Gevoel dat er een miskraam aankomt

Discussion in 'Miskraam' started by Melkan, Apr 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melkan

Melkan Lid

Feb 13, 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik ben 7 weken en afgelopen drie weken enorm misselijk geweest en me echt zwanger gevoeld. Vanaf gisteravond opeens niet meer misselijk en voel me ook niet echt meer zwanger, heel abrupt..

Vanochtend had ik een centimeter slijm met bruin bloed op wc papier bij afvegen. De echo duurt nog weken en ik heb geen zin om een inwendige echo in de medische molen te ondergaan. Of is het verstandig om wel te bellen?

Vorige zwangerschappen heb ik dit niet gehad en iedere dag van de 40wk zwanger gevoeld. Zal ik bellen voor een uitwendige echo bij de vk of gewoon afwachten?

2. Saare

Saare Actief lid

Apr 9, 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hier helaas geen verhaal wat je positief gaat stemmen. Bij mij was van de een op de andere dag mijn eetlust weg. Ik was al bijna 9 weken, en deed die eerste paar weken niks anders dan eten. Vooral cakes en taart. Weet nog goed dat het een keer donderdagochtend was en ik dit totaal niet meer had. Ik wilde alleen water drinken, dronk echt alleen water. Die vrijdagochtend erop verloor ik echt een heel klein mini bruinige afscheiding. Was echt zo minimaal. Maar toen wist ik dat t klaar was. Ik had dat bij vorige zwangerschappen ook nooit.
    Ik heb wel om een echo gevraagd, dat stond dan begin volgende week gepland. Toen is idd gebleken is overleden een paar dagen terug (echt de dag dat m'n eetlust zo verdwenen was). Miskraam heeft daarna nog twee weken op zich laten wachten.
    Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, want ik lees meer verhalen dat het wel goed gaat dan dat het niet goed gaat. Houd alleen wel rekening met het ergste scenario, dan kan t uiteindelijk alleen maar meevallen. Sterkte!
    En oh ja, gevoelige borsten zijn pas verdwenen toen het allerlaatste stukje restweefsel mijn lichaam uit was.

3. Saare

Saare Actief lid

Apr 9, 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een inwendige echo gehad en heb hier echt helemaal niks van gevoeld. Deed echt geen pijn. En dit terwijl ik altijd panisch ben voor dit soort dingen. Ik zou wel bellen als ik jou was.

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou even bellen, wellicht mag je komen voor een echo.

Die inwendige echo's vallen heel erg mee en daarnaast heb je wellicht zekerheid over hoe/wat precies.

5. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Ik zou toch vragen of je eerder een echo kan krijgen, al die zorgen is ook niet goed. En aangeven dat je angstig bent voor inwendige echo, misschien dat ze het eerst uitwendig kunnen proberen, lukte bij mij met 7wk wel.
    Ik weet niet of je al wel eens een inwendige echo hebt gehad, maar het idee is denk ik vervelender dan het ondergaan (ik heb er al heel veel gehad, het went). Als je op de traditionele manier zwanger bent geworden, dan is de echo staaf een piece of cake :p En je wil toch weten wat er aan de hand is, dus ff 5 minuten doorbijten (of eigenlijk diep in- en uitademen) en dan ben je er vanaf. Ik zou iig niet zo in de onzekerheid blijven zitten. Succes en sterkte!

6. vlinder257

Mar 1, 2016
    80
    14
    8
    Ik begrijp je angst maar zwangerschapssymtomen komen en gaan.

Ik werd een aantal weken geleden wakker en opeens deden mn borsten geen pijn meer en toen ik naar de wc ging had ik bruinverlies. Ik was helemaal in paniek natuurlijk en ging er van uit dat het niet goed zat. Ik mocht toen gelukkig eerder komen voor een echo en we zagen een kloppend hartje.

Maar hiervoor ik heb ik een missed abortion gehad en op de een of andere dag deden mn borsten geen pijn meer maar was nog wel misselijk. Had verder geen bloedverlies. Bij de echo kreeg ik te horen dat t was gestopt met groeien na 6 weken.

Bij mij moesten ze de eerste keer inwendig kijken en het valt reuze mee het doet absoluut geen pijn en je hebt dan ook gelijk duidelijkheid. De heletijd in onzekerheid zitten is ook niks.

7. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

Sep 13, 2013
    1,100
    197
    63
    Female
    Waarom wil je geen inwendige echo? Heb er hier zoveel gehad, doet echt geen zeer! Liever nu weten als het fout zit dan over een poosje toch?

