Kan ik zwanger zijn ondanks de bekende pms-symptomen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Semmie83, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Ik heb een vraag en ik hoop dat de zwangere dames onder ons me antwoord kunnen geven. Ik had een jaar lang een regelmatige cyclus, maar vorige maand duurde mijn cyclus ineens 4 dagen langer (38d). Deze maand ben ik opnieuw overtijd: ben nu op dag 43 en dus ruim een week overtijd. Ik heb al vanaf 7dpo (dus nu al 2 weken) last van pijnlijke borsten, die ik altijd heb voor mijn ms. Het wordt steeds erger (echt heel pijnlijk!) en sinds enkele dagen houd ik ook wat vocht vast op mn buik en in mn gezicht (meestal een halve kg ongeveer). Verder blijven andere pms-symptomen die ik normaal wel heb (zoals acne, vette huid, afscheiding) uit. Ik ben nooit zo lang overtijd, maar heb wel veel spanning gehad..

Mijn vraag is: denken jullie dat ik gezien de kenmerken zwanger kan zijn? Met name naar jullie ervaring mbt pijnlijke borsten, weinig afscheiding en het vocht vasthouden ben ik nieuwsgierig. Kan dat in het kader van hormoonwisselingen ook bij zwangerschap?

Misschien vragen jullie je af, waarom test ze niet gewoon? Dat ga ik morgen doen, maar ik ben zo bang voor de teleurstelling na meer dan een jaar proberen en een mk.. Alvast superbedankt voor de reactie!

2. Mimime

Mimime Niet meer actief

Het kan, uiteraard!
    Maar waarom morgen pas testen? Hou je plas op, haal een test en testen!
    Snap je angst, maar als je niet zwanger bent komt de teleurstellen uiteindelijk toch een keer, en de extra spanning nu van wachten en gissen is ook niet leuk!

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

En ja, de symptomen ken ik, maaaar dat is voor iedereen anders! Mijn PMS klachten veranderden ook nog wel eens, en ik maar denken dat ik zwanger was, tot ik het echt was! Je weet het dus nooit zeker zonder testje!

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Begrijpelijk, maar je moet gewoon testen hoor. Het kan idd zijn dat je zwanger bent, maar niemand kan je dat hier met zekerheid zeggen.

5. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Bedankt voor de reacties tot nu toe.. Ik ga morgenvroeg echt testen! ;) En ja, de teleurstelling zal toch heel groot zijn inmiddels. Moet vrijdag naar de huisarts en wordt anders waarschijnlijk doorverwezen..

En jullie gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

6. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Ik ben zwanger!!! Kan het echt nauwelijks geloven!

7. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Dikke proficiat!!!

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

9. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Gefeliciteerd!

10. ons wondertje

19 jun 2013
    77
    0
    0
    Gefeliciteerd! :)

Geniet ervan.

11. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Bedankt allemaal!!

12. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    Nog even door in dit topic...

Maar weer even t hele riedeltje:
    Vorige menstruatie was vrijdag middag 2 aug tot zaterdagmiddag. Een dag of 5 erna begon de vreselijke misselijkheid, vreselijk draaierig, en zere borsten. Rond vrijdag dd 16e zou mn ei zijn, maar die voelde ik woensdag(denk ik) dat maakt dat wat ik eerder dacht, namelijk misschien wel zwanger te zijn, niet waar kon zijn. Maar eigenlijk zijn de klachten niet verdwenen.
    Mn buik is opgeblazen, zit in de weg, mn borsten zijn groot en zwaar, ik ben misselijk totdat ik wat eet, maar eetlust heb ik niet. Rommelende darmen, plopjes in mn darmen. Ik ben continu warm, blozende wangen en moe!!!

Kortom, is dit nou pms? Begint dat echt al bijna direct na mn menstruatie tot de volgende?? En klachten na mn eisprong ken ik wel, maar allemaal niet zoals ik me nj voel....
    Mn komende menstruatie zou volgende week vrijdag moeten zijn.

13. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Heb je al een zwangerschapstest gedaan? Want als je maar een dag ms hebt, is dat niet wat weinig? Zoals ik je verhaal lees zou ik daar eerder aan denken. PMS begingt volgens mij vanaf de eisprong, maar dat zou je even moeten opzoeken. En of je die dag een eisprong hebt gehad dat weet je toch niet?

14. giosy

giosy Actief lid

31 okt 2011
    281
    0
    0
    NULL
    N-H
    Vorige week donderdag en die was negatiwd. Mi zou doe dan positief moeten zijn.... (bij mn eerste teste ik ook 4 x negatief maar weet niet meer hoever ik toen overtijd was)

Ik denk daarom dat het pms is. Vrijdag volgende week nod dus dan pas zekerheid. Maar ik voel me beroerd in mn buik en daarom twijfel ik zo ineens! Door die misselijkheid na mn korte menstruatie ben ik gaan nadenken. Ik heb vaker klachten tussen ei en menstruatie maar nooit zo ervoor!

15. Lon

Lon Lid

22 mrt 2013
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Symptomen waren HEEL herkenbaar, precies wat ik had totdat ik vorige week na 10 dagen overtijd eindelijk een test durfde te doen en ook zwanger bleek te zijn! Proficiat en geniet ervan!!

Deel Deze Pagina