zwanger? en Doxycycline gebruik

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Butterfly2388, 23 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    Ben ik weer is haha

Ik heb vorige week een Doxycycline kuur gehad vanwege bronchitis en de daarbijbehoorende keelontsteking. Deze kuur ben ik eergisteren mee gestopt na 5 dgn ipv 7. Weet dat het stom is, maar gewoon glad vergeten.

Nu liep ik vanmiddag in de kv en dacht laat ik 2v5 testen meenemen. Niet eens het idee hebbende dat het raak zou kunnen zijn maar een soort van "zie je nou, weer niet gelukt". Maar tot mijn verbazing vind ik hem aardig positief voor dag 27. Cyclus is 28 dagen dus zou overmorgen dag 1 oftewel mijn ongesteldheid moeten krijgen.

wat moet ik hiermee ivm de kuur. In de bijsluiter staat dat dit ten zeerste af te raden is ivm tanden van de baby die later geel kunnen blijven/worden en iets met de bot aanleg wat dan niet goed is. Uiteraard bel ik morgen de dokter! Ben nu een beetje bang, zeker na 2 miskramen afgelopen maanden

Liefs

Bijgevoegde bestanden:

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Het is iig een duidelijk positieve test! Zou voor je eigen gemoedsrust de dokter ook even bellen morgen, of nu nog even gauw voor 1700 als dat kan.. Probeer je niet te druk te maken. En gefeliciteerd met je zwangerschap :D

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Om te beginnen: gefeliciteerd!

Wat het gebruik van doxycyline betreft: dat is zo in het begin nog niet zo erg, zie onder. Hopelijk ben je snel beter ;)

Doxycycline passeert de placenta (de concentratie in foetaal bloed is ca. 0,3× de concentratie in maternaal bloed).
    Teratogenese: Redelijke ervaring met het gebruik tijdens het 1e trimester wijst niet op meer kans op aangeboren afwijkingen. Bij gebruik tijdens het 2e en 3e trimester is er een nadelig effect op de tandontwikkeling (irreversibele tandverkleuring, emailhypoplasie) en verder een (reversibele) vertraging van de osteogenese, waardoor beenderen brozer worden.
    Overige: Er is meer kans op hepatotoxische werking bij de moeder, met name in de tweede helft van de zwangerschap.
    Advies: Gebruik tijdens 2e en 3e trimester (vanaf 16 weken) is gecontra-indiceerd. Vermijd uit voorzorg het gebruik tijdens het 1e trimester.

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Is pas een probleem in het 2/3 de trimester. Bovendien kun je er nu toch niets meer aan veranderen.

Ik hoop dat alles goed blijft gaan deze zwangerschap. Gefeliciteerd

5. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    thnx dames!

Ik kan er idd weinig meer aan veranderen. Maar beetje zorgen heb ik wel. Bedankt voor jullie uitleg, ik begrijp nu dat het in het eerste trimester het niet zo veel kwaad kan. Nu maar hopen dat alles deze keer goed verloopt.

Mocht iemand ervaring hebben hiermee hoor ik dat graag :) :)

6. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hij is iig super positief! Wat de kuur betreft zou ik morgen zeker even bellen. Voor je eigen gemoedsrust iig :)

7. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Als ik de info van marb zo lees zou ik me ook niet zo druk maken.. Volgens mij kan het weinig kwaad.. Fijne zwangerschap!

8. Debby81

Debby81 Actief lid

1 aug 2013
    167
    41
    28
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! De allereerste weken van je zwangerschap bestaat er nog geen placenta en krijgt het vruchtje zijn voedingstoffen uit de dooierzak. Ik had ook medicatie gebruikt in de week dat ik zwanger was en het nog niet wist en dat vertelde mijn verloskundige toen. Dus geen zorgen en een hele fijne zwangerschap gewenst!

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd, mooie test!

10. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    thnx dames! de huisarts gaf idd dezelfde uitleg, in de eerste weken kan het geen kwaad :) Gerustgesteld nu! Nu maar hopen op een plakbaby :D

11. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Mooie test hoor ik duim voor een plakbaby 😀

Deel Deze Pagina