Zwanger na miskraam maar zo onzeker en bang!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vjenna, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clown12

Clown12 Actief lid

7 jun 2013
    179
    0
    0
    NULL
    Twente
    Ik hoop het, dat die kans erg klein is. Ik ben nu 4+4 volgens mijn eigen berekeningen dus echt nog heel pril.

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd allemaal! Hopelijk hebben jullie straks allemaal een mooi gezond kindje. Hier in februari een miskraam gehad na 7,5 week. Het vruchtje was waarschijnlijk gestopt met groeien rond de 6 weken. Wij zijn nog aan het wachten op een nieuwe zwangerschap. Hopelijk komt die snel, bij onze eerste duurde het 2,5 jaar en zouden we starten met IVF na een aantal mislukte iui behandelingen. Afgelopen keer spontaan zwanger geworden en hier hopen we nu weer op...

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kan me je onzekerheid goed voorstellen.
    Gefeliciteerd!

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hoe was de echo?

5. Schaap1982

Schaap1982 Nieuw lid

12 jun 2013
    1
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nu voor de 3e keer zwanger. In het verleden 2 keer achter elkaar een miskraam gehad (dit met mijn vorige partner) en met mijn huidige partner zat ik afgelopen donderdag na 2 jaar proberen bij de Gyn voor 1e gesprek IVF (niet wetende dat ik daar dus eigenlijk al zwanger zat). Ook ik ben nu heel erg gestressed. Ik heb destijds allerlei onderzoeken gehad en wat de chromosomen betrof, lag het destijds niet aan mij. De eerste miskraam was het hartje bij 8 weken gestopt en dit bij 11 weken pas bij de echo gezien en de 2e was een spontane bij 5 weken. We mogen 4 juli voor de echo en ik hoop dan ook dat het goed nieuws is. Ik voel natuurlijk nu ook van alles. Gisteren en eergisteren was ik onwijs moe, gevoelige borsten, de zogenaamde "ongesteldheidskrampen" in lichtere vorm en vannacht wel weet ik niet hoevaak naar de wc gemoeten. En natuurlijk maar om de haverklap kijken of ik geen bloedverlies heb.
    Ik kan er deels van genieten (dan ben ik lekker aan het rondsnuffelen voor babyspullen en zit ik van blijdschap te janken) en deels ook weer niet, omdat ik angstig ben dat ook dit weer van me afgenomen wordt. Ben er wel constant mee bezig.
    Iemand nog tips om te ontspannen?

6. Magz

Magz Lid

29 sep 2012
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pfff dit is zo herkenbaar... Ik heb in december een MA gehad, met 11 weken klopte het hartje niet meer, het was na 8 weken ongeveer al gestopt.
    Na een half jaar geklooi met bloedverlies door restweefsel wat nog was blijven zitten na de curettage en een lichaam wat niet echt lekker gang kwam ben ik nu weer zwanger. We hebben de eerste echo gehad die heel goed was, gelukkig... Maar toch ik ben gewoon zo bang dat het weer fout gaat. Het blijft knagen, elke keer blijf je je afvragen of je nog wat voelt. "Ben ik wel moe genoeg? Heb ik nog wel zo veel honger? Voel ik mn borsten nog?" Stom! Je kunt toch niks anders doen dan afwachten en hopen dat het goed komt ;)

7. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    meiden, wat een vrouw allemaal wel niet moet dragen.

De onzekerheid zal nooit weggaan, daar kan je het beste rekening mee houden en ook gewoon accepteren dat je onzeker bent, is niets aan te doen al is het vet irritant;). niemand kan garantie geven, niemand kan je helpen... het enige wat rest is hoop...en geloof

Bijgevoegde bestanden:

