Echo niet goed, buik wel gegroeid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnebloem, 15 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    De echo was dus vandaag niet goed. Er was geen hartje. Als de vrucht niet meer leeft is deze al drie weken dood, gestorven in week 6. Kan iemand mij vertellen of er dan een speciale reden is waarom mijn buik sinds maandag 3 cm gegroeid is? Ik meet altijd bij mijn onderbuik en rond mijn navel. Beiden zijn sinds maandag 3 cm gegroeid. Is dit nu een positief teken of juist negatief?

Wie kan mij helpen hierbij?

2. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo meid!

In het begin van de zwangerschap heb je geen buikje van de baby, maar van je darmen die opzwellen.
    Dit komt oa door de invoed van hormonen.
    Pas na 13 weken komt je baarmoeder boven het schaambotje uit.

Ik weet dat je waarschijnlijk op een geruststelling wacht.
    Zou de echo gewoon afwachten meid, want je dikke buikje zegt niks over het vruchtje / zwangerschap.

Nogmaals veel sterkte meid!
    ik leef echt met je mee en hoop dat alles toch goed blijkt te zijn!

Liefs Elly.

3. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Het spijt me, ook hier geen goed nieuws voor je. Ik heb 2 jaar geleden een missed abortion gehad. kindje was met 8 weken gestorven, maar ik kreeg met 11 weken pas de echo. Toen begon ik al aan positiekleding te denken, omdat ik niets meer dicht kreeg! Heeft dus inderdaad weinig met de groei van het vruchtje te maken. Sterkte!

4. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    De eerste weken zijn het echt je darmen... Het spijt me!
    Veel sterkte!

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik kan me bij de weinig opbeurende berichten hierboven aansluiten... Vaak is het ook zo dat zolang het vruchtje nog in je baarmoeder zit, je lijf niet weet dat het niet meer leeft en zal door blijven ontwikkelen zoals bij een gezonde zwangerschap. Zo kan het dus zijn dat je een MA hebt met 8 weken en pas met 13 wkeen erachter komt en in de tussentijd alle verschijnselen hebt gehad...

6. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    Ik sluit me aan bij de rest.
    En ik wil je heel veel sterkte wensen en succes woensdag met je echo.

7. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie steun en eerlijke antwoorden. Nu ik twee dagen verder ben besef ik mij dat als er woensdag een hartje klopt in mijn buik dat dat wel een echt wonder is. In theorie kan het natuurlijk nooit als ik op 13 oktober positief test dat het vruchtje nog maar zes weken oud is. Maar goed....je weet het met de natuur maar nooit. We gaan van het ergste uit maar houden ook nog een beetje hoop op een goeie afloop omdat dat gewoon in ons zit...

8. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik moet me helaas ook bij de rest aansluiten, maar wil je toch ook even mijn verhaal meegeven als een beetje hoop. Toen ik van mijn dochter zwanger bleek deed ik op 14 januari een positieve test. Uit de echo die ik 7 wk later kreeg (dus volgens mijzelf bijna 12 wk zwanger) bleek dat ik net 9wk en 1 dg zwanger was en dat de bevruchting op 10 januari plaatsgevonden moest hebben. Nu weten wij zeker dat dit niet mogelijk is aangezien we toen op 2e kerstdag voor het laatst sex hadden gehad :oops: zo'n 2,5 week voor de test! dus ik had een late eisprong, mijn man sterk zaad en waarschijnlijk ook een late innesteling! de VK zei dat het niet vaak voorkomt, maar dat het kon. het hartje klopte wel met die 9,1wk en hoewel het toen een teleurstelling was dat ik de 12 wken nog niet nabij was waren we allang blij dat het verder goed was. Onze dochter is nu 2 jr.. ze is klein, altijd geweest, maar kerngezond.
    Natuurlijk wil ik je geen valse hoop geven, maar misschien heb jij hetzelfde en dan is het niet zo heel raar dat je met 6 weken nog geen hartje ziet.. sommigen zien dat idd pas een week later... Ik wens je heel veel sterkte in deze onzekere dagen en hoop dat je toch nog positief nieuws te horen/zien krijgt...

liefs

9. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Toen jij op 14 januari testte hoe lang was je toen al overtijd?

groetjes Kolibri

10. Niet meer actief

wat rot voor je kolibrie,maar is er niet een paar procent kans dat het toch nog goed komt?

11. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Ja, in theorie kan het. Dan moet mijn eisprong later zijn geweest, maar dan nog is het niet logisch dat ik op 13 oktober een positieve test had, omdat als mijn eisprong later is geweest ik op die dag normaal gesproken nog niet positief kan testen omdat dit meestal pas positief is 14 dagen na de eisprong. Maar de verloskundige zei dat er een mogelijkheid is dat ik verkeerd geteld heb, zeker omdat ik nog maar net gestopt was met de pil. Het is dus gewoon afwachten en afleiding zoeken

12. Niet meer actief

maar is wel rot dat je nog 4 dagen in de spanning zit,ik zal aan je denken in elk geval

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Veel sterkte!

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    spannend meid!
    ik hoop zo voor je dat het goed is!
    Het is nu echt aftellen he...

Bijna woensdag!

15. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb zelf ook met 6 weken een echo gehad en daar was geen hartje op te zien. 2 weken later weer een echo gehad en daar was duidelijk hartactie op te zien!

16. Niet meer actief

kolibri meid echt ik duim zo erg voor je dat t zer doet;)

17. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Kijk, dat is nieuws wat ik graag hoor! Ik hoop zo dat alles goed is woensdag...

18. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    We duimen mee!

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik hoop ook dat alles goed is gelukkig toch nog een positief berichtje ertussen morgen ben je van je onzekerheid af

in theorie kan je wel een late eisprong gehad hebben en gelijk de eerste dag positief hebben getest dat zou dan betekenen dat je nu pas 6 weken zou zijn

hou je ons op de hoogte en wij blijven [-o< voor je

groetjes nathalie ;)

20. lobj

lobj Actief lid

27 jun 2007
    270
    0
    0
    o-vl
    pfft! spannend seg!

Ik duim voor je! :D

Xx.