omgedraaid naar ne vreselijk beroerd voelen... Eigenlijk alle klachten van de eerste 2 zwangerschappen opgeteld en daarbovenop vreselijk vermoeid zijn. Maar symptomen zeggen niks... En hoop dat t deze keer een plakbeeb is.
     
  4. Valenti

    Valenti Actief lid

    11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik denk dat elke keer anders is. Ben nu zelf zwanger en deze keer lijkt ook weer niet op de vorige zwangerschappen. 2 zijn in een miskraam geëindigd. De zWangerschap waar m'n zoontje uit is geboren, lijkt er denk ik het meest op. Ik vind vooral de krampjes erg spannend.
     
  5. MoniqueA

    MoniqueA Bekend lid

    11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik snap je angst volkomen. Voor de zwangerschap heb ik drie miskramen gehad. En allemaal voelde ze anders. Bij 1 zwangerschap wist ik zelfs van niets maar toen is het bij 5 weken al misgegaan.

    De verloskundige bellen zou ik je zeker aanraden. Vaak kun je al eerder terecht voor een echo. Ze zeiden zelfs tegen mij; als je dit ooit hebt meegemaakt dan wordt het nooit meer een onbezorgde zwangerschap.

    Bel gewoon eventjes en leg je verhaal uit. Ze zijn vaak zoooo aardig :)

    Succes meid!
     
  6. imoan78

    imoan78 Actief lid

    6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik ben ook net weer zwanger na een miskraam en ook ik ga steeds vergelijken. De twijfel is groot. Vooral omdat de test van clearblue met indicator 1-2 aangaf waar ik 2-3 en misschien wel 3+ had verwacht. Zou nu na een week wel weer willen testen, masr zelfs als het weer is misgegaan maakt het lichaam nog hormonen aan dus zal de test positief zijn. Komende maandag een echo, ben dan 6-7 weken zwanger volgens mij. Meestal zegt mijn gevoel dat het wel goed zit, bij de miskraam had ik een paar keer dat ik dacht: als dit maar goed gaat.......
    Ik probeer me nu positief op te stellen en het maandag af te wachten.

    Succes!
     
  7. FH90

    FH90 Niet meer actief

    bij mijn miskraam had ik al een bepaald gevoel dat het niet helemaal goed zat, ondanks ik geen bloed verloren heb etc (na cytotec nog ).. Nu wil ik graag blij zijn maar probeer mezelf te behoeden denk ik.. Ik voel me nl niet echt zwanger. Behalve wat moe, wat grotere borsten en wat krampjes.. Ik ga eind deze week, begin volgende week de verloskunde bellen..
     
  8. imoan78

    imoan78 Actief lid

    6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik had bij mijn mk ook alleen dat gevoel. Geen bloedverlies of klachten. Gelukkig (rare benaming) was ik na de cytotec helemaal schoon.
    Nu heb ik de ene keer een goed gevoel en de andere keer een vertwijfeld gevoel.
    Hopelijk krijgen we beide volgende week goed nieuws.
     
  9. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Oh meiden zo herkenbaar, zie onderschrift...
    Mijn voorgevoel is nu stuk beter en ben erg gerustgesteld door de testen van progesteron en hcg.
    Ik heb rust maar met momenten ook duidelijke paniek, wat als het weer gebeurd... 😔
    Maar heb andere kwaaltjes (toen wat meer nu wat minder en dat zie ik maar als goed, het is totaal anders dan toen)
    Wij hebben expliciet gevraagd naar late echo zodat er geen onzekere momenten komen....
    Het is dan goed of niet goed. Sterkte meiden
     
  10. FH90

    FH90 Niet meer actief

    pff, spannend allemaal! Bij hoeveel weken krijgen jullie de eerste echo?
    Ik heb de verloskundige gemaild, komende week word ik gebeld voor de eerste afspraak als het goed is. Omdat het bij de vorige keer mis is gegaan, en de mk niet vanzelf opgang kwam (nog geen druppel bloed) is de angst weer erg groot.. Morgen 8 weken als alles goed is.. Ik durf nog geen banner aan te maken..

    Ik hoop voor ons allen op mooie echo's!
     
  11. Bodien

    Bodien Fanatiek lid

    15 mrt 2013
    1.483
    0
    36
    Hier was ik zelfs erger misselijk bij mijn mk als in deze zwangerschap. Ik was gelijk na de mk weer ingeplant zwanger omdat we het rustig aan wouden doen. Toen ik dus een positieve test had sloeg ineens ook de angst weer toe. Maar tot nu toe gaat het goed. Het is jammergenoeg niets anders als wachten. Ik had in het begin van deze zwangerschap helemaal geen kwaaltjes waardoor ik ook dacht van zit het nog wel goed. Maar kwaaltjes hoeven dus niks te betekenen. Hoop voor je dat allea goed zit. Dikke knuffel voor jou...die onzekerheid is niet fijn.
     
  12. liz87

    liz87 Actief lid

    5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest van de gyn rond 6 weken laten checken en heb met 6+2 een afspraak voor een echo bij de verloskundige, die stelde het zelf ook al voor.
     
  13. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ja hoor, precies dezelfde symptomen (muv tussentijds bloedverlies) en zie onderschrift :D
    1e x geeb goed gevoel. De 2e x wel
     
  14. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik ook wel goed gevoel maar wel angstige momenten hoor, ik voel niet veel en kan me niet voorstellen dat t na 2x foute keren nu goed zal gaan....
    Maar m'n intuïtie zegt dat het goed zit. Houden we aan vast maar na een miskraam zal het nooit meer hetzelfde zijn, helaas!
     

Deel Deze Pagina