Zwanger na miskraam...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamaatje83, 23 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatje83

2 mei 2011
    24
    2
    3
    hallo allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Afgelopen april een miskraam gehad.
    Nu vanmiddag een positieve test!
    Maar potverdorie wat voelt het spannend zeg, ik ben zo bang om blij te zijn!
    Was vandaag net te laat om de verloskundige te bellen dus dat doen we maandag maar meteen.

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Gefeliciteerd!

Begrijp je heel goed dat, dat spannend is. Probeer toch vertrouwen te houden en een fantaseer alvast lekker over hoe het gaat zijn. Kom je vast vanzelf in de flow :thumup:

3. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Gefeliciteerd! Ik vond het ook enorm spannend na mn miskraam! Maar alles is goed gegaan, vooral aan de leuke dingen denken en baby spulletjes kopen :)

4. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Gefeliciteerd!! Kan me helemaal voorstellen hoe spannend het voor je moet zijn. Hier wat helpende gedachten:
    - het gaat bij veel meer mensen goed dan mis
    - je hebt er geen controle over
    - of je nou nu geniet of continu stresst dat maakt dus niet uit: als t goed zit zit t goed en als t mis gaat gaat t mis
    - als t echt misgaat zul je dan wel verdrietig en gespannen zijn, dus dat hoeft nog niet nu
    - je er niet 100% blij en positief over voelen lijkt me meer dan normaal als je zoiets hebt meegemaakt. Dat gevoel mag er ook zijn (maar betekent niks)

Kortom: voor nu zit t goed! Lekker mindfull ;)

5. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Ik zot precies in hetzelfde schuitje. Hiervoor 2x een miskraam gehad en durf nog steeds niet blij te zijn ondanks de goede echo gisteren. Maar je hebt het echt niet in de hand dus ben bang dat we de komende weken moeten doorbijten en vooral praten met de vk. Die van mij heeft extra echo's geregeld enz. Heb er al 2 gehad en ben pas 7+4 weken. En kan als ik wil iedere week (spreekuur) terecht op de praktijk voor een echo. Dat geeft wel een hoop rust moet ik zeggen.

6. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.170
    1.340
    113
    Ik was direct zwanger na een vroege miskraam (5weken). Deze zwangerschap heb ik in het begin veel bloedverlies gehad. Later bleek dat om een onschuldige poliep bij de bbm ging maar tot dit eindelijk ontdekt werd (met 10 weken) kon ik het niet echt 'accepteren' dat ik zwanger was. De heftige bloedingen hebben tot 4 maanden aangehouden. Met 13 weken heb ik voor mezelf besloten gewoon te genieten ondanks de angst/zorgen. Want;

1- het gaat vaker goed dan niet
    2- als het niet goed gaat mag ik verdrietig zijn maar nu mag ik genieten
    3- er is helemaal niks dat ik aan de situatie kan veranderen dan kan ik beter genieten of iig niet voortdurend in angst leven
    4- dit kindje verdient ook de blijdschap die ik bij zijn broer had.

Was niet altijd makkelijk maar uiteindelijk is het me toch gelukt om te genieten. Zeker toen de schopjes begonnen. Al kijk ik dit keer veel meer uit naar de bevalling dan bij mn oudste.

Deel Deze Pagina