8. Melkan

Melkan Lid

Feb 13, 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! Misschien dat ik morgenochtend toch even bel, alhoewel ik mij alweer een beetje misselijker voel.. Ik heb nog wel wat slijm met bruinige gloed gehad net, een paar centimeter weer. Ik voel verder geen krampen. Ik ben over de 30 dus misschien lees ik te veel verhalen over miskramen na 35 die zo toenemen.

9. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik zag ook op tegen de inwendige echo, stelde uiteindelijk niks voor. Had er nog nooit een gehad. Bleek ook MA te zijn. Bij tweede echo bij gynaecoloog was ik 'de schaamte' al voorbij. Ik zou zeker even bellen. Sterkte ermee

10. Melkan

Melkan Lid

Feb 13, 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb een foto gemaakt voor de verloskundige, zo ziet het eruit..

Attached Files:

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik heb bij mijn laatste zwangerschap met 7 weken en 9 weken bruinverlies gehad en alles was goed met de beeb. Mocht ook meteen langskomen voor een echo, bij 7 weken deden ze inwendig in het ziekenhuis bij 9 weken uitwendig. De Gyn gaf aan dat doordat in de bm uitrekt, de plooitjes in de wand strak komen te staan en er kan dan wat oud bloed vrijkomen daaruit. Vandaar dat het bruinig van kleur is. Mij is toen ook beide keren verteld dat bruin bloed niet alarmerend is, wordt het echter vers rood bloed dan wel.
    Ik heb echt super veel inwendige echo's gehad en je voelt er echt niks van meid. De onzekerheid waar je nu in zit is in ieder geval vele malen vervelender.

12. loveexx

loveexx Fanatiek lid

Aug 4, 2014
    1,254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Bloedverlies zei bij mij heel weinig. Waarschijnlijk had ik iets te enthousiast getild en was er een adertje geknapt.. op de echo was er gewoon een bewegelijk babytje met knipperlichtje ;)
    toen bij 10 weken mijn symptomen verdwenen bleek het inderdaad om een missed abortion te gaan..

Het loopt vaker goed af dan fout maar kan me goed voorstellen dat je onzeker bent. Een inwendige echo stelt echt niks voor, de eerste keer dat ik zo'n echo kreeg legde de verloskundige een stuk papier (wat ook op de stoel ligt) over mijn benen. Voel je je toch iets minder naakt. :)

13. Kikkertje88

Jan 9, 2014
    94
    0
    0
    Dit stukje viel me vooral op. Helaas geen succesverhaal voor je. Begon bij mij met paar drupjes bloedverlies en plots, out of nowhere, voelde ik me niet meer zwanger. Het omgekeerde gevoel als wanneer je voelt dat t raak is zeg maar. Probeerde ook verklaringen te zoeken voor het gevoel, en 2 a 3 dagen later werd het toch een miskraam.

Uiteraard hoop ik voor jou dat het toch anders uitpakt!

14. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Ik zou zeker bellen voor een echo. Ik heb al tig inwendige echo's gehad, niets aan de hand hoor!

15. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    bruin bloed is altijd ok, is mij verteld en was ook zo hier. succes, blijft eng zoiets

16. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland

Echt niet.
    Bij mij was het een teken van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

17. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    dat is wel heel naar :(

18. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

May 22, 2013
    1,121
    398
    83
    Bruin bloed is niet altijd oké Beckje...
    Mijn miskraam begon zo en ook wat je zeg van de een op andere dag waren de symptomen weg..
    Helaas geen positief verhaal dus hopelijk voor jou valt het mee en is het loos alarm! Heb je al gebeld om een echo?

19. naatasja

naatasja Fanatiek lid

Jan 17, 2012
    1,003
    71
    48
    Enschede
    Bij mij begon het ook zo.. Helaas na een week bruin/roze/rood mis gegaan.. Hoop op het beste voor je, weet je al meer?

20. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

Jul 3, 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Drie miskramen gehad en alledrie begonnen met bruin bloed, zegt dus niets. En nooit 1 kramp gehad (behalve bij het opwekken met cytotec). Een inwendige echo stelt echt niets voor en doet geen pijn. Persoonlijk zou ik de verloskundige bellen en kijken of je een echo kunt krijgen, in onzekerheid zitten lijkt mij toch niet echt prettig voor je gemoedsrust. Als het niet goed is kun je kijken wat jullie verder willen gaan doen en als alles goed is, maak je je ook veel minder druk!
    Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed is!

Share This Page