Wat moet ik hiervan denken? Advies graag!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lieke84, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hi Ladies,

Momenteel snap ik even niks meer van mijn lijf. Zeven maanden geleden ben ik bevallen van mijn eerste kindje, sindsdien weet ik niet hoe mijn cyclus loopt.
    De eerste periode heb ik de Pil gebruikt, maar daar ben ik in augustus weer mee gestopt. ik geef overigens nog steeds borstvoeding. Vanwege de borstvoeding kan je cyclus even wegblijven, dat is niks vreemds, maar zou toch graag willen weten wat ik van het volgende moet denken.

Na de pilstop in augustus heb ik 8,9 en 10 september een bloeding gehad. Maar kort dus en ook niet heel veel. Vervolgens in oktober niks, voor de zekerheid toen even getest, maar niet zwanger. Had ik ook niet verwacht. Nu tot maandagavond geen bloedverlies gehad. Maandag avond een beetje bruin slijm, na harde ontlasting (sorry voor details) een beetje rood. Die nacht helemaal niets. Volgende ochtend dacht ik dat het door zou zetten, maar na een beetje rood slijm (helder slijm met wat bloed erin) en paar druppels, helemaal niets. De rest van de dag, avond en nacht heel klein beetje gelig/ bruin slijm. Woensdag, wederom na ontlasting weer wat rood, die dag tweemaal. Het bloedverlies is dermate weinig dat ik het alleen merk bij toiletbezoek. Inlegkruisje is eigenlijk niet eens vies geworden. Sinds gisteravond niets meer, ook niet na ontlasting.

Mijn vraag, moet ik dit zien als een menstruatie, kan het iets anders zijn, en wat dan?

Hierbij heb ik de volgende klachten;
    - sneller geïrriteerd
    - gevoelige borsten
    - zeurend gevoel onderrug (niet de hele tijd)
    - bij vlagen misselijk, dinsdagavond zelfs overgegeven.
    - af en toe wat duizelig

Weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik moet..... iemand ideeëen?

Alvast bedankt voor een reactie!

2. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik stopt in mei met de pil, toen was me zoontje ruim 7 maanden. Ik geef ook bv. Het duurde een tot juli voor ik voor het eerst een cyclus had. Bv heeft hier uiteraard invloed op. Bijvoorbeeld het aantal voedingen per dag en of je nog nachtvoedingen geeft. Dat je cyclus van slag is, is dus niet gek. Het lijkt erop dat je menstruatie niet door wilt zetten. Het bloedverlies wat je tot nu toe had zou ik niet als mensturatie rekenen.

De klachten die je hebt kunnen horen bij een menstruatie en een zwangerschap. Ik zou voor de zekerheid even een testje doen.
    Spannend hoor!

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Misschien inderdaad toch maar een testje, al verwacht ik daar niet veel van.
    Voor mijn eerste zwangerschap had ik nooit klachten rond mijn menstruatie, behalve wat buikkramp op de eerste en soms tweede dag. Wellicht dat dat ook kan veranderen na het krijgen van een eerste kindje. vind het wat lastig niet te weten waar ik aan toe ben. Ben altijd een zeer regelmatige cyclus gewend, nu na zwangerschap en bevalling staat alles 'op zn kop'. Niet zo gek natuurlijk, maar wel lastig als je het niet gewend bent ;)

Gezien de bloedings in september had ik zoiets van, dan zal de boel nu wel weer op gang komen. Alhoewel ik nog borstvoeding geef, dat is nu echt te weinig om niet zwanger te kunnen raken. Ik geef nog 4 borstvoedingen per dag, soms een nachtvoeding. Ik had gelezen dat zodra je weer bloedverlies hebt gehad, ondanks borstvoeding, het zeker kan zijn dat je cyclus weer op gang is. We zijn nog niet bewust bezig voor een tweede kindje, maar ik gebruik nu ook geen anticonceptie meer.

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Oeh wat spannend, ik zou ook een testje doen, want zoals Bloeme zei het past bij een menstruatie maar ook bij een zwangerschap.

Trouwens dit mag je nog niet rekenen als je menstruatie hoor. Het is pas een menstruatie wanneer je redelijk veel helderrood bloed hebt. Wanneer je dit hebt is het de eerste dag van je menstruatie. Beetje roze vegen op wc papier, maar niks in een inlegkruisje is dat niet.

5. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Lastig is dat, he? Als je helemaal niet meer weet waar je aan toe bent. En het enige wat je kan doen is afwachten (en een testje doen, je weet maar nooit;)).

Toen ik stapte met de pil heb ik twee maanden gewacht op mijn eerste menstruatie (die anders was dan ik gewend was voor me zwangerschap). Maar daarna ben ik weer begonnen met de pil, dus daar heb je niet zoveel aan :p

Succes!

6. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hé Lieke,

Ik heb mijn zoontje 13 maanden borstvoeding gegeven, en ondanks het feit dat ik op het laatst maar een paar slokjes gaf, was het genoeg (bij mij) om mijn cyclus tegen te houden. Pas nadat ik drie maanden gestopt was, kwam het bij mij weer op gang. Maar ja, zoals eerder gezegd, het kan per vrouw verschillen en het enige wat je kan doen is wachten en/of testen... Succes hoor!

7. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Als je in aug. gestopt bent met de pil, dan is het bloedverlies in sept. een onttrekkingsbloeding neem ik aan, en dit telt dus niet als menstruatie.
    Bij mij heeft het een jaar geduurd _ toen ik stopte met kolven _ eer mijn cyclus weer op gang kwam (wel direct regelmatig, wat voor Meneer niet zo was). Of ik momenteel een eisprong heb, geen idee; op echo's zag men vocht in de baarmoeder maar ik bleek een infectie te hebben (dus vocht van de infectie waarschijnlijk).
    Bij borstvoedende vrouwen ligt de terugkeer van de cyclus trouwens gemiddeld op 1,5 jaar (nog later dan bij mij), zolang je borstvoeding geeft, ben je verminderd vruchtbaar, en voor sommige vrouwen is dit net het verschil tussen wel of geen volgend kindje.

Afgezien van deze hele boterham: op 7 maanden is wel erg vroeg om aan een nummer 2 te beginnen, je nummer 1 zal waarschijnlijk nog niet goed kunnen lopen als je nu zwanger blijkt te zijn, tegen dat 2 eraan komt. Niet handig bij wandelingetjes etc. tenzij je je jongste gaat dragen (en de andere dan in de buggy kan), maar niet iedereen mag/kan dragen.

Deel Deze Pagina