En nu aftellen naar 1 april.. 20 weken echo.. Ik hoop zo erg dat alles goed is!!! Hartje klopte mooi vandaag, maar verder deed ze geen uitspraken buiten het geslacht...
Een meisje, wat leuk! Fijn om weer even te kunnen gluren? Bij mij gaat het goed, zolang ik mezelf niet gek loop te maken. Haha! Maar maandag 17 maart afspraak bij de gyn (wist voordat ik zwanger was al dat het een medisch begeleide zwangerschap wordt vanwege chronische ziekte), dus met 7 weken eerste echo. Voelt nog zo ver weg!
Hoe weet Leetje het geslacht van het kleintje van Elsa? Mis ik iets? Iig heel fijn dat je je kindje weer hebt gezien en dat het (voor zover je kon zien) allemaal goed was. Wil zelf ook zo graag dat alles goed is... Echte zekerheid hebben we pas bij de 20 weken echo natuurlijk.
Haha! Dat stond in mijn berichtje daarvoor... Echte zekerheid.. Hebben we pas in juli/augustus... En Leentje in oktober? Wanneer weet jij het Klapper? Deze week al? Hoe gaat het bij jou Aria?
Goedemorgen, mag ik ook meekletsen? Voor mijn zoontje heb ik een miskraam gehad rond 7 weken maar bleek veel eerder mis te zijn. Een paar weken geleden weer een miskraam rond de 7 weken en weer bleek het veel eerder mis te zijn gegaan. Nu weer zwanger, gister een kloppend ♡ gezien op de echo! Ben heel blij, maar ook zo angstig nog. Ook al ben ik (niet in tijd maar wel in groei) verder dan m'n mk.
Jaaaa, natuurlijk! van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop ook voor jou dat deze blijft zitten!
Mama Rebecca: welkom. Vreselijk om twee keer een miskraam mee te maken. Gelukkig heb je tussendoor een jochie op de wereld gezet en weet je dat je lichaam het kan. Hoe is het nu met je? En Leetje? Gaat alles nog goed? Hoe ver ben je nu? Adria: even niets gehoord. Waarschijnlijk een goed teken. Je zal nu rond de 20 weken zijn? Benieuwd hoe je 20 weken echo zal zijn. Ik heb inmiddels net als jij Elsa een extra pretecho achter de rug. Bij mij was deze vrij uitgebreid. Ze keek naar even naar het geslacht en heeft vervolgens alles wat ze zag benoemt (kamers/boezems van hartje, maagje, blaas, vingertjes, hersenhelften). Ze heeft zelfs een voetje opgemeten (2.4 cm al!). Zover ze kon zien zag alles er prima uit. Natuurlijk gaan ze met 20 weken pas echt goed kijken. Blijft nog spannend dus. We krijgen een meisje!
Oooooow wat leuk, ook een meisje! Al vind ik een jongetje ook geweldig! Lijkt me ook een kleine geruststelling.. Dat je al die belangrijke onderdelen even hebt gezien. En wat een grote voetjes al... Hoe groot is ze al van top tot teen, weet je dat?
Een meisje, klapper, leuk! Allemaal roze dus? Met mij gaat het goed, gelukkig niet echt misselijk. Wel veel last van geuren, niet echt trek, maar als er eten voor me staat, eet ik goed door. Verder smaken sommige dingen ineens echt niet meer, zo stom! En waar ik vroeger rustig teveel kon eten, gaat er nu ineens een knop om dat ik ineens misselijk wordt, maar gelukkig niet overgeven. Nu trouwens 6+1, dus blijft nog vroeg!
Hoi dames! Ik ben echt een tijd uit beeld geweest. Eerst druk met werk en gezin en vorige week geveld door een verschrikkelijke griep! Voelde me hondsberoerd maar ben nu gelukkig iets beter. Geen pretje, griep en zwanger. Vrijdag 20 weken echo, so far so good. Ik voel van binnen wel wat maar met de placenta aan de buikkant blijf ik twijfelen. Bewegingen zitten meer intern (ook richting blaas oef) Ik ga vanavond terug lezen en op alles reageren! Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Adria laat je weten hoe je 20 weken echo was? Spannend. Ze kunnen al zoveel zien. Hoop dat alles er perfect uitziet bij je kleintje. Krijg je ook te horen wat het geslacht is of willen jullie het een verrassing houden? Ik heb 28 maart de 20 weken echo. Wel nog tussendoor controle vk. Merk dat ik er nu wel vertrouwen in krijg dat ik moeder ga worden. Ben nu voorzichtig aan t kijken wat er zoal is aan babyspulletjes. We gaan ws veel tweedehands kopen. Zitten nog zoveel.mooie bruikbare spullen tussen dat ik het zonde vind het niet te doen. Hoe is het bij jullie met nadenken over een naam?
Ja Adria, benieuwd naar je 20 weken echo! Hopelijk alles helemaal goed met 'm (jongetje was al bekend toch?). Klapper wat fijn dat jij nu het knopje hebt gevonden en je er langzaam in gaat geloven!!! Wij nemen bijna alles over van een vriendin... Kamertje, maxi-cosi, box etc. Alleen de kinderwagen wordt nieuw.. En het matrasje... En alle leuke kleine spulletjes... Naam staat al 3 jaar vast, haha! Als ZIJ bij de 20 welen echo een HIJ blijkt wordt t een stuk lastiger.. Want een jongensnaam hadden we nog niet.. Maar goed... Naast alle leuke dingetjes... Slaat bij mij de paniek toe... Heb jullie even nodig... Ben nu 17,5 week. Heb amper een buikje, voel me kiplekker en voel helemaal NIKS van zwangerschap of baby en dat maakt me zoooo onzeker... Ik ben bang dat er iets mis is... En dan die 20 weken echo.. Dat duurt nog 2,5 week... Ik ben m'n optimisme even kwijt... En dan droom ik ook nog eens de ene miskraam/bevalling na de andere.. Situaties dat ik iedereen moet vertellen dat het mis is etc.... Aaaargh!!
