Ik ben nu 13 weken zwanger. Sinds een week heb ik buikpijn. Mijn darmen zaten verstopt en ik ben aan de lactulose gegaan. Dit lijkt nu weer goed te gaan. Ik blijf echter een pijnlijke onderbuik houden. Vrijdag was ik bij de VK en die schonk er niet veel aandacht aan, dacht dat het mn darmen waren. Baarmoeder kon het niet zijn zei ze, want die zit met 13 weken pas een paar cm boven het schaambot. Zou het mn blaas kunnen zijn? Als ik op mn buik duw is het echt pijnlijk. Als je de afstand tussen navel en schaambot door tweeen deelt, dan is het de onderste helft. Moet ik hier toch niet iets mee?
Hallo, Heb je al een echo gehad? Zo ja dan hebben ze gezien of de zwangerschap op de juiste plek zit. Met buikpijn in het begin van de zwangerschap houden we altijd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in gedachten, als je echo hebt gehad kunnen we dit uitsluiten. Laat even bij je huisarts controleren of je geen blaasontsteking hebt. Dit kan namelijk buikpijn veroorzaken. En de klacht pijn bij het plassen ontbreekt in de zwangerschap. Is dit het niet zijn het inderdaad je darmen die uit je bekken omhoog geduwd worden en die moeten een nieuw plekje zoeken en dit kan gepaard gaan met buikpijn. Groetjes Ineke
Dank voor je reactie! Omdat ik nog maar 1 eileider heb, waarvan de kwaliteit dubieus is, heb ik met 6 weken al een echo gehad. Embryo zet op de goede plek gelukkig. Dat van die blaasontsteking is een goede! Had er zelf ook aan gedacht, maar heb geen pijn bij het plassen... Wist niet dat dat bij een zwangerschap vaak niet het geval is. Anders houden we het toch maar op darmen. Heb ook de nodige verklevingen in mn buikholte (ook tussen mn darmen) is bij laparoscopie vastgesteld, dus misschien is dat nog wel iets pijnlijker omdat die verklevingen niet zo flexibel zijn? Sorry, misschien maak ik me wel iets te veel zorgen. Maar we hebben al zo'n lange weg afgelegd...