Hoi allemaal. Hoe is het met jullie en de kleine vruchtjes? Nikie: je hebt een goede echo gehad zie ik! Wat ontzettend fijn. Wat zul je opgelucht zijn. En volgende week weer een controle. Hoop dat alles nog net zo goed eruit zoet dan. Hoe ver was je precies bij je eerste echo? Ik heb de afspraak ook gemaakt voor een vroege echo. Het is 31 december geworden. Zag me in een flits al staan tussen het knetterende vuurwerk...met tranen in mijn ogen. Pfff hoe zal ik het nieuwe jaar inluiden? Voel me lichamelijk nog steeds goed. Te goed ben ik soms bang. Wat zijn jullie klachtjes nu? Ik ben nu 5 weken en enige dat ik nu heb is pijnlijke tepels. Mijn borsten doen sinds vandaag niet meer pijn...en ja daar maak ik me druk ommaar hoop dat de pijn terugkomt. Heb ook nog een tweede zwangerschapstest gedaan. Was een redelijke tweede streep maar niet donkerder dan controle streep...ga me daar niet te druk om maken maar vind het wel fijn het hier even van me af te schrijven.
hey klapper, je kunt hier altijd alles kwijt wat je wilt. ik snap je onzekerheid ook...het is allemaal niet makkelijk hoor..pfffff. zeker omdat in de eerste weken vanalles kan gebeuren. Mijn echo was echt super mooi ja, was zo blij! Tot aan de minuut toe daar was ik zenuwachtig, wist niet wat te verwachten. Omdat ik bij mijn vorige zwangerschap ook een mooie echo verwachtte en daar was niks op te zien maar nu een heel klein vruchtje van 0,5 cm en een kloppend hartje! de vk zei wel dat t nog niet alles zegt maar het is zeker een mooi begin. En daar neem ik nu al genoegen mee. Ik was woensdag 5 weken en 6 dagen. A.s. maandag ga ik voor de echte intake en ik denk dat ze dan ook nog wel een echo maakt (hoop ik) En anders vraag ik er wel even na Als je op 31 dec moet hoeveel weken ben jij dan??
Ik ben dan 7 wekend 4 dagen. Vk wilde niet eerder doen omdat dan kans is dat je niets ziet en je nog een week in onzekerheid zit. Nu is het met 7,5 weken iig meteen duidelijk. Als dan een hartje dan is het gewoon weer mis. Super spannend. Mijn borsten doen trouwens vandaag weer pijn gelukkig. Zijn jullie al misselijk? Ik niet. Alleen pijnlijke borsten, hele pijnlijke tepels en af en toe een soort ongipijn. Moe ben ik niet. Maar misschien komt dat nog. Ben nu 5 weken en 1 dag. Succes maandag Nikie!
@nikkie, gefeliciteerd met je echo! Geeft een beetje rust @ klapper, ik ben niet echt heel misselijk geweest, wel elke dag onpasselijk (tegen misselijkheid aan). Rot gevoel in mijn maag en niets smaakt me (eten noch drinken) Ik heb pas 23 december mijn eerste echo en ik moet zeggen dat ik op ben van de zenuwen. Het wel of niet hebben van symptomen zegt eigenlijk helemaal niets. Ik hoop zo dat er iets te zien is! En helemaal een kloppend hartje! Mijn symptomen tot nu toe: moe (iets minder dan in het begin maar wel zodanig dat ik vroeg naar bed moet), onpasselijk, grotere borsten en knap pijnlijk (maar dat wisseld per dag), agressief en snel geirriteerd. Hopelijk voor jullie ook een mooie echo straks
Spannend Adria! De 23 dec begint al op te schieten. Ow zo spannend die eerste echo. Hoop op goed nieuws voor je. Ik ben ruim een week later aan de beurt en zie er best tegenop. Je bent sneller agressief schrijf je. Dat herken ik wel, meer geirriteerd eigenlijk. Nikie; hoe was je tweede echo? Hoe is het met de anderen?
