Dank je Elsa. Ik ben nu toch wel echt zenuwachtig geworden. Heb straks de echo....en de twijfel slaat toe. Waar ik de afgelopen weken genoot van het ontbreken van zwangershapskwalen zie ik het nu ineens toch weer als een slecht voorteken. Hoe kun je met 10 weken nou niet misselijk zijn, geen pijnlijke borsten hebben en ook de voorkeuren voor bepaald voedsel zijn weg. Ow wat eng dit...zou het frummeltje nog leven? Zou het gezond zijn? Ik laat straks wat weten....ben echt zenuwachtig Zeg.
Wat zijn wij ERG! Echt alledrie hetzelfde... Maar het kan! Geen kwaaltjes hebben KAN! Hoop dat jullie inmiddels weer wat zekerheid hebben en jullie frummeltjes flink gegroeid zijn!
Ja heel erg. Weet het van mezelf. Kan hier ook lekker ongegeneerd klagen en negatieve gedachten opschrijven Maar: echo gehad. Was goed gegroeid, weer dagje vooruitgezet. Nu 10 weken 2 dagen. Heb lang mogen kijken. Moet zeggen dat ik het hartje niet zo duidelijk vond maar echoscopist zag t wel en vriend ook. Hartje ging ook stuk langzamer dan laatst... Maar ik ga daar proberen niet teveel over te piekeren want echoscopist heeft er.niets over gezegd. Zei dat het er goed uitzag. Het ukje lag heel veel te bewegen. Armpjes en beentjes zwiepten door de lucht. Over drie weken (pas) weer echo voor nekplooi. Hoe was het bij jou Adria?
Yes!!! Blij voor je! En bij jou Adria? Nu weer 3 weken wachten.. Ik moet nog kleine 2 weken wachten.. Was al in staat om tussendoor een pretecho te doen, gewoon puur voor m'n gemoedsrust.. Heb me nog kunnen beheersen, maar het idee zit in m'n hoofd.. Nu weer ff een paar dagen genieten van je bewegende ukje jij! (De zorgen komen vast wel weer) Lekker ongegeneerd blijven klagen hier, daar is zo een forum ook voor!
Hoi dames, Klapper, fijn dat je een goede echo hebt gehad. Je ukkie groeit goed. Elsa, ik weet wat je bedoelt. Die weken tussen echo's in zijn echt slopend. Ik overwoog ook ene pretecho voor de 20 weken echo. Ik was een week vrij en nauwelijks op de pc. Mijn echo van 16 jan. was prima. Nekplooi perfect, maagje gevuld, alles lijkt op dit moment prima. Ukkepuk was eerst ook erg bewegelijk en viel plotsklap in slaap. Erg grappig om te zien. Vandaag mijn eerste controle, co assistent kon met de doptone hartje niet vinden en dat vond ik weer minder. Ik krijg een 16 weken echo en een 20 weken echo. Vanaf week 22/23 krijg ik om de twee weken een echo ivm mijn hypertensie en medicatiegebruik. Ik schrok wel, best wel een strikte controle om de groei van de baby in de gaten te houden. Ik hoop dat alles goed blijft.
Klinkt goed Adria!! Wat fijn weer. Begin je er nu ook op te vertrouwen dat je zwangerschap deze keer goed blijft gaan? Hier gaat het ok. Had vandaag even stress omdat ik een soort slijmprop verloor en ik bamg was dat het ' de' slijmprop was en dat mijn baarmoeder zou ontsluiten ofzo...VK gebeld en ze stelde me gerust. Slijmprop is vaak bloederig en kan ook niet zo vroeg in de zwangerschap. Ik heb het gevoel dat de baarmoeder nu boven het schaambotje uit begint te komen. Het voelt daar drukkend en als ik er op duw dan is het raar gevoelig. Hebben jullie dat ook?
Ik heb ook een heel gevoelige buik net boven mijn schaambotje. Dacht dat ik weer eens de enige was met zo iets. Had er tijdens mijn vorige zwangerschappen geen last van.
Adria je bent al weer 13 weken! Wat ver...wat fijn. Hoe voelt het nu voor je om tweewekelijks controle te krijgen? Ergens ook wel goed dat ze zo secuur zijn en geen risico nemen. Kunnen jullie er nu al van genieten? Ik wissselend. Ik heb het nu veel mensen verteld en dat is leuk maar soms ook benauwend. Dan begint iedereen al over babynamen en andere zaken die.nog vet vooruit liggen te praten en dan ineens bekruipt me de vraag: ' zou het wel goed blijven gaan?'.. Ik heb 4 feb weer echo en die periodes ertussen zijn nog akelig. Je voelt niets al weet je dat er wel iets zit (en groeit hopelijk).
