Ja we willen het wel weten. Dachten zelf het geslacht met de 20 weken echo te horen maar we mogen gratis een echo tbv geslachtabepaling op 17 weken als we willen. Ik weet nog niet of we dat doen. Hoef geslacht niet eerser te weten. Aan andere kant wil ik het kindje al weer graag zien. Anders pas over 7 weken(!!). Dat is zo lang... Vandaag hartje voor eerste keer gehoord bij Vk. Leuk!
7 weken is lang inderdaad. Dat alleen is al een reden om het te doen! Wij weten het nog niet... Vind een verrassing zo bijzonder! Maar ben enorm nieuwsgierig aangelegd... Dus weet niet of ik het vol ga houden Hartje heb ik nog niet gehoord, lijkt me ook zooo mooi! Over 3 weken weer naar de vk... Wachten wachten wachten....
Hoi meiden, Volgens mij gaat het met iedereen toppie. Ik wil graag weten wat het wordt, ik heb al een zoon en een dochter dus het maakt mij niet zoveel uit. Sorry dat ik niet zo vaak online ben. Ik voel me elke avond best wel beroerd. Vorige week voor de tweede keer overgegeven op mijn werk. Vind het wel opmerkelijk dat ik me in het tweede trimester zo beroerd voel. Heb ook meer last van kortademigheid, ben al buiten adem als ik me in de ochtend aankleed Vrijdagochtend mijn 16 weken echo, ik ga vragen of ze al wat kunnen zien mbt het geslacht. Ik laat het jullie weten! Fijne dag!
Nee joh Aria, gekkie! Geen sorry voor zeggen.. Ik denk dat het alleen maar goed is als we hier niet te vaak rondhangen! Ik heb er met vlagen behoefte aan.. En soms ook even niet! Ben benieuwd wat het wordt, bij ons alledrie.. Dus houd ons op de hoogte! En idd.. Volgens mij gaat t ook goed met ons 3tjes! Fijn zeg! Btw: ook ik ben overgegaan op overgeven.. Voorheen alleen misselijk, nu met overgeven (morgen 13 weken). Vind t ook raar!
Idd wat Elsa zegt: goed teken dat je hier minder te vinden bent. Dat jullke beiden zo beroerd zijn en eigenlijk met name na de 12 weken! Ik ben heel soms als ik erg lang niets eet wel misselijk maar geenszins zo dat ik over zou moeten geven. Met eten trekt het ook weg. Ik heb wel vaak hoofdpijn. Echt zo een kater gevoel. Denk dat ik te weinig drink. Vind het zo positief dat het bij ons alledrie tot nu toe goed gaat na die vervelende ervaring van een miskraam. Dat zal ook voor dames die hierop googlelen en dit topic lezen een geruststelling zijn. Adria bijna weer een echo; leuk!! En Elsa wanneer heb jij nu weer een echo? Ik 8-3 de 'pretecho' tbv geslachtsbepaling.
De 25e weer.. Ik dacht ook al zoiets.. Heb zelf heel internet afgestruind, om maar zo veel mogelijk succesverhalen te lezen. Hoop ook dat ons verhaal wat onzeker meiden wat hoop kan geven!
He dames. Hoe is het met jullie? Hier alles voorspoedig. Vermoeidheid wordt minder en verder weinig klachtjes. Af enntoe last van buikpijn. Alles lijkt daar gevoelig. Of het baarmoeder of darmen zijn weet ik niet. Was nog even onzeker omdat ik de kleine nog niet voel (nu 15 weken) en ik zo stom was op internet te lezen (waar veel dames beweren de baby al veel vroeger te voelen. Bij de vlos ben ik gerustgestels. Ondanks mijn achterliggende placenta zou 15 weken echt bijna onmogelijk zijn. 18 weken is normaal zij ze. En heb t hartje weer gehoord en even met de echo naar het slapende kleintje mogen kijken. Nu lekker op vakantie naar de canarische eilanden. Wandelen en uitrusten. Tot spreeks!
Lekker!!!! Geniet van je vakantie!!! Hier ook z'n gangetje.. Word langzaam minder misselijk gelukkig.. Dinsdag hoop ik het hartje voor het eerst te horen, toch weer spannend..
Fijne vakantie klapper! Gelukkig worden de klachten minder Elsa. Hier alles zijn gangetje, vorige week een 16 weken echo gehad. Alles zit erop en eraan en onder voorbehoud....een jongetje!! We zagen het alle drie, echocopiste heeft het beeld nog stilgezet en teruggespoeld. Voor de zekerheid wacht ik de 20 weken echo ook even af. Qua gezondheid heb ik mijn ups en downs, ben erg emo en nog snel geirriteerd. Ben ook sneller moe. Buik groeit maar helaas voel ik de laatste weken echt niets. Hopelijk begint de kleine binnenkort te schoppen.
Jeuj!! Onder voorbehoud dan: wat leuk, een jongetje! Ik heb zelf ook het gevoel dat het bij mij een jongetje is. We willen het inmiddels graag weten...
