last van knip eerste bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by makey, Dec 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Ik heb sinds een paar dagen last van de knip (een hele flinke) die bij de eerste bevalling is gezet ,het voelt schraal en pijnlijk (het is niet ontsoken ofzo iets) maar t is net of er druk op staat.

Ook krijg ik steeds meer last van mn bekkenbodemspier, als ik te lang moet staan lopen hert begint al na een uur of 1.5 en vooral met werken is het heel hinderlijk en vooral pijnlijk.
    Moet ik hier rekening mee gaan houden met werken etc?
    ik probeer regelmatig die spieren aan te spannen zodat ik ze een beetje train maar t helpt niet veel.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi makey,

DOor dat je baarmoeder zwaarder word (door je groeiende kindje) krijg je meer druk om je onderkantje waardoor je deze klachten kan krijgen. Niet gek als je bedenkt dat je al een kindje hebt,er is zoveel gebeurt daar beneden!
    Belangrijk is wel de oefeningen te blijven doen! VOORAL als je dadelijk weer bevallen bent! kijk hoe het gaat met eht werken, luister goed naar jelichaam indien het niet meer gaat is het verstandiger om minder te gaan werken. Wat ook wel eens helpt is ene corrigerend broekje aan doen, dat zit wat strakker waardoor het je meer steun geeft.

Imke

Share This Page