bekken ook te smal als dat van je moeder te smal was?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mie, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik had vandaag een echo bij de gyn. De gyn zei dat het er naar uit ziet dat de baby behoorlijk groot wordt. Hij groeit nu al meer dan hij eigenlijk zou moeten. Ze zei dat ik rekening moet houden met een keizersnede omdat ik ken mijn broer ook met een keizersnede geboren zijn. Mijn moeder haar bekken was te smal en ze zei dat dat erfelijk zou kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier waarschijnlijk wel. Mijn moeder is Indonesisch en het schijnt dat die sowieso al een wat smallere bekken hebben. De bevalling van mijn zus was langdradig en uiteindelijk is ze met de vaccuumpomp geboren.

En hier eigenlijk praktisch hetzelfde, ook met de vaccuumpomp en bleef ook nog een met haar schouder steken.

Uiteindelijk wel goed gekomen dus, maar bij de tweede extra in de gaten gehouden. Hij bleek iets kleiner te zijn en deze bevalling is gelukkig goed verlopen.

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Bedankt voor je reactie! Maar jij en je zus zijn dus ondanks een smal bekken tot gewoon natuurlijk (met beetje hulp van de vacuumpomp) kunnen bevallen?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee. twee vriendinnen van mij zijn met ks gekomen omdat hun moeders een te smal bekken hadden (het gaat niet om zusjes) zij zijn beiden normaal en probleemloos bevallen.

dus kan wel maar hoeft niet! als je bekken echt te smal zijn merk je dat wel omdat bijv. je kindje niet gaat indalen of de gyn het wel in de gaten houdt. maar het hoeft dus niet!

5. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Thx Marieke! Je reactie geeft me nog een sprankeltje hoop :D Ik hoop er zo hard op!

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dit klopt niet altijd. Ik heb een veel te smal bekken, echter mijn zoontje was wel ingedaald volgens de vk (of de vk moet het al fout hebben gehad). Mijn dochter was niet volledig ingedaald, haar hoofdje was nog te bewegen in mijn bekken.

@ Ts, het kan erfelijk zijn, maar hoeft niet. Mij werd ook direct gevraagd of mij moeder of oma een smal bekken hebben, omdat ik het heb. Echter hebben zij dat beiden niet.
    Ik ben, helaas, niet via de normale weg kunnen bevallen.

Deel Deze Pagina