Ik ben inmiddels meer dan twee weken overtijd en gister inwendig onderzoek door huisarts gehad, kan een zwangerschap niet bevestigen of uitsluiten. Dit onderzoek deed hij door met twee vingers inwendig en dan boven op mijn buik mijn baarmoeder te duwen, dit deed in tegenstelling tot een eerste keer (toen bleek ik niet zwanger) veel meer pijn, de spieren in mijn buik om mijn baarmoeder deden zeer! en ik kon savonds niet meer zitten van de pijn in onderrug. Deze pijn was net sinds een paar dagen weg, ik heb twee weken lang hier last van gehad. Kan dit een teken zijn dat mijn baarmoeder inderdaad aan t groeien is en daarom zo gevoelig is tijdens en na het inwendig onderzoek? Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog maar wil niet zo lang op een antwoord hiervan wachten.. maak me zorgen Mijn eisprong is rond 30 okt geweest, met ovu test gezien, ik test nu nog steeds nega, is er nog een mogelijkheid dat ik nu nog posi kan testen of is de hoop vervlogen? Liefs Linda
hoi Linda, als je test negatief is ben je helaas niet zwanger, als je eisprong rond 30 okt was had je nu echt positief moeten testen... Zo'n onderzoek kan de ene keer pijnlijker zijn dan de andere keer. Als je weer veel hevige pijn krijgt moet je contact opnemen met je huisarts, anders kun je wachten tot het bezoek aan de gynaecoloog. Mirjam
hai Miriam Bedankt voor je snelle antwoord, ik heb een foto in mijn album staan met de ovu test, maar weet dus niet 100 % zeker of ik toen een sprong heb gehad. Dit is wel de donkerste test die ik had rond die tijd. Helaas dat ik dan dus niet zwanger ben.. Wacht t gewoon af tot bezoek aan de gyn dat is 1 dec. Balen maar t is niet anders.... Nog even een vraag, is het niet zo dat ik dan evengoed al ongesteld had moeten zijn? De laatste fase na de eisprong is toch nooit veel langer dan 14 dagen? Hoe zit dat dan?
hoi Linda, we zien wel vaker dat als je graag zwanger wilt worden, of door het ontpillen of door stress, dat de cyclus veel langer kan duren, ook al heb je een eisprong gehad. Een speling van de natuur zeg maar. Soms kan het weken duren... hoop het niet voor je. Succes! Mirjam