• images.jpg
      images.jpg
      Bestandsgrootte:
      8,6 KB
      Weergaven:
      143
  8. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Hier inmiddels op 2 dagen na 12 weken en vrijdag een echo en daarna wil ik het geloven dat het dit keer goed gaat. Al moet ik zeggen dat ik nu al wel wat zekerde ben.
    Ik heb in 3 jaar tijd 3 miskramen gehad waarvan ik weet. Het zijn bij mij wel allemaal vroege miskramen geweest(4-5,5 wk). Op een gegeven moment testen ik alleen nog maar als ik 1 week overtijd was. Bij ons zijn er chromosomen onderzoeken geweest en verschillende echo, maar daar is niets uit gekomen. Nu was mijn schildklier wel erg wisselend en nu stabiel. Bij houden het dus maar op een combinatie pech en schildklier. Maar wat ik eigenlijk wou zeggen dat ik nu pas met enig zekerheid durf te zeggen ik ben zwanger(ziet er nog wel eng uit). Onze echo met 7,5 wk was goed, maar dat geeft ook maar even rust. Je heb bij die vroege echo ook maar een garantie tot de deur. Bij 10 wk hadden we weer een echo en deze was ook goed. Hierna iets zekerde want met 10 wk zit alles erop en eraan dat kan dat het nu nog fout gaat is 1%. Hierna heb ik wel iedereen uitgenodigd voor de verjaardag van vriendlief om het dan tegen iedereen te vertellen, ben dan 13 wk. Ik hoop dat ik het na vrijdag echt ga geloven en zeker ben, maar ik denk dat er altijd wel een twijfeling blijft. Ik hoop dat het bij jullie goed blijft gaan en succes

9. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Hier ook zoiets meegemaakt. Ik had een test gedaan op NOD en die kwam heel licht en vaag uit.
    2 dagen later ineens bruin en eigenlijk begon het niet snel daarna te bloeden!
    Echo gehad en bm was leeg, dus een vmk gehad!

Nu weer zwanger en ik mocht eerder komen om de zwangerschap te bekijken. Met 6,5 weken een goede echo en ik werd zelf al ruim een week naar voren gezet!
    Maarja dan lees je toch weer verhalen dat mensen na een goede echo ineens geen kloppend hart meer hebben!
    Dus weer onzekerheid! Gelukkig heb ik vrijdag weer een goede echo gehad ( zie banner )

Onzekerheid blijft denk ik wel maar probeer ook een beetje te genieten

10. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Hoi,
    Ik snap je onzekerheid helemaal! Ik heb vorig jaar september een miskraam gehad, daarna curretage ( was onvolledig) en daarna nog een hysteroscopie waarbij ze ook een poliep hebben verwijderd. Uiteindelijk de volgende maand weer zwanger :D. Vond het ook super spannend, maar ben nu bijna 35 weken zwanger en alles gaat goed. Probeer te vertrouwen, het is heel moeilijk want de onbevangenheid is er wel af maar het gaat heeeeeel veel vaker goed dan fout. Sterkte! Wens iedereen een dikke plakbeeb toe! :D

11. Magz

Magz Lid

29 sep 2012
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Is toch wel echt een hart onder de riem, dat er zo veel meiden hetzelfde meemaken.. je kunt jezelf echt gek maken en krijgt gewoon een enorme klap als het een keer fout is gegaan, dat blijft een beetje in je achterhoofd hangen...
    ...en dan is het toch wel fijn als er iemand even een voorbeeld geeft van dat het echt niet fout hoeft te gaan en dat het meestal goed gaat. :)

12. Twiggy76

Twiggy76 Nieuw lid

1 feb 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Zo herkenbaar de angst na een mk of het de volgende keer wel goed gaat. Zelf eind november een mk gehad en ik bleek in januari weer opnieuw zwanger. Bij ieder toiletbezoek was ik bang weer bloed aan te treffen en bij iedere kramp weer checken. Inderdaad wel een keer bloed aangetroffen maar gelukkig betekende dat niets en ben ik nu inmiddels alweer 26 weken zwanger. Het was zeker de eerste periode heel moeilijk om vertrouwen te hebben in mijn eigen lichaam maar als het misgaat is er zeker een heel goede kans dat het de volgende keer wel goed gaat :D.
    Iedereen heel veel succes en een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Deel Deze Pagina