Zwanger na miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Evalovesbooks, 10 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evalovesbooks

    10 jul 2020
    35
    12
    8
    Vrouw
    Ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben. Maar ik durf niet blij te zijn. Begin dit jaar na 5 weken een miskraam gehad. En ik ben nu eigenlijk vooral bang in plaats van blij. Zo bang dat t weer mis gaat. Al had ik wel de eerste keer geen klachten en nu wel. Dus ergens is er toch die hoop...
    Ik heb nu last van maagzuur, moe, noet er ineens snachts uit om te plassen, was ook een paar dagen duizelig.. nog niet misselijk geweest.
     
  2. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Erg sneu van je eerdere miskraam en hoop dat je nu een plakkertje mag hebben.
     
  3. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Herkenbaar die angst, ik heb ook 2 vroege miskramen gehad het afgelopen half jaar en iedere keer op het toilet is het toch weer spannend.
    Wel zijn mijn testen en kwaaltjes nu een stuk duidelijker dan vorige keren, dus daar houd ik me maar aan vast :)
     
  4. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Ja zeker herkenbaar, ik denk voor iedereen die ooit een miskraam heeft gehad en daarna weer zwanger werd. Probeer positief te denken en vertrouwen te hebben in je lichaam. Als het toch weer fout gaat heb je er niks aan gehad dat je al die weken in angst hebt geleefd, het doet daardoor niet minder pijn.

    En probeer je vast te houden aan het idee dat de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan. Deze gedachte heeft mij heel erg geholpen tijdens mijn huidige zwangerschap. En gefeliciteerd natuurlijk! :)
     
  5. Evalovesbooks

    10 jul 2020
    35
    12
    8
    Vrouw
    Dankjewel. Dat is wel een goede tip.
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Zie mijn onderschrift. Hier zwanger na totaal 6 miskramen 4 voor m’n dochtertje en 2 (waarvan een tweeling) na m’n dochtertje.
    Hoop geeft leven zullen we maar zeggen.
     
  7. Evalovesbooks

    10 jul 2020
    35
    12
    8
    Vrouw
    Jeetje wat heftig!! 6 miskramen. Je bent nu al ver zeg. :thumup:
     
  8. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Miskraam bij 5wk gebeurd echt best vaak. Gewoon lekker genieten van je zwangerschap. Je kan beter het loslaten dan in stress zitten.

    succes
     
    Evalovesbooks vindt dit leuk.
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Hier na een miskraam rond de 6 weken nu weer 16 weken zwanger en ik vond de eerste echo heel eng. Was blij met alle kwaaltjes die ik had en continu bezorgd of de kwaaltjes nu dan wel voldoende waren. Gelukkig heb ik een heel lieve verloskundige, die aangaf dat ik wekelijks voor een echo mocht komen totdat ik wel voldoende vertrouwen zou hebben. En nu ik af en toe heel licht beweging voel, begint dat vertrouwen wel wat meer te komen.

    Realiseer je goed dat zwanger zijn geen genieten hoeft te zijn en dat je ook onzeker mag zijn. Een goede zwangerschap gewenst!
     
  10. Evalovesbooks

    10 jul 2020
    35
    12
    8
    Vrouw
    Gisteren de eerste echo gehad. Alles is goed! Ik ben zo opgelucht. We zijn er matuurlijk nog niet, maar de verloskundige zei dat alles er perfect uit zag en dat stelt me wel gerust.
    Gelijk gebak gehaald om het te vieren.
    We houde het voor familie en vrienden nog even stil.
     
    zonnetje2015, Tuttebelleke, sarah28 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Herkenbaar de angst, hier ook met 5 weken een miskraam in Maart 2019. Het duurde behoorlijk lang tot we zwanger werden, het ziet er na uit dat deze blijft plakken, maar onzeker ben ik nog weleens ondanks dat alles er goed uit ziet. Probeer ervan te genieten..
     
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Als iemand zoiets tegen me zei kreeg ik echt slaan neigingen, niet persoonljk naar jou bedoeld maar hiermee bagatelliseer je iemands angsten en gevoelens. Een miskraam met 5 weken kan ook veel impact hebben, misschien is t anders dan met de termijnen waar t bij jou misging, dat geloof ik zeker. Maar een ander kan er nog steeds verdriet van hebben en er onzeker en bang can worden.

    @Evalovesbooks herkenbaar hoor en eigenlijk kan ik alleen maar als tip geven laat het gevoel er zijn. Probeer niet koste wat kost te genieten of iets, dat lukt vaak toch niet die eerste tijd, maakt je alleen maar gefrustreerder. Althans dat is mijn ervaring. Ik ben de eerste 3 echo's (7,9 en 11 wk) onwijs zenuwachtig en bang geweest. In de wachtkamer hield ik t bijna niet meer. Gelukkig was t steeds goed, maar echt meer vertrouwrn kreeg ik pas toen ik haar voelde bewegen en na de pretecho met 16 wk. Met 20 wk werd dat nog wat meer.

    Ik duim mee voor n goede zwangerschap met een gezond kindje!
     
    zonnetje2015 en Evalovesbooks vinden dit leuk.
  13. Evalovesbooks

    10 jul 2020
    35
    12
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie.

    Ik ben nu ook onwijs nerveus nog. Denk dat ik hetzelfde ga hebben als jij qua gevoel.
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Herkenbaar hoor, hou vol, t gaat echt voorbij!!
     
    Evalovesbooks vindt dit leuk.
  15. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    Herkenbaar die spanning. Ik heb na een miskraam 3 kindjes mogen krijgen Maar oh, een hel die Eerste weken.
    Iets wat je Zo graag wilt en Al van houdt, en dat moeten loslaten met een miskraam is heftig! Ik vind de Eerste 12 weken veeeeeel te spannend....
     

Deel Deze Pagina