Mijn vorige zwangerschap is met ong 9 weken geeindigd (missed abortion, bij eerste echo met 9w5d, vrucht 8w5d)> Aangezien ik mijn bloedgroep niet meer wist, is deze na de echo getest. Uit het bloedonderzoek kwam dat ik A+ ben, maar dat ik verhoogde antistof B heb, als ik het me goed herinner. Ik heb het niet helemaal opgenomen, want was eigenlijk er niet zo mee bezig. Wel zei de vk dat ik bij een volgende zwschap dit zou moeten laten testen. Ik ben nu 8 weken zwanger, en heb net een (2de) echo gehad met kloppend hart en goed groeiende vrucht. Daar de 9 weken nu naderen, maak ik me toch nog steeds wel een beetje zorgen (of liever, ik vind het eng). Ik heb nog geen bloedonderzoek gehad (nog geen intake bij vk ook). Moet ik dit doen? Wat betekent dat antistof B? Is dit alleen iets belangrijks bij A-? Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
hoi fijn dat je zwangerschap nu goed gaat en dat je een mooie echo hebt gehad. Ik denk dat het slim is om nu bloed te gaan laten prikken. Die antistof B zegt me niet meteen iets, ik vraag me af of je het goed hebt verstaan? Ik zou me gewoon aanmelden bij de verloskundige en meteen een labformulier vragen. Mirjam