@ klapper; hey meid ik was ook nog niet misselijk met 5 weken. Begon pas vorige week meer, begin 6e week. Mn borsten voelde ik wel al heel snel en die moeheid trouwens ook...maakt niet uit hoeveel ik slaap, ik blijf moe Mijn echo gisteren was super mooi! Ben precies 7 weken nu en het hartje klopt ook al heel goed. Ook zie je al dat t een beetje een mensje begint te worden. Kijk maar naar de foto Ik hoop dat jouw echo ook zo mooi wordt en dat je ook een hartje ziet kloppen maar dat zal denk ik wel!! @ adria 27: 23 december is zo, nog maar een klein weekje ben je zenuwachtig???
Meiden... Ik herken het zoooo erg! Die beelden van die echo waar niks t zien is terwijl je iets heel anders verwacht.. Dat ziekenhuis waar je niet meer wilt komen. Die steken in je onderbuik waardoor je denk dat het een bbz is... Nuchter naar die positieve test kijken.. Ik heb ook een ma gehad en nu in de week van uitgerekende datum weer zwanger... Maar... Eerst zien dan geloven.. 8 januari eerste echo.. Hou t nu al niet meer
Welkom Elsa. Spannend is het he. Zwanger zijn is niet meer onbezorgd na een miskraam. Heb een slechte dag vandaag. Het ging vrij goed. Voelde vanalles in mijn buik afgelopen week en mijn borsten en tepels waren op en top pijnlijk maar vandaag ineens werd ik wakker zonder pijn in mijn borsten. Niet eens dat gevoel op zich als wel de gedachte die als eerste bij mw opdrong maakt dat ik me rot voel. ' het is weer niet goed'. Ben precies zes weken nu en daar ging het vorige keer ook mis. Heb toen drie maal vreselijke buikpijn gehad s nachts en daarna licht bruinverlies. Achteraf bleek het toen ook gestopt met groeien. Nu heb ik weer drie dagen flinke krampen gehad (in de middag). Zag dat eerst als.goed teken maar nu ik ook geen pijn in mijn borsten meer heb slaat de angst me.om het hart. Wat als het weer zo is? Hoe verder dan? Weet dat ik er nog niet aan moet denke. Maar het voelt zo slecht. Enige wat nog ontbreekt tov vorige keer is dat ik geen bloeverlies heb. Dat kwam toen ook ietsje later. Houd mijn hart vast en hoop dat het mijn negatieve blik is maar op dit moment zie ik het even somber in. Hoe is het met de anderen hier? Hoop op fijne vrolijke berichten Elsa veel sterkte. Porbeer te genieten. Meestal gaat het de tweede keer gewoon goed!
Ooooowh.... Ik begrijp je zo goed... Ik probeer me ook vast te houden aan Die tweede keer die beter zou moeten gaan.. Helaas hebben we geen garantie.... Ook ik vandaag opeens minder pijnlijke tepels. Gingen ook alweer allerlei rampscenario's door m'n hoofd. Wanneer heb jij je erste echo? Slopend dit... Slopend! Buikkramp snachts heb ik ook al gehad.. Ik probeer het te negeren.. Zolang ik geen bloed zie doe ik net of er niks aan de hand is. Kan wel negatief denken, maar daar wordt het niet positiever van... Succes met afwachten jij! Ik doe met je mee...
Goh elsa toevallig dat jij ook in je uitgerekende week opnieuw zwanger blijkt. Was bij mij precies zo. Ik ben ietsje verder dan jij. 6 weken. Heb 31 dec echo (7wkn3 dgn). Oef. Eerst maar even kerst. hebben jullie het je omgeving verteld? Ik paar vriendinnen die ik heel vaak spreek en mijn moeder.
Oh ja, 31 december.. Had je al eerder genoemd idd.. Oud&nieuw kan voor jullie 2 kanten op. Ik heb het ook wat vriendinnen verteld. Die weten ook van de MA en proberen me moed in te praten. Vind ik wel fijn. Voel je je weer iets beter? Zijn je verschijnseltjes weer een beetje terug?
De pijn in borsten varieert. En is dus deels wat teruggekomen. Maar die krampen nemen ook in frequentie.en hevigheid toe. Ben er nu zelfs misselijl bij. Vind het lastig om te bepalen of dit nou nog ' normale ' buikpijn is of dat het slecht is. Las net ergens (stom weet ik) dat buikpijn rond week 6 duidt op een vruchtje dat geen hartslag heeft... Schrok me rot. Hoe voelen jou ' krampen' elsa? Ow wat ben ik onzeker zeg. Herken mezelf niet.