Girls! Ik was even pleite.. Probeerde er niet te veel mee bezig te zijn en dat is me nog gelukt ook! Morgen tweede echo... Aiaiai... Ben weer lekker ouderwets paniekerig bezig.. Fijn om te lezen dat t goed gaat bij jullie!
Hoi Elsa, fijn dat je er weer bent. Ik was de afgelopen dagen ook niet veel online. Morgen een echo,spannend! Klapper, het gaat wel hart. Ik begrijp precies wat je bedoelt. We zitten in een soort limbo, ik voel niets en moet wachten op de 16 weken echo. Mijn gevoel schommelt ook, superpositef en daarna twijfelen. Ik vraag me af wanneer dat over gaat. Ik heb wel twee super schattige pakjes gekocht. Vriendlief heeft ook een paar leuke sokjes en slofjes en een pakje gekocht. Wat al die onderzoeken betreft: ik ben blij dat ze zo goed opletten. Aan de andere kant, ik ben er me er meer van bewust wat de hypertensie voor deze zwangerschap betekent.
Veel succes Elsa! 10 weken al weer. Het is vast in orde. En begrijp het hoor dat je soms weinig online bent, dat is een goed teken. Ikzelf heb het als uitlaatklep omdat ik mijn omgeving niet teveel wil lastig vallen met alle zorgen.
Alles zag er weer goed uit.. Volgende week nekplooimeting.. Daarna ga ik het tegen iedereen vertellen die het maar horen wil!
Goed nieuws elsa. Fijn. Ik heb ook volgende week de nekplooi en ben er wel onzeker over. Dacht bij termijnecho gezien te hebben dat de nekplooi toen vrij dik was dus extra spannend hoe dat nu een kleine drie weken later is. En de echo zelf natuurlijk...zou het kleinje nog wel leven? Ik vind het moeilijk om daar op te vertrouwen. Maar so far so good...
So far SO Good... Zo probeer ik het ook te benaderen.. Niet te ver vooruit denken en weinig plannen maken. Al ben ik momenteel echt ff optimistisch! Hoop niet dat dat voor niets is..
Die heb ik gehad gisteren. Alles was perfect. De kans op de drie trisomieen is kleiner dan 1 op 5000. Erg klein dus. Kleintje lag te duimenwat erg aandoenlijk was. Nekplooi was < 2 mm. Wat ben ik opgelucht. Echt iedereen weet het nu ook en het begin heel echt te worden. Hoe is het bij jullie? Ik ben benieuwd hoe het voelt als je je kindje kan voelen..
Goed nieuws klapper! Ben je nu iets geruster dat alles goedkomt? Volgende week ben ik 16 weken en krijg ik weer een echo. Soms heb ik het vermoeden dat ik wel iets voel maar het gaat zo snel dat ik het niet zeker weet. Ik kan echt niet wachten tot ik de baby echt voel bewegen. Als de 16 weken echo goed is ga ik eindelijk eens kraamzorg aanvragen en inschrijven bij het KDV. Verder gaat het allemaal redelijk, slapen jullie ook zo slecht? En moeten jullie ook een paar keer op in de nacht om te plassen?
Wauw het kan al wel dat je je kleintje voelt met 16 weken toch Adria? Lijkt me echt geruststellend. Wbt het naar de wc moeten snachts. Ik had dat van begin zwangerschap tot aan ongeveer 9 weken wel echt heel vaak. Nu (13w) hoef ik er ' maar' twee keer uit. Denk omdat de baarmoeder nu hoger ligt. Heb momenteel eigenlijk geen klachtjes buiten snel uitgeput(fietsen traplopen ed). Ben vooral zo blij met het kleintje dat in mijn buik hard aan het groeien is! Is ons eerste kindje...dus alles is nieuw.. Moest bij kraamzorg al aangeven hoeveel dagen ik na de bevalling in het kraamhotel wil blijven...euh..vond ik moeilijk. Heb geen idee want nooit eerder meegenaakt.
Aaaaah wat een fijn nieuws weer! Zou inderdaad best kunnen dat je je kleintje al voelt.. Heb ook 0 ervaring, maar wel al vaker gehoord of gelezen. Lijkt me ook zo bijzonder! Slaap ook slecht.. Vooral door die wc idd.. Duurt daarna weer een tijd voor ik weer in slaap ben. Willen jullie weten wat het wordt?