Zwanger na miskraam....steungroepje naar 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Adria27, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    He allemaal. Hoe is het met jullie? Voelen jullie je een beetje zwanger zo langzamerhand?
    Ik durf wat meer te genieten en laat het meer los. Ik weet dat er nog vanalles mis kan gaan, maar vertrouw er steeds meer op dat het goedkomt. Ondertussen voel ik me alleen maar beter. Ik ben helemaal niet misselijk (en inmiddels ruim 8 weken zwanger), maagpijn lijkt minder te worden, borsten doen weinig pijn meer (wel groter geworden). Enig dat ik merk is dat ik heel moe ben. Ik kan de hele dag wel slapen.
    Het zal ook een uitdaging worden om morgen weer te gaan werken. Vroeg op, 10 uur van huis zijn een hele week....pfff hoe houd ik dat vol?

Elsa: jou echo is komende week! Wat zal het spannend zijn voor je. Heb je er vertrouwen in? Hoe voel je je? Inmiddels al 7 weken zwanger zag ik net. Hoop dat alles goed gaat met je. En dat de echo er heel goed uitziet.

Adria: hoe was je tweede echo op 2 januari?

2. elsa84

elsa84 Actief lid

3 mei 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi klapper,

Goed om te lezen dat je er wat relaxter in staat nu.. Ik nog niet.. Woensdagavond weet ik meer. Hoe ging je eerste werkdag? Bij mij viel het erg tegen.. Had lekker twee weken vakantie.. Dus nu erg moe.

Maar.. Ben sinds een aantal dagen verschrikkelijk misselijk. Niet fijn, maar liever dit dan niets! Ik sta voor de klas en ben bang dat ik het nog moeilijk ga krijgen de komende weken..

3. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Elsa wat een goed nieuws de misselijkheid.. Al is het wel heel vervelend om zo ziek te zijn en te moeten werken...maar je hcg neemt blijkbaar goed toe!!!
    Mijn eerste werkdag was ook zwaar. Heel moe was ik en iedereen zag het aan me.
    Voel me verder nog steeds steeds beter....raar maar waar. Ving bijna alles weer lekker en misselijk ben ik al tijden niet geweest. Ook maagpijn is al tijdje weg.
    Vandaag zelfs minder moe. En ja...dan ga ik wel eens twijfelen of het met het frummeltje wel allemaal goed is...Maar ik vertrouw er gewoon op dat het zien van een hartslag een goed teken is en de kans groot is dat het goed blijft gaan.
    Alvast veel succes Elsa...wel even laten weten he...wij vinden het ook spannend.

4. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Hoi dames,

Goed teken die misselijkheid elsa, morgen heb je dan eindelijk de echo;). Klapper ik heb sinds drie dagen helemaal geen symptomen meer, ik schiet meteen in de stress:(. Vandaag 11 weken (ben een dag vooruit gezet) en volgende week donderdag een echo. Ik maak me erg veel zorgen, hopelijk is alles goed.

5. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat begrijp ik Adria. Het blijft onzeker, maar als ik het goed begrijp heb je een goede echo gehad op 10 weken? Dat is naturlijk wel heel geruststellend met 10 weken. De kans dat het nu goed blijft gaan is heel groot!
    Ik heb 16 januari de termijnecho (ben dan krap 10 weken). Ook spannend. Helemaal omdat ik geen symptomen meer heb. Maar goed. Dat had ik sinds 7 weken al niet meer en toch daarna nog goede echo gehad met 7,5 weken.
    Anyway...spannend meiden....
    Succes Elsa!!!

6. elsa84

elsa84 Actief lid

3 mei 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heel spannend! Vandaag is de misselijkheid natuurlijk plots nergens meer te bekennen.... aargh! Was juist een beetje gerust gesteld.. Ik laat het jullie morgenavond weten... ben er weer bang voor...

Voor jullie nog even wat wetenschappelijke cijfers om de moed er goed in te houden!

Tabel 3: Kans op succes naar zwangerschapsduur bij echoscopisch aangetoonde vitale zwangerschap
    zwangerschapsduur (wk) Succeskans (%)
    6 weken 78
    8 weken 98
    10 weken 99,4

Op 7 januari '14 ontleend aan http://nvog-documenten.nl/richtlijn/doc/download.php?id=750

:)

7. elsa84

elsa84 Actief lid

3 mei 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef! Eerste echo was goed!!!

8. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef idd. Vond het zelfs spannend terwijl ik je niet ken haha. Wat fijn.
    Was de grootte van de boon zoals verwacht?
    Ow Elsa wat fijn.
    Tot nu toe hebben we alleen nog maar mooi fijn en geruststellend nieuws hier in dit steungroepje!!
    Laten we dat zo houden. Adria en ik hebben volgende week donderdag weer een echo. Adria is dan al een week of 12/13 toch? Ik dan 10.
    So far so good!!

9. elsa84

elsa84 Actief lid

3 mei 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    So far so good idd! Vinden jullie het alweer spannend? Wat zou het toch mooi zijn als we allemaal die magische 12 weken, nee die magische 9 maanden zouden halen!!

Boon leek al een teddybeer. Kwam meteen in beeld. Was nog even spannend of er een tweede zat, maar die tweede bleek de navelstreng te zijn (die nogal groot was). Werd er meteen onzeker van.. Had gelukkig een hele lieve verloskundige. Stelde me gerust... Ik zou de echo pas 3 uur na de intake hebben, op een andere locatie, ze zag me stressen en zei: 'kom, we stappen nu in de auto naar de andere locatie en doen de echo nu, ik laat je niet nog langer in spanning'. Heeeeeeel fijn!

En nu op naar volgende week voor jullie en naar over 3 weken voor mij...

Hoe is het met de kwaaltjes bij jullie? Bij mij.. Nog steeds KWIJT! Maar wel een kloppend hartje en voorlopig 3 dagen verder dan gedacht..

10. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij was mijn navelstreng ook behoorlijk. Je zag er zelfs het hartje in door kloppen! Over die klachtjes? Same here...voel me prima. Hongerig, met name.naar ongezonde snacks en veel dorst in de avond. Niet misselijk, geen buikpijn, borsten lichtjes gevoelig. Buikje wel zichtbaar door darmen..

11. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    #71 Adria27, 9 jan 2014
    Laatst bewerkt: 9 jan 2014
    :) Fijn dat je een goede echo hebt gehad elsa, en nog eens 3 dagen vooruit gezet;).
    Mijn klachten: raar maar waar gisteravond rond 12 uur werd ik erg misselijk en voor het eerst overgegeven in deze zwangerschap:$. Een uur van te voren nog lekker cracotte gegeten met worst. Dat begon heftig te kolken in mijn maag en hup... de helft eruit gekotst.
    Vanochtend rond een uur of 10 weer heeel misselijk geworden. Ik was buiten dus ik hoopte echt dat ik niet zou braken! Meteen op internet gezocht, misselijk na de 11de week. Het schijnt te kunnen.

Verder nog steeds in meer of mindere mate last van nachtzweten, maagzuur, ontzettende dorst en hete handen en voeten. Alleen de pijn in mijn borsten is zo goed als verdwenen. Volgende week donderdag weer een echo.

Zijn jullie al een beetje bezig met kijken naar babykleertjes, meubeltjes en wandelwagens?

12. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh Adria..met ruim 11 weken ineens misselijk. Dat hoor je niet vaak. Zou ook echt iets voor mij zijn...haha.
    Ben niet bezig met kleertjes of wandelwagen ook niet met de kinderkamer, bevalling, zwangerschapsgym of kraamzorg.
    Is nog te vroeg voor mij. Na 12 weken ga ik daar pas aan denken.
    Zelfbescherming zeg maar.
    Doen jullie mee met moeders voor moeders? Ik twijfel nog.
    Heb sinds vandaag een raar gevoel in onderbuik. Of er iets dwarszit of blaasontstelingpijn achtig. Even in de gaten houden.

13. elsa84

elsa84 Actief lid

3 mei 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even in de gaten houden inderdaad.. Ook ik ben nergens mee bezig.. Maar goed, ik loop ook een aantal weken achter op jou Adria! :) jij wel al?