Hoi allemaal, Hoop dat ik ook nog mee mag praten. Allereerst gefeliciteerd! Juli (7.5weken) en november (5.5weken) vorig jaar zwanger geweest en beide keren een miskraam, voorafgaand door bloedverlies. Zaterdag riep ik nog tegen mijn vriend dat ik ongi aan het worden was, bruine afscheiding en wat stolsels, maar het zette niet door. Gisteren toch maar getest, meer voor mijn gemoedsrust en in volle afwachting van een negatieve test, ineens een heel licht streepje... Help?! Zaterdag nog een keer testen, maar vind het zo eng! Hoop zo dat het positief is en gewoon blijft zitten!
Hoi Leetje, Leuk dat je ons mini-clubje gevonden hebt! En natuurlijk mag je nog meepraten... Wij snappen alledrie je spanning en onzekerheid! En het voordeel van dit topic is dat er niet veel meiden meepraten en je dus niet elke dag tig pagina's moet lezen om e.e.a. bij te houden... Nadat ik mijn eerste super lichte testjes in handen had ben ik elke dag gaan testen.. En elke ochtend werd hij een beetje donkerder... Maar spannend bij jou inderdaad.. Beetje balen dat je die bruine afscheiding en stolsels hebt gehad, want dat geeft meteen onzekerheid kan ik me voorstellen. Maarrrrrrr... je leest regelmatig dat een zwangerschap ook kan beginnen met wat bruinverlies, dusssssss..... Spannend! Ik ga voor je duimen dat het bij jou net zo gaat als bij ons!
Dank je, het is inderdaad spannend. Ga er nog maar even vanuit dat het innesteling was... En hopen dat het daar bij blijft! Elsa, voor jou ook spannend begrijp ik, de 20 weken echo. Succes!
Vanmorgen weer een test gedaan. Voel me hierdoor wel weer wat zekerder gelukkig. Hopelijk blijft alles goed gaan. Hoe gaat het met jullie?
Hoi Leentje. Welkom. Wat zal het spannend voor je zijn om weer een positieve test in handen te hebben na twee miskramen. Hebben ze onderzoek gedaan om evt oorzaken uit te sluiten? Het kan natuurlijk ook ' ontzettende pech' geweest zijn. De statisieken mbt miskramen liegen er niet om. Maar de kans dat het nu goed gaat is altijd stukken groter dan de kans op een mk. Ik hoop het echt voor je. Probeer bij de dag te leven en iedere dag dat je zwanger bent is er weer een. Voor je het weet ben je een week en dan weer een maand verder. Succes. Ja Elsa...heb ook de afspraak voor de 20 weken echo staan. Het stomme is dat ik me met name druk maak of het kindje nog wel leeft.. Blijkbaar ia mijn angst voor plotselinge vruchtdood erg hardnekkig. Zelfs nu nog. Ik voel het kleintje ook nog niet (nu ruim 16 w zwanger) en dat maakt me onzeker aangezien ik dun ben en mijn placenta aan de rugkant ligt (waardoor je het eerder zou voelen). Ik ben dus mn bang voor een volgende controle en echo om het hartje te horen.. Vakantie was overigens echt fijn.
Jeuj Leentje, dat ziet er toch goed uit! En nu... Wat Klapper zegt, elke dag is er weer 1. En als je paniekt.. Zijn wij er! bovendien: 3 maal is scheepsrecht! Maar ik begrijp je onzekerheid ook zoooo goed... Fijn dat je vakantie lekker was klapper, heerlijk zeg! Hoe ging het in de zon (zwangerschapsmaskeetechnisch?). Ik had afgelopen dinsdag afspraak bij de verloskundige. Paar dagen vooraf opeens weer nare miskraamdromen etc. en ook bang dat ik geen hartje zou horen. Gelukkig wel het geval! en a.s. dinsdag pretecho met geslachtsbepaling. Probeer je niet druk te maken, vriendin van me is ultraslank en die voelde pas wat na 20 weken. Toen kreeg ze ook pas een buikje. Hoe is het eigenlijk met jullie buikjes? Is er al wat verandering zichtbaar? Ik zag trouwens dat Floor (die aan het begin meeschreef) weer zwanger is! JeuJ!
Wat fijn voor Floor! Moest even terugzoeken wie het was. Ik heb wel een buik(je).. Eigenlijk al vanaf 5 weken toen de darmen op gingen zwellen en hoger kwamen te zitten. Omdat ik zo slank ben zag je dat meteen. Buik is nu zo zichtbaar dat anderen (onbekenden die niet weten dat ik zwanger ben) het zien. Daar gaat mijn sjans haha. Nee vind het wel leuk. Ben trots op de buik al hoop ik niet dat het een voorteken is van hoe groot de buik uiteindelijk zal worden. Ik heb over een week echo voor geslachtsbepaling staan...jij di as toch al Elsa? Leuk!!! Wat denk je dat het is? Wij denken jongentje. Maar goed...eerst maar zien en horen of alles goed is want dat ik veel. belangrijker. Ow ja...geen zwangerschapsmasker opgedaan. Ben niet te veel in de zon gaan zitten en anders max 20 minuten en altijd goed ingesmeerd. Voorlopig nog geen masker.. Nou dames...succes weer en we houden elkaar op de hoogte.
Fijn dat het bij jullie goed gaat, spannend om binnenkort het geslacht te weten! Na de test van gisteren begin ik er steeds meer in te geloven, lijkt goed te voelen. Hopen dat het zo blijft.
Pretecho gehad... We krijgen een meisje! Wanneer weet jij het Klapper? En hoe is het bij jou Leentje? Al een afspraak gemaakt bij de verloskundige?