ovu testjes na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Crepe, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi,

Wie heeft hier ovu-testen gedaan na een miskraam? Ik zit nu op 18 dagen na een miskraam en heb de laatste 7 dagen getest. Vooral omdat ik benieuwd ben hoe mijn lichaam zich hersteld. Elke dag heb ik een licht tweede streepje. HSG is (gelukkig) wel al zo laag dat ik negatief test
    Ik weet dat een eisprong even op zich kan laten wachten maar ben benieuwd naar andere ervaringen. Normaal heb ik een cyclus van ongeveer 27 dagen.

groetjes

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ook ik heb een ovutest gedaan omdat ik dacht ovulatiepijn te hebben. Kv was zo goed als positief en sensitest negatief. Of ik heb hem gemist of mijn lichaam heeft me in de maling genomen.
    Was net bij de gynaecoloog en zei dat ik dacht ovulatiepijn gehad te hebben. Hij gaf aan dat dit goed zou kunnen. Als donderdag of vrijdag mijn eisprong is geweest, dan word ik zondag of maandag ongesteld. Als dat het geval is, dan heb ik het dus wel gevoeld.
    Hcg was niet meer aanwezig in mijn lichaam, dus dat kan niet de verwarring zijn met mijn ovutesten.

Ik heb dus helaas geen antwoord voor jou, maar wil net als jou weten hoe mijn lichaam nu verder gaat.

3. Line77

Line77 Bekend lid

20 okt 2008
    582
    0
    0
    Ik ben nu ongesteld 9 weken na mijn curretage. Ovu test geeft nog wel, ook nu, positief aan. Weinig Hcg dus maar een eisprong kan het ook niet zijn midden in mijn ongesteldheidsperiode.

4. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Ik zit nu op dag 28 en heb vanaf dag 14 ovulatietesten gedaan. Normaal hele cyclus door lichte streep en donkere controle streep. Naar mate de eisprong dichterbij komt wordt de teststreep steeds donkerder.

Helaas nu na curretage helemaal niets. Zelf geen lichte streep. Controlestreep wel donker dus testen zijn wel goed gegaan. Ik was trouwens 1,5 week na curretage al weer HCG vrij dus daar kan het ook niet aan liggen.

Dacht gisteren dat ik nu toch eindelijk ongi ging worden. Beetje bruinverlies maar vandaag weer helemaal gestopt.

Iemand hier ervaring mee?

5. samkids

samkids Niet meer actief

Allereerst ontzettend kl*te dat jullie een miskraam hebben meegemaakt. Hopelijk mogen jullie snel weer zwanger zijn.

Na mijn mk ben ik ook meteen ovutestjes gaan doen omdat ik wilde weten wat er in mijn lichaam gebeurde. Ik wist toen alleen nog niet dat ovutestjes ook reageerden op hCG. Die ovutestjes waren de eerste 4 weken na mijn mk dus ook hartstikke positief. Tot 6 weken na mijn mk zat er hCG in mijn bloed en ik werd pas 9 weken na mijn mk voor het eerst weer ongesteld.
    Ik heb er ook wisselende verhalen over gehoord over eisprong als je nog hCG in je bloed hebt. De ene zegt dat hCG echt nul moet zijn voor je weer een eisprong hebt. De ander zegt dat je best een eisprong kunt hebben.

6. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo DrewB,

Mijn zwangerschapstest was 1,5 week na curretage al negatief, dus dan is het HCG toch nul?

Ik hoor ook wel eens dat je na de curretage geen eisprong hebt maar wel ongi wordt...dit kan toch helemaal niet? Je kunt toch alleen ongi worden na een eisprong of heb ik dat verkeerd?

7. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Hey Patty,

Je wordt toch ook ongesteld als je de pil slikt? Dan is er ook geen eisprong. Het wordt wel steeds minder (iig bij mij), maar toch was ik wel een soort van ongesteld. En dat kan dus nu ook wel komen, zonder ei, denk ik.

Groetjes,

Jolanda

8. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    idiootje- ok dan is het meer een onttrekkingsbloeding toch?

Nou ik wacht het wel af tot 11-2, lees op internet veel verhalen van vrouwen die na curretage aan de pillen moeten om ongesteld te worden en cyclus enigzins op gang te krijgen, kan ik het meteen vragen aan de gyn.

9. bapsie

bapsie Niet meer actief

wist tot gister ook niet dat het kon maar je kan zeker ongesteld worden zonder ei sprong.

ik doe zins mijn mk ook om de dag een ovu test (zie album) en tot op de dag van vandaag nog geen ei gespot. Ook geen tekenen dat ongi eraan zit te komen, geen afscheiding of zere boobs... moet wachten maar t duurt zo lang, wil weer verder...

10. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Bij mij is mijn temp inmiddels gestegen. Misschien heb ik toch een eisprong gehad zonder een positieve ovu test. De testjes vertonen ook geen tweede lijn meer. We zien wel....

Deel Deze Pagina