Hoi mama's en mama's to be! Waar zal ik beginnen, in mei 2011 heb ik een miskraam gehad, helaas mocht het niet zo zijn. Mijn menstruatie bleef in juni uit, in juli kwam ook niks, ik dacht nouja beleven we wel eens vaker dat ik zomaar overspring. ( komt waarschijnelijk door mijn schildklierafwijking) Ongeveer 15 juli doe ik een test, licht streepje. Oke ik ben weer zwanger, dolgelukkig maar in afwachting. Een week later doe ik weer een test, het streepje was overduidelijk donker! Eind juli doe ik een test van clear blue, zo eentje die je een indicatie geeft van hoelang. Die stond op 3+. Dus ik kijken op de bijsluiter, dat betekende dat ik meer dan 5 week zwanger ben. Wow ongelofelijk! Ondertussen heb ik steeds meer kwaaltjes lekker vermoeiend, hormonen gieren me door mijn lijf. En natuurlijk het misselijk zijn en tegelijk honger hebben, daar snapte ik niks van. S'ochtends heb ik nergens geen last van, nee het is vooral s'avonds. Af en toe paar steekjes onder in mijn buik, het voelt als groeipijn, mijn vriend hoeft maar naar mijn borsten te kijken en ze doen pijn. Gelukkig ben ik nu ook geen bloed verloren geen druppel. Maar waarom voel ik me dan zo onzeker? komt het door de hormonen of? Ik bedoel ik ben zwanger en daar hoor ik toch van te genieten? hebben hier meerdere aanstaande mama's last van? Ik heb overigens nog geen echo gehad, die krijg ik dinsdag. Liefs
gefliciteerd in ieder geval, ik denk dat die onzekerheid komt vanuit het feit dat het de vorige keer erg vervelend voor je is afgelopen en dat je ergens bewust of onbewust toch bang bent het weer te verliezen, maar meid probeer de goeie hoop erin te houden als je 1 ding beter kan vermijden is dat stress dus hop lekker op de bank gaan liggen en zoveel mogelijk positieve dagdroompjes houden over je wondertje, en over die krampjes dat kan heel normaal zijn dat is waarschijnlijk gewoon de pijn van het groeien van de baarmoeder, en ikzelf heb ook last van kwaaltjes ik kan nauwelijks eten want het komt er gelijk weer uit dus ik bouw het rustig op en ik ben ook pas 3/4 weken zwanger van de 2e, nou succes en doe het rustig aan
ik weet wel zeker dat de onzekerheid komt door je MK, ik herken het namelijk wel, ik ben nu precies een jaar na me MK opnieuw zwanger,ik heb wel veel meer klachten,maar zal blij zijn als de eerste echo is geweest. stressen in ontzettend slecht dus probeer te genieten en idd lekker te dagdromen over je toekomistige hummel en natuurlijk van harte gefeliciteerd
Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren. Mijn vriend zegt ook, ik heb een veel betere gevoel bij dit kindje, en deze houden we. En natuurlijk komt mijn onzekerheid door dat de vorige keer fout is gegaan. De vorige was al mee dan welkom, maar dit kindje och jeetje die is zo gewenst. Niet alleen door ons maar ook door de opa's en oma's. Ik ga maar eens een poging doen tot dagdromen, en de stress vermijden. Ik ben nu zwanger en daar ga ik maar es van genieten.
Hee Corina, Ik heb precies hetzelfde als jou. Heb in juni een mk gehad en voelde me al een paar dagen niet goed. Heb 3 testen gedaan en overduidelijk positief! 1,5 week had ik een test gedaan en die was negatief. Dus ben waarschijnlijk iets van 3 a 4 weken zwanger. Ik kan het maar niet geloven vooral omdat we voor onze eerste zwangerschap flink wat hebben geklust. Blij kon ik nog niet zijn wordt met de dag onzekerder. Hopen dat het nu wel goed gaat! Liefs,zomerrr
Ook ik begrijp je gevoel... Heb ik april een miskraam gehad... En toch is er een stemmetje in mijn hoofd die zegt: het is goed! En dat had ik bij de zwangerschap die eindigde met een miskraam niet... Succes bij je echo!
Die stemmetje hoor ik ook, en de vorige x voelde ik dat het niet goed zat echt heel apart.. Dankjewel!
Vanmiddag naar de gyneacoloog geweest. Hoop zenuwen natuurlijk werd ik gelukkig gerustgesteld. Eerste wat ik zag wat een kloppend hartje ik was zo dolgelukkig. Toen zag ik uhhh beeb is al vrij groot, ja zei ze dat klopt. Mijn vriend vroeg hoe oud het al was. Wat bleek 11,4 weekjes. Nu komt het mooiste, 4 juni hadden we de laatste controle en weer groenlicht om te klussen. haha en 5 dagen later was de bevruchting. Beebje bewoog heerlijk, lekkere druktemaker, daarnaast voor het eerst het hartje gehoord, heel erg bijzonder. Stiekem zwaaide hij/zij al naar pap en mam... Zo lief! De gyneacoloog wou dat ik nu eindelijk es ging genieten van mijn zwangerschap dus dat ga ik maar eens voorzichtig doen!