Hoi elsa, wat lastig dat je je zo'n zorgen maakt! Ik kan denk ik ook weinig anders zeggen dan probeer positief te blijven! En je pretecho laatst, hoe ging het toen met de kleine? Succes in ieder geval! Ik heb morgen de eerste echo, merk dat ik me toch ook best zorgen maak... Wat als het niet goed is.. En ook voor mij, proberen positief te blijven!
Hoi. Elsa het is heel herkenbaar wat je schrijft. Bij deze termijn (17,18,19 weken) voel je eigenlijk nog minder dan in het begin! Dat heb ik ook. De vermoeidheid is weg, borsten weer zacht en amper pijnlijk. Maar dat is normaal. Je hcg is vervangen door progesteron nu en daardoor voelen veel vrouwen zich lichamelijk beter. Houd je vast aan de goede echo die je laatst had, je hebt geen bloedverlies dus is er geen reden dat er iets mis zou zijn. De kans is ook heel erg klein. Ik heb rond 16 weken veel miskraamdromen gehad...was echt een uitvergroting van mijn angst. Leetje: ow wat spannend he zo een eerste echo! Ook voor jou geldt dat het ws gewoon goed is. Er is geen reden om te denken van niet. Succes!
Aaaaah spannend morgen! Laat je het ons weten? Hoe voel je je? Die dromen klapper.. Aargh! Ben je er nu even vanaf? Is niet prettig wakker worden.. Heb idd geen bloedverlies, maar smorgens ook helemaal geen buik. Ik krijg telkens te horen: 17 weken al? Je ziet nog niks! En ik ben inmiddels enorm toe aan een buikje!
Zo blij! De echo was goed vanmorgen, was een mooi knipperlichtje te zien De gyn was tevreden, dus dan hoor je mij niet klagen. Over 2 weken weer.
Yes!! Gefeliciteerd! Fijn zeg.. Op naar de volgende goede echo! En over die vorige miskraamgrens heen, dat gaf mij wel een prettig gevoel tenminste.. Geniet ervan!!
@klapper: leuk he, voorzichtig spulletjes kopen? Ik heb ook een mix van nieuw en tweedehands. Ik begin nu ook steeds meer spulletjes te kopen. Begint het besef een beetje te komen dat je straks mama bent? De 20 weken echo is volgende week toch? Spannend! @elsa: Het gaat nu lekker hard. Ik begrijp je zorgen wel, ik voelde helemaal niets tot 20 weken. Verschrikkelijk, vooral omdat dit al mijn derde kindje is en je meestal eerder leven voelt bij een tweede, derde enz. zwangerschap. Maar vanaf vorige week met 20 weken voel ik de baby elke dag wel even. Vooral als ik rustig zit of lig. Nog even geduld, je zal binnenkort wel wat voelen. Vooral bij de eerste is het twijfelen of het nou je darmen zijn of.... Je zit nu ook in de fase dat de kwalen afnemen of weg zijn. Ik noem het 'limbo' en had het ook vanaf week 16 t/m mijn 20 weken echo. Voelde me totaal niet zwanger! Ik weet zeker dat je een prima 20 weken echo hebt en binnenkort getrappel voelt @leentje85: Gefeliciteerd! Weer een mijlpaal! Ben je nu een beetje gerustgesteld? Mijn 20 weken echo was perfect! Alles erop en eraan, het zag er picobello uit. Kleine was erg bewegelijk en werkte niet echt mee. Handjes voor zijn gezicht en voor zijn hartje maar uiteindelijk alles gecontroleerd. Placenta ligt wel heel dicht bij de uitgang. Bij de 32 weken echo gaan ze het weer controleren. Over 5 weken weer een groeiecho. Nog een keer laten kijken naar het geslacht, nog steeds een kleine knul. Durf nu wel meer blauwe spulletjes aan te schaffen. Wat de naam betreft: wij hebben ook al langer dan 2 jaar jongens en meisjesnamen op een papiertje. Daar kon ik af en toe lekker bij wegdromen. Maar ik snuffel nog steeds rond, voor nu hebben we 2 favoriete jongensnamen.
Leetje: fijn zeg dat de echo goed was! De kans op een mk is nu erg klein. Heb je er zelf ook wat vertrouwen in nu? Adria: heerlijk een goede 20 weken echo. Alles gewoon goed! Schattig dat het jochie zo druk bezig was! Ik heb zelf ook wel vertrouwen dat het goed komt al blijft het wankel want als het erg stil in in de buik dan raak ik toch snel bezorgd. 20 weken echo blijft spannend. Elsa: mijn nachtmerries zijn weg ja. Mijn honger ook trouwens hoor. Ik eet net als voor de zwangerschap en ben al vrij dun... Ben nu 18 weken 5 dagen. Over anderhalve week de 20 weken echo.. Heel spannend.