beste verloskundigen, Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger van de 2e i.u.i behandeling. Afgelopen zaterdag kregen we het nieuws dat mijn schoonzusje 5 weken zwanger is. Dit viel op de een of andere manier verkeerd bij mij. Ik was eerder boos/teleur gesteld dan blij. De dag erna (5wk&5dgn) werd ik wakker met het gevoel dat ik niet meer zwanger ben. Eerst had ik af en toe krampjes/steekjes en dat is sinds zondag ook veranderd. Ik heb nu lichte menstruatie krampen en vandaag en gister 1x met afvegen een beetje licht bruine afscheiding. Ik heb gebeld en ze geven aan dat hun daar niet zo van schrikken en dat het oud bloed kan zijn. ik voel me nog steeds niet zwanger en ben bang dat ik een miskraam krijg. De zwangerschaps testen zijn ook allemaal even positief!!! Maar toch geloof ik er niet in. Wat denken jullie? Wat moet ik doen? Ik probeer positief te bijven.
Hallo, Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam. Bruin bloedverlies wil niet zeggen dat het mis is, dit is oud bloed en zien we heel vaak tijdens de zwangerschap. Dat kan komen doordat er een vaatje kapot is gegaan in de baarmoedermond, dat vaatje kan kapot gaan door tillen, hoesten, moeizame ontlasting, gemeenschap e.d. Ook krampen horen bij zwanger zijn dit komt door het verplaatsen van de darmen en het groeien van de baarmoeder. Probeer te vertrouwen er is nu geen reden om te denken dat het niet goed is. Groetjes Ineke