Zijn de testen van MatCare en ZwangerEnKids hetzelfde?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door merah, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zoveel testers hier, die moeten dat vast wel weten:

Ik zat te kijken naar de testen van zwanger en kids (wel erg goedkoop, zou dat wel goed zijn?) en van de buitenkant lijken ze identiek aan de MatCare testen die ik heb.
    Kan iemand zeggen of dit inderdaad dezelfde testen zijn?

2. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet weten. Ik heb die van Matcare nooit gebruikt. Wel die van Z&K en die doen het prima (ik vind ze beter dan die van sensitest). Ik heb net even op de Matcare site gekeken en ze hebben inderdaad wel dezelfde kleur. Het prijsverschil vind ik wel erg groot trouwens, dus of het dan echt dezelfde zijn vraag ik me af.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik ken alleen die van matcare.

maar die van zwanger en kids zijn gewoon goed betrouwbaar?

4. Ellen291982

ik zie op zwanger en kids alleen van die dipsticks staan bij zwangerschapstesten. bij matcare hebben ze er wel echt wat omheen zitten (cassette testen)

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik gebruik de ovulatietesten van MatCare (dipstrick), zo af en toe als ik een cyclus heb die niet gevolgd wordt met echo.
    Ze zijn erg goed. Heb voor de test nu die van zwangerenkids besteld. Maar ik vind dat altijd spannend om een ander merk te gaan gebruiken...
    Zwangerschapstesten weet ik niet, die gebruik ik amper...

6. Ellen291982

kam ik me goed voorstellen vandaar dat ik me afvroeg of die zwangerschaps testen ook betrouwbaar zijn. maar ik ga even een topic openen over de zwangerschapstesten.
    ik las net in een ander topic dat ze positief waren over de ovulatietesten van zwanger en kids

7. Regina78

Regina78 Lid

6 sep 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Merah,
    Ik zou het niet weten, maar je hebt die van zwanger en kids inmiddels besteld, lees ik? Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik gebruik al een tijdje die van Z&K en ben er tevreden mee. Die van Matcare zijn inderdaad wel wat prijziger.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vandaag Z&K testen binnengehad. Ik gelijk een ovu- en zw-test er tegenaan gegooid (ik ben niet zo testerig, maar mijn lichaam is een beetje de weg kwijt door de hormonen en ik heb geen idee waar ik zit).
    Wat opvalt is dat de zwangerschapstest mooi breed is, dat lijkt me goed af te lezen. Ze controle-streep was mooi breed en donker, zoals ie zou moeten zijn. De teststreep, of de plek waar die zou moeten zitten, wat mooi omo-wit. Geen vage lijntjes of schaduwen waardoor valse hoop gewekt zou kunnen worden. Ik vind ze er wel wat simpeler (lees:goedkoper) uitzien dan die van MatCare, maar dat wil niet zeggen dat ze niet goed zijn natuurlijk.

Wat betreft de ovu-testen: die zijn ongeveer net zo smal als die van Matcare. Wat opvalt is dat, bij mij althans, de controle-streep vrij licht blijft. Dat geeft dan weer een iets minder goed gevoel. Kijk, als een zwangerschapstest onterecht negatief is, dan is er geen man over boord. Een aantal dagen later zal die echt wel positief worden. Zwanger is zwanger.
    Maar een ovu-test: als deze onterecht negatief aangeeft, dan mis ik mijn behandeling (IUI), of deze maand mis ik mijn kans om spontaan zwanger te worden (hoe klein die kans ook is).
    Ik hoop dat ik gewoon te veel gedronken had en dat dit een uitzondering was.
    Want dan betaal ik maar een paas duppies meer... Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Goedkoop is (soms) duurkoop.

Maar om kort te gaan: Nee, de testen van MatCare en Z&K (dipstick) zijn niet dezelfde!

9. dolfijntje8

23 jul 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, het lijkt wel een verslagje van de consumentenbond;).

Ik herken je verhaal trouwens wel. Ik gebruik ook de testen van Zwanger en Kids en ik vond de controlestreep ook wat licht. Maar bij mij is de uitslag toch heel duidelijk als deze positief is. De zwangerschapstest is bij mij tot nu toe helaas wit gebleven, maar ook echt omo wit inderdaad. Ik heb nog nooit gedacht dat ik misschien wel een streepje zag:(.

Ik zal proberen mijn laatste positieve ovulatietest even te plaatsten hier.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dolfijntje, blij te zien dat deze testen idd toch goed af te lezen zijn als ze positief zijn. dat geeft een wat geruster gevoel.

Dat die zwangerschapstesten wit blijven vind ik echt een slechte zaak! Zullen we een klacht indienen ;)

11. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Een klacht??? Ik zou ze gelijk me een rechtzaak om de oren slaan joh ;)
    Wel fijn zo'n verslag.
    Ik doe zelf altijd een test testje :) om te kijken of de test mooi wit blijft en de test geen rare streepjes laat zien, waar ik me eventueel later door zit te verblijden terwijl het helemaal niets is.

Hoe gaat het met het ovu-testen meis?

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De volgende dag nog 1 geprobeerd. die was duidelijker, dus ik denk dat het ligt aan de concentratie van je urine.
    Deze maand test ik verder niet meer. Denk dat ik mn ei al heb gehad. Bovendien hebben we een sex-verbod van de gyn. Had door de hormonen te veel eitjes deze maand...

13. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Ja, sommige testen geven inderdaad afhankelijk van de samenstelling van je urine een lichtere controle streep.

Ik dacht ook al 7 eitjes en dan toch proberen hihhi :$ dat zou wat zijn, als het dan lukt dan ga je bij de 1 e denk ik heel erg schrikken ;)

Nou meis volgende maand geven ze je hopelijk een normale dosis en kan je gewoon weer verder met de behandeling.

Deel Deze Pagina