Verschrikkelijk he? Ik heb vorige week hele heftige kramp gehad. Ik werd helemaal bezweet wakker en m'n hele lichaam trok samen. Ik liep naar de wc en dacht: miskraam! Het duurde ongeveer 10 minuten. Maar tot op vandaag geen bloed en wel steeds donker wordende zwangerschapstest, dus probeer het wat te negeren.. En verder komt menstruatiepijn af en toe opzetten. Voel heel duidelijk m'n baarmoeder zitten.. Wel stuk minder heftig dan die nacht.. Heb trouwens na die nachtkramp de vk gebeld: die zei alleen alleen maar: he wat verveld, maar ik kan daar nu nog helemaal niks over zeggen... Je moet nu afwachten. En geen bloed is goed.. Maar ja.. Vorige keer verloor ik ook geen bloed en was het toch mis.. :s Hoe voelt jouw pijn dan?
Ik hoef je vast niet te vertellen dat je niet op forums moet gaan zoeken.. Want doe het zelf ook! Maar probeer echt echt echt niet alles op te zoeken... DEZE HEB IK EENS NAAR EEN VRIENDIN MET MISKRAAMZORGEN GESTUURD.. Zij heeft inmiddels een gezond kindje en stuurde hem me terug.. Wellicht ook iets voor jou Worrying won't stop the bad stuff from happening, it just keeps you from enjoying the good.
@Elsa84, Welkom! @Nikie86, gefeliciteerd met je mooie echo! Ziet er super schattig uit @ klapper, ik geloof niet dat buikkramp met zes weken wijst op een vruchtje dat geen hartslag heeft. Ik heb in mijn vorige zwangerschap geen krampje gehad en daar is het ook misgegaan. Ik begrijp je wel hoor. De 7,5 weken waren vorige week en ik dacht echt veel aan mijn vorige zwangerschap, dat gaat vanzelf. Nog even en je krijgt ook een echo. Ik heb vanmiddag DE afspraak. De afgelopen dagen slingerend tussen 'alles is goed' en 'alles is niet goed'. Ik voel me wel zwanger. Dames duimen jullie voor me? Ik ben op van de zenuwen
Ik ga voor je duimen Adria! Heel goed dat je je zwanger voelt, dat is al heel wat! Laat je het ons weten? ik voel me nog totaaaaaal niet zwanger.. Hopelijk komt dat nog.. Succes, duim duim duim voor een goede echo!
Super spannend Adria. Hoop echt zo dat alles goed is voor jullie!! Laat je het ons weten? En zwanger voelen is idd een goed teken. Vertrouw daarop. Succes! Elsa: mijn krampen heb ik nu sinds vorige week onderdag. Meestal eind van de dag en voelt als zeer heftige menstruatiepijn. Voel mijn baarmoeder dan ook echt. Met name aan de zijkanten van de baarmoeder doet het pijn. Duurt iid tien minuten of kwartier. Daarna weg. Geen bloedverlies. Mooie zin...die van dat worrying. Helemaal waar Het is zo nutteloos. Maar het is denk ik een soort van grip proberen te krijgen op.dingen die onzeker zijn in het leven. Succes iedereen!
Klopt.. Prachtige zin, maar mij helpt ie ook niet want ik ben enorm aan t worry-en! Heb nu twee weken kerstvakantie.. Schiet niet op, dan heb ik veeeeeel te veel tijd om te piekeren! Nog even over je krampen.. Die kunnen er gewoon bijhoren he? En anders bij hele grote zorgen gewoon ff de vk bellen!
Dames, goed nieuws! Een frummel met een klopend hartje gezien! Ik ging op de onderzoektafel liggen met hartkloppingen. Er waren twee echografisten aanwezig. Ook de dame die vorig jaar de echo had gedaan en die me slecht nieuws moest geven. Dat maakte het allemaal extra spannend. Maar ik kreeg al snel de geruststelling dat het hartje klopte, zelfs voordat ik het zelf kon zien. Volgende echo op 2 januari, ik ben minder gespannen maar zolang ik de 12 weken niet voorbij ben blijf ik het spannend vinden hoor! Hoe gaat het met jullie? Hopelijk alles goed FIJNE KERSTDAGEN TOEGEWENST!!!