Wanneer vertellen zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wvw, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Ik ben erg benieuwd wanneer jullie hebben verteld of willen gaan vertellen dat je zwanger bent?!
    Ik ben vandaag max 5 weken en 6 dagen zwanger. De vorige twee keren is het vroeg misgegaan en hebben we het nog niet verteld. As. dinsdag hebben we een eerste echo, erg spannend!!!
    Nu vind ik het wel fijn het nog lekker samen te beleven en ik wil sowieso eerst maar eens de echo afwachten..
    Ik heb in mijn hoofd het onze ouders te vertellen met 8 weken en de rest rond 12 weken.
    Echter is het natuurlijk volgende week kerst en dat lijkt ons beide ook wel een bijzonder moment om het met een cadeautje te vertellen...
    Lastig, lastig.. maar eerst maar eens afwachten hoe de echo is as. dinsdag en hoe verder gaat...

Aan wie vertelden jullie het als eerste? Ik vind het speciaal om het mijn ouders als eerste te vertellen en daarna zijn ouders. Mijn man vindt dat prima. Echter zijn we dit jaar toevallig eerste kerstdag bij zijn ouders en tweede bij de mijne.. Als het tot nu toe allemaal goed is, kunnen we ook nog op oudejaarsdag bij onze ouders langsgaan..

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wij vertellen het eerste kerstdag aan ouders en schoonmoeder met vriend :)
    Ben dan 10+2

Wij hebben er bewust voor gekozen om beide aanstaanden opa's en oma's het tegelijk te vertellen omdat ik niet vind dat de ene er eerder recht op heeft om het te weten dan de ander.
    Om gezeur te voorkomen dus ;)

Wij hebben ze uitgenodigd voor een kerstborrel haha.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    10 weken. mijn schoonouders hebben we het wel vrijwel meteen verteld, gezien ze net een enorm rotnieuws gekregen hebben en wilden toch even wat positiefs laten horen

4. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Hihi wat leuk zeg Beeb:) Is ook wat voor te zeggen hoor zo samen, ook aan gedacht. Alleen vind moment apart wel fijn..
    Jullie hebben ook bewust nog 'gewacht' met vertellen?

5. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Dat is idd dan ook een speciaal moment om het te vertellen met extra waarde zeg maar..
    En ook dus tot 10 weken gewacht.. ik vind het ook ergens wel fijn het nog lekker voor ons samen te houden en samen te genieten en af te wachten die eerste weken. Maar vind kerst wel een mooi moment en hoop dat het niet opvalt

6. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Wij hebben het onze ouders heel vroeg verteld. De dag dat we positief testen haha, maar was meer mocht er iets mis gaan met de zwangerschap en mijn man zou weer aan het varen zijn dat ik toch steun bij iemand had.

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Volgende week donderdag vertellen we t.. Ben dan dik 8 weken...
    Is vroeg, maar wel mooi kerst kado...

8. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Mijn ouders en schoonouders,wisten het van het moment dat wij het wisten, mijn grootouders gaan we het met kerst al vertellen..
    Langs de ene kant zou ik het liever vertellen als we,de 12weken echo hebben gehad, maar de feestdagen zijn zo'n mooi moment om het aan iedereen te vertellen... Dus ja, dan vertellen we het maar iets vroeger aan heel de familie...:)

9. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik heb het ook gelijk aan ouders verteld, de rest rond 12 weken.

10. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    eigenlijk hebben wij heel bewust alleen onze ouders iets verteld zodra ik de Clearblue in mijn hadden had met 2-3 weken erop :)

Daarna hebben we gewacht tot ongeveer 8 weken zwangerschap om onze broers+vrouwen het te vertellen.

De rest van de 'wereld' mocht het weten vanaf mijn termijnecho, dus rond 12 weken. Toen hebben we het gewoon op Facebook gezet ;)

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja wij hebben bewust gewacht.
    We vinden het met kerst vertellen heel speciaal en we wilden eerst gewoon samen genieten :)

En eigenlijk is het ook wel erg leuk om gelijk een mooie echofoto te kunnen laten zien.

12. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Wij willen het ook met kerst vertellen. Wij hebben volgende week woensdag de eerste echo en dan ben ik ongeveer 6 weken zwanger ( weet het niet precies doordat ik mijn cyclus nog niet wist) en dan hopen we het hartje te zien kloppen maar vooral op een goede echo. We willen dan met een smoes van de laatste kerstinkopen proberen om de kinderen even bij so te laten. Als we dan terug zijn willen we door middel van een kerstcadeautje het vertellen.

We willen het hun eerst vertellen want 2e kerstdag zijn we bij hun met zwager en schoonzus en weet niet hoe ze reageren op de derde zwangerschap van ons. En heb geen zin dat de stemming slecht is dan. Mijn ouders en zwager en zus vertellen we het ook door middel van een kerstcadeautje op eerste kerstdag en zwager en schoonzus willen het het ook met een kerstcadeautje vertellen maar voor we naar schoonouders gaan. Dus ben benieuwd. Hoop dat we positieve reacties gaan krijgen maar ga er niet vanuit.

13. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Leuk en spannend woensdag eerste echo en dan vertellen:) hoop voor jullie op goede reacties! Waarom verwacht je mindere reacties?

Wij hebbn as di eerste echo en ik ben dan max 6 weken en 3 dagen

14. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Omdat het onze derde kindje dan is. En met deze tijd dat alles duurder word. Denk ik dat ze het niet zo heel verstandig zullen vinden. Ik heb al eens gezegd dat ik miss nog wel een kindje zou willen. Dit niet tegen mijn so maar toch en kreeg niet zoveel positieve reacties. Want we hebben een jongen en een meid en ze zijn beide gezond en het leven is al zo duur enz enz. Maar we gaan het zien. Wij moeten de kinderen opvoeden en niet anderen maar toch blijft het spannend hoe ze zullen reageren.

15. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

27 jun 2014
    391
    0
    16
    Ouders verteld met 6 weken 5 dagen.
    Broers vertellen we het kerstavond.
    Beste vrienden met oud op nieuw (puur voor mijn niet-aan-de-wijn uit te leggen).
    En de rest van de wereld (facebook) na de 2e echo, waar ik dan 9 weken ben. Ook nog vroeg, maar ik kan niet meer tegen dat liegen.

16. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hoe was je echo?

17. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Hai Liesje, afg dinsdag hebben we de inwendige echo gehad. Gelukkig al zo snel want de echo was om 1615 en die middag ging ik rond 12.00 uur naar de wc en uit het niets een hele veeg rood bloed! Gelukkig werkte ik een halve dag, dus even snel wat afgemaakt en naar huis gegaan. Daarna nog beetje bruinig. Ik ben sinds zaterdag verkouden dus dacht zou het weer mis zijn, zou het van niezen, snuiten, hoesten zijn..
    De verloskundige zei al gelijk dat je bij mijn termijn waarschijnlijk niet zoveel kan zien en dan nog niets weet. Ik was max 6 weken en 3 dagen. Bij echo bleek ik qua meting 6 weken en een dag. Voor het eerst zag ik bij mezelf mijn baarmoeder met een mooie vruchtzak erin. Ergens onderin zg je iets zitten, maar nog niet goed genoeg om hartactie te kunnen zien.. Volgende week di weer terug.
    Alleen gisteren ook bruin, heel donkerbruin, maar tussendoor ook weer keer rood bloed gehad!!! En af en toe licht menstruatiegevoel en onderrugpijn :( :( :(. Zo bang en voor het eerst kijk ik helemaal niet uit naar de kerst enzo. Al paar keer gehuild. Vk gebeld en die zei logischerwijs dat het afwachten is..

18. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Jeetje spannend duim voor je op een mooie echo.
    Echt genieten kan je niet zo nee

19. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Dankje wel Liesje! Ja kwam net beneden en mijn man (net als we elk jaar doen) tafel leuk gedekt met lekkere dingen en kerstmuziek op, hondje erbij. Moest ervan huilen, omdat nu zo anders is.. Maar nu gezellig aan het eten. Fijne kerst!!!

20. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Had net een hard gekookt eitje die ik naar vis vond smaken, ging bijna over mijn nek. Zegt dat nog iets?:p nou ja kan, maar hoeft niet

Deel Deze Pagina