Moeders voor moeders deze keer nog niet.. Heb ik vorige keer wel gedaan, van 6 tot 9 weken.. Maar probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn.. Wellicht na de volgende echo (heb wel geïnformeerd, kan dan nog)

14. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Hoe is het met de pijn in je buik klapper? Hopelijk is het over.
    Ik ben wel een beetje aan het rondsnuffelen en kijken (op internet) maar durf nog steeds niet echt heel blij te zijn:(. Ik vind het echt heel jammer dat ik niet gewoon kan genieten, elk kwaaltje of niet kwaaltje maakt het erger bah! Ik tel de dagen naar de volgende echo en hoe dichterbij het komt hoe meer ik in de stress schiet.
    En ik met mijn stomme kop toch forumgedeelte 'miskraam'gelezen. Soms word ik echt moe van mezelf:x

Ik heb niet meegedaan aan Moeders voor Moeders. Niet omdat ik niet wil maar bang dat het misgaat ofzo en dat er steeds minder hcg in mijn urine zou zitten.

15. elsa84

elsa84 Actief lid

3 mei 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het Adria... Ik word soms ook heel moe van mezelf... We moeten het ons ook niet aandoen..

Nog een paar nachtjes voor jullie! En dan... ECHT gaan genieten!

16. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even idd en dan termijnecho voor mij. Dan tien weken (denk zelf 9w6d).
    Heb er meer vertrouwen in dan vorige keer en dus ook minder spanning en minder mee bezig. Maar ergens vind ik dat ook weer eng want ' dan zul je juist zien' ...
    Dat mini beetje weeig gevoel en minder zin in eten is nu echt bijna weg. Lus alles weer:). Misselijk dus (nog?) niet geweest.
    Hoe is dat nu bij jullie Adria en Elsa?
    Veeeeel plassen snachts en wat sneller moe is het voornaamste wat ik merk.
    Ben weer verkouden. Dagen keelpijn en nu snotteren. Had ik vijf weken geleden ook al. De collegas vonden het wel opvallend dat mijn weerstand zo laag is (heb ik dus normaliter juist nooit:)).

Gaan jullie voor de combinatietest? Wij wel en evt ook aansluitend nipt in belgie. Ik ben daar nu ook best mee bezig. Met name omdat ik daarna op vakantie ga met een vriendin en ik dan dus even niets kan doen behalve ermee zitten als t niet goed is.
    Pfff komen nog spannende weken aan....zal ook heel blij zijn als ik t kindje kan voelen. Zou me rust geven. Nu voel je niks, zie je weinig en dan denk ik steeds ' ben ik echt zwanger?'.

17. elsa84

elsa84 Actief lid

3 mei 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook! Wel combinatietest en hopelijk daarna niks... En als verder onderzoek nodig is ECHT geen testen in Nederland, maar ook naar België..
    Goed dat je rustig bent, volhouden!
    Bij mij wisselt alles... Misselijkheid.. Moeheid, bezorgdheid... Soms niks en soms alledrie aanwezig.

Spannend weken nog voor ons 3tjes!

Adria, jij al nagedacht over combinatietest?

18. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ik wacht de nekplooimeting af. Als er niets verontrustend te zien is laat ik het daarbij. Ik vind de combinatie test een te grote kansrekening. Omdat het geen zekerheid geeft vind ik de risico om vervolgonderzoek te doen (punctie of vlokkentest) te groot. Ik ben veel te bang voor een miskraam.
    Hopelijk gaat alles verder goed met jullie dames, nog 2 nachtjes slapen en dan mijn 3de echo!

19. elsa84

elsa84 Actief lid

3 mei 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het risico ook echt te groot! No way dat ik een risico op een miskraam ga nemen, daarom NIPTtest in België.. Maar hopelijk is het niet nodig n.a.v. de nekplooimeting...

2 nachtjes inderdaad... Succes weer!

20. klapper

klapper Actief lid

25 jun 2013
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je ook voor alleen een nekplooi meting kiezen dan? Of bedoel je de meting die ze doen bij de 20 weken echo?
    Ik ken alleen de combinatietest (bloed plus nekplooi dus).
    Ben heel benieuwd hoe het donderdag zal zijn...

Deel Deze Pagina