hartactie baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door chantalk, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hallo,
    Mijn vraag is het volgende:
    Heb ongeveer een week geleden een inwendige echo gehad.
    Zou toen ongeveer 6 weken zwanger moeten zijn, uitgeteld op 22 mei.
    Maar er was toen alleen maar een vruchtzakje te zien en geen hartactie, het hartje zou toch al lang moeten kloppen?
    Maak me er zo veel zorgen over omdat ik 's nachts ontzettend veel last van krampen in mijn onderbuik heb!
    Deze klachten zakken wel wanneer ik een warme kruik op mijn buik leg, overdag heb ik nergens last van ook geen andere zwangerschapsverschijnselen, alleen maar moe en moe.
    Wat zouden die krampen kunnen beteken, heb geen bloedverlies gehad!
    Bij voorbaat dank voor uw reactie!
    Chantal

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het ligt eraan hoever je zwanger was of je wel of niet hartactie had moeten zien. Als de arts/verloskundige er niets van heeft gezegd is het blijkbaar kloppend bij jouw zwangerschapstermijn. Krampen alleen zegt niets. Als je krampen hebt met veel helderrood bloedverlies heb je kans op een miskraam.

Mirjam

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hallo Mirjam,
    Ik was toen ik de echo kreeg 6 weken zwanger,dus er had al hartactie moeten zijn of niet?
    Maar volgens de echo was ik nog geen 6 weken zwanger,kan het zijn dat de zwangerschap al is afgebroken/groei stop ligt en dat de krampen nu een teken zijn dat de baarmoeder de vruchtzak wil afstoten?
    Bedankt voor je reactie
    Groetjes Chantalk

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi Chantal,

als je volgens de echo nog geen 6 weken was, dan hoef je niet perse al hartslag te zien, daar kan het dan net te vroeg voor zijn. Het is nu afwachten dus.
    Wanneer heb je weer een echo?

Mirjam

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hoi,
    Allereerst bedankt voor je reacties!
    Maak me gewoon een beetje zorgen over alles, vooral door die krampen denk ik?
    Krijg volgende week donderdag een tweede echo,spannend!
    Hopelijk is er dan wel hartactie te zien.
    Je denkt nu als je die krampen hebt, dat de baarmoeder misschien aan het werken is om het 'vruchtje' te verwijderen, omdat het misschien dood is?
    En je leest gewoon te veel op internet.
    Volgens de vk die de eerste echo maakte was ik toen 5 1/2 week zwanger.
    Als je dan de boeken er op naslaat dan zou het hartje eigenlijk almoeten kloppen, maar ja.....
    Ze zag alleen een vruchtakje en nog geen vruchtje, dat vonden we raar bij 5 1/2 week, maar dat is dus normaal?
    Groetjes Chantal

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hallo,
    Ik heb vandaag weer een echo gehad en alles was goed.
    Ook hebben we het hartje zien en horen kloppen.
    Ben nu 6 weken en 5 dagen in vewachting. Iets korter dus dan we eigenlijk verwacht hadden.
    Maar we zijn nu toch wel opgelucht dat alles goed is.

Groetjes,

Chantal

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi Chantal,

fijn dat je dat nog even laat weten, ben heel blij voor jullie dat het goed is allemaal!

Mirjam

Deel Deze Pagina