@Corina1985; wat ontzettend fijn! Wat een mooi verhaal.. Fijn dat je nu al bijna bij de 12 weken zit, scheelt een hoop onzekerheid en ongerustheid bij je denk ik of niet?? Jij bent dan 1 maart uitgerekend??? Ik ben 2 maart uitgerekend.... Ik wens je een fijne zwangerschap toe!
Oh wat fijn zeg!! Gefeliciteerd!!! En gewoon al meteen over de crisis weken heen dat is toch een heerlijk gevoel! Vooral omdat je eroverin zat En voorzichtig genieten?? Waarom? Gewoon volop genieten!!!! En lekker gaan vertellen als je dat nog niet gedaan had
Hoi allemaal, @ Corina; gefeliciteerd met je zwangerschap! En heerlijk om te horen dat je al zo ver bent. Ik heb ook een miskraam gehad in Juli. En nu in de volgende ronde ben ik zwanger! Tenminste dit geeft de test aan. Maar zoals jij ook aangaf was je erg onzeker. Dat heb ik dus ook. Ik ben nog heel kort zwanger 2-3 weken. En ik heb twee hele heldere testen gehad (van kruidvat) en ga zaterdag voor de zekerheid de clear blue test doen. Maar ik vroeg mij af of je ook een positieve test kan hebben omdat je de vorige maand een miskraam hebt gehad? Weet iemand dit? Groetjes Milouu
@ Milou; Heb jij tussendoor bloed geprikt om te kijken of je HCG was gedaald? Is het vruchtzakje er bij jou spontaan uitgekomen?? Het kan zijn dat er nog wat HCG in je lichaam zit.. Vaak ben je wel erg vruchtbaar na een MK. Ikzelf heb testen van kv 2 voor 5 gedaan en die vond ik het beste. Ik deed een clear bleu digital en die gaf aan dat ik niet zwanger was.. Ik was toen 2/3 weken.... Ik zou naar de HA gaan en een bloedtest vragen. Middels een bloedtest kunnen ze zien of het om een nieuwe zwangerschap gaat of niet. Je kunt natuurlijk ook je VK bellen en om een echo vragen, dan weet je het ook.. Dan moet er iets groeien ook al is het nog heeel klein! Succes!! En ik hoor het graag van je!
Hey meis, Alleerst hartelijk gefeliciteerd! Ik begrijp je ongerustheid volkomen. Zelfs als je geen miskraam hebt gehad is het een onzekere periode. Laat staan als je de ervaring hebt met een miskraam. Ik geloof dat hoe verder je in je zwangerschap komt hoe zekerder je je gaat voelen. Het komt goed! Ja, die borsten kunnen behoorlijk pijn doen en de vermoeidheid is ook niet normaal. Ik heb inmiddels van beide geen last meer ...
Hoi Mayke, Ik heb tussendoor geen bloed geprikt. Ik heb inderdaad de gedachte gehad dat het wellicht nog iets te maken heeft met de vorige keer. Maar daarentegen ben ik zeer regelmatig ongesteld en klopt het nu wel zoals ik het altijd al had. Ik ga zondag nog een clear blue test doen en mocht die positief of negatief zijn, dan doe ik inderdaad zo'n bloedtest wat jij aangeeft. Bedankt voor je reactie! Groetjes Milouu
Sorry voor de late reactie, ik was even er tussen uit met vriendlief lekker genoten en ons zwangerschap gevierd. En idd nu zit ik in de 12 weken, en heb ik de meeste risicovolle periode gehad. Ik moet echt zeggen: gelukkig! Ik ben namelijk een stress kip eerste klas. Ik voel me prima, wel nog alle kwaaltjes het overgeven word gelukkig minder.... @ milou, het kan heel goed een nieuwe zwangerschap zijn. Alles is mogelijk ik doe het 5 dagen na controle en 9 juni was de nieuwe bevruchting. Heb je al weer positief getest? ik duim voor je! @ mayke, Ja 1 maart! Haha ik lach me dood als we beide liggen te puffen en te persen! Ik wens je uiteraard ook een heerlijke zwangerschap toe.
@ Corina wat een herkenbaar verhaal.Alleen wist ik het eerder. Op 25 mei een miskraam gehad en op 11 juni bevruchting. Inmiddels dus ook 12 weken en 3x een mooie echo gehad maar wel heel onzekere weken. Wat superfijn dat die bij jou er zo een beetje tussendoor zijn geglipt dan kan je nu gelijk lekker gaan genieten!! Gefeliciteerd